Den Haag was altijd de stad van vrede en recht. Nu is het de stad van de jihad en Jodenhaat.
De Gaza-demonstratie op de Hoefkade in de Haagse Schilderswijk liep gisteren compleet uit de hand. Het was geen Gaza-demonstratie maar een anti-Joodse pro-ISIS-demonstratie. Er werd eindeloos vaak geroepen dat de "vuile Joden uit de riolen" dood moesten (zowel in het Arabisch als in het Nederlands; het ging vaker over "de Joden" dan over Gaza), er werd gezwaaid met jihad-, kalifaat- én ISIS-vlaggen (door volwassenen en kleine kinderen), en een groepje journalisten werd lastiggevallen door tientallen omstanders. Omdat we foto's maakten van de demonstratie. Ja, echt.
mag allemaal in NL
Het probleem ligt bij burgemeester Jozias van Aartsen, de korpsbeheerder van Den Haag. De stad van vrede en recht die inmiddels de stad van jihad en Jodenhaat is geworden. Hij trad niet op. Meteen na afloop van de demonstratie beweerde Van Aartsen doodleuk dat er geen grenzen zijn overschreden tijdens de demonstratie. Belachelijk. Van Aartsen had de demonstratie nooit mogen toestaan. Heeft hij dan niet geleerd van 12 juli, toen een pro-Gaza-demonstratie ook al uit de hand liep met nazivlaggen, jihadvlaggen, antisemitische toespraken en Hitlergroeten?
Van Aartsen heeft niets gedaan. Niet vooraf en ook niet tijdens de demonstratie zelf, toen bleek hoe diep het antisemitisme en de haat jegens journalisten zit bij de demonstranten.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... -gaza-ging" onclick="window.open(this.href);return false;
meer daarover>
Buigen voor vrijheidshatend tuig
De burgemeester laat zijn politiekorps zwak, slap en onderbezet optreden. En kraait dan victorie: nul arrestaties, niks aan de hand mensen! Dat er geen arrestaties zijn verricht wil niet zeggen dat er geen grenzen zijn overschreden. Herinnert u zich hoe ik zei dat ik ieders recht om te demonstreren zal verdedigen? Welnu, mijn recht om daar ongehinderd verslag van te doen is even belangrijk. Mijn overheid MOET dat kunnen garanderen, anders zijn we verloren. De-escaleren? Is verslaggevers afvoeren de-escaleren? Is jodenhaat negeren de-escaleren? Is gezichtsbedekkende kleding toestaan de-escaleren? Nee, dat is buigen voor vrijheidshatend tuig van de richel. Dat is wegkijken van de ondermijning van alles waar wij, onze burgemeesters voorop, voor (zouden moeten) staan.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... atie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
en meer hier
Ten eerste: het recht van mensen om te demonstreren zal ik ALTIJD verdedigen. Ten tweede: ik was niet herkenbaar als GeenStijl-journalist. Dit in verband met mijn veiligheid, een punt waarop ik later helaas gelijk kreeg. Ten derde: ik heb mij niet gemengd in discussies of mij op enigerlei wijze provocerend gedragen. Ik was er, en maakte foto's. Tot zo ver de huishoudelijke mededelingen. Het relaas nu. Al meteen bij aankomst werd ik bedreigd en uitgescholden toen ik foto's nam. "Hoer, loop door, vies wijf", en: "We jatten je telefoon als je foto's maakt." Een politie-agente zag en hoorde het, en nam me apart. Of ik wel wist dat foto's maken voor onrust zorgde? Ik vroeg haar of ze de bedreiging had gehoord, en of ze wel wist dat fotograferen op de openbare weg is toegestaan. Ja, gaf zij toe, maar het kon weleens escaleren als ik dat deed. Ik maakte mij bekend als verslaggever van GeenStijl en legde uit dat met een GS-logo rondlopen toch ook voor de nodige onrust zou zorgen. Ook sprak ik de wens uit dat ik bij rellen tegen de pers op hun bescherming kon rekenen. "Nou, ik denk niet dat ik daar op zo'n moment tijd voor heb." De dreigprimaat liet ze ongemoeid. Kort daarop escaleerde de demonstratie in een jodenhatende rel.
Toen gebeurde het. De knaap die eerder dreigde mijn telefoon te jatten, stormde op me af. Hij had zichzelf gezien op GeenStijl. (Foto hieronder - red.) En dat moest er NU af, vond hij. Ik hoorde het door de menigte zoemen: "GeenStijl.. GeenStijl.." Oh fuck. In no time stonden er enige tientallen jongemannen om ons heen. "Ik breek bij je in en pis in je slaapkamer!" tierde het sujet. Iedereen schold en dreigde. 'Kankerhoer, weg die foto. we achtervolgen je tot je huis, we pakken jou, kankerhoer, GeenStijl haat ik, het zijn racisten, kankerhoer'.
Ik bleef rustig herhalen dat ik op een demonstratie het recht heb om foto's te maken. De man bleef woedend schreeuwen en toen hoorde ik een paar keer, her en der in de menigte, niet luid gejoeld zoals de andere verwensingen maar zacht en laag; "Broek uit", "Trek haar broek uit" en "Trek haar kleren uit." Goed. Weg hier. NU. Ik vroeg Verhoef de politie te halen, hetgeen hij deed maar ze kwamen niet. Ik vroeg het hem nogmaals, weer ging hij en weer liepen ze niet met hem mee terug. Ik riep zelf om de politie. Uiteindelijk maakten ze wat ruimte en vroegen of ik even mee kwam. De boze mijnheren volgden, uiteraard.
Er waren een stuk of zes geüniformeerde agenten. Er waren tientallen relbeluste mannen. Eén van hen zei letterlijk, smalend: "Wij zijn met meer, wat ga je doen? Ons allemaal tegenhouden? Dan heb je het leger nodig en dat heb je niet." Het joch, want dat was het, had een punt. Dat wisten zij, dat wist de politie en dat wisten mijn metgezellen, die overigens niet van mijn zijde weken. Ik wilde al met al dus erg graag weg. Dat leek de dienstdoende agent een goed idee. Of ik een taxi kon bellen? Ehm. Nou nee, er staan hier tientallen razende kerels om me heen, REGEL DIT mensen. Ik schrok van een tik en koude plens over mijn hoofd. Frisdrank droop over mijn haar, kleren, tas: een lafbek die achter me stond kieperde het over me heen en maakte zich uit de voeten. Hoongelach van de groep, de mannen vonden het prachtig, maakten foto's, joelden.Tof. Nu was het gevaarlijk én vernederend. De agent zag de ernst van de situatie in en eiste onmiddellijk een wagen om me op te halen, hetgeen geschiedde:
meer daarover>
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ozias.html" onclick="window.open(this.href);return false;