Eindelijk is hij er dan, mijn nieuwe Viper! Dit was de eerste keer dat het een heuse zoektocht was, maar het resultaat mag er zijn, naar mijn bescheiden mening. Eerst moest het een GT3 zijn, maar budget en een optelsom aan andere redenen hebben mij toch doen besluiten voor een 2de Viper te gaan. De eerste kwam ik er prijstechnisch niet uit en het betrof een zwarte, maar ik wilde liever rood. De tweede was aangekocht onder voorbehoud van een uitstapje op een brug en die bleek niet in orde.
En toen vond ik mijn auto! Een 2005 Viper, 1 van de enige, zo niet dé enige origineel Nederlandse Vipers, 28000km's op de klok en 4 vorige eigenaren, waarvan 2 Dodge dealers, 1 particulier en 1 garage die hem aan de Dodgedealer verkocht heeft, waar ik hem nu van gekocht heb.
Hij heeft een heerlijke "kleppen" uitlaat, lekker rustig tot 3000 toeren en dan schreeuwt hij het uit, feitelijk wordt het vanaf dat moment een open uitlaat zonder demper ertussen, maar met kat, heerlijk. Dus geen hoofdpijn bij cruising, maar wel brullen bij inhalen!
Verder zit hij heerlijk in de lak, ijskoude airco, mooi strak dak met tonneau cover voor als hij omlaag zit en de motor is een parel van de bovenste plank...erg jammer dat ik die ben vergeten goed te fotograferen, maar dat komt later....ik ben weer helemaal in mijn element met de Viper, ik had het gemist...
De eerste foto's!
lekkere lederen stoelen met alcantara in nieuwstaat:
zo staat dit linkse tellertje eigenlijk altijd...halve tank leeg gereden in 140km...en ik heb zelfs in zijn 6 gecruist op de snelweg...nou ja, sommige stukken in ieder geval...