E36/8 Z3M / E38 728iAg / E36 325i 5MT LSD
- Niels
- Berichten: 22283
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Eerst schoon en droog maken en kijken hoe hard het zweet. Het is geen nieuwe meer ondanks ie de mooiste kleur heeft
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Ik lees ook hier en daar over een oliedrukventiel waar het O-ringetje met regelmaat faalt en over O-ringen in de vanos die falen. Het lijkt me wel vreemd dat het zweet zich dan zo mooi langs de "lijn" van de kopakking kan verdelen, misschien iets te maken met rijwind hopelijk.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Inderdaad het oliedrukventiel (oil pressure valve) op het onderblok (ter hoogte van cyl 5 passagierszijde) gaat gergarandeerd zweten, omdat die o-ring hard wordt. Zie ook mijn auto topic. Je kunt of een compleet nieuw ventiel kopen voor 25-30 euro, of een nieuw o-ringetje die ook op de oliekoeler zit voor een paar euro. Ik heb het laatste gedaan.Tomj schreef:Ik lees ook hier en daar over een oliedrukventiel waar het O-ringetje met regelmaat faalt en over O-ringen in de vanos die falen. Het lijkt me wel vreemd dat het zweet zich dan zo mooi langs de "lijn" van de kopakking kan verdelen, misschien iets te maken met rijwind hopelijk.
Ik moet zeggen dat dit het eerste is waar ik aan dacht toen ik jouw verhaal las. S50's staan niet bekend om het zweten van koppakkingen.
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Ik las het ook al in jouw topic , jij hebt dat ook al gehad, zag dat er bij jou dan ook over heel de lijn zo vettig eruit? Ik zou denken dan dat gewoon naar onderen lekt. Dat ventiel is trouwens 2 jaar geleden al vervangen geweest bij de mijne denk ik, maar toen heeft een garage dat gedaan. Ik ga gewoon de boel eens droogzetten en dat ventiel nog eens dubbelchecken.///Joost schreef:Inderdaad het oliedrukventiel (oil pressure valve) op het onderblok (ter hoogte van cyl 5 passagierszijde) gaat gergarandeerd zweten, omdat die o-ring hard wordt. Zie ook mijn auto topic. Je kunt of een compleet nieuw ventiel kopen voor 25-30 euro, of een nieuw o-ringetje die ook op de oliekoeler zit voor een paar euro. Ik heb het laatste gedaan.Tomj schreef:Ik lees ook hier en daar over een oliedrukventiel waar het O-ringetje met regelmaat faalt en over O-ringen in de vanos die falen. Het lijkt me wel vreemd dat het zweet zich dan zo mooi langs de "lijn" van de kopakking kan verdelen, misschien iets te maken met rijwind hopelijk.
Ik moet zeggen dat dit het eerste is waar ik aan dacht toen ik jouw verhaal las. S50's staan niet bekend om het zweten van koppakkingen.
- MParallel
- Berichten: 8094
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Hmm eerste keer dat ik dit topic zie, vaag.
Gave wagen hoor, en mooiste rood van BMW.
Gave wagen hoor, en mooiste rood van BMW.
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
-2,35 degrees camber vanvoor 1 en een beetje vanachter ( per kant uiteraard) en licht toespoor rondom.
EINDELIJK is die fokking achteras in orde geraakt Vanvoor heb ik gewoon de topmounts geswitcht.
Dit is echt de shit , De vakman die de werkzaamheden deed (Garage De Clerq) zei dat ik er geen wonderen van moest verwachten, maar ik merk het ooooverduidelijk. Deze kist geeft veel meer vertrouwen nu.( voorheen uitspoor aan beide kanten op de antieke E30 style achteras ) Er zijn nu ook verstevigingen voor de droplinks van de achterstabi op de draagarmen gelast ,precisiewerk is geleverd! Dus één dezer komen de H&R stabi's die al jaar en dag stof liggen te vangen in mijn garage er ook op, ik ga beginnen op de lichtste setting. Het begint erop te trekken
Ik heb ook nog Eisenmann race dempers gevonden , hopelijk kan ik deze snel scoren dan komen de sport dempers te koop.
Het zweet onder de koppakking is weldegelijk van de koppakking , maar de expert ter zake waar hij deze week logeerde lachtte het weg als zeer normaal en zelfs zeer miniem gezien de kilometerstand. Ik plan binnen 20000 een kop/vanos/distributierevisie.
EINDELIJK is die fokking achteras in orde geraakt Vanvoor heb ik gewoon de topmounts geswitcht.
Dit is echt de shit , De vakman die de werkzaamheden deed (Garage De Clerq) zei dat ik er geen wonderen van moest verwachten, maar ik merk het ooooverduidelijk. Deze kist geeft veel meer vertrouwen nu.( voorheen uitspoor aan beide kanten op de antieke E30 style achteras ) Er zijn nu ook verstevigingen voor de droplinks van de achterstabi op de draagarmen gelast ,precisiewerk is geleverd! Dus één dezer komen de H&R stabi's die al jaar en dag stof liggen te vangen in mijn garage er ook op, ik ga beginnen op de lichtste setting. Het begint erop te trekken
Ik heb ook nog Eisenmann race dempers gevonden , hopelijk kan ik deze snel scoren dan komen de sport dempers te koop.
Het zweet onder de koppakking is weldegelijk van de koppakking , maar de expert ter zake waar hij deze week logeerde lachtte het weg als zeer normaal en zelfs zeer miniem gezien de kilometerstand. Ik plan binnen 20000 een kop/vanos/distributierevisie.
- e30touring1990
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Goed om te lezen dat het nu wel allemaal naar je wens is en dat het van de koppakking nog wel mee valt! Die 20kkm moet die nog wel vol houden:)
Is het op dit plaatje nr. 1 waar je zo enthousiast over bent? Ik neem aan dat je bedoelt dat je links met rechts hebt gewisseld van deze topmounts op de vooras?
http://mfans2.com/parts/catalog/Z3-Coup ... ing_parts/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is het op dit plaatje nr. 1 waar je zo enthousiast over bent? Ik neem aan dat je bedoelt dat je links met rechts hebt gewisseld van deze topmounts op de vooras?
http://mfans2.com/parts/catalog/Z3-Coup ... ing_parts/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
e30touring1990 schreef:Goed om te lezen dat het nu wel allemaal naar je wens is en dat het van de koppakking nog wel mee valt! Die 20kkm moet die nog wel vol houden:)
Is het op dit plaatje nr. 1 waar je zo enthousiast over bent? Ik neem aan dat je bedoelt dat je links met rechts hebt gewisseld van deze topmounts op de vooras?
http://mfans2.com/parts/catalog/Z3-Coup ... ing_parts/" onclick="window.open(this.href);return false;
Precies ! Ik wou oorspronkelijk camberplates van vorschlag , daar was ik 600 euro aan kwijtgeweest, nu wat zweet en tijd.
- e30touring1990
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Dan is dit idd een mooie oplossing! Blij om te horen dat het je bevalt. Heb ze zelf ook laatst besteld voor mijn QP, moet ze alleen nog monteren (weinig tijd).
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Gisteren heb ik deze kar dan maar een ringdoop gegeven, alhoewel ik me altijd voorhield om ermee van de ring te blijven. Hij deed het uitstekend, hier en daar nog een aanpassinkje en ik heb een GT3 killer
En ja, ik moet de uitlaat nog recht hangen, ik heb vorige week een iets luider type eisenmann eronder geschroefd.
En ja, ik moet de uitlaat nog recht hangen, ik heb vorige week een iets luider type eisenmann eronder geschroefd.
- Bijlagen
-
- 18-19h-IMG_5938.jpg (318.45 KiB) 3471 keer bekeken
-
- 17-18h-IMG_5007.jpg (306.12 KiB) 3471 keer bekeken
-
- 17-18h-IMG_5628.jpg (300.17 KiB) 3471 keer bekeken
-
- 17-18h-IMG_5631.jpg (270.62 KiB) 3471 keer bekeken
- e30touring1990
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Gaaf hoor! mooie plaatjes ook. Was het je eerste keer ring? (niet alleen met deze auto).
verder geen klachten gehad met remmerij oid? Heb je nog de standaard remmen eronder?
verder geen klachten gehad met remmerij oid? Heb je nog de standaard remmen eronder?
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
e30touring1990 schreef:Gaaf hoor! mooie plaatjes ook. Was het je eerste keer ring? (niet alleen met deze auto).
verder geen klachten gehad met remmerij oid? Heb je nog de standaard remmen eronder?
Eerste keer met deze auto, de vorige ringauto heb ik 2 maand geleden opweg naar de ring opgeblazen, een Golf GTI, deze is gewoon een volle minuut sneller.
De remmen waren nipt, ik heb vorig jaar verse OEM SHW schijven gestoken met EBC blauw , stahlflexen en ate blue , dat hield het wel maar de schijven hebben wel kleur gepakt. Ik overweeg nu performance friction schijven, ik had hier ergens gelezen dat deze extreem slijvast zouden zijn.
- Joy
- Berichten: 10792
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Die kleur kan ook van oververhit remblokmateriaal afkomstig zijn wat achter is gebleven op de schijf. Het is dus niet per definitie de schijf die onvoldoende presteert maar ook het remblokmateriaal kan onvoldoende hittebestendig zijn.
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Joy schreef:Die kleur kan ook van oververhit remblokmateriaal afkomstig zijn wat achter is gebleven op de schijf. Het is dus niet per definitie de schijf die onvoldoende presteert maar ook het remblokmateriaal kan onvoldoende hittebestendig zijn.
Intresting
Kan het dat dat na een tijdje terug weg gaat , EBC blauw wordt aangeraden voor circuitgebruik, Ik had daarvoor pagid rs29 , same problem, ook niet de minste blokjes denk ik toch? Wel geen kromme schijven in beide gevallen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
als de schijven nog vrij nieuw zijn gaat het allemaal ook best goed, op de Ring kunnen ze her en der redelijk bij koelen, op een circuit wordt het wel wat anders, maar zolang de schijven vrij nieuw zijn gaat dat ook daar nog wel.
zodra ze tegen de dikte limiet komen of eronder dan kunnen ze de warmte niet meer goed kwijt, maar dat is logisch.
mooier en iets minder stress/warmte op kan je wel mooi oplossen door wat grotere (ook 2 delig) remmen te monteren, staat meteen leuk
bovendien als je lichte klauwen erbij pakt behoud je hetzelfde gewicht omdat je aardig wat bespaart qua gewicht van de zware gietijzer klauwen.
zodra ze tegen de dikte limiet komen of eronder dan kunnen ze de warmte niet meer goed kwijt, maar dat is logisch.
mooier en iets minder stress/warmte op kan je wel mooi oplossen door wat grotere (ook 2 delig) remmen te monteren, staat meteen leuk
bovendien als je lichte klauwen erbij pakt behoud je hetzelfde gewicht omdat je aardig wat bespaart qua gewicht van de zware gietijzer klauwen.
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Nog een mooie
- Bijlagen
-
- IMG_6526_d.jpg (140.43 KiB) 3294 keer bekeken
- MParallel
- Berichten: 8094
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Ik heb ook standaard schijven en die waren ook niet verkleurd na een aantal rondjes Ring back to back.
Denk dat het niet door je schijven zelf komt.
Denk dat het niet door je schijven zelf komt.
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Het zal er waarschijnlijk ook van afhangen hoe hard je de auto afbeult.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
yep, meeste wel en gezien je tijd ging het aardig hard qua remmen her en der
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Er zijn er blijkbaar wel die de Z3M met standaard vermogen onder de 8 minuten BTG krijgen.
Ik ben benieuwd wat men tijd zou zijn zonder de werken in Hatzenbach, zelfs al is dat tijdengeneut niet altijd even verantwoord. Ik heb in ieder geval terug wat te leren, het is totaal anders dan een Golf 3
Ik ben benieuwd wat men tijd zou zijn zonder de werken in Hatzenbach, zelfs al is dat tijdengeneut niet altijd even verantwoord. Ik heb in ieder geval terug wat te leren, het is totaal anders dan een Golf 3
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
dat zou wel heel knap zijn, de complete ronde deden ze destijds in 8.22 met en M coupe standaard 1999 (zelfde als de 343pk e46 M3), weet niet hoeveel seconden daar dan nog af gaan voor 'alleen' BTG tijd? weet ook niet wie dat destijds reed, had altijd wel verwacht dat het iets vlotter konTomj schreef:Er zijn er blijkbaar wel die de Z3M met standaard vermogen onder de 8 minuten BTG krijgen.
Ik ben benieuwd wat men tijd zou zijn zonder de werken in Hatzenbach, zelfs al is dat tijdengeneut niet altijd even verantwoord. Ik heb in ieder geval terug wat te leren, het is totaal anders dan een Golf 3
http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html" onclick="window.open(this.href);return false;
aan de andere kant als ik de 1M zie staan in deze tijden met betere banden/remmen ook, die een 8.15 doet dan valt het me weer mee
- Tomj
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei: raad het plaatje
Z3M rijders herkennen dit waarschijnlijk wel.
Met dit warme weer en zonder werkende airco rij je met je raampjes open, en toen hoorde ik het krakken en klakken.
Nu ben ik een dubbeloog setup aan het overwegen :
Maar ik weet nog niet goed wie wat en hoe...
Met dit warme weer en zonder werkende airco rij je met je raampjes open, en toen hoorde ik het krakken en klakken.
Nu ben ik een dubbeloog setup aan het overwegen :
Maar ik weet nog niet goed wie wat en hoe...
- Bijlagen
-
- 10528179_10152499535266136_1983244623_n.jpg (33.22 KiB) 3082 keer bekeken
-
- 10528152_10152499535121136_2086708462_n.jpg (29.01 KiB) 3082 keer bekeken
- Joy
- Berichten: 10792
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : raad het plaatje
Ai dat is klote. Wel prettig dat je er nog op tijd bij bent.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : raad het plaatje
die dubbelle ophanging is wel 1 van de mooiste oplossingen, gelijk beter verdeeld, binnenin kan je ook nog extra verzwaren verdeeld over de vloer, komt toch onder de afdekking als je het wat uit meet, is er nog een mooiere verdeling van de krachten op.
de meeste puntlassen moeten ze ook opnieuw uitboren en lassen, vaak zijn er redelijk wat, maar als je voor de dubbele oplossing gaat dan wordt veel automatisch al meegenomen.
benieuwd wat je kiest, bij de dubbele moet je wel ook een nwe achterdeksel van het diff halen, is redelijk prijzig dacht ik?
de meeste puntlassen moeten ze ook opnieuw uitboren en lassen, vaak zijn er redelijk wat, maar als je voor de dubbele oplossing gaat dan wordt veel automatisch al meegenomen.
benieuwd wat je kiest, bij de dubbele moet je wel ook een nwe achterdeksel van het diff halen, is redelijk prijzig dacht ik?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei : raad het plaatje
deze heeft ook wel wat stevigs gemaakt, zelf ontwerp
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... eplacement" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... eplacement" onclick="window.open(this.href);return false;