Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40884
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Knot » 24 jun 2014, 14:31

Die is goed los....

Gebruikersavatar
KW
Berichten: 3071
Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door KW » 19 jul 2014, 19:46

Is dat nou de nieuwe definitie van laagvliegen? :D

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1489
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door EmielS60 » 20 jul 2014, 10:32

http://bridgetogantry.com/2/index.php/h ... -yesterday" onclick="window.open(this.href);return false;

Die heeft een hartslag gehad... :shock:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29585
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Luco » 20 jul 2014, 10:41

Ik zag hem ook via FB

Wat een idioten rijden er toch ook rond daar.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3839
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Paskal » 20 jul 2014, 16:28

Ik zat daar gister drie auto's achter en werd geconfronteerd met een baan bezaaid met gras en zand. Gelukkig ging ik relatief rustig, maar dat zijn niet de plaatsen waar je dat wilt hebben.

Maar wat dacht je van deze Mini-rijder afgelopen donderdag :hot:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door GTRene » 20 jul 2014, 17:17

:shock:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3839
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Paskal » 20 jul 2014, 19:24

De afgelopen twee dagen voor het eerst met de Clio op de Ring geweest. De Clio beviel uitermate goed zoals je hier kunt lezen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2058
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door TurboClouseau » 20 jul 2014, 19:29

Wát een vette kar is dat toch!

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1983
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 106 Rallye S2 & BMW 114i
Locatie: Nurnbergring

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door StefanW » 21 jul 2014, 11:18

Mooie vervanger van de Peugeot Pascal! Wat een gave racer.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40884
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Knot » 21 jul 2014, 11:52

Ben je er nog achter gekomen wat de beste bandenspanning is, 2,8 bar warm?

Is een heel verschil tussen Federal en Toyo, dat wist ik wel. Maar met straatbanden rij ik altijd 2,6 a 2,7 warm.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3839
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Paskal » 21 jul 2014, 12:14

De laatste rondes gingen met 2,9 warm en dat ging best aardig. Heb verder niet meer met tiendes van bar zitten klooien. Ik weet nu in ieder geval dat ik aardig aan de hoge kant in moet steken qua druk dus een volgende keer maar eens fine-tunen rondom de 2,6 - 3,0 bar warm. Het was natuurlijk ook wel absurd warm (en het asfalt ook) dus da's ook iets wat wel meespeelt.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40884
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Knot » 22 jul 2014, 07:53

Dat wel maar toch opmerkelijk dat jij als zeer ervaren ring rijder toch duidelijk merkt dat er niet de lage waarden van de 888 in moeten.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door daNpy » 22 jul 2014, 09:00

Inderdaad, erg hoge waardes voor semi's :duh:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3839
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Paskal » 22 jul 2014, 09:52

Danny, Federal 595 RS-R is geen semi ook al wordt hij zo soms wel verkocht. Het is een sportieve straatband met een vrij harde wang. Over die band is al het nodige geschreven op dit forum :) Het is volgens mij wel een beetje de tegenhanger van de R1R van Toyo.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5060
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Roy RS » 22 jul 2014, 13:37

bijna 3 bar klinkt mij toch wel bizar hoog in de oren eigenlijk, mijn viper staat op 2 bar fabrieksaf en hoe lichter de auto lager de spanning dacht ik altijd (ariel op 1.1 bijvoorbeeld)

Maar ik twijfel verder niet aan je keuze, die zal zeker kloppen, ik heb er totaal geen ervaring mee, maar als ik had moeten gokken had ik 1.9 bar ofzo gedacht.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3839
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Paskal » 22 jul 2014, 14:07

Af fabriek en op straat rijden is net iets andere koek dan rondjakkeren op de Ring ;). Af fabriek en voor normaal straatgebruik hoort de Clio rond de 2,1 bar te staan.

Waar hij in theorie op straatbanden op moet staan bij circuitgebruik weet ik niet, maar dat doet er eigenlijk ook niet zo toe. Het gaat er om wanneer de band in de praktijk het beste werkt. Mijn ervaring van afgelopen weekend is dat hij met de Federal's 2,3 warm echt als een dolle gaat smeren en dat 2,9 bar een stuk beter werkt.

Komende vrijdag is de baan ook vanaf 14u open dus zal dan weer eens met de druk gaan spelen. Ook wil ik dan de temperatuur op het loopvlak eens meten want heb het idee dat voor nu wel heel erg veel negatief camber staat waardoor de buitenzijde van het loopvlak nauwelijks het asfalt raakt en niet op temperatuur komt.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40884
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Knot » 22 jul 2014, 14:16

Ben benieuwd, moet je eigenlijk zo een pistool hebben om hitte te meten.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13441
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Tristan » 22 jul 2014, 14:19

Ik ben geen Ring expert maar volgens mij hoef je toch niet met heel veel camber te rijden op de Nordschleife?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40884
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Knot » 22 jul 2014, 14:37

Graadje of 2,5 kan geen kwaad hoor.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11650
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Hielke » 22 jul 2014, 14:41

Federal? Zei iemand hier Federal?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13441
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Tristan » 22 jul 2014, 14:49

Knot schreef:Graadje of 2,5 kan geen kwaad hoor.
2,5 is niet veel.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3839
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Paskal » 22 jul 2014, 14:57

Joost had de setup inderdaad meer gericht op Assen, Zandvoort en Spa en dus minder voor de Ring dus mogelijk dat de 3,5 a 4,0 grd negatief waar hij nu voor op staat inderdaad wat veel van het goede is. Contactvlak is bijvoorbeeld bij remmen in een rechte lijn natuurlijk ook minder. Vrijdag wellicht even binnenlopen bij Raeder Motorsport. Zij doen de setup voor veel VLN/24hr-Clio's dus zullen wel weten wat goed is op de Ring. De meeste Clio's tijdens TF staan in ieder geval op minder negatief camber, maar dat wordt mogelijk ook veroorzaakt doordat er niet veel mogelijk is bij de Clio ivm de beperkte ruimte bij de topmounts. Bij mij zitten er Cup-fusees onder waardoor je meer camber kunt zetten maar ik kan me zo maar voorstellen dat dat in Dld wat moeilijk is om eingetragen te krijgen en dat je het daarom tijdens TF niet ziet.

@Knot: zo'n IR-meter (linker op onderstaande foto) heb ik al in bezit ivm meten van temperaturen bij het werken met de roterende machine bij mijn detail-werkzaamheden dus nu kan ik hem ook eens ergens anders voor gebruiken.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Paskal op 22 jul 2014, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40884
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Knot » 22 jul 2014, 15:00

Tristan schreef:
Knot schreef:Graadje of 2,5 kan geen kwaad hoor.
2,5 is niet veel.
Voor Nordschleife werk zou ik zelf niet verder dan 3 graden gaan hoor, je rijdt ook heel veel rechtuit.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13441
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Tristan » 22 jul 2014, 15:02

Dat bedoel ik, op de NS is veel camber helemaal niet nodig ivm veel rechte stukken.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3839
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Paskal » 22 jul 2014, 15:05

Knot schreef:Voor Nordschleife werk zou ik zelf niet verder dan 3 graden gaan hoor, je rijdt ook heel veel rechtuit.
Eens, vandaar ook mijn twijfel of het huidige niet wat te veel van het goede is. Hatzenbach - Adenauer Forst en het stuk omhoog bij Kesselchen zijn natuurlijk aanzienlijke zo goed als rechtdoor-stukken.

Verder heb ik weinig kaas gegeten van de ideale setup dus laat ik dat maar over aan deskundige bedrijven ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast