BMW e36 325i Cabrio > te koop!
- GTRene
Re: BMW e36 325i Cabrio Filmpjes stationair loop
dat klinkt niet gezond idd, en de onregelmatige stationair loop ook niet, wat was zoiets nou ook alweer, euh 

- Riceaux
Zelf verdenk ik de VANOS. En misschien dat de stappenmotor ook maar eens schoongemaakt moet worden. 

- GTRene
die stappenmotor kan idd de onregelmatige loop veroorzaken, dat kost je wat terpentine/wasbenzine oid om te spoelen, ff goed schudden net zolang tot de vloeistof er schoon uitkomt en dat ding hoor je dan al makkelijk klepperen, althans neem aan dat dat net zoiets is als wat op mijn knor zit.
dat diesel geluid kan verschillende oorzaken hebben, van slappe ketting/spanner tot klepspeling of ander mindere oorzaken, kan ook maar zo iets simpels zijn waardoor ie wat anders niet goed/tijd versteld...
misschien ook ff wat slangen chekken en of zaken die misschien los getrild zijn? ik roep maar wat
dat diesel geluid kan verschillende oorzaken hebben, van slappe ketting/spanner tot klepspeling of ander mindere oorzaken, kan ook maar zo iets simpels zijn waardoor ie wat anders niet goed/tijd versteld...
misschien ook ff wat slangen chekken en of zaken die misschien los getrild zijn? ik roep maar wat

- Niels
- Auto: Prius+
Vanos vermoed ik.
- dvh
Volgens mij had je beter een wat nieuwere/betere kunnen kopen of niet?
-
Tja... Beetje zonde dit ja. Je blijft bezig...dvh schreef:Volgens mij had je beter een wat nieuwere/betere kunnen kopen of niet?
- GTRene
wordt vanzelf 'nieuwer' beter als je maar genoeg vervangt
maar was denk niet de bedoeling, magoed als je er nog een tijd mee wilt rijden zijn onderdelen vaak niet zo duur als afschrijving van een nieuwe...
alhoewel de afschrijving van een kleintje nwe die aanbieding wagens je maar weinig afschrijft en garantie hebt

maar was denk niet de bedoeling, magoed als je er nog een tijd mee wilt rijden zijn onderdelen vaak niet zo duur als afschrijving van een nieuwe...
alhoewel de afschrijving van een kleintje nwe die aanbieding wagens je maar weinig afschrijft en garantie hebt

- Riceaux
Klopt. Maar tot nu toe kan het nog steeds uit met wat er toen te koop stond.dvh schreef:Volgens mij had je beter een wat nieuwere/betere kunnen kopen of niet?
Maar als ik dan zie dat er zelfs bij de ex van Erik nog vanalles aan moest gebeuren, dan blijft het toch gokken bij een e36. Maar ik ben niet afhankelijk van de cabrio en zodra ik andere dingen die ik leuk vind niet meer kan betalen vanwege de cabrio gaat ie ook direct weg.
Maar ik moet zeggen dat het wel voldoening geeft om het verschil te zien van toen ik 'm kocht en hoe de auto nu is. En ik ben ook nog steeds rustig aan het sparen voor de volgende auto. Maar die gaat weer een paar klassen duurder worden qua aanschaf. Dus tot dan blijf k afentoe wat geld in deze steken.

- ///Joost
Het dieselgeluid lijkt me je Vanos inderdaad.
De onregelmatige stationairloop komt m.i. ergens uit het stationait circuit. Dus ik zou eens beginnen met het schoonmaken van de stappenmotor. Dat ding zit zo diep weggestopt dat je alle luchtslangen ook meteen kunt controleren op scheuren. Een lekkage ergens is namelijk ook een grote kanshebber voor je probleem.
Inderdaad zoals Rene zegt gewoon het ding volspuiten met remmenreiniger of wasbenzine. Goed schudden en na verloop van tijd voel je de klep loskomen en 'klepperen'.
De onregelmatige stationairloop komt m.i. ergens uit het stationait circuit. Dus ik zou eens beginnen met het schoonmaken van de stappenmotor. Dat ding zit zo diep weggestopt dat je alle luchtslangen ook meteen kunt controleren op scheuren. Een lekkage ergens is namelijk ook een grote kanshebber voor je probleem.
Inderdaad zoals Rene zegt gewoon het ding volspuiten met remmenreiniger of wasbenzine. Goed schudden en na verloop van tijd voel je de klep loskomen en 'klepperen'.
- Riceaux
Duidelijk! Schooljaar zit er bijna op. Dus dan in ieder geval de weekenden weer vrij. Inlaatspruitstuk moet er dan af, direct nieuwe pakking daartussen of is dat niet nodig?///Joost schreef:Het dieselgeluid lijkt me je Vanos inderdaad.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Ik zou het voor de zekerheid wel doen, nu de boel toch los ligt is dat zo mee genomen
- ///Joost
+1, kost ook de wereld niet. Ik heb mezelf een beetje aangeleerd om (dunne) pakkingen vrijwel nooit opnieuw te gebruiken.Ferdi Gielen schreef:Ik zou het voor de zekerheid wel doen, nu de boel toch los ligt is dat zo mee genomen
-
Joy is van de vergaande details, maar dat krijg je als je zoveel E36's op de dam hebt staan....Maar als ik dan zie dat er zelfs bij de ex van Erik nog vanalles aan moest gebeuren, dan blijft het toch gokken bij een e36.
Ik denk dat je de meeste problemen niet eens zou hebben gemerkt, ik namelijk ook niet.
Behalve de dempers en de kap, maar die werden dan ook netjes vermeld.....

En bijkomend feit is..... Ik vermoed dat die Avus erg veel geld waard blijft, dus je gooit 't niet weg.........
- Joy
Gisteren is toevallig de kapconstructie kapot gegaan. Kabel afgebroken en nog wat andere steuntjes. Dus het gaat best lekker zo. De hardtop zit weer terug. 

-
- dvh
Kwaliteit 
Dakbekleding van de 325 liet vandaag ook los.. Gewoon dak platgegooid en door de regen cabrio gereden.. like a boss..

Dakbekleding van de 325 liet vandaag ook los.. Gewoon dak platgegooid en door de regen cabrio gereden.. like a boss..

- Riceaux
Hehe dak heb ik dan weer geen enkel probleem mee. 

-
Ik weet wel, hoe mooi de optie ook is, dat ik nooit meer een vol elektrisch dak neem.
Ik denk dat je er elk jaar wel onderhoud aan heb, en je moet toch uitstappen voor het achterruitje.
De mooiste optie is helaas als ie ouder word ook de lastigste.
Ik denk dat je er elk jaar wel onderhoud aan heb, en je moet toch uitstappen voor het achterruitje.
De mooiste optie is helaas als ie ouder word ook de lastigste.
- Riceaux
Probleem waarschijnlijk gevonden van het slechte stationairlopen. Slangetje richting de bocht tussen de lmm en het gasklephuis is gescheurd bij de aansluiting waardoor ie niet meer goed aansluit. Binnenkort maar even de hele boel los halen en kijken of er nog meer slangetjes slecht zijn.
- GTRene
ah, das een goede kans boosdoenert
en ja als er 1 al in ontbindende staat is heb je goed kans dat er meer van die dunnere slangetjes op raken/zijn, zo had ik destijds bij de Hartge 1 die je normaal niet kon zien, maar daar had ik to be sure een nieuw achterdeel (carterventilatie geval) op het inlaat spruitstuk vernieuwd en toen ik wat zaken weghaalde zag ik het, een beschadigde brandstof toevoer leiding die bijna door was
dus maar meteen een nwe besteld
bij zo'n BMW compact wat ik een hele tijd geleden gekocht had waar vrij veel dunne slangetjes opzaten, waren er 6 opperdepop
(bijna alle korte stukjes) koste bijna niks en mooi weer vers voor een nog beter lopende motor/installatie.

en ja als er 1 al in ontbindende staat is heb je goed kans dat er meer van die dunnere slangetjes op raken/zijn, zo had ik destijds bij de Hartge 1 die je normaal niet kon zien, maar daar had ik to be sure een nieuw achterdeel (carterventilatie geval) op het inlaat spruitstuk vernieuwd en toen ik wat zaken weghaalde zag ik het, een beschadigde brandstof toevoer leiding die bijna door was

bij zo'n BMW compact wat ik een hele tijd geleden gekocht had waar vrij veel dunne slangetjes opzaten, waren er 6 opperdepop

- Riceaux
Precies! Nog 1 weekje knallen voor m'n opleiding en dan 'vakantie'. Dus dan eindelijk tijd om te sleutelen.GTRene schreef:ah, das een goede kans boosdoenert![]()
en ja als er 1 al in ontbindende staat is heb je goed kans dat er meer van die dunnere slangetjes op raken/zijn, zo had ik destijds bij de Hartge 1 die je normaal niet kon zien, maar daar had ik to be sure een nieuw achterdeel (carterventilatie geval) op het inlaat spruitstuk vernieuwd en toen ik wat zaken weghaalde zag ik het, een beschadigde brandstof toevoer leiding die bijna door wasdus maar meteen een nwe besteld
![]()
bij zo'n BMW compact wat ik een hele tijd geleden gekocht had waar vrij veel dunne slangetjes opzaten, waren er 6 opperdepop(bijna alle korte stukjes) koste bijna niks en mooi weer vers voor een nog beter lopende motor/installatie.
Vanavond ook andere velgen opgehaald. Style 32 in 17 inch.

-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Die 32's gaan goed staan! Brilliantline's nog wel. 

- Riceaux
Stationair loop is nog steeds goed. Dus blijkbaar was het toch dat ene slangetje wat los zat.
Vanos wordt eind juli gereviseerd. Dus ook dat komt weer helemaal goed.
Vandaag eindelijk m'n nieuwe velgen gemonteerd. Wel even mee bezig geweest vanwege slotbout problemen. Maar het resultaat mag er zijn. Hele auto lijkt direct anders.
Voor:

Na:

Vanos wordt eind juli gereviseerd. Dus ook dat komt weer helemaal goed.

Vandaag eindelijk m'n nieuwe velgen gemonteerd. Wel even mee bezig geweest vanwege slotbout problemen. Maar het resultaat mag er zijn. Hele auto lijkt direct anders.

Voor:
Na:
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: BMW e36 325i Cabrio Style 32 p18
Stuk beter 

- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Re: BMW e36 325i Cabrio Style 32 p18
Zeer netjes