(Video Spa) Waarom gebeurt dit met die Lotussen?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mei 2007, 12:46

Jorrit schreef:Ik weet niet of de curb nat is, maar als je probeerd hem netjes binnen de lijntjes te houden en daarom op het laatst nog een extra naar links stuurt (met eventueel gas los) dan eindig je ook links in de banden.
Als je hem gewoon wat wijd had laten lopen (ruimte genoeg) dan was er niet te veel aan de hand geweest.
Spijker op de kop.

Tijdig 'unwinden' doen veel beginners niet en dat zou ze juist een hoop ellende kunnen schelen, want je komt daarmee nooit in de gevarenzone.

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 15 mei 2007, 13:22

Had je deze al Elmar

[img:640:429]http://www.marc-duez.be/070512testday/i ... O_3222.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 15 mei 2007, 17:00

Dennis Cavallino schreef:
Jorrit schreef:Ik weet niet of de curb nat is, maar als je probeerd hem netjes binnen de lijntjes te houden en daarom op het laatst nog een extra naar links stuurt (met eventueel gas los) dan eindig je ook links in de banden.
Als je hem gewoon wat wijd had laten lopen (ruimte genoeg) dan was er niet te veel aan de hand geweest.
Spijker op de kop.

Tijdig 'unwinden' doen veel beginners niet en dat zou ze juist een hoop ellende kunnen schelen, want je komt daarmee nooit in de gevarenzone.
Een exige heeft zoveel grip op de achteras, die krijg je in zo'n situatie alleen maar "om" met of lift-off, of met gas erop op een glad stukje, in alle andere gevallen (verder insturen) zal je hem imo alleen onderstuur injagen. Dus... toch lift-off denk ik dan :wink:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 15 mei 2007, 17:42

Ja en wat doe je met onderstuur?

Gas los

Of minder sturen

(of allebei als je een beetje kunt rijden)


Het is gewoon een beginnersfout, die velen ook nog weleens hebben als ze gevorderd zijn. Gewoon veel meer rijden en veel schuivers maken, dan leer je dat vanzelf. :lol:

Joep
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
Locatie: Boxmeer

Bericht door Joep » 16 mei 2007, 16:39

@Elmar, wat rijd/reed je met de viper op Spa??

En andere tracks???

Gewoon als indicatie...

Over die iets oudere Amerikaanse auto's is vrij weinig te vinden qua rondetijden in Europa.

Alvast bedankt

Joep

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 16 mei 2007, 16:48


Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 16 mei 2007, 18:41

René, die foto had ik al gezien.

Joep, ik heb nooit ronde tijden bij gehouden. Nu ik de trackdays op video opneem, kan ik later de ronde tijd berekenen.
Spa is wel een zeer geschikt circuit voor de Viper, vanwege de snelle bochten en het klimwerk.
Als ik dan de volgende beelden zie, van mij in de Viper op Spa, moet er ooit toch een Viper GTS tracktool komen.
http://www.dailymotion.com/relevance/se ... ps-integra

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: tomgtr en 2 gasten