Hoeveel korting bij meerdere auto's?
- Petrolhead Tom
Re: Hoeveel korting bij meerdere auto's?
Wouter is veel te druk met lekker ondernemen en het updaten van zijn navi in de Volvo. 

- Arthur
- Auto: Nr.51
- Will F.
Arthur waar ben je uiteindelijk terechtgekomen? Ik ben nu met een 2e auto bezig maar mijn huidige (allianz) is redelijk prijzig ondanks collectiviteits korting en overstappen zitten ook weer de nodige haken en ogen aan (jaarcontract etc.) wat een gedoe!Arthur schreef:Ik wilde mn 3e auto verzekeren en had 3 maatschappijen aangeschreven. Bij 2 (waaronder mn huidige) moet ik gewoon op instapniveau beginnen met de 3e auto maar gelukkig doet nr 3 niet moeilijk en gaan ze alle 3 op 80% no-claimEn dat scheelt nogal, met nieuwprijzen van ~50k/55k/98k, in All-Risk premie
Dus ik stap idd over. En dan ook nog met de hele "bups" (woning, inboedel, WA, etc, etc.) Dan laten sommige maatschappijen het dus gewoon overgaan op 1 auto extra op 80%
- Arthur
Ik zit bij ABN/AMRO met collectiviteit maar die deden moeilijk over de 3e auto. Unigarant en een verzameling van maatschappijen was ook de 3e auto op instaptarief. Toen bij Univé terechtgekomen. Daar kunnen alle auto's op max no claim en ook de overige verzekeringen waren concurrerend. Was wat euro werk hier en daar maar de 3e auto op 80% scheelt gewoon zo 4-5 tientjes per maand in vergelijking met die anderen. Dus overgestapt naar Univé 
Ik zat overigens al wel >1 jaar bij m'n huidige, dan is overstappen "easy".

Ik zat overigens al wel >1 jaar bij m'n huidige, dan is overstappen "easy".
- GTRene
dus daar pluk jij je vruchten van? 

- Arthur
- Will F.
ik zit bij allianz en dat zijn (zakelijke) jaarcontracten via collectiviteit. Vraag me af of je die zo opzegt maar heb dat nog niet gevraagd omdat ik ze eerst met en nog beter bod wil laten komen. Inshared is gewoon super goedkoop All risk voor een z4 van 55k met 42 euro p/m (allianz 66) (met max no-claim)Arthur schreef:Ik zat overigens al wel >1 jaar bij m'n huidige, dan is overstappen "easy".
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ja, nu ga ik zelf offtopic maar dat is echt bizar.Petrolhead Tom schreef:Wouter is veel te druk met lekker ondernemen en het updaten van zijn navi in de Volvo.

Navigatie-update binnen van mijn Volvo van 74k euri. Premium auto he dus dan zal dat ook wel goed geregeld zijn dacht ik. Nou nee...
Setje van 4 DVD's binnen. Installatie duurt in totaal ruim 6 uur (!), ruim 1,5 uur per DVD. Volvo adviseert om tijdens het updaten de motor te laten draaien (!) om geen lege accu te krijgen. Dat doen we dus niet, dus gisteravond gestart met DVD 1. Auto uit, infotainmentsysteem aan en updaten maar. Ellende is alleen dat het systeem na 10 minuten automatisch uitschakelt als de auto uitstaat. Midden in de update dus. Oftewel, je moet elke keer binnen 10 minuten naar de auto om te zorgen dat het systeem niet in pauze springt.
De update gaat wel verder als hij stopt. Vanochtend naar het werk gereden, heeft hij weer een kwartiertje van de 1,5 uur kunnen doen van DVD 1. Zit nu op 30% van DVD 1/ En daarna volgen nog 3 DVD's dus.
Ik denk dat ik in dit tempo wel 2 weken bezig ben mijn satnav te updaten. Werkelijk nog nooit zo'n bizar systeem gezien.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 20 jun 2014, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
dat verzin je idd niet
wat een ruk systeem...

- Petrolhead Tom
- GTRene
wat een raar systeem dan...
niet dat ik er verstand van heb maar tegenwoordig haal je al een navigatie systeem vanaf 69,-euro oid
en dan zo'n update (met discs) voor zo'n bedrag
dacht dat ze tegenwoordig wel van die kaartjes hadden waarmee je gratis via je PC kan updaten en dan dat kaartje when ready, weer in je auto systeem stopt
niet dat ik er verstand van heb maar tegenwoordig haal je al een navigatie systeem vanaf 69,-euro oid

en dan zo'n update (met discs) voor zo'n bedrag

dacht dat ze tegenwoordig wel van die kaartjes hadden waarmee je gratis via je PC kan updaten en dan dat kaartje when ready, weer in je auto systeem stopt

-
In de handleiding: indien u niet in de gelegenheid bent om de motor te laten draaien, sluit dan een acculader aan.
Het staat er echt.
En na elke dvd moet je eerst de auto minimaal 15 minuten uitzetten 'om de update te verwerken'.
Het staat er echt.

En na elke dvd moet je eerst de auto minimaal 15 minuten uitzetten 'om de update te verwerken'.

- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Werkt de nav nog tijdens de update?
- GTRene
jeuj wat een verhaal van dat updaten
sta je ook wel ff van te kijken in deze moderne tijd zo dat daar gaat.

sta je ook wel ff van te kijken in deze moderne tijd zo dat daar gaat.
-
Inmiddels zijn hier 4 nieuwe Aygo's afgeleverd, erg korte levertijd. Komt nog wat reclame op maar erg leuke hippe wagentjes. Net even in gestuurd, rijdt niet slecht. Leuk infotainment systeempje erin met touchscreen, bluetooth, smartphone mirrorlink (om bijv. je navigatie app van je telefoon te streamen naar de auto), achteruitrijcamera etc. Werkt mooi. Bijzonder eigenlijk wat voor luxe je in dat segment tegenwoordig al krijgt, geen straf om in zo'n A-segment auto te rijden meer.
Korting was uiteindelijk (met inruil van 2 auto's) netjes, dacht rond de 7% ongeveer. Wel tevreden over, keurige aflevering/afhandeling door de dealer ook. Leuke enthousiaste verkoper.

Korting was uiteindelijk (met inruil van 2 auto's) netjes, dacht rond de 7% ongeveer. Wel tevreden over, keurige aflevering/afhandeling door de dealer ook. Leuke enthousiaste verkoper.
- Niels
- Auto: Prius+
Leuk zo in het wit 

- GTRene
best een apart ding, heel anders dan de uitgaande Aygo's .
- JP
Ziet er wel kek uit dat zwart kruis op dat wit.......