wat gebruiken voor bouten die niet loswillen, wd40, ptfe?
- Roy RS
wat gebruiken voor bouten die niet loswillen, wd40, ptfe?
Heren,
Ik wil de bodemplaat van mijn auto loshalen om mijn differentieelvloeistof te verfrissen maar de torx bouten zitten muurvast, nu heb ik allerlei spraytjes, wd40, siliconen spray, PTFE (teflon) spray, maar welke kan ik gebruiken als kruipolie om de bouten los te krijgen? Of moet ik nog een busje van iets anders hebben?
Groet
Ik wil de bodemplaat van mijn auto loshalen om mijn differentieelvloeistof te verfrissen maar de torx bouten zitten muurvast, nu heb ik allerlei spraytjes, wd40, siliconen spray, PTFE (teflon) spray, maar welke kan ik gebruiken als kruipolie om de bouten los te krijgen? Of moet ik nog een busje van iets anders hebben?
Groet
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Re: wat gebruiken voor bouten die niet loswillen, wd40, ptfe
Veel beter dan WD40 is er niet. Probeer ook een verlengstuk op je dop te zetten en daar een goede mep op te geven. Dan kan je hem losschrikken. Werkt alleen als er niet teveel vering in de bout en/of plaat zit.
Volgende stap is voorzichtig warmstoken en helemaal laten afkoelen.
Heb je foto's voor het idee?
Volgende stap is voorzichtig warmstoken en helemaal laten afkoelen.
Heb je foto's voor het idee?
-
Je kan het ook proberen met freeze-spray.
Brezan verkoopt dat spul
Brezan verkoopt dat spul
-
Loctite Freeze&Release dus...
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Gebruik je bij het loshalen puur een ratel met handkracht of werk je met lucht? Wij werken veel met een slagmoersleutel op luchtdruk en die moeten die Torx met gemak loskrijgen. Heb hier een tijd geleden ook onderhoud gepleegd aan een SRT-10 net als de jouwe en die boutjes had ik met lucht snel los.
Heb je geen lucht dan is een dergelijk accu slagmoersleutel ook handig.
Heb je geen lucht dan is een dergelijk accu slagmoersleutel ook handig.
- daNpy
WD40, nachtje in laten trekken.
Wel zorgen dat je torx dop er goed in gaat, dus sowieso een paar klappen op geven.
Wel zorgen dat je torx dop er goed in gaat, dus sowieso een paar klappen op geven.

- Roy RS
bedankt voor de tips mannen. Ik spuit het nu onder de WD40, ik heb mijn vloeistof toch pas morgen, en dan morgen nog een keer, dan tik ik de torx aan en probeer ik het nogmaals, lukt het niet, dan rijdt ik naar een maatje met een luchtsleutel.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Ff een brander op het materiaal om de bout heen, niet de bout zelf warm maken.
Heeft bij mij de oplossing gegeven om m'n remslang los te krijgen. Wd40 hielp niks..
Heeft bij mij de oplossing gegeven om m'n remslang los te krijgen. Wd40 hielp niks..
-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 10 dec 2015, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Plaatmateriaal warm maken is meestal niet zo´n goed idee....matthyssie schreef:Ff een brander op het materiaal om de bout heen, niet de bout zelf warm maken.
- Peric
En zorg er wél voor dat de boutjes goed schoon zijn, dan kan de sleutel er ook ver genoeg in. Ze zijn namelijk snel dol/rond.
Succes!
Succes!
-
50/50 aceton en ATF in een spuitbus, goed schudden, er op spuiten, in laten trekken en losdraaien. Stukken beter dan WD40
- GTRene
don't know, maar wd40 zou kunnen en bij boutjes oid waarvan je bang bent dat de kop/torx doldraait als je te veel kracht moet zetten, dan gebruik ik een slagschroevendraaier, erg handig, tik op de achterkant en dan vol grip en iets een slag.
zoiets bv, ja das een dure maar je kan ze ook van zeg 20 euro ofzo kopen en zijn echt onmisbaar in je gereedschaps kist

hier zelfs vanaf 15,-eu
http://www.autogereedschap.com/c-126818 ... ndraaiers/" onclick="window.open(this.href);return false;
je kan er dan zo'n bitje in doen en op links of rechts draaiende klap slag zetten.
zoiets bv, ja das een dure maar je kan ze ook van zeg 20 euro ofzo kopen en zijn echt onmisbaar in je gereedschaps kist

hier zelfs vanaf 15,-eu
http://www.autogereedschap.com/c-126818 ... ndraaiers/" onclick="window.open(this.href);return false;
je kan er dan zo'n bitje in doen en op links of rechts draaiende klap slag zetten.
- 328Ti
Goede tip! Kende het bestaan er kats niet van!GTRene schreef:dan gebruik ik een slagschroevendraaier, erg handig, tik op de achterkant en dan vol grip en iets een slag.
hier zelfs vanaf 15,-eu
- Roy RS
Alles is gelukt, nachtje in de WD40 en los was ie. Het gaf gisteren het gevoel van een rekbout, dus ik dacht dat ik het kapot draaide, maar nu toch maar doorgezet en hij kwam mooi los, allemaal overigens.
Maar René bedankt voor de toptip! Dat ga ik direct aanschaffen, klinkt echt erg geloofwaardig!
Maar René bedankt voor de toptip! Dat ga ik direct aanschaffen, klinkt echt erg geloofwaardig!