Even voorstellen: Mark-J

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Mark-J

Even voorstellen: Mark-J

Bericht door Mark-J » 06 mei 2012, 18:58

Hallo allemaal,

Mijn naam is Mark, ben 23 jaar oud en ik volg momenteel de master analytische chemie aan de VU. Vandaag heb ik een Peugeot 206 1.6 16v uit 2001 gekocht :wave:

Hiervoor heb ik 3 jaar motor gereden, maar na een lullig ongeluk waardoor ik een maand met mijn arm in het gips heb gezeten en mijn motor toch aardig wat financiële schade had, heb ik besloten om afstand te doen van deze motor. Omdat een auto toch wat praktischer is en ik autorijden ook leuk vind, heb ik besloten om een auto aan te schaffen!

In eerste instantie keek ik voor een VW Polo van rond 2002, echter na een paar tegenvallende exemplaren te hebben bezichtigd waar toch nog aardig wat geld voor werd gevraagd besloot ik om voor een Clio of 206 van dito bouwjaar te gaan kijken.
Hier ook een paar teleurstellingen op Clio-gebied, maar gisteren zag ik dan toch een superstrakke 206 op Marktplaats staan. Direct contact gelegd met de verkopende partij en vandaag langs geweest om te kijken en proef te rijden.

Vandaag wezen kijken en de auto zag er van buiten en van binnen echt prima uit. Helaas wel een paar kleine deukjes in de portieren, maar dat is denk ik onvermijdelijk met een auto van 10 jaar oud! De auto reed ook super, lekker vlot en stuurde heel strak! De auto heeft voor en achter schijfremmen en bij een lichte beroering van het rempedaal vloog ik al zowat door de voorruit heen haha.

Hieronder een matig telefoonfotootje van de 206:

Afbeelding

Dingen die ik graag nog wil veranderen zijn een andere radio en eventueel speakers naast de wanden van de achterbank inbouwen. Tevens lijken witte meerspaaks OZ-velgen me ook heel strak staan op de auto, zeker als deze nog wat verlaagd wordt, maar ik ben bang dat dit qua kosten wat te gek wordt haha :tong:

Voor diegene die geïnteresseerd zijn in mijn motorverleden, ik ben begonnen op een begrensde ZX6R uit '96, toen overgestapt op een ZX6R uit '03 en afgelopen oktober heb ik een Z1000 gekocht waarmee ik eind maart helaas een ongeluk heb gehad.

Nu heb ik niet meer zoveel te vertellen haha, in de loop van de week zal ik nog wat strakkere foto's van de 206 posten!

Fedmas
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Even voorstellen: Mark-J

Bericht door Fedmas » 06 mei 2012, 19:57

Welkom, mooie openingspost. Veel plezier hier!

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 mei 2012, 20:34

Welkom :wave:

Analytische chemie, hoe kom je erop :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 mei 2012, 20:38

Welkom Mark :df:

Een ZX6R is ook niet vervelend, leuke fietsen zijn dat! Have fun met de Peug :df:

Mark-J

Bericht door Mark-J » 06 mei 2012, 20:56

Thnx allemaal :D

Analytische Chemie.... heb het eerst gedaan op het HBO omdat ik op de havo goed was in scheikunde en het leuk vond, deze master leek me dan wel mooi aansluiten haha :kikker:

Voor de liefhebbers nog een foto van de ZX6R:

Afbeelding

Mark-J

Bericht door Mark-J » 09 mei 2012, 17:25

Vandaag de auto opgehaald en meteen al wat rondgereden uiteraard :df:

Rijdt prima, kan er ook redelijk sportief mij rijden haha. Vanmiddag ook meteen de radio eruit laten slopen want de cd-speler deed het niet meer :devil: Ding zat er goed ingebeund dus heb maar wat hulp gevraagd bij een garage :kikker:

Zit nu een Sony radio in, kunnen geen cd's meer in, maar wel een USB stick die helemaal verdwijnt achter het frontje. Ideaal!

///Joost

Bericht door ///Joost » 10 mei 2012, 09:29

Welkom en idd leuke openingspost!
Je zult hier genoeg inspiratie opdoen voor het 'smaakvol' modden van je auto. Blijve leuke wagens, die 206'jes vind ik. Een verlaginkje kost de wereld niet en doet de auto al heel anders smoelen. :mrgreen:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 10 mei 2012, 16:42

ik vind de motor eigenlijk nog mooier als de auto...maar das niet wat je wilde horen :devil:

leuk karretje van nature, leuke wielekes en beetje lager, klaar is kees zou ik zeggen...maar meestal begint het dan pas.

Mark-J

Bericht door Mark-J » 11 mei 2012, 10:32

Bedankt voor de reacties allemaal! Wat is er nodig voor verlagen? Ik weet dat het bij motoren echt easy is, gewoon de motor wat door z'n vering laten zakken haha :lol:

@Roy, die Kawa was zeker te gek! Daarmee won ik de sprintjes van de dure Audi's altijd, zal ik met de 206 maar niet proberen :kikker:

Mark-J

Bericht door Mark-J » 06 jun 2014, 19:37

Even een kickje.

Vorig jaar heb ik de Peugeot verkocht en weer een groene rakker teruggekocht :blink:

In verband met werk en het iets ruimer te hebben zit ik eraan te denken om weer een auto te kopen, mijn voorkeur gaat nu uit naar een Fiat Grande Punto T-Jet met de nodige opties (climate & cruise controle zijn een must).

Ik vroeg me af of mensen eventueel vergelijkbare alternatieven hebben en tips hebben omtrent deze auto?

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan, maar de Grande Punto lijkt in mijn ogen een vrij degelijke auto. Ik opteer wel voor een tweedehands met niet al teveel kilometers (rond een ton) waar bij voorkeur net de distributieriem en dergelijke bij zijn vervangen!

Voor de liefhebbers nog een plaatje van de nieuwe Kawa!

Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 jun 2014, 22:58

Mooi ding!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 11 jun 2014, 10:09

Mooie kawa!! Hoe bevalt een ss eigenlijk weer tov een naked?

Mark-J

Bericht door Mark-J » 14 jun 2014, 19:41

Heren bedankt voor de leuke reacties!

Ik vind mijn 2007 ZX6R perfect rijden, ik zit niet extreem opgevouwen en kan ook wel 'rustig' tokkelen. Oke, snelheden lager dan 50 km/h zijn niet echt leuk/fijn, maar dat is met geen enkele motor :blink: Op de snelweg rijden is toch wat comfortabeler als je een ruitje voor je hebt zitten. Daar ik regelmatig voor het werk en naar mijn ouders toe hele stukken over de snelweg moet rijden, is dat toch wel fijn.

Overigens heb ik vandaag een Grande Punto 1.4 T-jet uit 2007 aangeschaft! De auto wordt nog helemaal gepoetst van binnen en van buiten, hij zag er namelijk een beetje rommelig uit. De proefrit beviel echter heel goed, auto ligt als een huis op de weg, trekt lekker door en ook geen rare geluidjes en rammeltjes. Niet vreemd ook, een halfjaar terug is er nog voor 1300 euro aan onderhoud gepleegd!

Het is een vrij luxe uitvoering met cruise & climate controle, een uitgebreide boordcomputer en een knappe stereo. Precies waar ik naar op zoek was! Dinsdag zal ik wat foto's plaatsen als ik hem ophaal!

Mark-J

Bericht door Mark-J » 29 jun 2014, 09:41

Een beetje laat, maar een paar foto's!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mark-J op 09 sep 2016, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 29 jun 2014, 13:34

Mooie wagen :-)

328Ti

Bericht door 328Ti » 29 jun 2014, 13:55

Welkom Mark,

Mooie apparaten heb je!

Gr Jans

Mark-J

Bericht door Mark-J » 29 jun 2014, 17:55

Heren bedankt! Ben met beide voertuigen zeer tevreden :) Eind juli ga ik met de motor een kleine week weg, richting Luxemburg/Duitsland/Frankrijk. Misschien ook nog met de auto een weekendje touren door die contreien als er animo is!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 jun 2014, 19:04

Leuk kleurtje, mooie wielen :thumbup:

Plaats reactie