Heeft niks met de 'Sport Steering' te maken. In comfort stand stuurt hij net zo zwaar/licht als de normale besturing. Alleen in Sport stand stuurt hij zwaarder en wat directer. Dat het minder gevoel heeft is helaas een nadeel van elektrische besturing. Maar altijd nog 10x beter dan een Audi.KoenM schreef: De F31 is niet voor niks een stuk comfortabeler geworden, dat wil het merendeel van de klanten gewoon.
Met variabele sturing of hoe het ook heet, is sturen ook zo licht dat je niet echt door hebt hoe je wielen nou staan...
Audi A5 1.8 TFSI Coupé
- Tristan
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
De BMW stuurt zeker fijner als de Audi, maar de E90/E92 wint het qua stuurgevoel van de F30.
- Tristan
Ja, hydraulische stuurbekrachtiging.sitechris schreef:De BMW stuurt zeker fijner als de Audi, maar de E90/E92 wint het qua stuurgevoel van de F30.

- Hitz
- Auto: KIA
En een Mercedes-Benz C-Klasse dan? 

- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Ik wilde als opvolger van de Skoda heel graag Premium dus Audi uiteraard. Helaas kon geen enkele proefrit de afgelopen periode (Audi A6, Audi A4 Sedan, A5 sportback) mij een glimlach bezorgen.
Toen maar van ellende bij BMW wezen buurten.... De rest is geschiedenis
Mijn zwager heeft 2 jaar een C klasse 2011 gehad, hij rijdt nu weer BMW. Ik heb zelf zijn C klasse destijds gereden en het had geen bijzondere indruk achterlaten, vandaar dat ik niet meer bij Mercedes ben gaan kijken.
Toen maar van ellende bij BMW wezen buurten.... De rest is geschiedenis

Mijn zwager heeft 2 jaar een C klasse 2011 gehad, hij rijdt nu weer BMW. Ik heb zelf zijn C klasse destijds gereden en het had geen bijzondere indruk achterlaten, vandaar dat ik niet meer bij Mercedes ben gaan kijken.
- JWdrive
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Verschil tussen A4 en A5, maar vooral wel/niet S-line (sportonderstel) is een wereld van verschil. Heb ze intussen allemaal gereden.
Eerste proefrit was in een A5 zonder S-line, grote afknapper in verhouding met het onderstel van mijn toenmalige BMW E87. Daarna facelift A5 1.8 TFSI Proline S genomen (dus met S-line onderstel)... perfecte balans tussen strakke wegligging, blijft goed horizontaal, maar ook comfortabel genoeg om 1.500 km op een dag te rijden.
Enorm veel grip met 245/18" rondom, hoogte bochtensnelheden en geen overhellen. Bij regen heeft de FWD duidelijk tekortkomingen. Veel wielspin en in combinatie met abrupt koppel moeilijk snel wegrijden. Bij droog en semi-droog gewoon plankgas lanceren met een 'leuk' bandenpiepje bij 3.000 tpm. Moet nog een keer de 0-100 tijden klokken, maar zit duidelijk sub 8 seconden. Meeste dyno's laten ook tegen de 200 pk zien in stock configuratie.
In tegenstelling tot de 2.0 TFSI geen olieverbruik, na 70.000 km nog nooit hoeven bijvullen. Top op heden 2 storingen gehad:
Samen met de top looks, de lage en brede verschijning een echt mooie wagen om te zien. Niet voor de Ring, wel voor de Autobahn.
Eerste proefrit was in een A5 zonder S-line, grote afknapper in verhouding met het onderstel van mijn toenmalige BMW E87. Daarna facelift A5 1.8 TFSI Proline S genomen (dus met S-line onderstel)... perfecte balans tussen strakke wegligging, blijft goed horizontaal, maar ook comfortabel genoeg om 1.500 km op een dag te rijden.
Enorm veel grip met 245/18" rondom, hoogte bochtensnelheden en geen overhellen. Bij regen heeft de FWD duidelijk tekortkomingen. Veel wielspin en in combinatie met abrupt koppel moeilijk snel wegrijden. Bij droog en semi-droog gewoon plankgas lanceren met een 'leuk' bandenpiepje bij 3.000 tpm. Moet nog een keer de 0-100 tijden klokken, maar zit duidelijk sub 8 seconden. Meeste dyno's laten ook tegen de 200 pk zien in stock configuratie.
In tegenstelling tot de 2.0 TFSI geen olieverbruik, na 70.000 km nog nooit hoeven bijvullen. Top op heden 2 storingen gehad:
- Softwarebug die leidde tot uitval van 1 xenon lamp, heeft vrijwel iedereen gehad en is binnen no-time opgelost met software-update
- Stuurproblemen/rasterlenken. Komt min of meer bij iedereen voor maar niet iedereen vind het een probleem. Audi in ieder geval een beetje. Meerdere software-updates gehad om het probleem op te lossen. Het lijkt nu aardig goed. Lekker zwaar sturen, redelijk precies insturen en vrijwel geen dood punt rond middenstand. Dit is een behoorlijk goed compromis tussen Nurburgring en comfortabel cruisen. Echter blijft elektronische stuurbekrachtiging minder puur dan mechanische. Dit hebben Porsche (nieuwe 911) en BMW (F30/F31) ook laten zien.
Samen met de top looks, de lage en brede verschijning een echt mooie wagen om te zien. Niet voor de Ring, wel voor de Autobahn.

- Knot
Je wil dus altijd Pro Line S of iig S-line... en dan vragen ze vaak meteen de hoofdprijs 

- JWdrive
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Ja inderdaad. Pro Line S, S Edition of S-Line onderstel als optie. Analoog aan de M variant van BMW voor onderstel dus. M-pakket was bij de E9x reeks echter standaard 17", met groter als optie. Vanaf F3x wel 18" standaard.Knot schreef:Je wil dus altijd Pro Line S of iig S-line... en dan vragen ze vaak meteen de hoofdprijs
Wat me ook opviel was dat de bandenslijtage bij BMW (RWD, niet al teveel pk's, N/A karakter) best gelijkmatig over de 4 wielen was. Bij Audi (FWD met redelijk veel pk, turbo karakter, aardig gewicht) wordt het rubber aan de voorzijde maximaal benut (

- sitechris
Ik vind de A5 bij normaal gebruik (bv op de snelweg) verder ok sturen. Het is met name als je gaat pushen dat de auto wat door de mand valt. Een Golf GTI stuurt fijner. Ik snap niet waarom Audi dan niet even bij broertje VW leentje-pik doet.
- JP
De A5 zal toch 35cm langer zijn, en een 100-150kg zwaarder zijn dan de GTi. Zal allemaal meespelen.
- sitechris
Heeft dat zoveel te doen met hoe de elektronische stuurbekrachting is afgesteld? Is dat niet gewoon eens goed in de software duiken? Dat je met de A5 minder fijn kunt smijten gezien gewicht en lengte lijkt me evident inderdaad.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
LOL, naast motor en dsg tuning ontkom je straks bij VAG niet meer aan stuur tuning om het allemaal dragelijk te maken 

-
Ik heb er verder geen verstand van hoor
maar is een directere besturing niet evident aan een meer onrustige besturing op de snelweg?
Dat gewoon lekker rechtdoor rijden vermoeiender is met een directe besturing? Of heeft dat niks met elkaar te maken?

Dat gewoon lekker rechtdoor rijden vermoeiender is met een directe besturing? Of heeft dat niks met elkaar te maken?
- Niels
- Auto: Prius+
Gevoelloos heeft niets met direct/indirect sturen te maken. 

- Knot
Dit zou m dan moeten worden....
http://www.autowereld.nl/audi/a5/1-8-tf ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dingen staan wel voor teveel geld tekoop, als je gewoon even de ANWB koers erbij pakt bijvoorbeeld:
Kopen bij merkdealer met garantie€ 21.700
Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie€ 20.900
Inruil bij autobedrijf€ 17.750
Verkoop tussen particulieren€ 18.250
Meeneemprijs € 19.550
En even kort door de bocht, dingen waren 48k nieuw, standaard gangbare auto schrijft een auto 50% af in 4 jaar, dan zit je op 24k maar deze zou je toch maximaal 20k moeten geven.
http://www.autowereld.nl/audi/a5/1-8-tf ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dingen staan wel voor teveel geld tekoop, als je gewoon even de ANWB koers erbij pakt bijvoorbeeld:
Kopen bij merkdealer met garantie€ 21.700
Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie€ 20.900
Inruil bij autobedrijf€ 17.750
Verkoop tussen particulieren€ 18.250
Meeneemprijs € 19.550
En even kort door de bocht, dingen waren 48k nieuw, standaard gangbare auto schrijft een auto 50% af in 4 jaar, dan zit je op 24k maar deze zou je toch maximaal 20k moeten geven.
- Knot
Of als je je toch aan de 2.0tfsi wil wagen (de 1.8tfsi is verstandiger, mbt olieverbruik etc)
http://www.vanrijswijkautos.nl/occasion ... ct=7606115" onclick="window.open(this.href);return false;
Staat ook voor 22k tekoop, zelfde prijs, dikkere motor, 3k hogere nieuweprijs.
Kopen bij merkdealer met garantie€ 23.250
Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie€ 22.350
Inruil bij autobedrijf€ 19.150
Verkoop tussen particulieren€ 19.650
Meeneemprijs € 21.050
Zitten veel vage handelaren in Veen maar ben al eerder bij van rijswijk geweest, toen een nette focus ti-vct weggehaald, prijs was bespreekbaar, auto stond er netjes bij uit de lease... maar heb ook audi's rondom op wanli's zien staan dus wel uitkijken.
http://www.vanrijswijkautos.nl/occasion ... ct=7606115" onclick="window.open(this.href);return false;
Staat ook voor 22k tekoop, zelfde prijs, dikkere motor, 3k hogere nieuweprijs.
Kopen bij merkdealer met garantie€ 23.250
Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie€ 22.350
Inruil bij autobedrijf€ 19.150
Verkoop tussen particulieren€ 19.650
Meeneemprijs € 21.050
Zitten veel vage handelaren in Veen maar ben al eerder bij van rijswijk geweest, toen een nette focus ti-vct weggehaald, prijs was bespreekbaar, auto stond er netjes bij uit de lease... maar heb ook audi's rondom op wanli's zien staan dus wel uitkijken.
- GTRene
mooi ding
naam van dat bedrijf zullen al de nodige grapjes over gemaakt zijn denk

naam van dat bedrijf zullen al de nodige grapjes over gemaakt zijn denk

- Knot
Ja, dat zal best... ze hebben veel staan zie ik op hun site
http://www.autoroest.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is FWD, 4 cilinder maar toch vind ik het een prachtig lijnenspel van een A5 zo als S-Edition.... ben bang dat ik er niet moet gaan kijken.
Het is FWD, 4 cilinder maar toch vind ik het een prachtig lijnenspel van een A5 zo als S-Edition.... ben bang dat ik er niet moet gaan kijken.
-
Wat moet je nou met een audi rody.
Mafkees
Niks voor jou.
Mafkees

Niks voor jou.
-
Idd. Ik rij een audi en heb één advies;Tom schreef:Wat moet je nou met een audi rody.
Mafkees
Niks voor jou.
Koop er geen!

- alt
Voor een paar duizend meer heb je mijn Audi S5 met 4.2 V8 met nog geen 90.000 km.
- Knot
Wilde deze eigenlijk voor 19 a 20k meenemen.. zit toch nog wel een verschilletje in alt. En de S5 is 3 jaar ouder.
Laatst gewijzigd door Knot op 24 jul 2014, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Haal voor die 20k een E90/E92 330i of 335i.
Ik weet zeker dat die A5 je in alles tegen gaat vallen, behalve het uiterlijk. Ik heb het 3 maanden volgehouden met die meuk.
Ik weet zeker dat die A5 je in alles tegen gaat vallen, behalve het uiterlijk. Ik heb het 3 maanden volgehouden met die meuk.
- GTRene
ow...das al wat minder (FWD en 4 cill), maar als gewoon degelijke auto voor familie en A naar B is het wel een mooi ding qua looks in elk geval, stoelen lijken ook lekker te zitten...Knot schreef:Ja, dat zal best... ze hebben veel staan zie ik op hun site
voor DF

je kan met zo'n kar wel ergens aan komen zetten

best moeilijk, zoiets moet je dus echt een aardig stukje mee rijden en je goed bedenken, waarvoor deze?
en anders een leuke beemert uitzoeken, er is een groot aanbod en dus kan je redelijk shoppen lijkt me.
Laatst gewijzigd door GTRene op 24 jul 2014, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
Ik weet het, geen RWD, geen 6 in lijn, geen V8, geen sper....
Maar uiterlijk en interieur vind ik echt prachtig. De 1.8tfsi kan gechipt worden van 120/160/170 naar 210pk/340nm en is ook nog eens vrij zuinig.
BMW geniet wel de voorkeur idd, maar als ik moet kiezen een 320i of een A5 1.8 dan heeft een BMW met 4 pitter ook vrij weinig te bieden.
Maar uiterlijk en interieur vind ik echt prachtig. De 1.8tfsi kan gechipt worden van 120/160/170 naar 210pk/340nm en is ook nog eens vrij zuinig.
BMW geniet wel de voorkeur idd, maar als ik moet kiezen een 320i of een A5 1.8 dan heeft een BMW met 4 pitter ook vrij weinig te bieden.