vanaf welk vliegveld (NL/DE/BE) goedkoopst naar USA

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roy RS

vanaf welk vliegveld (NL/DE/BE) goedkoopst naar USA

Bericht door Roy RS » 30 jul 2014, 13:40

Ik weet dat er nogal wat USA gangers actief zijn hier, dus hier maar eens vragen.

Ik wil weer een keer naar Amerika voor een klein tripje, maar het valt me op dat ik bij het zoeken naar vluchten altijd op datum (+/- 2 dagen) én vertrek luchthaven én aankomstluchthaven moet zoeken. Maar ik ben heel flexibel, ik kan in de spanne van een hele maand vertrekken en of ik nu van adam, brussel, dusseldorf of keulen vertrekt, mij om het even.

Het wordt dus zeg maar een hels karwei om dit een beetje uit te vogelen, ik heb de hoop dat iemand anders gewoon weet dat bepaalde locaties in USA, ik denk aan Florida of California, gunstig te vliegen zijn vanaf een bepaalde luchthaven binnen een straal van 3-400 km van EIndhoven.

Andere tips zijn ook welkom, kennis van me had eens ergens 2 weken Las vegas voor een bonusprijsje geboekt, maar ook dat vind ik nergens. Mij maakt het niet zoveel uit op welke luchthaven ik land en/of vertrek...

iemand?

tomgtr

Re: vanaf welk vliegveld (NL/DE/BE) goedkoopst naar USA

Bericht door tomgtr » 30 jul 2014, 14:02

Roy RS schreef:Ik weet dat er nogal wat USA gangers actief zijn hier, dus hier maar eens vragen.

Ik wil weer een keer naar Amerika voor een klein tripje, maar het valt me op dat ik bij het zoeken naar vluchten altijd op datum (+/- 2 dagen) én vertrek luchthaven én aankomstluchthaven moet zoeken. Maar ik ben heel flexibel, ik kan in de spanne van een hele maand vertrekken en of ik nu van adam, brussel, dusseldorf of keulen vertrekt, mij om het even.

Het wordt dus zeg maar een hels karwei om dit een beetje uit te vogelen, ik heb de hoop dat iemand anders gewoon weet dat bepaalde locaties in USA, ik denk aan Florida of California, gunstig te vliegen zijn vanaf een bepaalde luchthaven binnen een straal van 3-400 km van EIndhoven.

Andere tips zijn ook welkom, kennis van me had eens ergens 2 weken Las vegas voor een bonusprijsje geboekt, maar ook dat vind ik nergens. Mij maakt het niet zoveel uit op welke luchthaven ik land en/of vertrek...

iemand?
Heb geen antwoord voor je behalve een reisplanner inhuren. Er zijn veel mensen die erg goed zijn in dit uitzoeken en het lleuk vinden en er daarom hun beroep van hebben gemaakt. Maar ik snap ook niet zo dat je niet zoiets als autoscout.de voor vluchten hebt.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 30 jul 2014, 14:05

dat valt me dus echt op, dat je inderdaad bij dé vluchtenvergelijkers niet gewoon breder kunt zoeken...gat in de markt me think

tomgtr

Bericht door tomgtr » 30 jul 2014, 14:16

Roy RS schreef:dat valt me dus echt op, dat je inderdaad bij dé vluchtenvergelijkers niet gewoon breder kunt zoeken...gat in de markt me think
Agree! Maar je moet wel een betrouwbare partner zijn voor al die luchtvaartmaatschapijen. Enmoeilijk patenteerbaar product dus als het werkt wordt je denk ik meteen door ebookers/expedia/booking vermorzeld denk ik als ze je gaan na-apen en hun naamsbekendheid hebben.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 30 jul 2014, 16:52

Ik had recentelijk zelde probleem. Wou tickets zoeken naar Florida met beetje fatsoenlijke aankomst tijd, rechstreekse vlucht. Aargh.. Kwam dus uiteindelijk alleen bij Arke met nachtvlucht. Moet toch anders mogelijk zijn, maar na een avond op internet surfen was ik het al weer zat. Portugal here we come!

KoenM

Bericht door KoenM » 30 jul 2014, 17:17

In skyscanner kun je geloof ik alles aangeven waar jullie om vragen..

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 30 jul 2014, 21:47

Als je het niet erg vindt om één extra overstap te maken kan je 2 dingen doen.

Vertrek vanaf Amsterdam, eerst vliegen naar London/Frankfurt/Madrid/Helsinki/Rekjepik en vervolgens vanaf één van die vliegvelden naar jouw eindbestemming (indien rechtstreeks bereikbaar vanaf één van hiervoor genoemde luchthavens) vliegen

Of

Met de auto naar Düsseldorf/Brussel rijden; vanaf daar vliegen naar Amsterdam/Londen/Madrid ed en daar de volgende vlucht nemen naar de eindbestemming

Het klinkt dom; maar met een extra tussenstop vliegen is (veel) goedkoper dan rechtstreeks vliegen. Bijvoorbeeld met KLM Düsseldorf - Amsterdam - Chicago is goedkoper dan KLM rechtstreeks Amsterdam - Chicago. Als je dus de tijd hebt dan is het de moeite waard. Reken 1,5 tot 2 uur overstaptijd dan komt het altijd goed.

Hoe scoor je die tickets? Via skyscanner/cheaptickets/expedia kom je een heel eind. Maar kijk ook bij voorbeeld 1 op lufthansa.nl/airberlin.nl/ba.nl/iberia.nl/finnair.nl (de Nederlandse sites van de luchtvaartmaatschappijen) en in het tweede voorbeeld op klm.de of klm.be.

Veel special rates hebben vaak aanvullende eisen zoals minimaal één zaterdagavond op de bestemming of minimaal 7 dagen op de bestemming. Ik vloog twee weken terug naar New York; door op zaterdag i.p.v. zondag te vliegen bespaarde ik €1500 op mijn ticket.

Op bovenstaande sites maar ook op klm.nl of bv arkefly.nl staan ook de promoties. KLM heeft bijna altijd wel een aantal bestemmingen in de promotie. Als vertrektijd en bestemming niet van belang is dan kan je rechtstreeks ook wel aan goede prijzen komen. Let wel op de cookies want de tickets worden natuurlijk bij elk nieuw bezoek duurder...

Voor USA; vergeet niet het ESTA formulier in te vullen (online). Als laatste tip; mocht je over moeten stappen op een binnenlandse vlucht in USA dan moet je door de douane, koffer van de band halen, vliegveld uit en vliegveld in, koffer inchecken en weer door de security. Neem er de tijd voor.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 30 jul 2014, 22:29

Dat is alvast erg goede info! Ik merkte idd dat ik een vlucht van adam, via frankfurt maar miami gunstig kon krijgen en vervolgens dacht ik dus nóg minder te betalen door rechtstreeks vanaf frankfurt te gaan...mooi niet dus! Very strange

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 31 jul 2014, 09:57

Sjoerd schreef:Als je het niet erg vindt om één extra overstap te maken kan je 2 dingen doen.

Vertrek vanaf Amsterdam, eerst vliegen naar London/Frankfurt/Madrid/Helsinki/Rekjepik en vervolgens vanaf één van die vliegvelden naar jouw eindbestemming (indien rechtstreeks bereikbaar vanaf één van hiervoor genoemde luchthavens) vliegen

Of

Met de auto naar Düsseldorf/Brussel rijden; vanaf daar vliegen naar Amsterdam/Londen/Madrid ed en daar de volgende vlucht nemen naar de eindbestemming

Het klinkt dom; maar met een extra tussenstop vliegen is (veel) goedkoper dan rechtstreeks vliegen. Bijvoorbeeld met KLM Düsseldorf - Amsterdam - Chicago is goedkoper dan KLM rechtstreeks Amsterdam - Chicago. Als je dus de tijd hebt dan is het de moeite waard. Reken 1,5 tot 2 uur overstaptijd dan komt het altijd goed.

Hoe scoor je die tickets? Via skyscanner/cheaptickets/expedia kom je een heel eind. Maar kijk ook bij voorbeeld 1 op lufthansa.nl/airberlin.nl/ba.nl/iberia.nl/finnair.nl (de Nederlandse sites van de luchtvaartmaatschappijen) en in het tweede voorbeeld op klm.de of klm.be.

Veel special rates hebben vaak aanvullende eisen zoals minimaal één zaterdagavond op de bestemming of minimaal 7 dagen op de bestemming. Ik vloog twee weken terug naar New York; door op zaterdag i.p.v. zondag te vliegen bespaarde ik €1500 op mijn ticket.

Op bovenstaande sites maar ook op klm.nl of bv arkefly.nl staan ook de promoties. KLM heeft bijna altijd wel een aantal bestemmingen in de promotie. Als vertrektijd en bestemming niet van belang is dan kan je rechtstreeks ook wel aan goede prijzen komen. Let wel op de cookies want de tickets worden natuurlijk bij elk nieuw bezoek duurder...

Voor USA; vergeet niet het ESTA formulier in te vullen (online). Als laatste tip; mocht je over moeten stappen op een binnenlandse vlucht in USA dan moet je door de douane, koffer van de band halen, vliegveld uit en vliegveld in, koffer inchecken en weer door de security. Neem er de tijd voor.
Ik moest geloof ik in 2007 en 2009 alleen opnieuw door de douane, de koffers werden gewoon automatisch doorgestuurd naar het volgende vliegtuig. :hmmm: Kan dat afhangen van het vliegveld waar je op landt?

Emiel

Bericht door Emiel » 31 jul 2014, 12:37

Ik vlieg regelmatig van Amsterdam naar Philladelphia.
Aanrader is dan om vanuit Brussel te gaan en de US Airways vluchten te vermijden. Oude vliegtuigen, boel herrie, niet comfortabel, etc.

Dus zou even kijken of je met een andere maatschappij dan US Airways kan vliegen. Veel Amerikanen van mijn werk hebben liever een rit vanuit Brussel dan vanaf Amsterdam, puur om US Airways te vermijden.

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 01 aug 2014, 21:30

Robin Hartog schreef:
Ik moest geloof ik in 2007 en 2009 alleen opnieuw door de douane, de koffers werden gewoon automatisch doorgestuurd naar het volgende vliegtuig. :hmmm: Kan dat afhangen van het vliegveld waar je op landt?
Het kan goed zijn dat jouw bagage is 'doorgelabeld' naar de eindbestemming. Echter (naar mijn weten; ben >10 vliegvelden in de USA geweest) zal je zelf fysiek de koffer van de band moeten halen, door customs en erna weer inchecken. Het kan zijn dat bij het inchecken er een aparte gedeelte voor is gemaakt vlak na customs.
Emiel schreef:Ik vlieg regelmatig van Amsterdam naar Philladelphia.
Aanrader is dan om vanuit Brussel te gaan en de US Airways vluchten te vermijden. Oude vliegtuigen, boel herrie, niet comfortabel, etc.

Dus zou even kijken of je met een andere maatschappij dan US Airways kan vliegen. Veel Amerikanen van mijn werk hebben liever een rit vanuit Brussel dan vanaf Amsterdam, puur om US Airways te vermijden.
Oude vliegtuigen hoeft niets mis mee te zijn. Delta heeft bijvoorbeeld al hun oude 767 toestellen van een nieuw interieur voorzien. Ze zijn niets rumoeriger dan de nagelneue toestellen (uitgezonderd A380/B787/B748) maar wel comfortabel.

Wat je wel moet proberen de vermijden zijn de zogenaamde narrowbodies (1 gangpad i.p.v. 2 gangpaden die de plas over gaan. US/United/Delta/AA willen weleens een Boeing 757 gebruiken. Prima om een paar uur te vliegen maar niet de plas over en al helemaal geen nachtvlucht.

Amerikaanse maatschappijen staan over het algemeen bekend als de Granny service; oude stewardessen. Ik had er laatst één die was 79!

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 01 aug 2014, 22:08

Sjoerd schreef:
Robin Hartog schreef:
Het kan goed zijn dat jouw bagage is 'doorgelabeld' naar de eindbestemming. Echter (naar mijn weten; ben >10 vliegvelden in de USA geweest) zal je zelf fysiek de koffer van de band moeten halen, door customs en erna weer inchecken. Het kan zijn dat bij het inchecken er een aparte gedeelte voor is gemaakt vlak na customs.
Heb het nog even nagezocht, was wel benieuwd. Op Atlanta moest ik hem inderdaad van de band halen en later weer inchecken, maar dat was omdat we het volgende vliegtuig hadden gemist. Twee jaar later in Chicago werd het wel gewoon doorgelabeld en hebben we hem niet van de band af hoeven halen. Koffers gedag gezegd op Schiphol en in San Francisco zagen we ze pas weer.

Hoe dan ook, het kan iig wel iets zijn om mee rekening te houden, dat wel.

Plaats reactie