Mijn naam is Mark, ben 23 jaar oud en ik volg momenteel de master analytische chemie aan de VU. Vandaag heb ik een Peugeot 206 1.6 16v uit 2001 gekocht
Hiervoor heb ik 3 jaar motor gereden, maar na een lullig ongeluk waardoor ik een maand met mijn arm in het gips heb gezeten en mijn motor toch aardig wat financiële schade had, heb ik besloten om afstand te doen van deze motor. Omdat een auto toch wat praktischer is en ik autorijden ook leuk vind, heb ik besloten om een auto aan te schaffen!
In eerste instantie keek ik voor een VW Polo van rond 2002, echter na een paar tegenvallende exemplaren te hebben bezichtigd waar toch nog aardig wat geld voor werd gevraagd besloot ik om voor een Clio of 206 van dito bouwjaar te gaan kijken.
Hier ook een paar teleurstellingen op Clio-gebied, maar gisteren zag ik dan toch een superstrakke 206 op Marktplaats staan. Direct contact gelegd met de verkopende partij en vandaag langs geweest om te kijken en proef te rijden.
Vandaag wezen kijken en de auto zag er van buiten en van binnen echt prima uit. Helaas wel een paar kleine deukjes in de portieren, maar dat is denk ik onvermijdelijk met een auto van 10 jaar oud! De auto reed ook super, lekker vlot en stuurde heel strak! De auto heeft voor en achter schijfremmen en bij een lichte beroering van het rempedaal vloog ik al zowat door de voorruit heen haha.
Hieronder een matig telefoonfotootje van de 206:
Dingen die ik graag nog wil veranderen zijn een andere radio en eventueel speakers naast de wanden van de achterbank inbouwen. Tevens lijken witte meerspaaks OZ-velgen me ook heel strak staan op de auto, zeker als deze nog wat verlaagd wordt, maar ik ben bang dat dit qua kosten wat te gek wordt haha

Voor diegene die geïnteresseerd zijn in mijn motorverleden, ik ben begonnen op een begrensde ZX6R uit '96, toen overgestapt op een ZX6R uit '03 en afgelopen oktober heb ik een Z1000 gekocht waarmee ik eind maart helaas een ongeluk heb gehad.
Nu heb ik niet meer zoveel te vertellen haha, in de loop van de week zal ik nog wat strakkere foto's van de 206 posten!