Ik ben nog steeds even enthousiast!

Gister en vandaag ben ik ermee naar Luxemburg geweest, weekendje weg. Weersvoorspelling was super, dus redelijk spontaan gepland. Hotelletje via booking.com geregeld, tas in de auto en met wat bekenden via binnenwegen die kant op gereden. Daar koop je tenslotte een roadster voor.
Ik was wel eens door Luxemburg gekomen maar nooit als bestemming gehad. Dat had ik eerder moeten doen. Prachtig landschap met glooiende heuvels, bochtige wegen met de nodige hoogteverschillen, soms wat bergen met haarspeldbochten, stukken waar je door de bossen rijdt met een rotswand langs je en af en toe een beekje met kabbelend water. Geen flitspaal te bekennen, weinig verkeer en drempels zijn er een zeldzaamheid. En goedkope benzine.
Ideale setting voor een Porsche Boxster. Kap naar beneden en genieten. Onderstel blijft mij verbazen. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, het is sportief maar de demping is erg mooi zodat je op slechte wegen erg veel vertrouwen hebt in de auto. Geen "springerig" gedrag. De grens ligt erg ver. Je kunt die auto zo mooi een bocht insturen, vaak zonder ook maar de rem aan te raken. Motor is ook fantastisch... gaat niet vervelen. En dan het geluid... dat boxergeluid uit de sportuitlaat tegen een bergwand terwijl de naald in toeren klimt... dat is echt genieten