Porsche Boxster S 3.4

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Tom

Re: Porsche Boxster S 3.4

Bericht door Tom » 09 jun 2014, 00:00

Auto inmiddels bijna een jaar in bezit. Tijd voor een update.
Ik ben nog steeds even enthousiast! :D

Gister en vandaag ben ik ermee naar Luxemburg geweest, weekendje weg. Weersvoorspelling was super, dus redelijk spontaan gepland. Hotelletje via booking.com geregeld, tas in de auto en met wat bekenden via binnenwegen die kant op gereden. Daar koop je tenslotte een roadster voor.

Ik was wel eens door Luxemburg gekomen maar nooit als bestemming gehad. Dat had ik eerder moeten doen. Prachtig landschap met glooiende heuvels, bochtige wegen met de nodige hoogteverschillen, soms wat bergen met haarspeldbochten, stukken waar je door de bossen rijdt met een rotswand langs je en af en toe een beekje met kabbelend water. Geen flitspaal te bekennen, weinig verkeer en drempels zijn er een zeldzaamheid. En goedkope benzine.

Ideale setting voor een Porsche Boxster. Kap naar beneden en genieten. Onderstel blijft mij verbazen. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, het is sportief maar de demping is erg mooi zodat je op slechte wegen erg veel vertrouwen hebt in de auto. Geen "springerig" gedrag. De grens ligt erg ver. Je kunt die auto zo mooi een bocht insturen, vaak zonder ook maar de rem aan te raken. Motor is ook fantastisch... gaat niet vervelen. En dan het geluid... dat boxergeluid uit de sportuitlaat tegen een bergwand terwijl de naald in toeren klimt... dat is echt genieten :love:

Knot

Bericht door Knot » 09 jun 2014, 00:08

Een jaar alweer.. tijd om door te schuiven man ;)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 jun 2014, 03:20

Leuk man! Ik ben er ook nog steeds over te spreken. Heb hem over twee maanden ook alweer een jaar :shock: Ik heb helaas geen sportuitlaat, zou ik wel eens willen horen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 jun 2014, 09:20

heerlijk verhaal...............aftellen tot 1/2 augustus ongeveer............met sportuitlaat, dicht dak dat dan weer wel :tooth:

Voor de rest, mastercard en :df:

Fabian

Bericht door Fabian » 09 jun 2014, 09:22

Nice!

Ik had afgelopen week ook bijna gehapt op een 3.4 S, wat een auto! Toch weer laten staan om diverse redenen, maar ooit.....

markk

Bericht door markk » 09 jun 2014, 14:53

Boxster's zijn toppertje. Ook een weekendje Putten en omstreken gedaan. O.a. dijkje Zwolle/Deventer. Blijft super.

BTW: 1 jaar is niets. Ik ga naar de 14 toe :-)

Mark.

Knot

Bericht door Knot » 09 jun 2014, 15:00

Elk jaar een nieuwe vriendin is lastig (zeker met kinderen), dus dan neem ik liever elk jaar een nieuw set wielen ;)

Twist

Bericht door Twist » 29 jun 2014, 09:48

Arthur schreef:Leuk man! Ik ben er ook nog steeds over te spreken. Heb hem over twee maanden ook alweer een jaar :shock: Ik heb helaas geen sportuitlaat, zou ik wel eens willen horen.
Op de cayman s zit een porsche sports exhaust met knopje dat een klep open zet. Ik zou niet meer zonder willen! Verbaas me steeds weer over het verschil tussen een heel mooi geluid of een echt dikke brom/rasp

Plaats reactie