Roadtrips / Op vakantie met de auto

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Petrolhead Tom

Re: Op vakantie met de auto

Bericht door Petrolhead Tom » 27 jul 2014, 23:31

Waarom heb je bij de aanschaf eigenlijk gekozen voor een stoffen achterkant en niet een compleet dichte body?

allen

Bericht door allen » 28 jul 2014, 00:07

Enig idee wat de consumentenprijs van een nieuwe Defender 110 op geel kenteken tegenwoordig is? :tooth:
Met een kind en 2 middelgrote honden is een 130 overigens veel praktischer.

Ik herinner me dat ik voor m'n eigen verslag nog wat moet aanpassen. We hadden namelijk wel een leuk momentje. Onderweg richting Monmouth zijn we de weg afgegaan en parkeerden langs het bos.
Ik pak de brander, gooi de klep van de bak open en we maken wat thee en lunch.
Dan komt er een vrachtwagenchauffeur naar ons toegelopen. Complimenteert ons met de inrichting van de bak. Het hout vind hij prachtig.
Hij vertelt daarna dat hij even het bos in was gegaan voor een wandeling en hij werd aangesproken door iemand. Of hij iets nodig had. Het kwartje viel een paar seconden later en hij heeft de man lachend weggestuurd.
Vanaf dat moment viel ons op dat iedere 5 minuten minstens 3 auto's voorbij kwamen rijden die bij ons in de buurt parkeerden. Steeds maar één man erin en ze doken direct het bos in.
Wij hebben er daarna een sport van gemaakt door ze bij het wegrijden steeds even vrolijk lachend in de ogen te kijken: "We know what you did..."
Je vraagt je bij het zien van veel van deze mannen af of ze niet gewoon een heel normaal gezinsleven hebben buiten hun escapades om.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 28 jul 2014, 15:19

Eindelijk tijd gevonden om het te lezen, schitterend verhaal Allen! Gave foto's ook! :thumbup:

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 31 jul 2014, 11:41

Zo, net terug van 3591km rijplezier :df:

Van Brunssum via Stelvio (2x de Stelvio gedaan, gewoon omdat het kan) naar Chioggia (iets onder Venetië). Stelvio vond ik indrukwekkend en gaaf..op de foto's ziet het er natuurlijk al leuk uit maar in het echt kun je je ogen niet geloven.. Chioggia en Venetië was ook mooi en warm..en druk. Van daaruit via Genova naar Montpellier gereden.. dus via de zeeeeer mooie route Sanremo-Monaco-Nice. Tussendoor nog een overnachting in Cannes..ook prachtig. Na 3 dagen rond Montpellier gezworven te hebben via de Route de Soleil weer terug gereden.

Afbeelding
Vanaf dit punt waren het nog 15 haarspeldbochten naar de top van de Stelvio pas

Afbeelding Gemaakt vanaf het panorama restaurant op de top..

Afbeelding Uitzicht vanaf de A10 bij Grimaldi
Laatst gewijzigd door Miesjel op 31 jul 2014, 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 31 jul 2014, 11:43

heel gaaf idd die stelvio! :df:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 31 jul 2014, 12:48

Die Stelvio moet ik ook echt nog een keer gaan doen. Maar wel zonder de misses want die wordt al misselijk in een parkeergarage :tooth:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 31 jul 2014, 12:57

Martin van der Zwaard schreef:Die Stelvio moet ik ook echt nog een keer gaan doen. Maar wel zonder de misses want die wordt al misselijk in een parkeergarage :tooth:
:mrgreen:

Tom V

Bericht door Tom V » 03 aug 2014, 20:45

In September weer eens een trip doen met de M3. Vorig jaar de Routes des Grandes Alpes gedaan en nu wordt het een rit langs o.a. de bekende Zwitserse passen, Grimsel, Nufenen, Susten, Furka en dan naar Stelvio. Ben wel benieuwd naar de San Bernardino ook , schijnt een leuke rijdersweg te zijn.

Edit : Wat een fantastische foto's Allen, mooie trip!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 aug 2014, 22:42

San Bernardino heb ik afgelopen woensdag gereden. Leuk pasje. Niet heel spectaculair. Vrij kort. Met een C30 is sowieso niets spannend maar wel heel comfortabel.

Woensdag vertrokken naar Milaan en zaterdag het laatste stukje van Milaan naar San Gimignano gereden. Wat heb ik zaterdag genoten zeg! Heel Italie stond vast. Wij zijn dus binnendoor gereden. Op een gegeven moment werd ik gek! Daar kwam de mat grijze Huayra van meneer Pagani himself aan. Echt een moment dat ik nooit vergeet. Vol gas kwam hij ons tegemoet. Wat een geluid, wat een présence wat een geile bak! Helemaal te gek! Daarna nog even bij Lamborghini gestopt waar daar was alles dicht en dus niks te zien. Verder de mooiste wegen van Toscane gereden en echt genoten. Uiteindelijke reistijd: 360 km in ruim 8 uur. Genieten! Oud collega van mij heeft ongeveer dezelfde afstand afgelegd met een gemiddelde van 50 kmh in de file. Lijkt me de keuze eenvoudig. Lang duurt het op zo'n dag toch.

allen

Bericht door allen » 05 aug 2014, 13:12

Thanks Tom.

Andere Tom: beetje kort verslag. Waar zijn de foto's? :tooth:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 05 aug 2014, 15:05

allen schreef:Thanks Tom.

Andere Tom: beetje kort verslag. Waar zijn de foto's? :tooth:
Geen. Vergeten te maken. En zo spectaculair is een oranje C30 niet. :tooth: Hij is nu wel echt mega ranzig dat vind ik dan wel weer mooi. Verder heb ik iedere keer als ik het ding start spijt dat ik de Fiesta niet heb teruggebouwd naar origineel. Dat inlaatspruitstuk had niet misstaan in het vooronder van die C30. :df: Misschien neem ik hem straks wel over....

Joop

Bericht door Joop » 08 aug 2014, 11:59

De roadtrip naar de Dolomieten zit er ook weer op... Achterbandjes kaal en paar tanken leeg gereden. Ik kan er weer een tijdje tegenaan... :df:

Heb het verslag met wat foto's op een ander forum staan, dus bij deze: Dolomieten 2014

KoenM

Bericht door KoenM » 08 aug 2014, 13:10

Mooi verslag!
Leuk om te lezen en erg mooie foto's.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 08 aug 2014, 15:02

Geweldig verslag en evenzo geweldige foto's! Krijg meteen weer zin om in de Alpen te rijden :df: :thnx:

allen

Bericht door allen » 08 aug 2014, 15:41

:thumbup:

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 08 aug 2014, 22:46

Lekker bakkie hoor, hij is me erg bevallen deze vakantie (Utrecht-Como-Utrecht)
Bijlagen
20140801_131704.jpg
20140801_131704.jpg (742.74 KiB) 2225 keer bekeken

///Joost

Bericht door ///Joost » 11 aug 2014, 12:16

Hier ook met de Audi (en de kleine man) voor het eerst een echt lange trip gemaakt. Vanaf Eindhoven naar Passau, daar overnacht. Toen van Passau naar Slovenie en een paar nachten bij familie geslapen. Toen van Slovenie door naar Zadar waar we heerlijk een paar weken hebben doorgebracht. Ook de terugweg weer in 3 dagen gedaan via Graz en Wurzburg.

Ik kan niet anders zeggen dat het echt een heerlijke reiswagen is. We hadden geen topkoffer nodig en alles paste precies voor 2 personen en een baby, incl kinderwagen en reiswieg.

De heen- en terugreis was vanwege de 500 km per dag niet erg vermoeiend en ik zou het zo weer doen. Ik had wel een beetje leukere hotels uitgezocht, die net iets beter waren dan het doorsnee F1 of Ibis motel. Dat scheelt veel en is leuk arriveren.

Technisch gezien allemaal prima. Geen druppel olie kwijt, maar slecht een minimaal beetje KVS. Deze zweet een beetje achterop het blok bij de temp sensor flens (een kwaaltje van het 1.8t blok en moet ik dus nog eens aanpakken). Wel heb ik 3 keer het dynamolampje gezien, wat ook net zo snel weer uit ging. de eerste keer schrok ik me de rambam, want ik zag al een doemscenario voor me. :tooth: Gelukkig allemaal goed gegaan, maar met 150.000 km is het toch tijd om een keer de dymano te reviseren. No prob.

Benzineverbruik lag op de snelweg op een goede 8 L/100 km.

Thomasss
Auto: Bakfiets!

Bericht door Thomasss » 11 aug 2014, 12:24

Autofoto's van de vakantie kunnen geen kwaad, bij deze:
Bijlagen
Sustenpass, nog nooit zo mooi gereden. Het kan zijn dat ik niks gewend ben.. :)
Sustenpass, nog nooit zo mooi gereden. Het kan zijn dat ik niks gewend ben.. :)
20140618_083135.jpg (687.23 KiB) 2114 keer bekeken
Een willekeurige weg ergens in de Alpen, heerlijk rijden!
Een willekeurige weg ergens in de Alpen, heerlijk rijden!
20140616_094651.jpg (834.74 KiB) 2114 keer bekeken

tomgtr

Bericht door tomgtr » 11 aug 2014, 12:44

///Joost schreef:Hier ook met de Audi (en de kleine man) voor het eerst een echt lange trip gemaakt. Vanaf Eindhoven naar Passau, daar overnacht. Toen van Passau naar Slovenie en een paar nachten bij familie geslapen. Toen van Slovenie door naar Zadar waar we heerlijk een paar weken hebben doorgebracht. Ook de terugweg weer in 3 dagen gedaan via Graz en Wurzburg.

Ik kan niet anders zeggen dat het echt een heerlijke reiswagen is. We hadden geen topkoffer nodig en alles paste precies voor 2 personen en een baby, incl kinderwagen en reiswieg.

De heen- en terugreis was vanwege de 500 km per dag niet erg vermoeiend en ik zou het zo weer doen. Ik had wel een beetje leukere hotels uitgezocht, die net iets beter waren dan het doorsnee F1 of Ibis motel. Dat scheelt veel en is leuk arriveren.

Technisch gezien allemaal prima. Geen druppel olie kwijt, maar slecht een minimaal beetje KVS. Deze zweet een beetje achterop het blok bij de temp sensor flens (een kwaaltje van het 1.8t blok en moet ik dus nog eens aanpakken). Wel heb ik 3 keer het dynamolampje gezien, wat ook net zo snel weer uit ging. de eerste keer schrok ik me de rambam, want ik zag al een doemscenario voor me. :tooth: Gelukkig allemaal goed gegaan, maar met 150.000 km is het toch tijd om een keer de dymano te reviseren. No prob.

Benzineverbruik lag op de snelweg op een goede 8 L/100 km.

Hoe heeft je kleintje zich gehouden? Was te doen allemaal? Nog de grotten in geweest?

///Joost

Bericht door ///Joost » 11 aug 2014, 16:56

tomgtr schreef:
Hoe heeft je kleintje zich gehouden? Was te doen allemaal? Nog de grotten in geweest?
Met Predrag ging het goed. Hij sliep veelal, met hier en daar een huilbui uitschieter, dus dat ging prima. Wel echt iedere 2 uur gestopt en hem uit de MC gehaald, wat wel prettig was. Hij zweette echt enorm in dat stoeltje. We namen ook echt onze tijd waardoor de reis an sich ook vakantie werd. :D

Grappig dat je over de grotten begon. Familie van mijn vrouw, waar we overnacht hebben, woont in Postojna op loopafstand van de grotten. We zijn dus wel naar de ingang gelopen, maar niet naar binnen gegeaan, omdat we de kleine niet achter wilden laten bij hun. :bag: Dus dat bewaren we nog even voor als hij wat groter is. Die grotten lopen niet weg. :tooth:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 11 aug 2014, 17:08

Haha, had denk ik zelfde gedaan. Maar is zo mooi en effen paden daar dat makelijk had gekund. Maar ze zijn er al een paar honder duizend jaar dus inderdaad alle tijd. Ja kids in MC te lang is niet zo goed. Wij zouden ook zovaak stoppen dat ik er denk ik een week over gedaan zou hebben. Pffff.

Marc R

Bericht door Marc R » 12 aug 2014, 16:36

Binnenkort met de auto richting Imperia (IT),overnachting in Serfaus dat betekent dus via de stelviopas richting italie... :crazy:

Weliswaar met de Volvo maar dat mag de pret niet drukken.. :wheelchair:

Peric

Bericht door Peric » 12 aug 2014, 17:23

///Joost schreef:
tomgtr schreef:
Met Predrag ging het goed. Hij sliep veelal, met hier en daar een huilbui uitschieter, dus dat ging prima. Wel echt iedere 2 uur gestopt en hem uit de MC gehaald, wat wel prettig was. Hij zweette echt enorm in dat stoeltje. We namen ook echt onze tijd waardoor de reis an sich ook vakantie werd. :D

Grappig dat je over de grotten begon. Familie van mijn vrouw, waar we overnacht hebben, woont in Postojna op loopafstand van de grotten. We zijn dus wel naar de ingang gelopen, maar niet naar binnen gegeaan, omdat we de kleine niet achter wilden laten bij hun. :bag: Dus dat bewaren we nog even voor als hij wat groter is. Die grotten lopen niet weg. :tooth:
Dat heeft Adam dus ook heel erg.. IK heb de CC al behoorlijk laag staan. Maar elke keer als ik 'm uit z'n stoeltje haal is 'ie behoorlijk bezweet.
Zondag in 1 keer van Budapest naar huis.. Kijken hoe dat zal gaan. Adam laat naar bed brengen.. :P

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 aug 2014, 17:32

Je kan van die matjes kopen waardoor er lucht onder hun rug komt. Helpt best, maar voor je het weet zijn ze die maxi cosi uitgegroeid...

Peric

Bericht door Peric » 12 aug 2014, 17:36

Tom, Adam is net 13 maanden. Dus het zal nog wel even duren voordat 'ie uit de MC gegroeid is. Alhoewel het haast lijkt of je hem met de week groter ziet worden.. :)

Plaats reactie