http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... ioot-bezig" onclick="window.open(this.href);return false;Zwarte Piet.
Een mooi column van Nausicaa:
Een bizar vonnis. Omdat de rechter toegeeft geen bewijs voor discriminatie en racisme in het Sintfeest te vinden, haalde hij rare capriolen uit om de vergunning alsnog af te keuren. Hij beriep zich op artikel 8 van het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens dat burgers beschermt „tegen willekeurige inmenging in het privéleven door de overheid”. Toe maar: Zwarte Piet is een willekeurige inmenging van de staat in ons leven. O pardon: in het leven van zwarte mensen. Huidskleur maakt het verschil uit.
Denk daar eens rustig over na: a) alleen zwarten morgen klagen en b) het gaat de rechter er zogenaamd om dat zij zijn aangetast in hun privéleven. Hoe is niet helemaal duidelijk, maar hey, wat maakt het uit; als er maar een manier wordt gevonden om die 'racistische' traditie af te schaffen, nietwaar?
Nederland gaat naar de haaien
- GTRene
Re: Nederland gaat naar de haaien
- ///Joost
Ik heb gehoord dat het uiterlijk van de nieuwe Piet eindelijk bekend is geworden. Ze staan in het topic van JP.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
corrected:)///Joost schreef:Ik heb gehoord dat het uiterlijk van de nieuwe Tiet eindelijk bekend is geworden. Ze staan in het topic van JP.
- GTRene
een grietepiet is beter dan een graaipiet 

-
LOL. Nu heb ik niets maar dan ook niet tegen de donkerdere medemensch(integendeel! Ik heb wat tegen godsdienstopdringerig schijnheilig gedoe) maar dit is zo lache en gewoon in al z'n satire duidelijke taal:
http://nieuws.thepostonline.nl/2014/07/ ... l-herzien/" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom zou 'ik' die gewoon in 1970 geboren is en in de tussentijd vroegerwel eens scharrelde met 'n mooie erg donkere dame, me 'schuldig' moeten voelen voor hetzes tegen een echte Zwarte Piet en slavernij van 150-500 jaar terug door mensen waar ik waarschijnlijk niet van afstam en zo ja. Wat moet een kind/kleinkind van een NSBer etc dan? Dat staat nog even dichterbij.
Hebben die mensen die de rechtzaak aanspanden niks serieus te doen? Voelen ze zich in de basis al minder omdat ze een (vaak prachtig) kleurtje hebben, terwijl wij bleken nu in de zon liggen bakken en/of naar 'n zonnestudio gaan?

http://nieuws.thepostonline.nl/2014/07/ ... l-herzien/" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom zou 'ik' die gewoon in 1970 geboren is en in de tussentijd vroegerwel eens scharrelde met 'n mooie erg donkere dame, me 'schuldig' moeten voelen voor hetzes tegen een echte Zwarte Piet en slavernij van 150-500 jaar terug door mensen waar ik waarschijnlijk niet van afstam en zo ja. Wat moet een kind/kleinkind van een NSBer etc dan? Dat staat nog even dichterbij.
Hebben die mensen die de rechtzaak aanspanden niks serieus te doen? Voelen ze zich in de basis al minder omdat ze een (vaak prachtig) kleurtje hebben, terwijl wij bleken nu in de zon liggen bakken en/of naar 'n zonnestudio gaan?

-
Belachelijk. Misbruik maken van de situatie. Die landen wilden toch zélf onafhankelijk zijn op 'n geven moment? Suriname. Desi Bouterse voor t't gerecht slepen wil maar niet lukken en dan NL maar weer de schuld geven.
http://www.nu.nl/binnenland/3820173/ned ... claim.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals Duitsland ook Wiedergutmachungs herstelbetalingen heeft gedaan, waarbij gezien het korte verleden ik me nog wat kan voorstellen.
MAAR, West Europa(Nederland) heeft de laatste 100 jaar (dus ver na de slavernij) te maken gehad met 2 ZWARE wereldoorlogen en ellende /chaos, waar 'we' als West/EU weer redelijk bovenop zijn gekomen, en dan beginnen de Caribische Landen te zeiken dat 'slavernijperiode' nog steeds merkbaar is in het maatschappelijke leven/infrastructuur, onderwijs etc? Na minimaal 150 jaar?
Laat-me-niet-lachen.
Prachtige landen, prachtige mensen, maar dit is gewoon opportunistisch gemanipuleer omdat jezelf als land/natie de boel gewoon niet voor elkaar hebt door je eigen corruptie/bevolking/guerrillas etc.
Maar de schuld ligt weer bij West Europa. Skitterend.
Wij als hier geborenen zullen moeten dokken voor iets wat we niet hebben gedaan.
Laat Wim Lex maar in de buidel tasten en gauw 'n beetje.
Voetbal begint. Go Belgium(Die had de Kongo)
Arrogantinië a la mierda:)
http://www.nu.nl/binnenland/3820173/ned ... claim.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals Duitsland ook Wiedergutmachungs herstelbetalingen heeft gedaan, waarbij gezien het korte verleden ik me nog wat kan voorstellen.
MAAR, West Europa(Nederland) heeft de laatste 100 jaar (dus ver na de slavernij) te maken gehad met 2 ZWARE wereldoorlogen en ellende /chaos, waar 'we' als West/EU weer redelijk bovenop zijn gekomen, en dan beginnen de Caribische Landen te zeiken dat 'slavernijperiode' nog steeds merkbaar is in het maatschappelijke leven/infrastructuur, onderwijs etc? Na minimaal 150 jaar?
Laat-me-niet-lachen.
Prachtige landen, prachtige mensen, maar dit is gewoon opportunistisch gemanipuleer omdat jezelf als land/natie de boel gewoon niet voor elkaar hebt door je eigen corruptie/bevolking/guerrillas etc.
Maar de schuld ligt weer bij West Europa. Skitterend.
Wij als hier geborenen zullen moeten dokken voor iets wat we niet hebben gedaan.
Laat Wim Lex maar in de buidel tasten en gauw 'n beetje.
Voetbal begint. Go Belgium(Die had de Kongo)
Arrogantinië a la mierda:)
- GTRene
idd belachelijk, hoop dat de landen daar niet aan meewerken en het voor altijd en eens,
eens afgelopen moet zijn met dat gezeur, laat ze eens naar zichzelf kijken.
eens afgelopen moet zijn met dat gezeur, laat ze eens naar zichzelf kijken.
- Peric
Het lijkt wel of het Westen overal de schuld van krijgt..
-
OnlineWJ
Omdat daar wat te halen valt.
- GTRene
en zoveel mensenrechten en 'tegen' discriminatie te halen 'rechten' zijn en we zo sociaal zijn en je eventueel gratis advocaten aangewezen krijgt en omdat hier de minste stemmen gelden regel lijkt...enz enz wellicht.
en wellicht omdat ze zo makkelijk te beïnvloeden zijn voor sommige?
en wellicht omdat ze zo makkelijk te beïnvloeden zijn voor sommige?
-
Het oude 'moedercontinent', Europa, waar 'alles' waar we in de huidige MODERNE maatschappij nog mee te maken hebben/voordeel van hebben, is begonnen. Alles. Sociaal/maatschappelijk/politiek, kunst/cultuur/wetenschap/technologie etc. het begon hier en 't eindigt hier:)
Door WW1 en WW2 begonnen we weer bij af. Hulp kregen we van de Allies(USA/Canada, UK) en zeer zeker niet zogenaamd van de USSR, vergeleken met Hitler kwam je met Stalin van de regen in de drup.
Geen ander land/continent hielp 'ons'. Nooit. Wij waren pioniers, we slachtten af, we moordden uit. De tijdgeest. Maar kijk eens in de andere tijden. Dat deden andere volkeren/'beschavingen' ook en al lang voor ons. Duizenden jaren. Pak een willekeurig ander land/continent en bekijk daar de geschiedenis van. Moord en doodslag. overal.
Maar het is de schuld van EU en/of de USA. As ever.
Twee gezegdes: Wie zonder zonden is werpe de eerste steen...
En:
Men gunt je vanalles, totdat je 't hebt.

Door WW1 en WW2 begonnen we weer bij af. Hulp kregen we van de Allies(USA/Canada, UK) en zeer zeker niet zogenaamd van de USSR, vergeleken met Hitler kwam je met Stalin van de regen in de drup.
Geen ander land/continent hielp 'ons'. Nooit. Wij waren pioniers, we slachtten af, we moordden uit. De tijdgeest. Maar kijk eens in de andere tijden. Dat deden andere volkeren/'beschavingen' ook en al lang voor ons. Duizenden jaren. Pak een willekeurig ander land/continent en bekijk daar de geschiedenis van. Moord en doodslag. overal.
Maar het is de schuld van EU en/of de USA. As ever.
Twee gezegdes: Wie zonder zonden is werpe de eerste steen...
En:
Men gunt je vanalles, totdat je 't hebt.

-
Dat 'Femen' met die topless leuke vaak Oekrainse chickies die demonstreren voor 'the good cause', totaal hysterisch tegen 'alles' wat de maatschappij/economie draaiende houdt. Totaal nietsontziend als kippen zonder kop/en top West Europas laten zien hoe lekker ze erbij lopen:)
Meer zie ik niet. De boodschap komt niet door. En ja/neen dan ben ik maar 'n male chauvinist pig. Ook weer 'hokjesdenken'van hun kant. Feminisme draait door, Emancipatie ook.
Wees blij dat je mag demonstreren, Femen, tegen zij van Le Pen, in F de nieuwe Hitler van Europa(blijkbaar volgens hun) terwijl hun eigen moederland Oekraine met de dag meer wordt afgebroken. Ga daar lekker staan te doen met je jetsers. Kijken waat dáár van komt. Nee dat durven ze niet. laffe onnozele trutjes zijn 't Maar vaak wel lekker.

'pope no more'...
En nu even naar een willekeurig moslimland en 't zelfde scanderen tov de islam, dametjes.
Meer zie ik niet. De boodschap komt niet door. En ja/neen dan ben ik maar 'n male chauvinist pig. Ook weer 'hokjesdenken'van hun kant. Feminisme draait door, Emancipatie ook.
Wees blij dat je mag demonstreren, Femen, tegen zij van Le Pen, in F de nieuwe Hitler van Europa(blijkbaar volgens hun) terwijl hun eigen moederland Oekraine met de dag meer wordt afgebroken. Ga daar lekker staan te doen met je jetsers. Kijken waat dáár van komt. Nee dat durven ze niet. laffe onnozele trutjes zijn 't Maar vaak wel lekker.

'pope no more'...
En nu even naar een willekeurig moslimland en 't zelfde scanderen tov de islam, dametjes.
- GTRene
- Peric
Nou.. lekker.....
-
Je kan je ogen niet van die meest rechtse afhouden of wat?:)Peric schreef:Nou.. lekker.....
Kun je mooi je metaaldetector op uitproberen LOL
-
I stand corrected. Ze doen wel wat goed. You go girls!
LSFW, maar ok het was in 't nieuws, niet dat ik wil shockeren oid:
Tegen Putin.

Tegen religie in 't algemeen en sharia in 't bijzonder. Koud he.

LSFW, maar ok het was in 't nieuws, niet dat ik wil shockeren oid:
Tegen Putin.
Tegen religie in 't algemeen en sharia in 't bijzonder. Koud he.
- Luco
Ik zie hier (met name in dit soort topics) soms mensen met hele bergketens gooien.Robin schreef:
Wie zonder zonden is werpe de eerste steen...
En zelf compleet over de zeik gaan als er eens een kritische noot richting hen gaat.
-
Ok ok ok ok:)Luco schreef:Ik zie hier (met name in dit soort topics) soms mensen met hele bergketens gooien.Robin schreef:
Wie zonder zonden is werpe de eerste steen...
En zelf compleet over de zeik gaan als er eens een kritische noot richting hen gaat.
Ik ben 'n Fries, klein, kaal, heetgebakerd, ongeduldig. Ik post/schrijf soms wat zwart/wit. Dat doe ik om de boodschap steviger over te laten komen.
Mea maxima culpa.

- GTRene
tja, geloof in de politiek en dan helemaal zo'n geloof, gaat gewoon niet samen in NL of welk westers land ook, dubbele paspoorten brengt vaak dubbele loyaliteit.
http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... eageerhier" onclick="window.open(this.href);return false;
nog zo'n vriend uit hun partij>
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2284 ... ten__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
lees ook de reacties...PvdA-Kamerlid Achmed Marcouch wilde in de jaren tachtig in Afghanistan meevechten in de 'heilige oorlog' tegen de Russen.
Dat is te lezen in de papieren versie van Trouw. Marcouch zegt zich in die tijd te hebben uitgedost met kleren van Moedjahedien Khalq, een radicale islamitische beweging. Ook keek hij met zijn moslimmaatjes naar video's van jihadisten.
Volgens Marcouch is het "normaal dat moslims in de pubertijd radicaliseren". De PvdA'er denkt dat dit iets is van "alle pubers". Hij herkent zich dan ook wel in de jonge jihadisten die meestrijden in het door oorlog verscheurde Syrië. Marcouch geeft aan als 13-jarige zelf ook naar een radicale jongerenvereniging te zijn geweest, waarvan de meeste leden van plan waren ooit op jihad te gaan.
Veel moslimouders vinden het volgens de sociaaldemocraat wel prima dat de kids radicaliseren. "Dit hebben ze vaak nog liever dan dat ze drugs of alcohol gaan gebruiken", aldus Marcouch. Volgens hem moet de moslimgemeenschap dan ook zelf wat doen aan het radicaliseren van de islamjeugd.
http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... eageerhier" onclick="window.open(this.href);return false;
nog zo'n vriend uit hun partij>
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2284 ... ten__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Goh. Marcouch had ik wel hoog zitten, nu weet ik 't niet meer...
Ik hoorde van 'n Irakese Koerd die weer naar z'n land gaat na 11 jaar hier te zijn geweest(politieinstructuur daar) dat ie gek was op Nederland en dat we hier 'n land hebben waar kortom 'de wet boven 't geloof staat'. Dat geeft een land de rust die 't heeft. In 'zijn' land(eigenlijk niet, de Koerden zijn 't grootste volk ter wereld zonder eigen 'land' zegmaar) en de bekende MO landen 'staat geloof boven de wet'. (of geloof is de wet) Dan krijg je irritatie shit en alles, waarvan akte.
Zolang NL redelijk normaal is en de kogels en bommen en granaten me niet om de oren vliegen vind ik 't wel redelijk hiero:)
Nu wilden we serieus 'binnenkort' nog eens op vakantie naar Israel en Egypte, lijkt mij zeer interessant maar ik ben bang dat dat eerst niks wordt, jammergenoeg....
Ik hoorde van 'n Irakese Koerd die weer naar z'n land gaat na 11 jaar hier te zijn geweest(politieinstructuur daar) dat ie gek was op Nederland en dat we hier 'n land hebben waar kortom 'de wet boven 't geloof staat'. Dat geeft een land de rust die 't heeft. In 'zijn' land(eigenlijk niet, de Koerden zijn 't grootste volk ter wereld zonder eigen 'land' zegmaar) en de bekende MO landen 'staat geloof boven de wet'. (of geloof is de wet) Dan krijg je irritatie shit en alles, waarvan akte.
Zolang NL redelijk normaal is en de kogels en bommen en granaten me niet om de oren vliegen vind ik 't wel redelijk hiero:)
Nu wilden we serieus 'binnenkort' nog eens op vakantie naar Israel en Egypte, lijkt mij zeer interessant maar ik ben bang dat dat eerst niks wordt, jammergenoeg....
- GTRene
denk het ook niet dat het voorlopig rust gaat worden daar...
wellicht worden de landsgrenzen ook opnieuw getrokken na al die onrust zeg over een jaar of 3<>10 en misschien interessant voor Koerden om op den duur ook een eigen land te krijgen via via?
dat de Palestijnen daar op dat strookje zitten aan zee en op die andere plek gaat ook nooit never goed komen, snap Israel/wereld ook niet om dat niet in te zien...dat stuk en Jeruzalem zal eigenlijk allemaal bij Israël moeten komen op den duur anders gaat die 'strijd' altijd door en door...
de Palestijnen kunnen beter een deel van een groot naast gelegen land gaan inlijven van hun andere geloofs vriendjes , ruimte zat daar maar ze willen de Joden daar niet en dus gaan ze door en door en?
zetten mensen in als schild enz en fokken maar raak op geld van de buitenlanden ook van NL en vele anderen, magoed, beetje kort door de bocht maar Allah.
wellicht worden de landsgrenzen ook opnieuw getrokken na al die onrust zeg over een jaar of 3<>10 en misschien interessant voor Koerden om op den duur ook een eigen land te krijgen via via?
dat de Palestijnen daar op dat strookje zitten aan zee en op die andere plek gaat ook nooit never goed komen, snap Israel/wereld ook niet om dat niet in te zien...dat stuk en Jeruzalem zal eigenlijk allemaal bij Israël moeten komen op den duur anders gaat die 'strijd' altijd door en door...
de Palestijnen kunnen beter een deel van een groot naast gelegen land gaan inlijven van hun andere geloofs vriendjes , ruimte zat daar maar ze willen de Joden daar niet en dus gaan ze door en door en?
zetten mensen in als schild enz en fokken maar raak op geld van de buitenlanden ook van NL en vele anderen, magoed, beetje kort door de bocht maar Allah.

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ja, met andere landsgrenzen trekken (na Frans-Duitse oorlog en WO1) en land weggeven (Israël) hebben we goede ervaringen 

- GTRene
en de Engelsen 
denk dat je het daar toch niet snel goed kan doen, mede ook door bepaalde rijkdommen en of water en heiligdommen her en der, maar op den duur denk ik wel dat het heringedeeld gaat worden.

denk dat je het daar toch niet snel goed kan doen, mede ook door bepaalde rijkdommen en of water en heiligdommen her en der, maar op den duur denk ik wel dat het heringedeeld gaat worden.
-
Ja die Engelsen wat René zegt.Bram schreef:Ja, met andere landsgrenzen trekken (na Frans-Duitse oorlog en WO1) en land weggeven (Israël) hebben we goede ervaringen
Of ja, als duizenden jaren opgejaagd volk(Israel) met Jezus Christus zo'n 2000 jaar geleden als (spiritueel) leider, het land waar ze dan bijbeltechnisch vandaan kwamen.
Ligt 't aan Jezus met z'n zienswijze?
Ligt 't aan imitator en marketeer mohammed?
Ligt 't dan aan de kruisvaarders die met 'n paar Kruistochten de boel daar toch niet in 't gareel konden brengen, waardoor we nu die geloofsshit nog hebben.
Ligt 't aan het pact van Versailles/Frankrijk dus, door Duitsland zo te kort te houden dat door armoe ellende en alles een Nazipartij voedingsbodem kreeg in D?
Ligt 't dus aan Adolf Hitler en z'n holocaust.
Ligt 't daarna daarna aan Engeland/Frankrijk door dit in 1948 te regelen.
Ligt 't aan 'n paar Palestijnen in 1972 in München, niks bijzonders.
Neen 't ligt aan de Zionisten en de USA duidelijk toch?
Als je als Palestijn heel fijn ook al 1000den jaren in die zandbak daar woont en de oude buren komen langs en zeggen dat zij er eerder waren dan hunnie en dat dat niet wordt begrepen. Ja dat gaat eventjes goed.
We zien het in Nederland op kleine/milde schaal ook: Nederlanders in Nederland, en dan komen opeens een dikke 50 jaar ofzo terug de eerste medelanders en dat groeit gestaag. Dan kun je anno 2014 aan de hand van het verhaal van die Palestijn heel fijn ook begrijpen dat hier tussen bepaalde ideeen en zienswijzes/geloven wel eens wat wrijving ontstaat.
Kortom , zie het in NL anno nu zo als de Palestijn, de nieuwe buren moeten effe normaal doen.

- GTRene
Steeds meer politici Limburg en Brabant bedreigd door criminelen
Politie'Provincies dreigen strijd tegen criminaliteit te verliezen'
http://nieuws.thepostonline.nl/2014/07/ ... riminelen/" onclick="window.open(this.href);return false;Steeds meer politici Limburg en Brabant bedreigd door criminelen
Politie'Provincies dreigen strijd tegen criminaliteit te verliezen'
inShare
1 JOOST BAKKER: 14-07-2014 17:11 UUR
TAGS: bedreigingen, criminaliteit, limburg, Noord-Brabant
Steeds meer burgemeesters en wethouders in Limburg en Noord-Brabant worden bedreigd en geïntimideerd door criminelen. Volgens L1 en de NOS dreigen bestuurders in beide provincies “de strijd tegen de georganiseerde criminaliteit te verliezen”.
Greep op bovenwereld
Criminelen proberen via tussenpersonen greep te krijgen op de bovenwereld. Soms gaat dat via oud-politici. Het probleem is dermate urgent, dat ook tijdens WK-wedstrijden van het Nederlands Elftal koortsachtig werd overlegd door politiechefs en hoofdofficieren van justitie. De burgemeesters van de vijf grootste gemeenten kwamen bijeen om te werken aan een actieplan.
In Limburg en Noord-Brabant zitten de grootste wietproducenten en ook de meeste synthetische drugs wordt in het zuiden geproduceerd. Ook motorclubs en woonwagenkampen zorgen voor serieuze overlast. Deskundigen denken dat er miljarden omgaan in de georganiseerde criminaliteit.
Miljardairs door wietteelt
Alleen al in Tilburg zouden zo’n 2500 mensen hun geld verdienen met wietteelt, waarvan enkelen miljardair zijn geworden door de handel in wiet. De grootste zorg van bestuurders, OM en politie is dat de onderwereld steeds vaker in de bovenwereld infiltreert.
Maatregelen
Burgemeesters zouden graag zien dat er één gezamenlijk plan komt om de criminaliteit te bestrijden. Ook zien zij graag een nationaal coördinator misdaadbestrijding en willen zij meer ruimte voor opsporing en sluiting van xtc-labs.
http://nos.nl/artikel/674869-misdaad-pi ... mburg.html" onclick="window.open(this.href);return false;