Diefstalgolf?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Joy

Diefstalgolf?

Bericht door Joy » 22 jul 2014, 21:13

De eigenaar van het bedrijfsterrein waar wij onze spullen opslaan gaf afgelopen week een waarschuwing om alert te zijn op diefstal van bedrijfswagens en gereedschappen. Politie had aanwijzingen dat er weer wat aan het broeien is in de omgeving.
Het bedrijfsterrein is voorzien van camera's waar ook al wat nachtelijke beweging buiten de hekken is waargenomen.
Nu hoor ik zojuist dat een plaatsgenoot vanochtend de deur uitstapte en tot zijn stomme verbazing geen bus aantrof op zijn oprit. Gestolen incl. al het gereedschap, ter waarde van € 18.000,00, wat in de bus lag.
Zoon van klusser was vorige week aan het strand en trof bij terugkomst eveneens een leeg parkeervak aan ipv zijn BMW. Gewoon gejat in de volle drukte. :shock:

Gek genoeg is het ieder jaar weer raak rond deze tijd. Hoveniers die soms voor de 3e keer worden bezocht en al hun kleine machines kwijt zijn. Oost-Europeanen op vakantie?

Wellicht verstandig om je eigen spullen nog eens goed te controleren op diefstalbestendigheid.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: Diefstalgolf?

Bericht door Richardt. » 22 jul 2014, 21:36

Ik vind het altijd bizar hoe onopgemerkt het schijnbaar gejat wordt :(
Erg zuur voor de zelfstandige/mkb'er....

GTRene

Bericht door GTRene » 22 jul 2014, 23:41

denk dat vele dieven gewoon heel gepast brutaal en alsof hun neus bloed dingen inladen en geen haan die er naar kraait, of de eigenaar moet het toevallig zien.
meestal denk je van, het zal wel...of ze moeten echt deuren oid los kraken en of inslaan, dan gaan wel de bellen rinkelen bij velen, maja.

mooi klote als je dat soort dingen overkomt.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 23 jul 2014, 00:39

Dacht even dat er een spatie was vergeten in de titel...

Je ziet de laatste tijd ook steeds vaker van die tekst karren staan met let op inbrekers actief en dergelijke. Maar ik geloof niet dat dat ook maar enig iets bijdraagt aan meer oplettendheid van andere mensen.

Wat ik vreemd vind bij al die bedrijfswagen is al die rooie dingen op de trekhaak, volgens mij heeft dat echt totaal geen zin. Dat rooie ding is met 2 bouten los, gewoon de trelkhaak los halen.

Je hebt best kans dat zo'n bus ook gebruikt word om een motor oid weer te jatten. Dat is bij ons in de buurt gebeurt. Hoveniers bus gejat en een paar dagen later was op de camera beelden te zien hoe met zo'n bus een motor bij een flat werd weggehaald.

Voor degene met voor 18k aan materiaal is het misschien interesant om naar een bearlock oplossing te kijken, zodat hij hopelijk niet nogmaals alles kwijt is.

Op het industrieterreintje bij ons is een aantal jaar terug ook bij iedereen ingebroken, behalve bij ons omdat overal duidelijk camera systemen zichtbaar waren. Zowel binnen als buiten, kan een dure investering zijn maar het scheelt wel een hoop ellende. En tegenwoordig houden we het liefst ook alle voertuigen en dergelijke acherom binnen een hek zodat je altijd onder de camera door moet wil je daar komen.

Joy

Bericht door Joy » 23 jul 2014, 19:26

Er blijken in de jachthaven hier in de buurt diezelfde nacht 16 buitenboordmotoren gestolen. Waarschijnlijk met die bus. Redelijk georganiseerde planning vergt zoiets.

Verder preventief werken zoals je zegt Eric. Deze bus stond op een oprit omringd door hagen, dat schept gewoon mogelijkheden voor inbrekers.

Plaats reactie