Parkeertarieven

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
JP

Parkeertarieven

Bericht door JP » 07 aug 2014, 10:04

Nederlands grootste melkkoe is toch de auto, of moeten we zeggen " de automobilist "? Een 2-3 euro per uur ben je hier in het zuiden al snel kwijt, en dan nog sta je in een vak van 2 meter breed, waar je als breinaald nog nauwelijks fatsoenlijk zonder schade in -en uit kan stappen. Zo'n garagebouwuitbater wil natuurlijk zo veel mogelijk plekken in zijn betonnen bunker hebben.

Nu waren we van plan om eens het platteland achter ons te laten, de stoute schoenen aan te trekken, rijangsten naast ons neer te zetten, kilometers te maken. Met de cruise-control op 100, om dan Nederlands langste en belangrijkste noord-zuid verbinding onder ons door te zien schieten, de A2.
Reisdoel; de grote boze stad, de angst voor menig boer, daar waar het lijkt alsof wíj uit het buitenland komen......Amsterdam !

......maar dan moet je gaan parkeren. Ook daar ! Kost dat dan ? €2,-, oh dat valt mee, toch ? Nee, dat is niet per uur, maar per 19 minuten........... :hmmm: Dat is dan ± €6.30 per uur, maar we zien een opluchting........Het dagtarief is €60,- dus een heel dagje wordt niet helemaal duur.......... :ziek:

Afbeelding

:tooth:

KoenM

Re: Parkeertarieven

Bericht door KoenM » 07 aug 2014, 10:08

http://www.parkeren-amsterdam.com/pr-rai" onclick="window.open(this.href);return false;

Werkt perfect, als je veel betaalt in Amsterdam is dat toch echt je eigen keuze :blink:
Moet je nog wel even 13 minuten in de metro zitten naar Centraal toe, maar dat is misschien nog wel sneller dan met de auto verder het centrum in..

WJ

Bericht door WJ » 07 aug 2014, 10:17

En maar afvragen waarom de auto verkoop zo beroerd is. Word gewoon veelste duur, op elk front.

dvh

Bericht door dvh » 07 aug 2014, 10:24

Alles is duuuuur
http://www.nu.nl/geldzaken/3846621/kost ... tegen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

JP

Bericht door JP » 07 aug 2014, 10:31

Nou David, dagje Den Bosch was "maar" €20 dagtarief bij Q-park Tolbrug.....;)

Fernando

Bericht door Fernando » 07 aug 2014, 10:34

Daarom kon ik ook niet geloven dat ik eergisteren de hele dag gratis kon parkeren in hartje Parijs.... :)

dvh

Bericht door dvh » 07 aug 2014, 10:44

JP schreef:Nou David, dagje Den Bosch was "maar" €20 dagtarief bij Q-park Tolbrug.....;)
Tegenwoordig kun je gratis bij me voor de deur parkeren... :angel:

allen

Bericht door allen » 07 aug 2014, 11:24

Die paar keer dat ik naar Amsterdam moet voor een dag parkeer ik hem bij Zeeburg na 10:00 uur. Kost me een euro per 24 uur. Met die vervloekte OV-Chip ben ik dan in 10-15 minuten in het centrum.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 aug 2014, 12:21

Onlangs in Amersfoort, Leiden en Groningen geweest. Is idd niet mals. De garage in Groningen was de duurste... Is niet leuk meer voor een dagje uit :(

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 aug 2014, 14:16

Kolk op de Nieuwezijds betaal je zo >5 per uur. 36 euro voor 'n middag, niet normaal.

Dus sinds 'n half jaar zet ik 'm bij m'n schoonzus (Noord) of sta ik op de Buiksloterweg(2,5 uur parkeerschijf) en, beter/veiliger, Tolhuisweg bij Eye/oude Shellgebouw, Noord dus. Achter slot en grendel, maar niet overdekt, betaal ik daar 11/12 euro van 12uur tot half 8 's avonds. Beide pontje over en hop in Centraal Station.

Dus voor die 25,- verschil kun je net even 'n terrasje ofzo pakken(Cuba bijv op de Nieuwmarkt)

Robin

Bericht door Robin » 07 aug 2014, 14:22

Fernando schreef:Daarom kon ik ook niet geloven dat ik eergisteren de hele dag gratis kon parkeren in hartje Parijs.... :)
Vorig jaar, Parijs bij Bastille, iets van 10 euro per 24 uur. Dat lijkt er meer op inderdaad!

Brussel was helemaal bijna geld toe!:)

Keulen etc was ook niet om je kapot te schrikken eigenlijk.

allen

Bericht door allen » 07 aug 2014, 14:43

In Nederland loont het denk steeds minder om de binnenstad in te gaan. Via internet bestel je alles voor minder en wordt het vaak gratis thuisbezorgd. Zo langzamerhand zullen winkels zelfs gratis op zondag bezorgen.
Een winkel als Coolblue begint daar eind van de maand al mee. Het is wachten tot de rest volgt.
Retourneren van artikelen kan steeds vaker gratis.
10 Kledingstukken bestellen en 9 terugsturen en een keer in de zoveel tijd stuurt een modeketen je een rekening.
4 Horloges op je creditcard bestellen en na het bezichtigen 3 of zelfs allemaal terugsturen?
Een paar keer een lichte tik op je touchpad van de laptop vanuit de tuin met een biertje in de hand. Waarom willen we überhaupt nog naar de stad eigenlijk?
:mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 07 aug 2014, 14:48

Amsterdam kom ik al jaren niet meer met die parkeertarieven oplichtersbende. Bovendien vind ik het gewoon een smerige kutstad waar de mentaliteit van de werkenden in de detailhandel en horeca van grote droefenis is. Ik wil mezelf best wel naaien qua prijzen in de horeca, maar daarbij niet nog een keer in mijn bek gespuugd willen worden door onbeschoft gedrag van personeel omdat ze zo nodig iedere bezoeker als een infantiele toerist willen behandelen. Nee daar ben ik klaar mee.

Groningen gaat qua tarieven ook nergens meer over. Ik zet de auto gewoon bij de winkel neer, 1,5 kilometer naar de stad wandelen is 20 euro parkeergeld in de zak houden. Wat ik overigens de grootste neukerij vind zijn de tarieven per 52 of 54 minuten. Dat is gewoon standaard altijd teveel betalen.

Robin

Bericht door Robin » 07 aug 2014, 15:00

Amsterdam vind ik juist qua personeel winkels/horeca de laatste jaren prima. Netjes beleefd en belangstellend.

Fluitglas bier op Rembrandplein 2,20, is in prijs verlaagd, dat betaal je hier ook:)

Het is maar hoe je jezelf opstelt denk ik. Als je naar Amsterdam gaat met 'n instelling van :Stelletje arrogante kolerelijers die denken dat ze heel wat zijn, dan kaatst dat misschien terug?
Wij zijn er de laatste tijd bijna wekelijks weekenden en ik vind 't daar allemaal meer dan o.k.
Maar zit ook niet midden tussen die toeristen, behalve Rembrandtplein:)

Allen, ja voor de 'leuk'. Ik ken mensen met voetbalvelden/oerwouden van tuinen en die zie ik toch vaak 'in de stad'. :)

Als er geen kip meer in een stadscentrum zou komen zoals in jouw voorbeeld, krijg je dalende o.g. prijzen in centrum vanwege leegstand, faillissementen, personeel op straat, en die o.g. prijs linkt ook indirect naar de huizenprijzen in/rondom het stadscentrum, een dominoeffect wat we niet moeten willen en wat ook niet gaat gebeuren.:)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 07 aug 2014, 15:31

Arthur schreef:Onlangs in Amersfoort, Leiden en Groningen geweest. Is idd niet mals. De garage in Groningen was de duurste... Is niet leuk meer voor een dagje uit :(
Dan heb je de verkeerde garage uitgezocht in Groningen. :tooth:

Als je de juiste parkeerplekken kent in de steden valt het best mee met de prijzen. Laatst weekend in Den Haag/Scheveningen geweest, was iets van 10 euro kwijt voor een dag.

JP

Bericht door JP » 07 aug 2014, 15:36

Robin schreef:(...)
Dus sinds 'n half jaar zet ik 'm bij m'n schoonzus (Noord) of sta ik op de Buiksloterweg(2,5 uur parkeerschijf) en, beter/veiliger, Tolhuisweg bij Eye/oude Shellgebouw, Noord dus. Achter slot en grendel, maar niet overdekt, betaal ik daar 11/12 euro van 12uur tot half 8 's avonds. Beide pontje over en hop in Centraal Station.
(...)
In Noord (5) ben ik heel vaak geweest, en daar zijn ook genoeg gratis plaatsen, maar daar parkeer ik mijn schoonmoeder nog niet...... :ongeveer als:

Ik begreep wel dat je rondom de RAI en EXPO in het weekend gratis kan parkeren. Zullen dan wel de parkeerplaatsen zijn van die kantoren aldaar?

Ergens is er natuurlijk de afweging, wil je gratis parkeren met kans op diefstal of betaal je maar iets om in een parkeergarage te staan, maar die laatste daar hou je ook je hart vast, zo krap is dat allemaal.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 07 aug 2014, 15:45

Robin schreef:Kolk op de Nieuwezijds betaal je zo >5 per uur. 36 euro voor 'n middag, niet normaal.

Dus voor die 25,- verschil kun je net even 'n terrasje ofzo pakken(Cuba bijv op de Nieuwmarkt)
P+R zeeburg 1EUR per 24uur en een trampkaartje van 5EUR sta je ook binnen 10min bij CS (of verder als je wil, je mag een uur in de tram heen en terug voor die 5EUR en extra kaartjes voor passagiers kost een paar cent extra)

Robin

Bericht door Robin » 07 aug 2014, 15:51

JP schreef: In Noord (5) ben ik heel vaak geweest, en daar zijn ook genoeg gratis plaatsen, maar daar parkeer ik mijn schoonmoeder nog niet...... :ongeveer als:
Noord is even wat groter dan 1 of 2 straten JP...aan die Tolhuiswegparking staan altijd 'n Tesla en 'n Panamera. Vooroordelen lol.

Buiksloterweg met parkeerschijf:
Afbeelding

Langs de fietsen bij 't hek, 50 meter, parkeerterrein.

Levensgevaarlijk daar! ROFLOL. :lollerdelol:

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 07 aug 2014, 15:55

Martijn, weet ik, maar m'n schoonzus woont al in Noord dus zet ik 'm vaak bij haar voor de deur. Nooit problemen...

Tom

Bericht door Tom » 07 aug 2014, 15:55

allen schreef: In Nederland loont het denk steeds minder om de binnenstad in te gaan. Via internet bestel je alles voor minder en wordt het vaak gratis thuisbezorgd. Zo langzamerhand zullen winkels zelfs gratis op zondag bezorgen.
Een winkel als Coolblue begint daar eind van de maand al mee. Het is wachten tot de rest volgt.
Tegenwoordig zijn steeds meer winkels ook van ketens die in elke grote stad te vinden zijn. Nu heb je in Amsterdam nog wel wat winkels die je niet elders ziet, maar veel grote steden is één pot nat qua aanbod. Een reden om dan nog naar een andere stad te gaan (behalve de stad waar je vlakbij woont) is vaak beperkt tot bezienswaardigheden en eens wat van de stad zelf te zien.

Tristan

Bericht door Tristan » 07 aug 2014, 16:31

Tom schreef:
allen schreef: In Nederland loont het denk steeds minder om de binnenstad in te gaan. Via internet bestel je alles voor minder en wordt het vaak gratis thuisbezorgd. Zo langzamerhand zullen winkels zelfs gratis op zondag bezorgen.
Tegenwoordig zijn steeds meer winkels ook van ketens die in elke grote stad te vinden zijn. Nu heb je in Amsterdam nog wel wat winkels die je niet elders ziet, maar veel grote steden is één pot nat qua aanbod. Een reden om dan nog naar een andere stad te gaan (behalve de stad waar je vlakbij woont) is vaak beperkt tot bezienswaardigheden en eens wat van de stad zelf te zien.
+1

Helemaal in de hoofdwinkelstraten. Soms zie je geen verschil tussen de steden.

JP

Bericht door JP » 07 aug 2014, 16:37

Robin schreef:
JP schreef: In Noord (5) ben ik heel vaak geweest, en daar zijn ook genoeg gratis plaatsen, maar daar parkeer ik mijn schoonmoeder nog niet...... :ongeveer als:
Noord is even wat groter dan 1 of 2 straten JP...aan die Tolhuiswegparking staan altijd 'n Tesla en 'n Panamera. Vooroordelen lol.

Buiksloterweg met parkeerschijf:
Afbeelding

Langs de fietsen bij 't hek, 50 meter, parkeerterrein.

Levensgevaarlijk daar! ROFLOL. :lollerdelol:
Daar mocht ik nooit komen met de vrachtwagen......ik had het meer over de omgeving Distelwegveer. Daar moe(s)t je alles vastbinden, brandstof inclusief...... :P

Alleen een parkeerschijf max. 2.5uur zeker? Ja, dan is het makkelijk als je schoonzus de kaart kan bijstellen, want elk 2.5uur terug uit het centrum komen...... :lol:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 07 aug 2014, 16:39

Robin schreef:Martijn, weet ik, maar m'n schoonzus woont al in Noord dus zet ik 'm vaak bij haar voor de deur. Nooit problemen...
oke kan natuurlijk ook!

ik heb ook geen problemen met Noord hoor alleen vanuit Baarn (mijn woonplaats / A1) is zeeburg ook een stukje korter dus zet hem meestal daar

allen

Bericht door allen » 07 aug 2014, 17:09

Robin, daar heb ik financieel ook last van. Maar laat maar gebeuren, dat domino effect. Misschien is het gewoon even nodig dat de markt compleet instort met alle bijbehorende gevolgen. Iets met een verdronken koe...

Fernando, waar parkeer jij gratis in Parijs? Wil er zelf binnenkort heen om foto's te maken.

Sander

Bericht door Sander » 07 aug 2014, 17:41

Wat denk je waarom online kopen zo veel gebreurd? Echte winkels worden ook deels weggepest door de hoge parkeerkosten.

Plaats reactie