Auto uitvoeren
- wim breman
Auto uitvoeren
Ik zou graag info willen hebben over het uitvoeren van een Nederlandse auto naar Duitsland, heeft iemand hier ervaring met de te volgen procedure ?
De auto rijdt op dit moment al in Duitsland met NL kenteken.
Ik heb al wat info van de RWD site maar kan nog niets vinden over hoe je de rest BPM kan terugvragen.
Gr.
Wim.
De auto rijdt op dit moment al in Duitsland met NL kenteken.
Ik heb al wat info van de RWD site maar kan nog niets vinden over hoe je de rest BPM kan terugvragen.
Gr.
Wim.
-
OnlineFabian
Re: Auto uitvoeren
1e hit op google 
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... bij_export" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... bij_export" onclick="window.open(this.href);return false;
- wim breman
dank je Fabian.
- D20VT
http://www.vwe.nl/Diensten-Producten/Ex ... xport.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mark 320iS
Ik heb het vorig jaar met de 320iS gedaan. Ik heb hem toen laten uitschrijven bij een grenswisselkantoor. Voor de BPM teruggaaf heb je wel echt een bewijs van inschrijving in het nieuwe land nodig.
Als je vragen hebt laat maar wat weten.
Als je vragen hebt laat maar wat weten.
-
Idd je hebt bewijs nodig dat de auto in een ander EU land is toegelaten.
Kopie buitenlands kentekenbewijs is voldoende.
Dus goeie afspraak maken met de koper, of zelf vooraf een duitse brief aanvragen (kost ong. 150 euro, kan een hoop zorgen schelen bij hoge rest-bpm)
Maar natuurlijk eerst naar de RDW/GWK om het Nederlands kenteken (compleet, 3 delen + 2 platen) in te leveren voor export. Dit is overigens gratis (bij de RDW iig).
Kopie buitenlands kentekenbewijs is voldoende.
Dus goeie afspraak maken met de koper, of zelf vooraf een duitse brief aanvragen (kost ong. 150 euro, kan een hoop zorgen schelen bij hoge rest-bpm)
Maar natuurlijk eerst naar de RDW/GWK om het Nederlands kenteken (compleet, 3 delen + 2 platen) in te leveren voor export. Dit is overigens gratis (bij de RDW iig).
- wim breman
De auto is niet verkocht, mijn zoon woont en werkt in Duitsland.
Hij heeft de auto elke dag nodig om naar zijn werk te rijden en heeft weinig tijd, vandaar dat ik ga proberen om eea schriftelijk te doen.
Belangrijk is denk ik eerst een Duitse toelating te krijgen en dan de auto in Nederland af te melden.
Hij heeft de auto elke dag nodig om naar zijn werk te rijden en heeft weinig tijd, vandaar dat ik ga proberen om eea schriftelijk te doen.
Belangrijk is denk ik eerst een Duitse toelating te krijgen en dan de auto in Nederland af te melden.
- GTRene
wat me laatst opviel bij bv een NL auto uitvoeren naar een ander EU land, dat als je het in NL aanvraagt dan moet je de oude kenteken platen inleveren, maar als de auto al in het buitenland staat lijkt het alsof je ze dan niet hoeft op te sturen en of in te leveren, zie beide, best strange>
en
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Uitvoeren.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;Een voertuig met Nederlands kenteken uitvoeren
en
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/V ... /Uitvoeren" onclick="window.open(this.href);return false;Voertuig uitvoeren dat al in het buitenland is
- Maus
Zitten er verder haken en ogen aan, of dingen waar je rekening mee dient te houden?
Betreft wel een auto geïmporteerde auto (voor 2006), welke eventueel naar een ander EU-land geëxporteerd gaat worden.
Betreft wel een auto geïmporteerde auto (voor 2006), welke eventueel naar een ander EU-land geëxporteerd gaat worden.
-
Ik weet niet waar je woont maar je kan de auto bij vds automotive neer zetten, krijg je gelijk je rest bpm terug en de auto met een duitse brief. Kost niet te veel en scheelt heel veel moeite, afhankelijk van de leeftijd hoeft de auto er niet eens naar toe.
- Martin van der Zwaard
Rest BPM krijg je alleen terug bij auto's van na ik meen de 10e maand 2006. Alles daarvoor krijg je geen BPM op terug.
-
OnlineMartijn_bmw
Klopt!Martin van der Zwaard schreef:Rest BPM krijg je alleen terug bij auto's van na ik meen de 10e maand 2006. Alles daarvoor krijg je geen BPM op terug.