Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
350 Z

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 26 jul 2014, 13:06

+1

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jul 2014, 15:55

Je zak laten rollen door 2 lief? talige dames klinkt verleidelijk...

doch voor de oudjes is het minder zo schijnt>
De Groningse politie is op zoek naar twee vrouwen, die vier pinpassen van ouderen hebben gestolen en er duizenden euro’s mee hebben gepind.
De dames sloegen toe door bij de kassa van een supermarkt de pincode af te kijken en vervolgens de portemonnee te stelen, weet RTV Noord. Dat deden de twee in Groningen, Leek en Haren. De een is rond de twintig jaar oud, de ander tussen de dertig en de veertig. Beide vrouwen dragen een hoofddoek.

Volgens een woordvoerder van de politie is het een landelijk probleem. "'Opvallend is dat het telkens om jonge vrouwen gaat met een gekleurde huidtint, die goed Nederlands spreken. Ze zijn zogenaamd heel behulpzaam voor de ouderen, maar ondertussen stelen ze hun portemonnee, nadat ze eerst de pincode hebben afgekeken."

Herkent u de dames in onderstaande video? Onderneem zelf geen actie maar bel de politie.

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... arden.html" onclick="window.open(this.href);return false;

350 Z

Bericht door 350 Z » 26 jul 2014, 20:28

Ach het zijn er maar een paar die dit doen, de rest is goed hoor, niet iedereen over 1 kam scheren.
Volgens mij heb ik de linkse technieken nu wel gehad oh wacht de discriminatie kaart is nog niet getrokken :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jul 2014, 22:09

toch best apart, had het niet zo snel verwacht, wel een mooie :ongeveer als: manier om mensen wat afhandig te maken, helemaal door meiden en dan ook nog van dat soort, dat had ik niet snel verwacht :D

sowieso vind ik stelen/jatten bij meiden op de 1 of andere manier niet passen ofzo, niet dat het goed te praten is dat mannen dat doen, maar zo ik ben opgevoed stond ik er niet zo snel bij stil hoe meiden net zo kunnen zijn, ook al heb ik regelmatig opsporing video's gezien van meiden die bv vooral dure make up stelen enzo, toch blijft dat vreemd, komt vast omdat ik meiden zie als van het 'zwakke' geslacht zeg maar die je meer moet beschermen.

maja, toch vrij ernstig wat ook vele meiden anderen aandoen, zelfs onder de Nonnen en kinder opvang/tehuizen waar vrouwen werken e.d. het zit overal, als je sommige gruwel verhalen hoort/leest. brrr mensen doe soms rare/nare dingen naar elkaar. :wheelchair:

350 Z

Bericht door 350 Z » 26 jul 2014, 23:11

Tja waarom zouden ze het niet doen, pakkans is miniem en als ze al gepakt worden is het effe schoffelen of een paar daagjes zitten (als ze dat überhaupt al krijgen) en ze kunnen weer verder gaan met roven.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 jul 2014, 10:55

Ik had gisteravond ook weer wat leuks:)
Sta ik (op dat moment alleen) bij een van de terrassen in 't centrum hier(en ik weet wel dat 'n hoop mensen mij kennen en ik hun niet altijd, dat heb je met 'n winkel een paar honderd meter verderop) , komt er 'n Pakistaan van ongeveer 25 op me af(naam even kwijt) , "blablabla kijk eens wie we hier hebben, uitbundig"
Hij wist wie ik was wat ik had wat ik deed(winkel), doh. En dat ik maar bescherming moest hebben eigenlijk(van hem/hun) want speciaal/gevaarlijk beroep blablabla.

Ik zeg, je krijgt eerst 'n biertje van mij.En ik ging over op 'n ander onderwerp.
Komen we even later weer op bescherming van mij uit, dat ik daar maar goed over na moet denken alsof ik m'n leven niet zeker zou zijn.

Ik zeg, wie/wat is de dreiging dan dat jij je zo druk maakt over mij?

Dat waren dan ook mensen uit zijn gemeenschap die het wel eens misschien op mij gemunt zouden hebben.
Ik wuifde dat verhaal weg als van; Je kent me niet, wat heb ik nou, hoe 'belangrijk' ben ik?
M'n vakgebied dus.
En dat ik maar op moest passen, op 'n vriendelijke edoch redelijk intimiderende manier.

Toen ben ik maar even gaan praten met de lieftallige jongedame van de pizzeria die d'r werk er net op had zitten. Dat beviel me stukken beter.

:coffee:

HJ2

Bericht door HJ2 » 27 jul 2014, 11:18

wel creepy dit.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 27 jul 2014, 11:31

Ah, is dat het nieuwe businesmodel aan het worden.
Nu er wat neergeschoten worden bij het beroven de italiaanse methode maar eens gaan proberen.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jul 2014, 11:38

Robin schreef:Ik had gisteravond ook weer wat leuks:)
Sta ik (op dat moment alleen) bij een van de terrassen in 't centrum hier(en ik weet wel dat 'n hoop mensen mij kennen en ik hun niet altijd, dat heb je met 'n winkel een paar honderd meter verderop) , komt er 'n Pakistaan van ongeveer 25 op me af(naam even kwijt) , "blablabla kijk eens wie we hier hebben, uitbundig"
Hij wist wie ik was wat ik had wat ik deed(winkel), doh. En dat ik maar bescherming moest hebben eigenlijk(van hem/hun) want speciaal/gevaarlijk beroep blablabla.

Ik zeg, je krijgt eerst 'n biertje van mij.En ik ging over op 'n ander onderwerp.
Komen we even later weer op bescherming van mij uit, dat ik daar maar goed over na moet denken alsof ik m'n leven niet zeker zou zijn.

Ik zeg, wie/wat is de dreiging dan dat jij je zo druk maakt over mij?

Dat waren dan ook mensen uit zijn gemeenschap die het wel eens misschien op mij gemunt zouden hebben.
Ik wuifde dat verhaal weg als van; Je kent me niet, wat heb ik nou, hoe 'belangrijk' ben ik?
M'n vakgebied dus.
En dat ik maar op moest passen, op 'n vriendelijke edoch redelijk intimiderende manier.

Toen ben ik maar even gaan praten met de lieftallige jongedame van de pizzeria die d'r werk er net op had zitten. Dat beviel me stukken beter.

:coffee:
Dat klinkt best 'gevaarlijk' en creepy idd, het lijkt zoiets als in Amerika gangster praktijken e.d. vaak gebeurt/gebeurde...afpersing en of zogenaamde bescherming tegen betaling natuurlijk....
gebeurt ook wel bij Chinese restaurants e.d. ja heel wat anders, maar zeg maar bij ondernemers like yourself.

mag je toch best serieus opnemen....
wellicht zelf notitie geven richting 'betrouwbare' politie, just in case me thinks....

niet zo mooi kerel, hoop dat hij/zijn mensen verder niks doen, nu kunnen ze wellicht geforceerd wat plannen en jou zo bang maken en dus (wat jij nooit zou doen) hun bescherming te kopen zeg maar.

Robin

Bericht door Robin » 27 jul 2014, 12:11

Ik ben heel close met de politie hier en ben niet bang. Dat klinkt misschien stoer ofzo, maar wat we hier in de winkel hebben meegemaakt de laatste jaren 'wen' je eraan en 'ga je ervoor'. dat ik 2 mnd geleden om de nek hing van die ontsnapte idioot uit de psychiatrische inrichting zegt ook al iets. Tuurlijk wil ik dit niet. Maar bang(makerij)? Neen, 'ze' maken me alleen maar nog meer gefocussed en ik heb wel 'zin' in 'n partijtje gedoe eigenlijk. Want ik haal de trekker over als eerste. No worries.

Bang ben ik voor bepaalde insecten en op momenten heb ik hoogtevrees, maar dit? Neh.
Intimidatie geeft weer aan hoe mooi dit land is geworden.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jul 2014, 12:25

true, gelukkig ben je redelijk nuchter :thumbup:

wel jammer dat dat soort lui de boel meer verzieken,
bv bij mensen die daar meer gevoelig voor zijn (best logisch) en zo hun ondernemerschap en hun werk er een stuk minder plezierig van wordt.

hopelijk zie je hem niet ten nadele terug, je zal denk in elk geval nog scherper zijn de komende tijd :)

Robin

Bericht door Robin » 27 jul 2014, 12:52

Nuchter...noem het onverschillig ofzo.

Gebeurt er wat dan gebeurt er wat. Ik ben er wel klaar mee en klaar voor:)

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jul 2014, 10:59

gaat ook lekker bij die partij, Greenpeace...
Ze willen dat Kumi Naidoo opstapt als algemeen directeur en slechts aanblijft als 'ambassadeur' van het hoofdkantoor. Ook eisen de stafmedewerkers van de internationale afdeling meer transparantie, een betere interne klachtenprocedure, strakker toezicht op het uitbetalen van dubieuze declaraties, milieuvriendelijk privégedrag van medewerkers en het stopzetten van de betaling aan de 'vrijwilligers' van de raad van toezicht, die nu jaarlijks 10- tot 35 duizend euro krijgen.

Er is overduidelijk veel meer aan de hand dan enkel het vlieggedrag van de campagnedirecteur en de verdediging van de algemeen directeur dat het allemaal zo erg niet is. Welke organisatie geeft zijn vrijwilligers in hemelsnaam 35.000 euro mee? En waarom is er geen toezicht op wat zij zelf "dubieuze declaraties" noemen? En waarom doet Greenpeace zo makkelijk over het verlies van 3,8 miljoen euro donateursgeld na het gokken op een wisselkoers?
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... voor-schut" onclick="window.open(this.href);return false;

WJ

Bericht door WJ » 30 jul 2014, 13:15

Kan iemand mij uitleggen waarom er een verbod op een selfie tijdens het stemmen moet komen? Ze zijn bang dat de keuze te zien is, maar dit is dan toch de eigen keus? Het is toch ook niet verboden om je keus na het stemmen openbaar te maken?

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jul 2014, 14:15

idd, begrijp ik ook niet, voor een selfie dan, dat is eigen keus en vrijheid van.

of ze zijn bang dat mensen dan beinvloed worden door die keuze en dan ok die partij gaat stemmen (mocht je dat zowaar kunnen zien op dat beeld...)

en beïnvloed worden door zoiets? ze proberen je ook te beïnvloeden via de media wat ze zelf doen :D

GTRene

Bericht door GTRene » 31 jul 2014, 12:18

WJ schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom er een verbod op een selfie tijdens het stemmen moet komen? Ze zijn bang dat de keuze te zien is, maar dit is dan toch de eigen keus? Het is toch ook niet verboden om je keus na het stemmen openbaar te maken?
stukje er over>
De Kiesraad wil de 'stemfie' verbieden, met als argumentatie dat het voor uw eigen bestwil is. Hoe paternaliserend wil je het hebben?
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... en-bestwil" onclick="window.open(this.href);return false;

lees ook de reacties :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 31 jul 2014, 12:20

Nederland en rechten voor burgers en criminelen...
Volkert van der Graaf hoeft geen enkelband meer te dragen. Dat heeft de rechtbank in Den Haag bepaald in een zaak die de moordenaar van Pim Fortuyn had aangespannen tegen de Nederlandse staat.

Volgens de rechter is de maatregel buitenproportioneel. Dat geldt volgens de uitspraak ook voor het verbod om naar Hilversum, Rotterdam, Tilburg en Krimpen aan den IJssel te gaan. Die straf staat niet in verhouding tot het beoogde doel om de samenleving te beschermen tegen herhaling door Van der Graaf, staat in het vonnis.
De rechter had Van der Graaf uit moeten lachen en vervolgens een duidelijk ultimatum moeten geven: of hij houdt zich aan zijn deel van de afspraken, of hij wordt gewoon weer vastgezet omdat hij nog altijd beschouwd kan worden als een gevaar voor de samenleving. Oh, en ook omdat hij zijn straf niet helemaal heeft uitgezeten.

In plaats daarvan heeft de rechtbank deze milieuradicaal dus zijn zin gegeven. Een enkelband zou een veel te harde straf zijn voor een politieke terrorist die de beoogde premier van Nederland vermoordde. Ach wat sneu, de politie kan zomaar zien waar hij naartoe gaat en navenant maatregelen nemen (als hij ergens komt waar hij niet hoort te komen).

En dus mag de band nu af en kan hij gaan en staan waar hij wil, want ja, ook de reisbeperkingen worden gezien als 'te streng.'
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... and-afdoen" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 31 jul 2014, 12:29

Nou denk ik niet dat Volkert zozeer nog 'een gevaar voor de samenleving' is nu, maar ik vond 't wel apart dat zijn eisen zo makkelijk ingewilligd werden. Hij is een negatief voorbeeld voor velen en er is nogal wat rancune, logischerwijs.
Dus neen ik snap die rechter niet helemaal.

GTRene

Bericht door GTRene » 31 jul 2014, 13:07

er lopen idd nog genoeg andere gekken rond in NL, zo blijkt ook hier weer in de volgende berichten.
De groep Marokkaans-Nederlandse jongeren die zijn betrokken bij ten minste zes liquidaties in Nederland en Antwerpen en bij een reeks extreem gewelddadige overvallen, is veel groter dan gedacht. Het gaat volgens de Amsterdamse recherche niet om enkele tientallen, maar om 'honderden' jongeren in zowel Nederland als Marokko. Het betreft drugshandelaren, schutters, uitvoerders en faciliteerders, die allemaal aan elkaar zijn gelieerd.
goh...had ik nou nooit gedacht ;-)
Volgens de recherche wordt een kwart tot eenderde van de nieuwbouwappartementen in Tanger, een van de vluchthavens net over de grens bij Spanje, met crimineel geld - uit Nederland en andere landen - gefinancierd. Vrijwel wekelijks reizen een of meer Nederlandse politieteams naar Marokko voor rechercheonderzoek of beslaglegging. De Nederlandse politie en justitie hebben al voor ongeveer 100 miljoen euro aan beslag laten leggen in het Noord-Afrikaanse land, voornamelijk op onroerend goed waarmee zwart geld is witgewassen.
dat bevestigt het maar weer hoe ze over het algemeen werken...dubbele paspoorten is vaak dubbele agenda's bij dat soort lieden.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... ties.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

En dan nog zo'n vriendelijke medelander die goed geïntegreerd is en bovendien garanties bied op slagingskansen via zijn rijschool e.d....een hele tijd geleden kwam die nette meneer ook al eens in het beeld....NL deed er weinig mee, magoed, hier is die dan nog eens, echt een aanwinst voor NL

Rijschoolhouder bedreigt Joden met vuurwapen
DEN HAAG -
Een vuurwapengevaarlijke rijschoolhouder heeft Joden met de dood bedreigd. Said C. schiet twee handvuurwapens leeg in een filmpje dat hij zélf op Facebook heeft gezet.

Afbeelding

De Hagenaar zette de video op de Facebookpagina van zijn omstreden theorieschool altijdgeslaagd.nl. In het filmpje vergelijkt hij de Joden met zombies. "En weet je wat je moet doen met zombies? Die moet je doden", klinkt het dreigend.
C. vuurt vervolgens negen kogels af. "Maar dat is niet genoeg", zegt hij als hij naar zijn tweede wapen grijpt en nog eens twee kogels afvuurt. "Je moet ze dood maken. Ok? Laters."
Eind vorig jaar trof de politie ook al een vuurwapen aan in de auto van C.
magoed tis NL en als dat soort religie volk zoiets doet in NL is het vaak
Afbeelding

anyway's de video waar hij greigt en 2 pistolen leeg schiet kan je via de link vinden/zien>

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2291 ... den__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 09 aug 2014, 00:22

De rechtbank in Amsterdam heeft bepaald dat Nederland de uitkeringen van in Marokko en Turkije wonende marokkaanse en turkse Nederlanders moet blijven doorbetalen.

Dat is een forse streep door de rekening van dit kabinet, dat had gehoopt dat het zogenaamde 'woonlandbeginsel' toegepast zou worden, wat betekent dat de hoogte van de uitkeringen wordt aangepast aan de levensstandaard van het land van herkomst. Maar de rechter heeft bepaald dat dit in strijd is met Internationale Verdragen en de rechter volgt nu eenmaal de wet, want daar is hij rechter voor.
we praten hier niet over enkele dubbeltjes of kwartjes. Maar liefst honderd miljoen euro kost de wrakke wet van Kamp de belastingbetaler. Per jaar wel te verstaan. Voeg daarbij, dat de rechtbank ook een streep haalde door een andere haastige poging van Kamp om te besparen op de export van uitkeringen. Voor wie het niet meer weet: dat ging toen (2011) over de maandelijkse 'bonus' toeslag voor mensen die in het buitenland een Nederlandse uitkering genoten (voornamelijk marokkanen en turken). Kamp wilde daarmee stoppen, maar de rechter floot hem terug. Kostenplaatje: een slordige 300 miljoen euro. Kassa!

Tot overmaat van ramp betekende die laatste uitspraak van de rechter ook, dan van een samenvoeging van toeslagen geen sprake kan zijn. Het kabinet was dat van plan, aangezien dat een besparing op zou leveren van maar liefst 1,2 miljard euro, voornamelijk door besparingen op de uitvoeringskosten.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... itkeringen" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 15 aug 2014, 16:51

Hoe moet ik dit lezen? Definitief tot 1 jan 2015 of is er nog 'n sprankje hoop dat 't nog verlengd kan worden? Onderhandelingen worden gesuggereerd lees ik. Hoeveel macht heeft Dijsselbloem in dit geval? Hij wil dit niet langer. Dus? Einde verhaal?
Heeft iemand uitleg aub?

http://www.nu.nl/politiek/3853114/belas ... lengd.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Joop

Bericht door Joop » 15 aug 2014, 17:21

Zo ik net op het journaal begreep is het helemaal gedaan met deze maatregel...

...lijkt mij niet zo'n hele verstandige, maar misschien goed om de regels eens te herzien, gezien de belastingen op successierechten.

Aan de andere kant linksom of rechtsom zal er belasting betaald moeten worden, al zorg je er hierdoor wel voor dat de grote aankopen als een eigen huis hierdoor minder makkelijk gemaakt wordt met alle gevolgen vandien. Mensen hebben vaak wel het geld liggen cq. te besteden, maar kunnen vaak een hypotheek niet aan vanwege de huidige regels omtrent het verkrijgen ervan.

Ik zou haast zeggen, laat deze maatregel gehandhaafd en zorg als overheid maar op een andere manier voor je inkomsten. De automobilist laat zich nog wel makkelijk uitknepen begreep ik... :tooth:

...of zorg voor versoepeling in het verkrijgen van een hypotheek zonder aan de hypotheekvorm te sleutelen, zoals in het verleden.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 aug 2014, 20:45

Je verwacht nog een tonnetje? :D
Robin schreef:Hoe moet ik dit lezen? Definitief tot 1 jan 2015 of is er nog 'n sprankje hoop dat 't nog verlengd kan worden? Onderhandelingen worden gesuggereerd lees ik. Hoeveel macht heeft Dijsselbloem in dit geval? Hij wil dit niet langer. Dus? Einde verhaal?
Heeft iemand uitleg aub?

http://www.nu.nl/politiek/3853114/belas ... lengd.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 19 aug 2014, 11:43

Arthur schreef:Je verwacht nog een tonnetje? :D
Robin schreef:Hoe moet ik dit lezen? Definitief tot 1 jan 2015 of is er nog 'n sprankje hoop dat 't nog verlengd kan worden? Onderhandelingen worden gesuggereerd lees ik. Hoeveel macht heeft Dijsselbloem in dit geval? Hij wil dit niet langer. Dus? Einde verhaal?
Heeft iemand uitleg aub?

Om in te schijten, terwijl onderstaand persoon erin zit:)

http://www.nu.nl/muziek/3855510/rapper- ... andig.html" onclick="window.open(this.href);return false;
In het interview zegt Appa, die deel uitmaakte van rapformatie THC, zich zo nu en dan Nederlander te voelen.
"Als het Nederlands elftal speelt. Ja, ook als er geen Marokkanen meedoen."
kijk, dat zijn de mannen met principes, gewoon lekker Marokkaan blijven in 't land waar je leeft/opgroeit. Topper!

En:
"Als iemand me nu een miljoen euro zou bieden om nooit meer iets te zeggen over Gaza, dan antwoordde ik: stop dat miljoen diep in je reet. Ik wil worden herinnerd als iemand die wél heeft gevochten. En niet heeft gedacht: ik pak mijn geld en verder houd ik me rustig, zodat ze niet boos op me worden."
Met wie/wat heb je gevochten? Marokko ligt een paarduizend kilometer van Gaza?
Met 'n geit die een bok bleek te zijn? Laat me niet lachen achterlijke geloofsdwaas.(Da's 'n pleonasme ja) :blink:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2014, 12:31

weg er mee...
deze is al opgeruimd>
Een uitkering, en wel meteen!

De omgekomen Nederlandse jihadist Khalid K. is geen onbekende van de lokale overheid:

Vanenburg, inmiddels schrijver, werkte een paar jaar geleden bij de sociale dienst in Almere. Op een ochtend kwam K. aankloppen voor een uitkering - zonder voorwaarden welteverstaan. Hij wilde per se door een man worden geholpen, schrijft Vanenburg. "Hij verscheen aan m’n bureau en gaf me een hand. De woeste blik waarmee hij aan kwam lopen verdween en maakte plaats voor een kalm en vriendelijk gezicht."

Vervolgens vroeg K. hem of hij een moslim was. Zijn antwoord was dat er niet toe deed. K. interpreteerde dat waarschijnlijk als 'ja' en vroeg vervolgens om een 'tijdelijke uitkering,' zonder vragen. Hij zou het geld namelijk maar kort nodig hebben en had geen zin om in de tussentijd naar werk te zoeken. Als jihadist had hij natuurlijk andere dingen te doen.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... e-khalid-k" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie