Audi A5 1.8 TFSI Coupé
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Mijn eerste vraag bij deze Audi A5: kijk jij na het verlaten van je auto altijd nog een keertje om? Wel eerlijk zijn hè. Waarschijnlijk wel toch? Geeft niets, ik doe dit ook. Het voelt gewoon goed. Een wonderschone bolide. Van mij. Omdat het kan. Een prachtig gevoel. En alleen daarom al begrijp ik je keuze voor een Audi A5. Maar is alleen een mooie auto genoeg? Wat als je er ook nog mee moet rijden?
http://www.driveaholic.nl/rijtest-audi- ... tfsi-2014/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driveaholic.nl/rijtest-audi- ... tfsi-2014/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Luco
Re: Audi A5 1.8 TFSI Coupé
Leuk stukje 

- Knot
Leuk geschreven!
Ik vind een A5 ook prachtig, alleen wil ik dan weer een V6 en quattro en dan moet je in mijn ogen een niet reeel bedrag neertellen.
Ik vind een A5 ook prachtig, alleen wil ik dan weer een V6 en quattro en dan moet je in mijn ogen een niet reeel bedrag neertellen.
- Knot
Hoe erg is 150.000km?
Krijg er bijna zin in voor 15k.
http://www.autowereld.nl/audi/a5/coupe- ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autowereld.nl/audi/a5/coupe- ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Luco
Dan ga je onderstuurd de strontbult in Knot 

- Knot
Leventje is een beetje omgekeerd he, ga nu voor luxe, dat driften en stunten hoeft niet meer zo, en als we dat dan doen dan graag zoals ze vorige week op Rudskogen gingen met minimaal 500pk.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Vooral de stereotype Audi(A5) rijder, skitterend, ik had 't zelf niet beter kunnen omschrijven 

- sitechris
Dank allen voor de complimenten. Ik moet heel eerlijk zeggen dat de A5 wel mijn verwachtingen wel heeft overtroffen. Dit geldt met name voor het blok. Echt heel fijn (voor een instapper).
- Niels
- Auto: Prius+
Ik heb het stukje nog niet gelezen maar ik vond de A5 (3.2 fwd) destijds echt een mega tegenvaller. Mooi? Ja maar dat was het dan ook echt wel.
- RutgerK
Niels schreef:Ik heb het stukje nog niet gelezen maar ik vond de A5 (3.2 fwd) destijds echt een mega tegenvaller. Mooi? Ja maar dat was het dan ook echt wel.
Dat kan ik mij dan voorstellen. Een V6 is volgens mij namelijk altijd een quattro.

- Fedmas
- Auto: A3 45 TFSIe
Mooie lap tekst! Wat me wel opvalt zijn je foto's. Het maken van de foto's op een wat mooiere locatie en met een SLR doet denk ik al veel.. Dit lijken wel iPhone snaps op de eerste beste parkeerplaats. Zonde van de mooie lap tekst
.

- sitechris
Ben ik met je eens, ga binnenkort maar eens investeren in mooie camera.
- Fedmas
Strak plan, Tips kan je hier op het forum wel krijgen, misschien zelfs iemand die een keertje mee gaat foto's maken mocht je dat prettig vinden.sitechris schreef:Ben ik met je eens, ga binnenkort maar eens investeren in mooie camera.
- Niels
- Auto: Prius+
Nee zeker niet en dat zou wel moetenRutgerK schreef:Niels schreef:Ik heb het stukje nog niet gelezen maar ik vond de A5 (3.2 fwd) destijds echt een mega tegenvaller. Mooi? Ja maar dat was het dan ook echt wel.
Dat kan ik mij dan voorstellen. Een V6 is volgens mij namelijk altijd een quattro.

Verder wel leuk geschreven Chris en de stukjes verdienen idd betere foto's

-
Ik had hetzelfde idee. Daarna gereden in een 3 coupe uit 2007 en het idee was direct weg. Ik vind de audi mooier .. maar het rijgenot wint het bij mij.Knot schreef:Hoe erg is 150.000km?
- Knot
Sturen die auto's zo beroerd dan? Ook nog als je een s-edition hebt met sportonderstel?
- Fedmas
Knot, ik heb met de FL 325i gereden voor een week, en met exact dezelfde uitvoering als die A5 van jou. De A5, interieur afwerking is echt beter. En mooier. Maar de BMW wint het echt met een grote marge qua rijgenot. De 325i was wel met M-Sport pakket, maar zou te vergelijken zijn met een S-line lijkt mij. Audi vond ik wel fijnere autobahn/snelweg cruiser, maar binnendoor toch echt BMW, al prefereer ik dan wel handbak / flippers. Beide Automaat, BMW zelfs zonder flippers.
- Joop
De quattro versies rijden eigenlijk het mooist en zouden ook mijn keuze zijn als ik voor een A5 zou gaan.
Heb hier op het forum destijds ook al eens een verslag(je) van een rit met de 3.0TDI quattro weggetikt. Die maakt, toen net op de markt, behoorlijk indruk op me. Van onderstuur is bij die versie eigenlijk geen sprake en met het het S Line pakket blijft de auto ook prima vlak liggen.
De quattro heeft alleen wel machtig veel grip en tractie dat de fun tijdens het rijden er wel aardig af gaat. Het is echt zo'n auto die je koopt als je moeiteloos hard wilt over een bochtig weggetje en rustig toevertrouwd aan je schoonmoeder..
Heb hier op het forum destijds ook al eens een verslag(je) van een rit met de 3.0TDI quattro weggetikt. Die maakt, toen net op de markt, behoorlijk indruk op me. Van onderstuur is bij die versie eigenlijk geen sprake en met het het S Line pakket blijft de auto ook prima vlak liggen.
De quattro heeft alleen wel machtig veel grip en tractie dat de fun tijdens het rijden er wel aardig af gaat. Het is echt zo'n auto die je koopt als je moeiteloos hard wilt over een bochtig weggetje en rustig toevertrouwd aan je schoonmoeder..
- Knot
De 1.8tfsi is wel meer betaalbaar, daarom keek ik er met een schuin oog naar.
Maar eigenlijk wil je toch de 2.0tfsi quattro s-line met als optie het sperdifferentieel achter of nog beter de 3.2fsi quattro s-line met speroptie.
Probleem is echter dat ze denken dat die nog 30 a 40k waard zijn....
Maar eigenlijk wil je toch de 2.0tfsi quattro s-line met als optie het sperdifferentieel achter of nog beter de 3.2fsi quattro s-line met speroptie.
Probleem is echter dat ze denken dat die nog 30 a 40k waard zijn....
-
Knot, ik zou het echt niet doen. Zoals je misschien weet heb ik een maand of 4 een Audi A4 avant 2.0tfsi Quattro gehad. S-line binnen en buiten, origineel 19 inch, etc.
Een plaatje om te zien, maar werkelijk een drama om in te rijden. Dat het niet sportief is, dat kan je verwachten. En dat klopte ook volledig, zelfs met quattro een ultiem saaie auto.
Maar dan verwacht je comfort, kwaliteit, etc. Nou, ook daar had het weinig mee te maken. Trillende wielen (zeer bekend probleem bij A4/A5, zeker bij grote velgen), hoog olieverbruik (1 liter per 2.000km), motor vond ik ook minder soepel dan bijvoorbeeld uit de Golf V GTI die ik ook gehad had (deze hikte wat, liep niet mooi door. Met en zonder tuning).
Kortom, ik zou ver weg blijven van een A4 of een A5. Ben daarna overgestapt naar een E91, dat was echt ZO veel beter (voor mij dan).
Een plaatje om te zien, maar werkelijk een drama om in te rijden. Dat het niet sportief is, dat kan je verwachten. En dat klopte ook volledig, zelfs met quattro een ultiem saaie auto.
Maar dan verwacht je comfort, kwaliteit, etc. Nou, ook daar had het weinig mee te maken. Trillende wielen (zeer bekend probleem bij A4/A5, zeker bij grote velgen), hoog olieverbruik (1 liter per 2.000km), motor vond ik ook minder soepel dan bijvoorbeeld uit de Golf V GTI die ik ook gehad had (deze hikte wat, liep niet mooi door. Met en zonder tuning).
Kortom, ik zou ver weg blijven van een A4 of een A5. Ben daarna overgestapt naar een E91, dat was echt ZO veel beter (voor mij dan).
- Knot
Toch snap ik dat dan niet, uiteraard neem ik alle advies ter harte.
Kon ook een 11-2009 A4 Avant 1.8tfsi S-edition overnemen, dat zijn toch DE uitvoeringen die je wil hebben. Men vraagt in mijn ogen bizar veel geld voor een audi wanneer er OF een dikke motor (V6) in zit of wanneer het een S-line of S-edition is, en dan is het nog K*T ook blijkbaar....
Kon ook een 11-2009 A4 Avant 1.8tfsi S-edition overnemen, dat zijn toch DE uitvoeringen die je wil hebben. Men vraagt in mijn ogen bizar veel geld voor een audi wanneer er OF een dikke motor (V6) in zit of wanneer het een S-line of S-edition is, en dan is het nog K*T ook blijkbaar....
-
Het is niet kut, maar alleen minder/niet gericht op sportief rijden.
Komende uit een e91 vonden mijn ouders de A4 ( als proline s, voorloper s-edition) helemaal geweldig. Zo soepel en comfortabel als alles ging. Prachtige materialen ook.
De F31 is niet voor niks een stuk comfortabeler geworden, dat wil het merendeel van de klanten gewoon.
Met variabele sturing of hoe het ook heet, is sturen ook zo licht dat je niet echt door hebt hoe je wielen nou staan...
Als je echt zoveel rustiger bent geworden gewoon een mooie a5 kopen
Komende uit een e91 vonden mijn ouders de A4 ( als proline s, voorloper s-edition) helemaal geweldig. Zo soepel en comfortabel als alles ging. Prachtige materialen ook.
De F31 is niet voor niks een stuk comfortabeler geworden, dat wil het merendeel van de klanten gewoon.
Met variabele sturing of hoe het ook heet, is sturen ook zo licht dat je niet echt door hebt hoe je wielen nou staan...
Als je echt zoveel rustiger bent geworden gewoon een mooie a5 kopen

- Knot
Kijk, strak sturen dat deed de Z4 coupe vond ik, miste alleen een sper maar gaat mij niet om het hoeken/driften dan doe ik afentoe op Papenburg wel een rondje in iets echt extreems/geprepareerds.
Bijvoorbeeld een S4 of S5, dat moet standaard uit de doos wel sportief zijn.
Bijvoorbeeld een S4 of S5, dat moet standaard uit de doos wel sportief zijn.
-
Ik vond die A4 van mij juist helemaal niet stil en comfortabel. Ding stuiterde over de weg (logisch met 19 inch), maar werd er niet sportiever van. En dan het trillen van die banden. Leek wel een auto uit 1990 met 4 compleet gecupte banden. En ja, dit was ook met hagelnieuwe Michelin supersports.
Mijn advies:
Blijf weg van de 2.0tfsi voor olieverbruik en niet soepel lopen
Let op trillingen, ik dacht dat het lag aan de versleten banden toen ik hem kocht. Maar blijkt dus een groter probleem te zijn. Alleen zeer uitgebreid balanceren kan het (tijdelijk) oplossen
Maak afspraken over olieverbruik (al heeft 1.8tfsi hier minder last van geloof ik)
En ga op dezelfde dag ook eens rijden met een E90/E92. Dat maakt je keuze een stuk makkelijker
Mijn advies:
Blijf weg van de 2.0tfsi voor olieverbruik en niet soepel lopen
Let op trillingen, ik dacht dat het lag aan de versleten banden toen ik hem kocht. Maar blijkt dus een groter probleem te zijn. Alleen zeer uitgebreid balanceren kan het (tijdelijk) oplossen
Maak afspraken over olieverbruik (al heeft 1.8tfsi hier minder last van geloof ik)
En ga op dezelfde dag ook eens rijden met een E90/E92. Dat maakt je keuze een stuk makkelijker