Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
- Petrolhead Tom
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...
Je moet niet gaan vragen of je de crashsite veilig mag stellen je moet het mededelen en doen.
- Fernando
Amen...Het is nu tijd voor actie
Nederland wordt in het diepst van de ziel geraakt door het schandalige gesol met lichamen en bezittingen op de plek van het neergeschoten passagierstoestel in Oekraïne.De hulpeloze noodkreet van premier Rutte aan het adres van president Poetin zal niets uithalen.
Deze bruut had direct na de aanslag de kans om voor het oog van de wereld een harde veroordeling uit te spreken. In plaats daarvan legde hij de schuld bij de regering in Kiev en ging hij onverdroten verder met zijn propaganda-oorlog – liegen en bedriegen zoals hij dat leerde bij de KGB is alles wat Poetin kan.Met het verdonkeremanen van cruciale bewijsstukken tekenen de separatisten hun eigen schuldbekentenis.
Door zijn invloed niet aan te wenden levert Poetin het bewijs van Russische medeplichtigheid. Een onafhankelijk onderzoek wordt bij voorbaat om zeep geholpen.Daarom moet hier worden ingegrepen. Het gebied van de brokstukken dient te worden veiliggesteld door het sturen van NAVO-troepen. Tegelijkertijd moeten Special Forces worden ingezet om de daders van deze massamoord op te sporen en over te brengen naar Nederland voor hun berechting. Het is nu tijd voor actie.
- JP
De NAVO zou niet kunnen ingrijpen omdat die samenwerken met Rusland, en die zouden het dan kunnen tegenhouden? Althans zoiets vertelde ze deze week op tv.
2 ongenuanceerde uitspraken op Geenstijl, welke ik deel...
2 ongenuanceerde uitspraken op Geenstijl, welke ik deel...
Als een stel moslimidioten elkaar afmaken ergens in een zandbak zijn we als de kippen bij... Maar als het ons eigen volk betreft doen we niks... Wat een kutmentaliteit in dit land, ik schaam me dood!
--
Het is een aanfluiting ieder andere Europese macht had al lang een transport met militaire bewaking gestuurd. Britten Fransen maar ook internationaal. China rusland zelf of de VS. Het is niet normaal wat de regering hier doet. Kan het volk geen motie van wantrouwen indienen?
--
- Joy
Ik vrees dat er maar bar weinig gaat gebeuren. De reeds gevonden lichamen zijn al van de rampplek gehaald dus wat er nog resteert zijn de brokstukken en persoonlijke bezittingen van de slachtoffers. Ik zie Rutte daar geen militaire actie voor op touw zetten. Het momentum is al gepasseerd waardoor het laten rollen van spierballen wellicht niet het gewenste effect heeft. Als er al wat gebeurt moet dat vanuit de NATO voortkomen, NL alleen maakt niets klaar.
Politici hebben volgens mij gewoon geen idee hoe ze dit moeten aanpakken. Putin and friends zijn zo onvoorspelbaar als wat en één ondoordachte actie kan grote gevolgen hebben.
Stel Putin is verantwoordelijk, en dan? Stuurt de NATO zijn leger die kant op om Oekraïne te ontzetten, of gaan we weer wat economische sancties invoeren? Het is allemaal niet zo eenvoudig.
Politici hebben volgens mij gewoon geen idee hoe ze dit moeten aanpakken. Putin and friends zijn zo onvoorspelbaar als wat en één ondoordachte actie kan grote gevolgen hebben.
Stel Putin is verantwoordelijk, en dan? Stuurt de NATO zijn leger die kant op om Oekraïne te ontzetten, of gaan we weer wat economische sancties invoeren? Het is allemaal niet zo eenvoudig.
- alt
Het wordt plan C.
Rutte & een Nederlandse handelsmissie gaat theedrinken met Poetin.
Alles vergeven & vergeten.
Volgende week schrijft de telegraaf weer over voetballen.
-
^^ check dat...t zou mij hoogst verbazen als ons lafaardje Rutte er iets aan deed....de prioriteiten liggen in dit land op heel andere vlakken dan de burgers beschermen..
Deze moeten juist leeggehaald worden.
Deze moeten juist leeggehaald worden.

-
OnlineLuco
Ja vanachter je pc schreeuwen om actie is lekker makkelijk.
Trek een chinees legerpakkie aan en meld je dan aan als het zo makkelijk is.
Al zou Rutte het lef hebben om 500 man te sturen tegen die zogenaamde dronken seperatisten, wat dan?
Ik zie dat mensen hier denken dat ze die lui wel ff wegvagen.
Yeah right, die lui op de crashsite zijn waarschijnlijk inderdaad dronken seperatisten, maar denk je nu werkelijk dat daar alleen van die seperatisten lopen?
Die gasten zijn te stom om een BUK af te vuren, er zal dus waarschijnlijk russische steun zijn geweest, nou dan krijgen we alleen dode militairtjes terug.
Poetin lacht om de Nederlandse krijgsmacht.
Al zou Rutte het lef hebben om 500 man te sturen tegen die zogenaamde dronken seperatisten, wat dan?
Yeah right, die lui op de crashsite zijn waarschijnlijk inderdaad dronken seperatisten, maar denk je nu werkelijk dat daar alleen van die seperatisten lopen?
Die gasten zijn te stom om een BUK af te vuren, er zal dus waarschijnlijk russische steun zijn geweest, nou dan krijgen we alleen dode militairtjes terug.
- JP
Poetin lacht om de Nederlandse krijgsmacht, dat zal zeker, maar ook hij weet dat hij of wie dan ook ze niet hoeft aan te vallen, want dan volgt de rest en hebben we WW3.
Hadden (of hebben) we niet zoiets als blauwhelmen?
Wikipedia schreef:Blauwhelmen worden uitgezonden door de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties als er internationaal een conflict dreigt uit te breken. Hun taak bestaat er vooral in toezicht te houden op een mogelijk staakt-het-vuren, te bemiddelen of de troepen te ontwapenen.
- Petrolhead Tom
Exact dit. Je hebt nu eenmalig de kans om te doen wat juist is. Putin lacht om ons maar ook al stuur je de padvinders: hij zal ze niks durven te doen omdat dan echt de pleuris uitbreekt en Putin duidelijk wordt dat hij de grip op alles al lang verloren is.JP schreef:Poetin lacht om de Nederlandse krijgsmacht, dat zal zeker, maar ook hij weet dat hij of wie dan ook ze niet hoeft aan te vallen, want dan volgt de rest en hebben we WW3.
Wikipedia schreef:Blauwhelmen worden uitgezonden door de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties als er internationaal een conflict dreigt uit te breken. Hun taak bestaat er vooral in toezicht te houden op een mogelijk staakt-het-vuren, te bemiddelen of de troepen te ontwapenen.
- dvh
Nou de week zit erop. Bloedheet en dan 2 dagen een bomvolle winkel met condolerende klanten, vertegenwoordigers en ook alle media. Telefoon heb ik er op een gegeven moment naast gelegd. Elke journalist in het land bleef maar bellen. Het hielp niet want ze kwamen daarna gewoon doodleuk naar de winkel.
Gelukkig hebben sommige er ook gewoon een net stukje van weten te maken ( zoals het Algemeen Dagblad ). Maar het is ff hectisch op deze manier.
De 2 dochters van mijn collega zijn gelukkig rustig en nuchter en kunnen ondanks het verdriet gewoon samen met hun familie en vrienden de zaken goed regelen. Nuchter als in het besef dat hun vader en moeder er niet meer zijn en dat wel of geen lijk daar geen verschil in maakt. Zo zou ik er persoonlijk ook over denken. Maar liever heb je alles hier zodat je het gewoon kan afsluiten.
Ben benieuwd hoe dit voorval gaat aflopen ( betreft Rusland/Oekraïne )..
Gelukkig hebben sommige er ook gewoon een net stukje van weten te maken ( zoals het Algemeen Dagblad ). Maar het is ff hectisch op deze manier.
De 2 dochters van mijn collega zijn gelukkig rustig en nuchter en kunnen ondanks het verdriet gewoon samen met hun familie en vrienden de zaken goed regelen. Nuchter als in het besef dat hun vader en moeder er niet meer zijn en dat wel of geen lijk daar geen verschil in maakt. Zo zou ik er persoonlijk ook over denken. Maar liever heb je alles hier zodat je het gewoon kan afsluiten.
Ben benieuwd hoe dit voorval gaat aflopen ( betreft Rusland/Oekraïne )..
-
OnlineLuco
JP schreef:Poetin lacht om de Nederlandse krijgsmacht, dat zal zeker, maar ook hij weet dat hij of wie dan ook ze niet hoeft aan te vallen, want dan volgt de rest en hebben we WW3.
En jij denkt dat ww3 uitbreekt als er een paar Nederlandse militairen worden neergeschoten, dan ben je naar mijn mening wel erg naïef.
Rusland is een veel belangrijkere wereldspeler dan Nederland, en geloof me dat de NATO/NAVO Nederland als een baksteen laat vallen als het daarop aankomt, er zijn namelijk veel grotere belangen dan 300 slachtoffers.
Hoe erg het natuurlijk is voor de nabestaanden en betrokkenen, maar je moet niet de realiteit uit ogen verliezen.
- Hielke
Ik ben met alt. Als we al ergens voor staan, dan is het voor de winkel. Dieptreurig. Voor eens en altijd een speelbal van de terreur.alt schreef:Het wordt plan C.
- RVV
Die BUK dingen schieten natuurlijk niet de eerste de beste Hercules met 200 KCT'ers uit de lucht..
- RVV
En hoe erg het ook is voor ons Nederlanders.. Het is een aanslag op de internationale gemeenschap. Vele nationaliteiten zijn slachtoffer, het vliegtuig komt uit Maleisië. De hoogste prioriteit is dat de slachtoffers eervol begraven of gecremeerd kunnen worden in Nederland. Daar moeten alles op ingezet worden. Straf en vergelding in de fase zal niks brengen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Actie tegen wie? Waarmee? Welk risico?
Cru gezegd, liever 300 dooien dan 30.000.000, of 300.000.000..........
We drinken een glas, we doen een plas en alles blijft zoals het was................botom line. (punt)
Nederland had, heeft en zal nooit autoriteit krijgen.
De EU zit , as we speak, in een interne machtsstrijd verwikkeld................wie spreekt er nu namens de EU, Barrosso? Juncker? Schulz?
Ik weet het antwoord wel; niemand, stilzwijgend kijkt men toe.......
De VS? Die jeukt het ook, denkende EU dat krijg je d`r van dat gezemel van jullie, nog nooit een fatsoenlijke poot uitgestoken, defensie kapot bezuinigd.............en nu zeker weer smeken en met vragende ogen kijken.....
En wie als geen ander weet dit precies? Putin, schaakgrootmeester en strateeg als geen ander, uiteraard...........
Schaakmat heet dat naar ik meen
We drinken een plas, we doen een plas, en alles blijft zoals het was.............
Na zdorovje
We drinken een glas, we doen een plas en alles blijft zoals het was................botom line. (punt)
De EU zit , as we speak, in een interne machtsstrijd verwikkeld................wie spreekt er nu namens de EU, Barrosso? Juncker? Schulz?
De VS? Die jeukt het ook, denkende EU dat krijg je d`r van dat gezemel van jullie, nog nooit een fatsoenlijke poot uitgestoken, defensie kapot bezuinigd.............en nu zeker weer smeken en met vragende ogen kijken.....
En wie als geen ander weet dit precies? Putin, schaakgrootmeester en strateeg als geen ander, uiteraard...........
We drinken een plas, we doen een plas, en alles blijft zoals het was.............
Na zdorovje
-
Amen (helaas)romo schreef:Actie tegen wie? Waarmee? Welk risico?
Na zdorovje
-
Rutte is hier toch de baas man,wat miep je nou?Luco schreef:Ja vanachter je pc schreeuwen om actie is lekker makkelijk.
Ik ben maar n argeloze belastingbetaler/stemmer/werkvolk.....snap je motivatie totaal niet.
Daarnaast vind ik Rutte gewoon n lafaard.
-
OnlineLuco
Dus als baas moet je dan maar een legereenheid erop af sturen?
Ik miep nergens over, ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat je daar zomaar geen commando's ofzo naar toe kan sturen omdat het dan helemaal verkeerd gaat.
Welke motivatie snap je niet, misschien kan ik het je dan nog een keer uitleggen.
Ik miep nergens over, ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat je daar zomaar geen commando's ofzo naar toe kan sturen omdat het dan helemaal verkeerd gaat.
Welke motivatie snap je niet, misschien kan ik het je dan nog een keer uitleggen.
- Robin Hartog
Het is natuurlijk totale onzin om daar een leger of commando's heen te sturen die het wel even gaan wegvagen. Rutte heeft inderdaad een redelijk grote mond opgezet, maar kan in wezen vrij weinig.
Poetin zal echter ook wel inzien dat hij iets moet gaan doen om niet de schijn erg tegen zich te krijgen.
Wat ik nu begreep is dat de zwarte dozen zijn gevonden en aangeboden zijn bij Charkov. Kijken of ze daar nog wat uit weten te halen.
Poetin zal echter ook wel inzien dat hij iets moet gaan doen om niet de schijn erg tegen zich te krijgen.
Wat ik nu begreep is dat de zwarte dozen zijn gevonden en aangeboden zijn bij Charkov. Kijken of ze daar nog wat uit weten te halen.
- JP
Wanneer zou dat inzien dan moeten gebeuren? Ze zijn al 3 dagen aan het klooien daar.Robin Hartog schreef:(...)
Ok, dat afschieten dat hoeft niet, maar wel opkomen voor je volk.Als daar 193 Amerikanen waren overleden, hadden de US Army ze nu al thuis gehaald, ongeacht de consequenties.. dat doe je voor je landgenoten..wij hebben een leger. We hebben de Nato..naar de Oekraïne..gebied afzetten en eenieder die aan onze overleden landgenoten komt...afschieten....we hebben gvd vroeger kolonies over de hele wereld veroverd en nu staan we lijdzaam toe te kijken hoe die fuckers onze overleden landgenoten onteren!
- Robin Hartog
Geen idee, wellicht ziet hij het allang in, maar besluit er gewoon niks tegen te doen. Ik vind het allemaal maar een erg lastige (politieke) situatie. Ik verwacht er dan ook niet veel van, hoop alleen dat de lichamen z.s.m. naar Nederland komen zodat ze netjes en eervol begraven kunnen worden..JP schreef:Wanneer zou dat inzien dan moeten gebeuren? Ze zijn al 3 dagen aan het klooien daar.Robin Hartog schreef:(...)
-
OnlineLuco
Overdrijven is ook een vak JP
Wat ik tot nu toe gezien/gehoord heb (al zijn de berichten wel wisselend)
Is dat de stoffelijke overschotten in zwarte lijkzakken zijn gedaan en dat die verzameld zijn in een koeltrein ongeveer 15 km van de crashsite af.
Vertel mij nou eens wat daar mis mee is?
Volgens mij gebeurd dat met elke ramp.
Als de berichten kloppen dat er cc zijn gebruikt voor aankopen is ronduit misselijkmakend en schofterig, maar idioten heb je overal.
Wat ik tot nu toe gezien/gehoord heb (al zijn de berichten wel wisselend)
Is dat de stoffelijke overschotten in zwarte lijkzakken zijn gedaan en dat die verzameld zijn in een koeltrein ongeveer 15 km van de crashsite af.
Vertel mij nou eens wat daar mis mee is?
Volgens mij gebeurd dat met elke ramp.
Als de berichten kloppen dat er cc zijn gebruikt voor aankopen is ronduit misselijkmakend en schofterig, maar idioten heb je overal.
- JP
Overdrijven Luco? Als hier nu op de snelweg een militair van de Afcent/Afnorth verongelukt, dan heeft de lokale agent, ambu, lijkschouwer ook niets te zeggen. Het 'lijk' wordt dan meteen bewaakt door de MP en de Amerikanen komen 'hem' zelf ophalen. Been there, seen that.
-
OnlineLuco
Ja en?
Dit is een iets andere situatie als een militair die hier verongelukt, je vergelijking slaat werkelijk nergens op.
Als je het dan wilt vergelijken, vergelijk het dan met andere vliegrampen waarbij een vliegtuig neerstort, zelfs in geciviliseerd gebied waar geen oorlog is en er beter hulptroepen zijn duurt het vaak dagen voor alle stoffelijke overschotten verzameld zijn en duurt het dan vaak ook weken voor er identificatie plaatsvind en de resten naar "huis" kunnen.
Dit is een iets andere situatie als een militair die hier verongelukt, je vergelijking slaat werkelijk nergens op.
Als je het dan wilt vergelijken, vergelijk het dan met andere vliegrampen waarbij een vliegtuig neerstort, zelfs in geciviliseerd gebied waar geen oorlog is en er beter hulptroepen zijn duurt het vaak dagen voor alle stoffelijke overschotten verzameld zijn en duurt het dan vaak ook weken voor er identificatie plaatsvind en de resten naar "huis" kunnen.
- 328Ti
Vreemd om te lezen dat er niet wordt gesproken over het feit dat de FAA 3 weken geleden al een negatief advies heeft gegeven om om lijnvluchten over Oekraïne te laten vliegen wegens - jawel - oorlog! KLM had m.i iets met dat advies moeten doen en een route B moeten verzinnen als het toestel in slecht weer terecht komt.
Het gevoerde gesprek tussen legercommandant en officier was prangend, vooral het laatste stukje tekst: "ze wisten toch dat we goddomme in een oorlog zitten" . Tekst is trouwens onvindbaar op nu.nl. Erg bijzonder...
Het gevoerde gesprek tussen legercommandant en officier was prangend, vooral het laatste stukje tekst: "ze wisten toch dat we goddomme in een oorlog zitten" . Tekst is trouwens onvindbaar op nu.nl. Erg bijzonder...