Nederlanders en hun vooroordelen?..

Dit is ons algemene autoforum.
Robin Hartog

Re: Nederlanders en hun vooroordelen?..

Bericht door Robin Hartog » 09 aug 2014, 20:32

matthyssie schreef:Er zit imo verschil tussen ritsen en snel doorrijden om nog wat auto's mee te kunnen pakken.
Valt mij trouwens wel vaak op dat mensen, als er file staat op de weg waar zij willen invoegen, midden op de invoegstrook stil gaan staan om hun auto er tussen te krijgen. In zo'n geval rij ik wel door naar het eind van de invoegstrook en wacht daar wel. Kan ook gezien worden als "snel doorrijden om nog wat auto's mee te kunnen pakken", maar vind het zelf een veiliger idee dan midden op de invoegstrook stil gaan staan.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 aug 2014, 21:10

Ik rij altijd door tot aan het verdrijvingsvak voorbij het bord ritsen vanaf hier. Werkt perfect al zullen talloze mensen het aso vinden :blink:

Tim N

Bericht door Tim N » 09 aug 2014, 21:31

Ik ook, dat bord is er niet voor niets. Valt mij op dat er hier toch akelig veel "eigen rechter" spelen, en dan vooral eigen regels opstellen die niet stroken met de bestaande :lol:

JP

Bericht door JP » 09 aug 2014, 21:33

Ik heb in het verleden ook wel eens de vrachtwaggel gebruikt om te 'blocken' :tong:

Niels

Bericht door Niels » 09 aug 2014, 21:36

Dat doen meer vrachtwagen chauffeurs idd. Lekker intelligent.....

Tim N

Bericht door Tim N » 09 aug 2014, 21:47

Wat doen die uberhaubt op de linkerbaan bij een ritsvak :nana:

Niels

Bericht door Niels » 09 aug 2014, 21:53

Tim N schreef:Wat doen die uberhaubt op de linkerbaan
Fixed :blink:

RJK

Bericht door RJK » 09 aug 2014, 22:36

Niels schreef:Ik rij altijd door tot aan het verdrijvingsvak voorbij het bord ritsen vanaf hier. Werkt perfect al zullen talloze mensen het aso vinden :blink:
Dat bedoelde ik dus :lol:

PD power

Bericht door PD power » 10 aug 2014, 14:48

944-20v schreef:
Niels schreef:Ik rij altijd door tot aan het verdrijvingsvak voorbij het bord ritsen vanaf hier. Werkt perfect al zullen talloze mensen het aso vinden :blink:
Dat bedoelde ik dus :lol:

Zolang je niemand in haalt is er niks aan de hand, want op zich mag je laat invoegen, maar in de "ritsregels" staat ook dat je gelijke snelheid moet aanhouden, dan heb je ook geen "last" van blokkende mede weggebruikers.

Het is idd zeer asociaal om, om de ritsende auto's heen nog snel ff een auto's in te halen, om je er dan nog eens tussen te wurmen, zelfde als bij de bakker voorkruipen, alleen in de auto voelen mensen zich lekker anoniem.

Niels

Bericht door Niels » 10 aug 2014, 15:22

Gelijke snelheid is wat lastig als de rij rechts al stilstaat en de linkerbaan leeg is :wink: er zijn niet voor niets twee banen, gebruik die ruimte dan ook.

Mensen gaan zelf in de rechter rij staan, bang om vanaf de linkerbaan er niet tussen gelaten te worden en dat zijn de types die jou er ook niet tussen willen laten. Ik gun iedereen zijn ruimte en neem dus ook wel eens een gaatje. Leven en laten leven.....

Overigens is kost wat kost iedereen inhalen en em er tussen persen een heel ander verhaal natuurlijk.

JP

Bericht door JP » 10 aug 2014, 15:24

Als iedereen er eentje tussenlaat, dan heb je de definitie van ritsen. Ik laat er graag een voor, maar geen 3 of 4 of 10. Iedereen ritst mooi, en dan komt er weer eentje aanvliegen die er voor weer tussen wil.

PD power

Bericht door PD power » 10 aug 2014, 19:50

Niels schreef:Gelijke snelheid is wat lastig als de rij rechts al stilstaat en de linkerbaan leeg is :wink: er zijn niet voor niets twee banen, gebruik die ruimte dan ook.

Mensen gaan zelf in de rechter rij staan, bang om vanaf de linkerbaan er niet tussen gelaten te worden en dat zijn de types die jou er ook niet tussen willen laten. Ik gun iedereen zijn ruimte en neem dus ook wel eens een gaatje. Leven en laten leven.....

Overigens is kost wat kost iedereen inhalen en em er tussen persen een heel ander verhaal natuurlijk.
Kijk Niels, ik zeg zoals het bedoelt is, als je niet snapt dat het irritant is, als je nog snel op het laatste stukje asfalt even wat auto's inhaalt, ook al is deze leeg, dan mis je schijnbaar een bepaalt empathie gevoel, want dat is niet uit te leggen, bij de bakker in de winkel kruip je ook niet voor, terwijl er ook vaak ruimte zat is, om voor te kruipen, want wat anders is het niet, je moet na het ritsen toch over dezelfde baan verder, dus heeft ook geen algemeen nut.

allen

Bericht door allen » 10 aug 2014, 21:09

Als die geïrriteerde mensen eerst eens beginnen om zelf op het correcte punt te gaan ritsen, hoeven we ons met z'n allen nergens meer druk om te maken. Simpel toch?
:thumbup:

Niels

Bericht door Niels » 10 aug 2014, 21:37

Idd want dan wordt die rij ook ineens een stuk korter :)

Tim N

Bericht door Tim N » 11 aug 2014, 00:14

Erg veel heren hier die het ritsen dus totaal niet snappen en net als de overgrote meerderheid in Nederland eigen rechter willen spelen tegenover de mensen die wel de regels volgen.
Die linkerbaan voor het ritsen is er (tot het nagenoeg einde) niet voor niets, dus doorrijden tot het bord "ritsen vanaf hier"

Maar voor iedereen die graag rechts blijft rijden en dan niemand er tussen wil laten. (de werkelijke asociaal in deze en het merendeel hier schijnbaar, en dat op een auto forum, Allen en Niels daargelaten ;-P)

http://www.vananaarbeter.nl/voorbereido ... -ftqPl_s44" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat staat er bij punt één? Is dat dan zo moeilijk? Leven en laten leven, volg de regels.

Het is dus niet asociaal om op de linkerbaan iedereen langs te rijden (natuurlijk met gepaste snelheid als dat ff kan) maar het is juist asociaal om hen er niet tussen te laten, (idd netjes een voor een) die 100den meters extra asfalt liggen er niet om 1km voor het eind al te ritsen.

Nu dat opgehelderd is, next issue please.

RJK

Bericht door RJK » 11 aug 2014, 00:25

Het is dus niet asociaal om op de linkerbaan iedereen langs te rijden (natuurlijk met gepaste snelheid als dat ff kan) maar het is juist asociaal om hen er niet tussen te laten
Zei ik zaterdag toch al... :P

Tim N

Bericht door Tim N » 11 aug 2014, 00:32

O ja hij ook :wink: en Niels en Allen dus :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 aug 2014, 14:30

Ik laat ook vaak in de rechterbaan 2/3/4 auto's ertussen als dat zo uitkomt. Boeit me niet. Sta in de 'file', niet op m'n strepen:) Na de file jank ik er eventueel wel weer voorbij voor wat dat dan waard is.
M'n vrouw vindt dat ik iedereen er maar tussenlaat vaak onnozel en niet getuigen van lef etc. Ik noem het hoffelijkheid in 't verkeer lol. Hoeveel haast heb je?
Vroeger was ik wel anders natuurlijk. 180graden anders.

Donderdag jl wil ik achter een auto die al op een minirotonde was, oprijden(ik nam 'm 'n kwart hij de helft) remt ie bij 't uitrijden van de minirotonde opeens fors(we reden 15kmh ofzo). Ik er bijna tegenaan, scheelde 30cm, ja zo krijg je van die ongelukjes)

Wat was nou 't geval? Minirotonde heeft voorrang, het fietspad eromheen niet, maar er kwam dus een gevalletje Amstrong/Zuremelk/ Knetemann met tegen de 40kmh rücksichtlos (letterlijk niet kijkend!) langsdenderen en de bestuurder in de auto voor me koos eieren voor z'n geld(logisch anders had Joop/Gerrie/lance er bovenop gezeten en hadden we 'n begrafenis gehad 100%)

Generaliserend; Die amateurwielrenners leven in hun feestje met tunnelvisie. En de 'dader' is natuurlijk áltijd de automobilist/overige fietsers/voetgangers.

Wat zijn dat voor fratsen denk ik dan. Levensgevaarlijk.

:coffee:

Robin

Bericht door Robin » 11 aug 2014, 14:37

Ze hebben dan ook van die aerodynamische oogklepzonnebrillen op, menkrijgt er 'n tijdrithoofd van. En NATUURLIJK (boosdoener) oordopjes connected met de smartphone met naar alle waarschijnlijkheid 'Highway To Hell' van AC/DC erop.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 11 aug 2014, 14:42

Als iemand onterecht voorrang geeft op een rotonde is het altijd kut, je ziet het zelden aankomen omdat je vaak niet zo ver vooruit kan kijken. Gebeurt ook vaak met lutsers die haaientanden niet snappen.

Fietsers zijn sowieso kut, vooral scholieren. :kotsen:

Robin

Bericht door Robin » 11 aug 2014, 15:06

Robertdj schreef: Fietsers zijn sowieso kut, vooral waterfietsers. :kotsen:
Enorm stuk agressie altijd en maar voorrang claimen overal en nergens. :tooth:

dvh

Bericht door dvh » 11 aug 2014, 15:22

Ik woon op een dijk en rij daar dus ook regelmatig op.

Heb je wegversmallingen..
Fietsers die op het laatste moment besluiten dat ze het fietspad te smal vinden.. Waardoor je ze bijna van hun sokken rijdt.
Of groepen zwabberende scholieren die dronken-lijkend over de dijk zweven.
Groepen wielrenners die de weg domineren.
Maar ook auto's die als schumacher voorbij komen gassen wanneer ik m'n kinderen op straat in de auto aan het tillen ben.

Genoeg streken op de weg. Maar we leven nog steeds .. :angel:

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 11 aug 2014, 16:06

Als ik iets doe als ik aan het wielrennen ben, is dat ontzettend uitkijken op rotondes, kruisingen ed. Je remweg is nou eenmaal erg lang als je een beetje tempo hebt.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 aug 2014, 18:04

ook een manier van inhalen... :shock: :D
How to overtake like a BOSS!!!

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 15 aug 2014, 18:25

Het vooroordeel dat Italianen niet kunnen rijden is hierbij ook bevestigd:

:wtf:

Plaats reactie