Het niet te vergelijken draadje!
- Petrolhead Tom
Het niet te vergelijken draadje!
Over een jaar of drie gaat de C30 van mijn vriendin eruit. Er zal dan een ruime familie auto voor terugkomen of wellicht een iets minder ruime.
De keuze gaat nu tussen een E90 M3 sedan facelift of een Land rover Defender 110 van minimaal 2010.
De een blinkt niet uit in zijn verbruik en de ander niet echt in de wegenbelasting. Ik denk dat het qua maandelijks kosten bij zo'n 15k per jaar verrekte weinig uitmaakt. De defender heeft het voordeel dat je er alleen maar een daktent op hoeft te gooien en je hebt praktisch een camper. Daarbij lijkt greenlanen ons best heel leuk.
De e90 heeft als voordeel dat je echt iets bijzonders rijdt en lekker vlot op je bestemming bent terwijl bij de Defender de reis zelf al een avontuur is.
Niet te vergelijken maar daarom juist zo leuk. Wat kies jij?
De keuze gaat nu tussen een E90 M3 sedan facelift of een Land rover Defender 110 van minimaal 2010.
De een blinkt niet uit in zijn verbruik en de ander niet echt in de wegenbelasting. Ik denk dat het qua maandelijks kosten bij zo'n 15k per jaar verrekte weinig uitmaakt. De defender heeft het voordeel dat je er alleen maar een daktent op hoeft te gooien en je hebt praktisch een camper. Daarbij lijkt greenlanen ons best heel leuk.
De e90 heeft als voordeel dat je echt iets bijzonders rijdt en lekker vlot op je bestemming bent terwijl bij de Defender de reis zelf al een avontuur is.
Niet te vergelijken maar daarom juist zo leuk. Wat kies jij?
- MartijnGizmo
Re: Het niet te vergelijken draadje!
E90 met daktent of de M3-Defender van Sieger... 

- RVV
Over drie jaar? Voor de zekerheid een paar kiddos er bij beunen en alvast een optie nemen op de M3 mag zij de kinderkamers uitzoeken 

- Petrolhead Tom
MartijnGizmo schreef:E90 met daktent of de M3-Defender van Sieger...

-
Een draadje voor over 3 jaar.... Lees ik dat goed?!
Of wil je weten wat wij zouden doen?

Of wil je weten wat wij zouden doen?

- Knot
E90 M3 kan Romo nog wel een boekje over open trekken 
Hoewel Andre er weer totaal geen problemen mee had... Leen ook niet volgens mij..

Hoewel Andre er weer totaal geen problemen mee had... Leen ook niet volgens mij..
- Roy RS
man, en dan heb ik moeite met kiezen wat ik dit jaar wil rijden....jij bent wel heel goed in plannen...
Ik betaal liever benzine dan wegenbelasting...m3 voor mij...maar waarom 3 jaar wachten, nu krijg je meer voor de C30! bedenk nog een paar excuses om het goed te praten en koop dat hok.
Ik betaal liever benzine dan wegenbelasting...m3 voor mij...maar waarom 3 jaar wachten, nu krijg je meer voor de C30! bedenk nog een paar excuses om het goed te praten en koop dat hok.
- JP
Precies ! Tom is nogal wispelturig en weet vandaag nog niet wat hij morgen wil......(toch?) en wat 'ie heeft, staat na 2 maanden weer te koop......ErikS schreef:Een draadje voor over 3 jaar.... Lees ik dat goed?!
(...):

Je was toch ook met een Up!/Mii/Citigo bezig ?
- Petrolhead Tom
Tzt gaat de Aygo eruit en ga ik kilometers knallen in een Vagling hok. Mijn vriendin maakt dan amper kilometers dus die mag de grote bak meenemen.JP schreef:Precies ! Tom is nogal wispelturig en weet vandaag nog niet wat hij morgen wil......(toch?) en wat 'ie heeft, staat na 2 maanden weer te koop......ErikS schreef:Een draadje voor over 3 jaar.... Lees ik dat goed?!
(...):![]()
![]()
Je was toch ook met een Up!/Mii/Citigo bezig ?
Ik vind dat dagdromen zeker zo leuk als het kopen van een auto zelf dus vandaar dat ik het topic vast gestart ben.

- Petrolhead Tom
Ja en Tom A had problemen met zijn S2000 dus dat was een kut auto helemaal omdat Luco ook nog ergens een kennis heeft die een motor heeft opgeblazen.Knot schreef:E90 M3 kan Romo nog wel een boekje over open trekken
Zoals je begrijpt doe ik geen reet uit op de ervaring van één persoon. Pech kun je altijd hebben.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Ga eerst eens rijden met een Defender, maar ga ook eens met een Jeep Wrangler. Ik heb beide gereden, maar ben uiteindelijk voor de Wrangler gevallen, puur omdat ik die veel beter vond rijden, trekt heerlijk snel op en biedt wat meer comfort en luxe tav de Defender.
Is misschien ook weer een stuk goedkoper rijden?
Is misschien ook weer een stuk goedkoper rijden?
- ///Joost
Wat voor blok ligt er dan in die Defender? Overigens boeit me het antwoord niet zo veel, want ik zou de M3 kiezen.
Maar dan kun je in ieder geval een beetje de kosten op een rijtje zetten. Voor 2 zulke relatief jonge auto's zullen de onderhoudskosten redelijk minimaal zijn lijkt me.

Maar dan kun je in ieder geval een beetje de kosten op een rijtje zetten. Voor 2 zulke relatief jonge auto's zullen de onderhoudskosten redelijk minimaal zijn lijkt me.
-
Kees, een Defender koop je niet met je verstand, dat doe je met je hart.
Goedkoop zal het verder nooit worden, want met zo'n wagen blijven ideeën opborrelen.
Ook hier staan alweer de nodige aanpassingen op stapel.
Het is de eerste auto van me waarmee ik iedere dag plezier heb, terwijl de teller van de bekeuringen nog altijd op nul staat.
Een Defender van 2010 zal wel een 2.4 liter van Ford hebben.
Waarschijnlijk ligt het verbruik van een 110 rond de 10km per liter en wordt je duizelig van de mrb op geel.

Goedkoop zal het verder nooit worden, want met zo'n wagen blijven ideeën opborrelen.
Het is de eerste auto van me waarmee ik iedere dag plezier heb, terwijl de teller van de bekeuringen nog altijd op nul staat.
Waarschijnlijk ligt het verbruik van een 110 rond de 10km per liter en wordt je duizelig van de mrb op geel.

- Petrolhead Tom
Gemiddeld verbruik zo'n 1 op 10 volgens de gebruikers en motorrijtuigenbelasting € 2.431 per jaar. Met weinig kilometers is het tanken dus wel te doen. Met een M3 ook wel al verwacht ik wel dat je daar radicaal mee gaat doen waardoor de kosten van een M3 veel sneller naar het excessieve uitslaan dan een Defender.allen schreef:Kees, een Defender koop je niet met je verstand, dat doe je met je hart.![]()
Het idee van een daktent erop en lekker kamperen spreekt me vooral erg aan.
Aan een Wrangler had ik nog niet gedacht kees! Goede tip!

- Tim N
Wat is radicaal als je vriendin er dagelijks mee rijdt?
- JP
Zelf als kilometervreter in een koekblik gaan zitten en de misses neemt de M3 voor de huis, tuin en woon-werk ritjes? Dat snap ik niet, of zijn er al kinderen in aankomst......
Ik gun mijn vriendin alles, maar ben ("dankt god op zijn blote knieën") blij dat ze niet in mijn BMW wíl rijden.....

Ik gun mijn vriendin alles, maar ben ("dankt god op zijn blote knieën") blij dat ze niet in mijn BMW wíl rijden.....
- Petrolhead Tom
Lees: ik ga er driftdagen doen en trackdays rijden. Zo'n auto is denk ik te leuk om rustig mee te rijden. Met Duitsland net naast de deur is de verleiding natuurlijk erg groot om hem regelmatig uit te laten. Voor je het weet eindigt je "even een stukje trappen" dan voor een slagboom en voor je het weet zit je op de Nordschleife.Tim N schreef:Wat is radicaal als je vriendin er dagelijks mee rijdt?

Met de Defender zou ik dan wel regelmatig naar Furstenau willen maar dat kost geen reet! Daar rij je een heel weekend voor minder dan 100 euro om het maar even in perspectief te zetten. En dat lijkt me ook heel leuk.
Twee compleet verschillende auto's dus maar wel allebei auto's die op hun eigen manier veel rijplezier kunnen bieden.
-
Volgens mij raak je aardig verveeld als je Fürstenau een paar keer gedaan hebt. Niet mijn woorden want ik ben er nog nooit geweest, maar ik heb al teveel mensen gesproken die er heen gingen.
Koop een Defender of een Wrangler Unlimited en ga brainstormen over hoe je zoiets ingericht wilt hebben om bijvoorbeeld roadtrips te kunnen maken zoals je tripje naar de Noordkaap, maar dan in 2 tot 6 weken.
Buiten koken, slapen, de mooiste wegen op je gemakje rijden en genieten van het uitzicht. Even zwemmen in een schoon meertje, weet ik het.
Een 110 richt je makkelijk in zodat je op de onderste helft alles van koken, water, bagage, noem maar op kwijt kunt, terwijl je nogsteeds ruimte zat hebt om in de auto te slapen. Wellicht kan dat met een Wrangler ook wel. Kun je alles in de auto laten zitten en er op uit trekken wanneer het uitkomt. Desnoods ieder weekend.
Een daktent iedere keer erop gooien en verwijderen wordt je ook niet vrolijk van.
Leuke site voor ideeën.
http://landreiziger.nl/atelier-modificaties/" onclick="window.open(this.href);return false;
Koop een Defender of een Wrangler Unlimited en ga brainstormen over hoe je zoiets ingericht wilt hebben om bijvoorbeeld roadtrips te kunnen maken zoals je tripje naar de Noordkaap, maar dan in 2 tot 6 weken.
Buiten koken, slapen, de mooiste wegen op je gemakje rijden en genieten van het uitzicht. Even zwemmen in een schoon meertje, weet ik het.
Een 110 richt je makkelijk in zodat je op de onderste helft alles van koken, water, bagage, noem maar op kwijt kunt, terwijl je nogsteeds ruimte zat hebt om in de auto te slapen. Wellicht kan dat met een Wrangler ook wel. Kun je alles in de auto laten zitten en er op uit trekken wanneer het uitkomt. Desnoods ieder weekend.
Een daktent iedere keer erop gooien en verwijderen wordt je ook niet vrolijk van.
Leuke site voor ideeën.
http://landreiziger.nl/atelier-modificaties/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tim N
Dromen is idd leuker dan kopen

Petrolhead Tom schreef:Lees: ik ga er driftdagen doen en trackdays rijden. Zo'n auto is denk ik te leuk om rustig mee te rijden. Met Duitsland net naast de deur is de verleiding natuurlijk erg groot om hem regelmatig uit te laten. Voor je het weet eindigt je "even een stukje trappen" dan voor een slagboom en voor je het weet zit je op de Nordschleife.Tim N schreef:Wat is radicaal als je vriendin er dagelijks mee rijdt?![]()
Met de Defender zou ik dan wel regelmatig naar Furstenau willen maar dat kost geen reet! Daar rij je een heel weekend voor minder dan 100 euro om het maar even in perspectief te zetten. En dat lijkt me ook heel leuk.
Twee compleet verschillende auto's dus maar wel allebei auto's die op hun eigen manier veel rijplezier kunnen bieden.
- Sander-E46
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/humm ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;