WK Brazilie 2014

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
k33z

Re: WK Brazilie 2014

Bericht door k33z » 25 jun 2014, 11:44

Het tekent de voetballerij dat de FIFA een uitspraak moet doen of hij nog speelt op dit toernooi. De trainer moet die beslissing al lang genomen hebben en aan de pers laten weten.

Hielke

Bericht door Hielke » 25 jun 2014, 12:11

Als trainer, op het wereldkampioenschap, met de fans uit Uruguay nagenoeg op de stoep, in de achtste finale, en met de kwaliteiten van Suarez als goaltjesdief..........

......stelde ik 'm echt wel op.

:tooth:

Ok, ok, hij is een bijtertje. Maar hij heeft niemand lam geschopt, afgetuigd, vermoord, whatever. En tegen die vallerige huilende Italianen is het leven als Suarez al helemaal niet makkelijk. Die gasten riepen bij mij ook een enorme irritatie op. Tuurlijk, hij zal wel geschorst worden. Maar ik blijf erbij dat de gemiddelde met opzet uitgedeelde elleboog veel gewelddadiger is.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 25 jun 2014, 13:29

Hielke schreef:Als trainer, op het wereldkampioenschap, met de fans uit Uruguay nagenoeg op de stoep, in de achtste finale, en met de kwaliteiten van Suarez als goaltjesdief..........

......stelde ik 'm echt wel op.

:tooth:

Ok, ok, hij is een bijtertje. Maar hij heeft niemand lam geschopt, afgetuigd, vermoord, whatever. En tegen die vallerige huilende Italianen is het leven als Suarez al helemaal niet makkelijk. Die gasten riepen bij mij ook een enorme irritatie op. Tuurlijk, hij zal wel geschorst worden. Maar ik blijf erbij dat de gemiddelde met opzet uitgedeelde elleboog veel gewelddadiger is.
Het kromme is dat je met een doodschop een wedstrijdje of twee aan je broek krijgt. Maar de opmerking van Tristan is wel treffend. De echt erge doodschoppen krijgen alsnog wel flinke straf en direct rood. Maar een sliding komt nog in de buurt van voetbal tenminste.

Die gozer die een paar wedstrijden terug een elleboog express plantte in de rug van zijn tegenstander kreeg ook direct rood. Een normale elleboog kan nog gebeuren met een luchtduel of een duel in de 16.

Bijten kan gewoon niet. Hoe goed hij ook is, juist daarom heeft hij een voorbeeldfunctie voor de rest van de wereld. Als dit niet zwaar bestraft wordt dan moedig je het nog aan ook.

///Joost

Bericht door ///Joost » 25 jun 2014, 13:35

Hielke schreef: Ok, ok, hij is een bijtertje. Maar hij heeft niemand lam geschopt, afgetuigd, vermoord, whatever. En tegen die vallerige huilende Italianen is het leven als Suarez al helemaal niet makkelijk. Die gasten riepen bij mij ook een enorme irritatie op. Tuurlijk, hij zal wel geschorst worden. Maar ik blijf erbij dat de gemiddelde met opzet uitgedeelde elleboog veel gewelddadiger is.
OK, dan 'hap' ik ook wel even... :tooth: Wat kun je toch weer heerlijk bagatelliseren.

Jouw vergelijking doet niet er zake. Je kunt altijd wel een actie vergelijken met iets wat erger is. Bijten hoort niet thuis in het voetbal en moet hard aangepakt worden (net als een doodschop overigens, maar daar gaat het dus niet om).
Ook leuk als later zijn kids al die beelden terug zien. Hoe ga je dat uitleggen? Voor mij is het een nietsnut met een kort lontje en geen beheersing.

Zijn trainer zal 'm opstellen waar het kan, want tsja, alles voor de centen he...Dat is de andere kant van topsport.

Hielke

Bericht door Hielke » 25 jun 2014, 13:56

Alles voor de centen? Daar heb ik dan weer andere ideeën over.

Uit De Telegraaf van vandaag:

Werknemers bekeerd tot Islam voor klus.

De eigenaar van Rusch, Ruud Schreijer, vond de mannen voor een vergoeding van ruim 10.000 euro per maand. "Echt Hollandse jongens", vertelt Schreijer aan het FD. "Eentje is daar zelfs op zijn klompen heen gegaan."

Nee, ik keur Suarez' actie niet goed. Maar vanuit de passie voor de sport, de eer van het land, de ambitie de beste te zijn, en het zuigerige van de vallende Italianen kan ik ergens een beetje begrijpen waarom ie over de schreef gaat. 99,9% van de speler schopt of slaat z'n directe tegenstander dan verrot. Hij neemt een hap. Daarvoor mag ie wel eens op de bank van de zielenknijper gaan liggen, dat dan weer wel.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jun 2014, 14:03

Eens met Hielke for a change. Mag niet, hoort niet, heeft inderdaad wat hulp nodig. Maar beter een beetje in je schouder gebeten dan een elleboog in je gezicht. Dat de engelse sensatie pers over elkaar heen struikelt om het verhaal tot zulke proporties op te blazen is geen reden om je relativeer cellen uit te zetten.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 jun 2014, 14:14

Ik vond 't wel lachen eigenlijk(tov de algemene duw/trek/stoterij). Maar hij is wel rijp voor 'n shrink:)

Verder beetje voetbalmoe hiero. Ita_Uru en dan nog tot Middrnacht Japan -Colombia.(y)

Ik sta even buitenspel.

Maar Arg speelt straks weer om 18:00 g@#%&&dv@#$r.

Nooit 'n keer rust in de keet hiero:)

///Joost

Bericht door ///Joost » 25 jun 2014, 15:28

tomgtr schreef:Eens met Hielke for a change. Mag niet, hoort niet, heeft inderdaad wat hulp nodig. Maar beter een beetje in je schouder gebeten dan een elleboog in je gezicht. Dat de engelse sensatie pers over elkaar heen struikelt om het verhaal tot zulke proporties op te blazen is geen reden om je relativeer cellen uit te zetten.
Waarom weer die vergelijking met een elleboog? Iemand die tot meerdere malen toe een bewuste flinke elleboogstoot of kopstoot uitdeelt is net zo rijp voor een shrink. Anger management noemen ze dat, geloof ik. Maar daar gaat het hier toch niet om? Het feit dat hij het met regelmaat doet is juist de reden waarom iedereen over hem heen valt.
Lijkt mij dat sommigen hier gewoon even tegendraads willen zijn. Sorry, maar iemand gaan bijten...dan ben je toch echt niet goed bij je paasei, en het is met geen enkel argument of vergelijking te 'relativeren'. Wat een onzin.

Wout309t
Auto: A4 40TFSI

Bericht door Wout309t » 25 jun 2014, 15:38

Ik vind een goede elleboog ook minstens net zo erg als deze sabbel-actie. Pepe vind ik wat dat aangaat eigenlijk een stuk vervelender.
Maar toch, bijten heeft iets dierlijks, it's just wrong... Zonde, ik vind het een geweldige voetballer, maar dit kan gewoon niet.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 25 jun 2014, 16:14

Ik heb van alle wedstrijden van Nederland ongeveer 1 helft gezien. In die gedeeltes die ik heb gezien leek het nergens op. Op de momenten dat ik niet keek werd er gelijk massaal gescoord steeds. Het lijkt dus beter dat ik maar niet kijk. :TV kijken:

Gelukkig voor Oranje zit ik zondagavond om 18:30 in het vliegtuig, mis dus weer een wedstrijd. Zullen ze hierdoor wel weer winnen. :tooth:

///Joost

Bericht door ///Joost » 25 jun 2014, 16:18

Wouter81 schreef:Ik heb van alle wedstrijden van Nederland ongeveer 1 helft gezien. In die gedeeltes die ik heb gezien leek het nergens op. Op de momenten dat ik niet keek werd er gelijk massaal gescoord steeds. Het lijkt dus beter dat ik maar niet kijk. :TV kijken:

Gelukkig voor Oranje zit ik zondagavond om 18:30 in het vliegtuig, mis dus weer een wedstrijd. Zullen ze hierdoor wel weer winnen. :tooth:
Ik zat met de eerste helft tegen Chili ook in het vliegtuig. 2e Helft gevolgd op de radio in de Ford Focus huurecobak, crossend door de UK. :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 25 jun 2014, 16:35

Wat 'n onzin van Prandelli. Met Balotelli eensch , derhalve:
http://www.nu.nl/wk-voetbal/3811987/bal ... eling.html" onclick="window.open(this.href);return false;

tomgtr

Bericht door tomgtr » 25 jun 2014, 16:52

///Joost schreef:
tomgtr schreef:Eens met Hielke for a change. Mag niet, hoort niet, heeft inderdaad wat hulp nodig. Maar beter een beetje in je schouder gebeten dan een elleboog in je gezicht. Dat de engelse sensatie pers over elkaar heen struikelt om het verhaal tot zulke proporties op te blazen is geen reden om je relativeer cellen uit te zetten.
Waarom weer die vergelijking met een elleboog? Iemand die tot meerdere malen toe een bewuste flinke elleboogstoot of kopstoot uitdeelt is net zo rijp voor een shrink. Anger management noemen ze dat, geloof ik. Maar daar gaat het hier toch niet om? Het feit dat hij het met regelmaat doet is juist de reden waarom iedereen over hem heen valt.
Lijkt mij dat sommigen hier gewoon even tegendraads willen zijn. Sorry, maar iemand gaan bijten...dan ben je toch echt niet goed bij je paasei, en het is met geen enkel argument of vergelijking te 'relativeren'. Wat een onzin.
Hoeft niet te vergelijken met elleboog. Doodschop mag ook. Feit is dat je elke dag meer of minder gelukte aanslagen ziet op benen die iemands carriere kunnen beeindigen. Als het gezien wordt : rode kaart en 2 wedstrijden schorsing. Maar Suarez mag nooit meer voetballen? Zoals Wout zegt, kijk even naar Pepe. Daar roept toch ook niemena : 24 maanden schorsen!!

Fout is fout maar relativeer ff.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 25 jun 2014, 16:58

tomgtr schreef:
///Joost schreef:
Hoeft niet te vergelijken met elleboog. Doodschop mag ook. Feit is dat je elke dag meer of minder gelukte aanslagen ziet op benen die iemands carriere kunnen beeindigen. Als het gezien wordt : rode kaart en 2 wedstrijden schorsing. Maar Suarez mag nooit meer voetballen? Zoals Wout zegt, kijk even naar Pepe. Daar roept toch ook niemena : 24 maanden schorsen!!

Fout is fout maar relativeer ff.
Nou, Pepe mogen ze van mij ook schorsen voor behoorlijk lange tijd. Net als die knakker die die een elleboog gaf in iemands rug. Net als Balotelli die even het hoofd van een Uruguayaan eraf wilde schoppen. Net als Marchisio die een rot trap uitdeelde in de wedstrijd gisteren. Allemaal mogen ze van mij geschorst worden voor lange tijd, gaat gewoon nergens over. Al die gasten sporen niet, hebben meer zaagsel dan hersencellen in hun hoofd, etc.

Maar bijten vind ik nog van een andere orde, vind ik persoonlijk nog net een tandje erger dan een rotschop of elleboog. (Pun intended)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 25 jun 2014, 17:02

Al die gasten sporen niet, hebben meer zaagsel dan hersencellen in hun hoofd, etc.
Perfecte beschrijving van de gemiddelde professionele voetballer en fanatieke supporters. (Lees hooligans).

Robin

Bericht door Robin » 25 jun 2014, 17:05

Eerst Blatter maar eens schorsen.

@ Riceaux: Toen ik Robben hoorde net na de overwinning op Chili maandag dacht ik even: Robben for president! Mooi positief strijdvaardig betoog. Geweldig gewoon(imho)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 25 jun 2014, 17:06

Riceaux schreef:
Al die gasten sporen niet, hebben meer zaagsel dan hersencellen in hun hoofd, etc.
Perfecte beschrijving van de gemiddelde professionele voetballer en fanatieke supporters. (Lees hooligans).
Och jezus, krijgen we dat weer.

Maargoed, om maar on topic te blijven. Leuke compilatie van alle hersenloze mannetjes waar iedereen van in de ban is deze vier weken. :)

http://www.dancinghenryalmanac.com/worl ... layer.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 25 jun 2014, 17:15

Robin Hartog schreef:
Riceaux schreef:
Och jezus, krijgen we dat weer.
We weten wel beter, of niet, naamgenoot.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 25 jun 2014, 17:16

Robin schreef:Eerst Blatter maar eens schorsen.

@ Riceaux: Toen ik Robben hoorde net na de overwinning op Chili maandag dacht ik even: Robben for president! Mooi positief strijdvaardig betoog. Geweldig gewoon(imho)
Robben komt ook uit een mooi dorp. :tooth:

@Hartog: Haphaphap :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 25 jun 2014, 18:08

Toen Suarez van Robben hoorde over van Gaals' gouden doelpaal, zou die daar vast en zeker ook wel eens aan willen knagen, de marmot......

///Joost

Bericht door ///Joost » 26 jun 2014, 08:38

Robin Hartog schreef: Nou, Pepe mogen ze van mij ook schorsen voor behoorlijk lange tijd. Net als die knakker die die een elleboog gaf in iemands rug. Net als Balotelli die even het hoofd van een Uruguayaan eraf wilde schoppen. Net als Marchisio die een rot trap uitdeelde in de wedstrijd gisteren. Allemaal mogen ze van mij geschorst worden voor lange tijd, gaat gewoon nergens over. Al die gasten sporen niet, hebben meer zaagsel dan hersencellen in hun hoofd, etc.
+1000. Het lijkt er tegenwoordig op dat voetbal de enige sport is waarbij het 'geaccepteerd' is om iemand ernstig te bezeren. Nou ja, geaccepteerd, laten we zeggen dat men vindt dat het erbij hoort. Maar dat diegene dan wel bestraft moet worden. :? Gaat echt nergens over. Flink straffen en een voorbeeld stellen is de enige remedie. Ergste is nog dat de jongeren dit gedrag zullen kopieren. Ik zal er in ieder geval alles aan doen om ons zoontje van voetbal weg te houden. Kijken vind ik geweldig, maar er zelf middenin zitten hoeft niet zo zeer.

Volgens mij worden er wel heel wat minder schwalbes uitgevoerd in vergelijking met 4 jaar geleden. Dat dan weer wel. God, wat ergerde ik me daar dood aan op het vorige WK.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 jun 2014, 11:52

///Joost schreef:
Robin Hartog schreef: Nou, Pepe mogen ze van mij ook schorsen voor behoorlijk lange tijd. Net als die knakker die die een elleboog gaf in iemands rug. Net als Balotelli die even het hoofd van een Uruguayaan eraf wilde schoppen. Net als Marchisio die een rot trap uitdeelde in de wedstrijd gisteren. Allemaal mogen ze van mij geschorst worden voor lange tijd, gaat gewoon nergens over. Al die gasten sporen niet, hebben meer zaagsel dan hersencellen in hun hoofd, etc.
+1000. Het lijkt er tegenwoordig op dat voetbal de enige sport is waarbij het 'geaccepteerd' is om iemand ernstig te bezeren. Nou ja, geaccepteerd, laten we zeggen dat men vindt dat het erbij hoort. Maar dat diegene dan wel bestraft moet worden. :? Gaat echt nergens over. Flink straffen en een voorbeeld stellen is de enige remedie. Ergste is nog dat de jongeren dit gedrag zullen kopieren. Ik zal er in ieder geval alles aan doen om ons zoontje van voetbal weg te houden. Kijken vind ik geweldig, maar er zelf middenin zitten hoeft niet zo zeer.

Volgens mij worden er wel heel wat minder schwalbes uitgevoerd in vergelijking met 4 jaar geleden. Dat dan weer wel. God, wat ergerde ik me daar dood aan op het vorige WK.
Sowieso vind ik dit WK echt een heel leuk WK om te bekijken. Leuker dan 4 jaar terug IMHO.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 jun 2014, 16:00

Martijn M

Bericht door Martijn M » 26 jun 2014, 16:03

Minder dan ik gehoopt had.

Gelukkig voor Suarez ben ik Chiellini niet. Had al z'n tanden uit zn bek geramd.

Robin

Bericht door Robin » 26 jun 2014, 16:07

Petrolhead Tom schreef:Meer dan ik verwacht had.

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/25 ... schorsing/
Beetje te gek vind ik. Het is geen Lance Armstrong ofzo...

Plaats reactie