Routetips + overnachtingsadressen NL> côte d' Azure?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
NSXRS

Routetips + overnachtingsadressen NL> côte d' Azure?

Bericht door NSXRS » 19 jun 2014, 23:06

Ga binnenkort maar eens relaxed met de CLK Cabrio binnendoor (dus zoveel mogelijk ZONDER tolwegen) vanaf de randstad naar Saint Tropez/ Monaco. Idee is om dat in 3-4 dagen van telkens ca 300-400Km per dag te doen.

Meereizende kleine hond (gaan dat voor het eerst eens proberen) moet op overnachtingsadressen toegestaan zijn.

Tips voor mooie route stukken- bezienswaardigheden/ leuke overnachtingsadressen (chambres d'haute stijl, beslist geen grote hotels!) onderweg zeer welkom.

MarkS

Re: Routetips + overnachtingsadressen NL> côte d' Azure?

Bericht door MarkS » 19 jun 2014, 23:20

Daar rijden we meestal in max 10-11uur naartoe dus leuke hotelletjes onderweg kan ik je helaas niet aan helpen. :wink:

Evengoed een fijne vakantie!

Gijs.

Bericht door Gijs. » 20 jun 2014, 00:10

Globale route geen tips over, hotels ook niet. Wat ik een paar jaar geleden wel ontdekt hebt is de route vanaf Le Luc naar Saint Tropez toe (D558), ipv de route van Le Muy via Sainte-Maxime naar Saint-Tropez (D559). De D558 is echt een prachtige route om te rijden en er rijdt geen hond! Bespaart je dus veel tijd (en ergenis in de file) en je kunt daar prachtig rijden.

Als je trouwens helemaal een mooie route wil rijd je zo:

https://www.google.com/maps/dir/43.3937 ... 270065!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 20 jun 2014, 12:32

De route van St. Maxime naar St. Tropez is saai. Dan zou ik persoonlijk mijn auto in St. Maxime in de haven zetten en dan met de "ferry" naar St. Tropez en Port Grimaud gaan. Leuk stukje varen en scheelt je enorm veel ergernis op de kustweg naar St. Tropez.

Ga je vervolgens van St. Maxime naar Monaco toe, pak dan de kustweg helemaal. Stop onderweg in Port La Raque Mandelieu om ff lekker een hapje te eten. Aanrader.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 jun 2014, 13:16

Eens met Martin :thumbup:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 20 jun 2014, 13:18

En vergeet niet dat het richting het hoogseizoen gaat. Dan is het er onwijs druk langs de kust en dus ook moeilijker om er op de bonnefooi heen te gaan.

Toevallig ben ik afgelopen zondag terug gekomen uit Frankrijk (St. Aygulf) en nu was het nog te doen langs de weg.

Gijs.

Bericht door Gijs. » 21 jun 2014, 11:30

Martin van der Zwaard schreef:De route van St. Maxime naar St. Tropez is saai. Dan zou ik persoonlijk mijn auto in St. Maxime in de haven zetten en dan met de "ferry" naar St. Tropez en Port Grimaud gaan. Leuk stukje varen en scheelt je enorm veel ergernis op de kustweg naar St. Tropez.

Ga je vervolgens van St. Maxime naar Monaco toe, pak dan de kustweg helemaal. Stop onderweg in Port La Raque Mandelieu om ff lekker een hapje te eten. Aanrader.
Mijn post, die direct boven jouw post staat, wel gezien?

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 21 jun 2014, 11:55

Ja.....dus......

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 jun 2014, 09:57

Vanzelfsprekend zak je af via Duitsland, Zwitserland om vervolgens over Route Napoleon de Zuid kust van Frankrijk te bereiken :df:

Zoiets:

https://maps.google.com/maps?t=h&ll=43. ... ic&dg=ntvb" onclick="window.open(this.href);return false;

Knot

Bericht door Knot » 13 mar 2015, 21:34

Wil dit voorjaar (mei) naar Cannes met de Bluemotion.... uiteraard aanrijden vanaf Grenoble (route napoleon).

Wat is (wie heeft ervaringen) een lekkere route om via duitsland/zwitserland binnen te komen?

Plaats reactie