Ik heb deze foto's genomen met een doodsimpele camara van rond de 600 euro (canon 350D)
Geen enkele foto is bewerkt met fotoshop of welk programma dan ook. Ze zijn alleen kleiner gemaakt.
Ik probeer tijdens het maken van de foto de compositie al dusdanig goed te maken in de lens, dat ik achteraf alleen nog maar hoef te verkleinen.
Ondanks/ en met uitzondering van Martijn zijn prachtige fotoshoots, staat mij het bewerken van foto's een beetje tegen. Ze zijn vaak onwerkelijk en de kleuren zijn vaak te overdreven.
Uiteraard heb ik mega-geluk gehad met alle dagen een strakke blauwe lucht en zonnig weer.
Ik zie verder ook niet het nut in om een dure camara te kopen. Ik maak maar zelden technische hoogstaande kunststukjes, en ik ben een voorstander van het vastleggen van "het moment".
Terwijl je rondloopt, binnen een fractie je camara tevoorschijn, schieten en weer opbergen.
Ik heb een hekel aan fototassen of toeristen met camara's op de buik, en probeer me zovaak mogelijke als een "non-toerist" te gedragen.
Dennis Cavallino heeft op dit gebied dezelfde ideeen qua compositie of uitzoeken van een onderwerp, en dit zag je ook terug op zijn verslag van de "Harry Bootsma-Meeting"
New York is natuurlijk een dankbare omgeving om dit soort foto's te maken. Maar ook mijn zomervakantiefoto's zijn altijd anders dan de meeste foto's in mijn vrienden en familiekring.
Tot slot...
Foto's maken is leuk....
Maar ze erna delen met anderen nog leuker, zeker als je positieve reacties krijgt.
De echte herrineringen blijven in je hoofd....
Waaronder ook deze "herrinering" , alwaar de compositie in het water viel door de snelle reactie
Please vraag me niet om iets uit te leggen bij deze foto.....
Ik heb zelf 2x mijn looptraining tijdens die 10 dagen in Centralparc gedaan, dus ik ben het niet...
[img:1000:666]
http://img514.imageshack.us/img514/3243/img8008mq3.jpg[/img]