Parkeertarieven
- dvh
Re: Parkeertarieven
Winkelcentra's in de binnensteden lopen al jaren terug qua bezoekersaantallen. Buitenwijken zijn meer in trek..
- 328Ti
Zo ontzettend eens.......dan nog niet te spreken over de arrogantie en stront-eigenwijsheid van het volk zelf. Uitzonderingen daargelaten (ik ken er niet 1 zonder kapsones). Zelden zo,n consistent smerig en onveilige stad meegemaakt als A,dam.RVV schreef:Amsterdam kom ik al jaren niet meer met die parkeertarieven oplichtersbende. Bovendien vind ik het gewoon een smerige kutstad waar de mentaliteit van de werkenden in de detailhandel en horeca van grote droefenis is. Ik wil mezelf best wel naaien qua prijzen in de horeca, maar daarbij niet nog een keer in mijn bek gespuugd willen worden door onbeschoft gedrag van personeel omdat ze zo nodig iedere bezoeker als een infantiele toerist willen behandelen. Nee daar ben ik klaar mee.
Laatst een e36 opgekocht in Noord. Haal ik bij demontage van het hok de stoel eruit, prikt bijna een vieze hero-spuit me in de vinger.
Bah bah bah en nog eens BAH!
- Max V
Heerlijk, die generalisatie!
-
- Auto: M3P, 130i
Aantal jaren terug geparkeerd bij:allen schreef:Robin, daar heb ik financieel ook last van. Maar laat maar gebeuren, dat domino effect. Misschien is het gewoon even nodig dat de markt compleet instort met alle bijbehorende gevolgen. Iets met een verdronken koe...
Fernando, waar parkeer jij gratis in Parijs? Wil er zelf binnenkort heen om foto's te maken.
50–54 Boulevard Garibaldi
75015 Paris
France
In augustus zijn vele straten gratis.
- Fernando
Op de parkeerautomaat stond: "Free Parking on SAT, SUN, Public Days, AUG" en dat was in een zijstraat rond de Eiffeltoren dus dat moet wel goed komen...indobesar schreef:Aantal jaren terug geparkeerd bij:allen schreef:Robin, daar heb ik financieel ook last van. Maar laat maar gebeuren, dat domino effect. Misschien is het gewoon even nodig dat de markt compleet instort met alle bijbehorende gevolgen. Iets met een verdronken koe...
Fernando, waar parkeer jij gratis in Parijs? Wil er zelf binnenkort heen om foto's te maken.
50–54 Boulevard Garibaldi
75015 Paris
France
In augustus zijn vele straten gratis.
-
Bedankt heren. Goed om te weten. 

- Fernando
Nou weet ik trouwens dat de Champs Elysees niet de goedkoopste straat ter wereld is (op 1 na duurste) maar toch wel ff schrikken als je daar op een terrasje plaatsneemt en na afloop de rekening te zien krijgt... 

- Peric
Dat is algemeen bekend hoor..
-
Daar heb ik geen problemen mee. zie dat terras als m'n parkeerkosten. Krijg er tenminste nog wat voor terug itt hier in Nederland.
- letterlijk
Voor die 60 euro kun je 'm net zo goed neerfilkkeren op de plek waar je uit wilt stappen en de nagenoeg gelijke parkeerboete voor lief nemen. Gewoon midden op de dam parkerenJP schreef:Nederlands grootste melkkoe is toch de auto, of moeten we zeggen " de automobilist "? Een 2-3 euro per uur ben je hier in het zuiden al snel kwijt, en dan nog sta je in een vak van 2 meter breed, waar je als breinaald nog nauwelijks fatsoenlijk zonder schade in -en uit kan stappen. Zo'n garagebouwuitbater wil natuurlijk zo veel mogelijk plekken in zijn betonnen bunker hebben.
Nu waren we van plan om eens het platteland achter ons te laten, de stoute schoenen aan te trekken, rijangsten naast ons neer te zetten, kilometers te maken. Met de cruise-control op 100, om dan Nederlands langste en belangrijkste noord-zuid verbinding onder ons door te zien schieten, de A2.
Reisdoel; de grote boze stad, de angst voor menig boer, daar waar het lijkt alsof wíj uit het buitenland komen......Amsterdam !
......maar dan moet je gaan parkeren. Ook daar ! Kost dat dan ? €2,-, oh dat valt mee, toch ? Nee, dat is niet per uur, maar per 19 minuten...........Dat is dan ± €6.30 per uur, maar we zien een opluchting........Het dagtarief is €60,- dus een heel dagje wordt niet helemaal duur..........
![]()

-
En nog uitgestelde betaling ook!

- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
In combinatie met zeer kleine voorraden, waardoor het al snel is van "dat kunnen wij voor u bestellen".Sander schreef:Wat denk je waarom online kopen zo veel gebreurd? Echte winkels worden ook deels weggepest door de hoge parkeerkosten.
Dat begrijp is dat jullie dat kunnen bestellen. Dat kan ik zelf ook via internet en nog goedkoper ook.
Alles wat je niet hoeft te passen of proeven gaat verdwijnen, en alleen de niches blijven over.
- Fernando
Daarom zei ik al dat ik wist dat het niet de goedkoopste straat was, maar als je 2 Cola en 2 Appelsap + 3 broodjes á €75 mag aftikken blijf je toch ff schrikken...Peric schreef:Dat is algemeen bekend hoor..

- JP
Een broodje á € 75,- is inderdaad erg duur....... 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Fernando is waarschijnlijk in de war met Moulin Rouge/Folies Bergeres, all in prijsje:)
Op de Champs Elysees hadden we 'n pizza van 12 euro(no worries dus) , maar vooral die halve liter bier van E 9,50 kwam hard aan.
Evenals 'n cappucino daar op het plein voor de Duomo in Florence E 8,50 ofzo....
Op de Champs Elysees hadden we 'n pizza van 12 euro(no worries dus) , maar vooral die halve liter bier van E 9,50 kwam hard aan.
Evenals 'n cappucino daar op het plein voor de Duomo in Florence E 8,50 ofzo....
- Fernando
Jaja foutje het was in totaal €75...JP schreef:Een broodje á € 75,- is inderdaad erg duur.......

- Tim N
Was dat de prijs van het bier of kun je een halve liter niet mansRobin schreef: Op de Champs Elysees hadden we 'n pizza van 12 euro(no worries dus) , maar vooral die halve liter bier van E 9,50 kwam hard aan.
.

- Martijn_bmw
daar betaalde we 6 jaar geleden voor het Lido al 28EUR per glas bier iddFernando schreef:Nou weet ik trouwens dat de Champs Elysees niet de goedkoopste straat ter wereld is (op 1 na duurste) maar toch wel ff schrikken als je daar op een terrasje plaatsneemt en na afloop de rekening te zien krijgt...

ik weet niet wat het nu is?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
LOL. Volgens mij was 't bij Vesuvio op de Champs Elysees.Tim N schreef:Was dat de prijs van het bier of kun je een halve liter niet mansRobin schreef: Op de Champs Elysees hadden we 'n pizza van 12 euro(no worries dus) , maar vooral die halve liter bier van E 9,50 kwam hard aan.
.![]()
Hier hun bierkaart:
http://www.pizza-vesuvio-champselysees.fr/" onclick="window.open(this.href);return false;Bières
Pression
Meteor
25cl
4,80€
50cl
8,60€
100cl
14,30€
Heineken
25cl
5,40€
50cl
9,80€
100cl
16,00€
Panaché
25cl
4,90€
50cl
9,50€
100cl
15,40€
Abbaye de Leffe, Bière blanche
25cl
6,00€
50cl
11,00€
100cl
18,00€
28euro per glas bier? Te gek.
-
Vesuvio ken ik wel.
Ben het trouwens roerend eens over Amsterdam (zelf amsterdammer). Blijft een omhooggevallen dorp dat onterecht de naam stad heeft gekregen. Doe mij maar Rotterdam.
g
Ben het trouwens roerend eens over Amsterdam (zelf amsterdammer). Blijft een omhooggevallen dorp dat onterecht de naam stad heeft gekregen. Doe mij maar Rotterdam.
g
- 328Ti
Mooi héMax V schreef:Heerlijk, die generalisatie!

- 328Ti
Mocht je het glas meenemen?Martijn_bmw schreef:daar betaalde we 6 jaar geleden voor het Lido al 28EUR per glas bier iddFernando schreef:Nou weet ik trouwens dat de Champs Elysees niet de goedkoopste straat ter wereld is (op 1 na duurste) maar toch wel ff schrikken als je daar op een terrasje plaatsneemt en na afloop de rekening te zien krijgt...![]()

- Martijn_bmw
Niet eens....328Ti schreef:Mocht je het glas meenemen?Martijn_bmw schreef:daar betaalde we 6 jaar geleden voor het Lido al 28EUR per glas bier iddFernando schreef:Nou weet ik trouwens dat de Champs Elysees niet de goedkoopste straat ter wereld is (op 1 na duurste) maar toch wel ff schrikken als je daar op een terrasje plaatsneemt en na afloop de rekening te zien krijgt...![]()
Tis dat ik zelf niet hoefde te betalen (bedrijfs uitje) anders was ik er ook nooit gaan zitten

- Tom V
P+R is 8 euro voor een hele dag met gratis OV naar centrum. Vanaf Olympisch Stadion is dat 10 minuten met tram, is op zich goed te doen en een tip die ik wel vaker geef daar.letterlijk schreef:Voor die 60 euro kun je 'm net zo goed neerfilkkeren op de plek waar je uit wilt stappen en de nagenoeg gelijke parkeerboete voor lief nemen. Gewoon midden op de dam parkerenJP schreef:Nederlands grootste melkkoe is toch de auto, of moeten we zeggen " de automobilist "? Een 2-3 euro per uur ben je hier in het zuiden al snel kwijt, en dan nog sta je in een vak van 2 meter breed, waar je als breinaald nog nauwelijks fatsoenlijk zonder schade in -en uit kan stappen. Zo'n garagebouwuitbater wil natuurlijk zo veel mogelijk plekken in zijn betonnen bunker hebben.
Nu waren we van plan om eens het platteland achter ons te laten, de stoute schoenen aan te trekken, rijangsten naast ons neer te zetten, kilometers te maken. Met de cruise-control op 100, om dan Nederlands langste en belangrijkste noord-zuid verbinding onder ons door te zien schieten, de A2.
Reisdoel; de grote boze stad, de angst voor menig boer, daar waar het lijkt alsof wíj uit het buitenland komen......Amsterdam !
......maar dan moet je gaan parkeren. Ook daar ! Kost dat dan ? €2,-, oh dat valt mee, toch ? Nee, dat is niet per uur, maar per 19 minuten...........Dat is dan ± €6.30 per uur, maar we zien een opluchting........Het dagtarief is €60,- dus een heel dagje wordt niet helemaal duur..........
![]()
-
Na 10 uur arriveren scheelt 7 euro. Je moet op de kleintjes letten.