Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Downforce Hans

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Downforce Hans » 18 jul 2014, 06:43

Booooh schreef:Gecondoleerd David, wat een verhaal zeg, de eigenaren van Asian Glories zaten helaas ook op deze vlucht heb ik zojuist vernomen, bah ...
Tjeemig, is een klant van me......... :-(

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 jul 2014, 06:47

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... even.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo pro Israel ik vroeger was zo klaar ben ik nu wel met dat land.........

HansD

Bericht door HansD » 18 jul 2014, 06:48

Damn. Gecondoleerd David.

Bizar dit.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 18 jul 2014, 06:57

Downforce Hans schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... even.dhtml

No shit. Ik ben daar ook al even klaar mee. Die lui reageren altijd zo excessief en buiten-proportioneel, gaat nergens over.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 jul 2014, 07:15

Precies Bram.........

JP

Bericht door JP » 18 jul 2014, 07:29

Hoe nu verder ? Op FB is het meerendeels nu rouwen en niet haten, maar nabestaanden zien dat denk ik toxh anders. Hoe zal de rest van de wereld hier tegenaan kijken? Gaat de Navo of Amerika ingrijpen, of wordt het op zijn beloop gelaten....?

Ik zeg hard aanpakken maar dat gaat dan ook weer ten koste van veel onschuldige slachtoffers....:(

///Joost

Bericht door ///Joost » 18 jul 2014, 08:19

JP schreef:Hoe nu verder ? Op FB is het meerendeels nu rouwen en niet haten, maar nabestaanden zien dat denk ik toxh anders. Hoe zal de rest van de wereld hier tegenaan kijken? Gaat de Navo of Amerika ingrijpen, of wordt het op zijn beloop gelaten....?

Ik zeg hard aanpakken maar dat gaat dan ook weer ten koste van veel onschuldige slachtoffers....:(
De stelling van Poetin heeft gezorgd dat het ongeluk direct een politieke lading heeft gekregen. Het wordt een heel heel heel moeilijke kwestie, en Poetin zal hierin een beslissende rol spelen. Hopelijk geen nieuwe Koude Oorlog...

Bram

Bericht door Bram » 18 jul 2014, 08:28

Is dit het begin van het einde aan de vanzelfsprekende veiligheid in Europa?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 18 jul 2014, 08:29

Bram schreef:Is dit het begin van het einde aan de vanzelfsprekende veiligheid in Europa?
Zoiets. Nederland wordt er ongewild(doh) nu groots ingemengd ook al zijn we NATO partner en vriendjes van etc....

Ik was er echt even beroerd van gvd.

Bram

Bericht door Bram » 18 jul 2014, 08:39

Echt te bizar ja. Ongelukkig waardoor mensen overlijden gebeuren dagelijks, maar dit is echt een heel afschuwelijke en zinloze manier om te moeten gaan. Gatver.

Handig dat we defensie de afgelopen decennia helemaal kapot bezuinigd hebben, daar zouden we nog eens spijt van kunnen krijgen...

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 jul 2014, 08:42

Precies Bram, en dan ben jij ook nog eens uit het leger vertrokken wat ook nog eens een aderlating van serieuze omvang is.......... :whistle:

Bram

Bericht door Bram » 18 jul 2014, 08:47

Hehehe Afbeelding

///Joost

Bericht door ///Joost » 18 jul 2014, 09:07

Downforce Hans schreef:Precies Bram, en dan ben jij ook nog eens uit het leger vertrokken wat ook nog eens een aderlating van serieuze omvang is.......... :whistle:
:lol:

Robin

Bericht door Robin » 18 jul 2014, 09:33

Bram is er dan niet bij, maar we hebben nog Flippie Flink, Generaal Moters, Kapitein Mobilette aka Captain Iglo , Korporal Kirchner(WWF) , Major Paine, Soldaat van Oranje, GI Joe en Private Ryan dus kom maar op USSR :)

Anyway, dit 'misverstand' met verstrekkende politieke gevolgen waar geen van de partijen baat bij heeft(...) aldus 'n defensie-expert, maar dit is de vlam in de pan/domino effect? Misschien willen ze wel echt 'n oorlog zoals het 9/11 verhaal 'blijkbaar' een oorzaak was om Irak binnen te vallen..

Dit waren waarsch pro Russische separatisten? USA heeft rare dingen(gedaan), Israel spoort ook niet, Palestina ook niet, maar dat Rusland, ik vind en vond 't maar eng.

Peric

Bericht door Peric » 18 jul 2014, 09:49

Dit is 1 theorie over wat er gebeurt zou kunnen zijn..

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 18 jul 2014, 10:04

Dus dan wordt gesuggereerd dat niet pro Russische separatisten/Rusland , maar Oekraine de raket zouden hebben afgevuurd Peric?

Peric

Bericht door Peric » 18 jul 2014, 10:23

Daar zijn ze nog niet uit Robin..
Maar er werd al geschreven dat het toestel 'per ongeluk' was neergeschoten. En dan wordt zo'n verhaal heel wat geloofwaardiger.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 18 jul 2014, 10:39

Tom schreef: Overigens snap ik berichten niet helemaal over aantal nederlanders. care.. die andere mensen waren ook onschuldig en gingen ook gewoon op vakantie.
Natuurlijk is het voor alle betrokkenen vreselijk dit.

Maar ik denk dat ieder land graag wil weten hoeveel mensen er zijn betrokken uit het betreffende land.
Dit omdat dit aangeeft hoe groot de kans is bekenden te hebben verloren uit eigen land.

Hielke

Bericht door Hielke » 18 jul 2014, 10:40

Peric schreef:Daar zijn ze nog niet uit Robin..
Maar er werd al geschreven dat het toestel 'per ongeluk' was neergeschoten. En dan wordt zo'n verhaal heel wat geloofwaardiger.
Onnozele theorie. Putin's vliegtuig vloog via Warschau naar Moskou. Dan kom je helemaal niet boven Oekraïne. En als ie er wel was gekomen dan had het Oekraïense regeringsleger helemaal niet de kans gehad dat vliegtuig boven door separatisten bezet gebied neer te halen.

De werkelijke toedracht ligt natuurlijk voor de hand. Het zijn de Russen geweest die dit complexe wapensysteem in handen van de separatisten hebben gespeeld. Die matig opgeleide separatisten hebben geen friend/foe detectie mogelijkheden gehad en ziedaar het draaiboek van het drama.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 jul 2014, 10:55

Downforce Hans schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... even.dhtml

Volgens mij wordt een mensenleven in die streek gewaardeerd op de hoeveelheid pijn die je de opponent kunt toebrengen. Die israelis en palestijnen zijn allebei al heel lanog de draaf kwijt. De een is geen haar beter dan de ander. Allemaal helemaal onbewust gek.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jul 2014, 11:03

hoor net 173 NL althans, schijnbaar met NL paspoort, werd een beetje 'vaag' omschreven.

Robin

Bericht door Robin » 18 jul 2014, 11:17

Hielke schreef:
Peric schreef:Daar zijn ze nog niet uit Robin..
Onnozele theorie. Putin's vliegtuig vloog via Warschau naar Moskou. Dan kom je helemaal niet boven Oekraïne. En als ie er wel was gekomen dan had het Oekraïense regeringsleger helemaal niet de kans gehad dat vliegtuig boven door separatisten bezet gebied neer te halen.

De werkelijke toedracht ligt natuurlijk voor de hand. Het zijn de Russen geweest die dit complexe wapensysteem in handen van de separatisten hebben gespeeld. Die matig opgeleide separatisten hebben geen friend/foe detectie mogelijkheden gehad en ziedaar het draaiboek van het drama.

Omdat toch iedereen ook (mede sinds 9/11) complottheorieën bezigt zit ik zeker in deze richting te denken.

Waarom zou alleen USA opportunistisch zijn? En hoe betrouwbaar(..) zijn de Russen de laatste dikke 100 jaar nou eigenlijk geweest? Daar kan de USA nog 'n puntje aan zuigen. Een kat verliest wel z'n haren maar niet z'n streken.

Putin is dan zogezegd de machtigste maar ook de gevaarlijkste man op aarde. Heeft wel 'n skitterende horlogecollectie betaald door de triest bezopen straatRus. :tooth:

///Joost

Bericht door ///Joost » 18 jul 2014, 11:24

Erik K. schreef:
Tom schreef: Overigens snap ik berichten niet helemaal over aantal nederlanders. care.. die andere mensen waren ook onschuldig en gingen ook gewoon op vakantie.
Natuurlijk is het voor alle betrokkenen vreselijk dit.

Maar ik denk dat ieder land graag wil weten hoeveel mensen er zijn betrokken uit het betreffende land.
Dit omdat dit aangeeft hoe groot de kans is bekenden te hebben verloren uit eigen land.
Ik vind dat ook altijd zo krom. OK, dat je wilt aangeven welke nationaliteiten er in het vliegtuig zaten en hoeveel, dat begrijp ik. Maar er wordt door de media altijd zo op gehamerd hoeveel NEDERLANDERS er wel niet zijn omgekomen. Of dat er nou 150 of 180 zijn...tot je de passagierslijsten hebt kunnen inzien ben je toch nooit zeker.
Het is gewoon voor iedereen ontzettend klote.

///Joost

Bericht door ///Joost » 18 jul 2014, 11:28

Hielke schreef: Onnozele theorie. Putin's vliegtuig vloog via Warschau naar Moskou. Dan kom je helemaal niet boven Oekraïne. En als ie er wel was gekomen dan had het Oekraïense regeringsleger helemaal niet de kans gehad dat vliegtuig boven door separatisten bezet gebied neer te halen.

Dit...zet ik al m'n geld op in.

Ik denk overigens dat het Russisch presidentieel vliegtuig zich echt niet boven Oekraiens grondgebied gaat begeven. Zo dom zullen ze toch niet zijn. :?

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jul 2014, 11:37

///Joost schreef:
Hielke schreef: Onnozele theorie. Putin's vliegtuig vloog via Warschau naar Moskou. Dan kom je helemaal niet boven Oekraïne. En als ie er wel was gekomen dan had het Oekraïense regeringsleger helemaal niet de kans gehad dat vliegtuig boven door separatisten bezet gebied neer te halen.

Dit...zet ik al m'n geld op in.

Ik denk overigens dat het Russisch presidentieel vliegtuig zich echt niet boven Oekraiens grondgebied gaat begeven. Zo dom zullen ze toch niet zijn. :?
een paar posten terug (vorige pagina) melde ik al dat volgens dat bericht ze elkaar bijna kruisten...dus schijnbaar ook over dat gebied, zie>
zou maar zo kunnen...

http://www.ad.nl/ad/nl/31544/Neergescho ... lwit.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
De (vermoedelijk) neergeschoten Boeing van Malaysia Airlines is mogelijk verward met het vliegtuig van de Russische president Vladimir Poetin, zo meldt het Russische persagentschap Interfax en de Engelstalige Russische nieuwsdienst RT.
Volgens een anonieme bron vlogen de twee toestellen kort na elkaar - minder dan een uur verschil - via dezelfde route. De twee vliegtuigen kruisten elkaar op 10 kilometer hoogte nabij Warschau. Volgens de zegsman vloog het vliegtuig van Poetin niet ver van het ramptoestel.

Poetin was op de terugweg naar Moskou na in Brazilië een top van de BRICS-landen te hebben bijgewoond. 'De twee toestellen lijken veel op elkaar. Hun contouren zijn hetzelfde en ze zijn ongeveer even groot. Ook de kleuren lijken van afstand veel op elkaar', aldus de anonieme bron.

Plaats reactie