
Zelfs gebruiksvoorwerpen als auto's komen daar terecht, waardoor met pareltjes niet gereden wordt.
I’ve said it before, and I’ll say it again – I generally try to stay away from the E30 crowd, mostly because I really don’t think the current values on the M3 are justified. For under $10,000, it was a great track car. For under $20,000, it was a great occasional driver and memory of fun times in the DTM. At $30,000, it starts to become a show car that you’re not willing to drive to the store. Past that, it’s pure speculation and there seems to be no end in sight. Likely, that won’t be the case but if the Hemi bubble taught us anything it is that there will always be something new for people to latch on to. Of course, I watched a Mecum auction this past weekend and saw a Hemi Barracuda hammer for a few million dollars, so I guess the market on those cars still hasn’t returned to anything resembling normal.
Will the E30 M3 drop back down? Well, it can’t stay on this trajectory for long, that’s for sure. Cars have tripled in value in the past two years, a trend which is simply unsustainable. They’re no longer values – they’ve become the absolute top of the 1980s BMW market outside of the ultra-exclusive M1. And why? Don’t get me wrong, the E30 M3 is a cool car. But exclusive? They made 16,000 of them, for goodness sake. Compare that to some other notable BMWs – 450-odd M1s, about the same amount of pre-war 328s, or 250 507s. To put that even into more perspective, BMW made only about 6,000 E24 M6s and a scant 2200 E28 M5s. Rarity isn’t on the side of the M3, but few have ever accused the automobile market or enthusiasts with any sense of sanity, so the climb continues. Now, in my mind there are some E30 M3s that deserve the attention and loftier prices, and the Evolution models have to be one of the most deserving. With a touch more power and a little less weight, the M3 Evolution was closer to it’s track-winning relatives than the standard production M3. As they only made 500 of each run, they’re rare to see – but the market is such that for some who got in at the right time, they’ve reached their stop on the crazy train:
Ik bied je alvast 25, voor het geval ze gaan zakken!Tristan schreef:Snap alleen niet waarom je 3x cecotto kan kopen voor 1 sport evo. Verhouding is zoek. Neemt niet weg dat het zeer mooie M3's zijn, maar heb imho daar geen 175k voor over. Mijn gewone M3 zal ca. 30-35k waard zijn en durf daar nog lekker mee te rijden, waar deze auto's voor gemaakt zijn.
In de adv. titel staat wel 2.3? een evo 2 is altijd een 2.5 liter meen ik?535d schreef:http://www.sh-car-sales.co.uk/used-cars ... 6175074769
Zit wel wat werk aan maar EVO 2 (162Kw)
Bij heel veel auto's is de verhouding zoek, maar zo werkt het nou eenmaal met klassiekers. Het is ook niet zo dat een 911 uit '64 vier keer zo lekker rijdt als een 911 S uit '68. Een 911 2.7 RS zal ook wel niet net zo lekker rijden als een nieuwe 918 plus nieuwe 911 GT3 bij elkaar.Tristan schreef:Snap alleen niet waarom je 3x cecotto kan kopen voor 1 sport evo. Verhouding is zoek. Neemt niet weg dat het zeer mooie M3's zijn, maar heb imho daar geen 175k voor over. Mijn gewone M3 zal ca. 30-35k waard zijn en durf daar nog lekker mee te rijden, waar deze auto's voor gemaakt zijn.
Snipe schreef:Bij heel veel auto's is de verhouding zoek, maar zo werkt het nou eenmaal met klassiekers. Het is ook niet zo dat een 911 uit '64 vier keer zo lekker rijdt als een 911 S uit '68. Een 911 2.7 RS zal ook wel niet net zo lekker rijden als een nieuwe 918 plus nieuwe 911 GT3 bij elkaar.Tristan schreef:Snap alleen niet waarom je 3x cecotto kan kopen voor 1 sport evo. Verhouding is zoek. Neemt niet weg dat het zeer mooie M3's zijn, maar heb imho daar geen 175k voor over. Mijn gewone M3 zal ca. 30-35k waard zijn en durf daar nog lekker mee te rijden, waar deze auto's voor gemaakt zijn.
Samenvattend: feitelijk ben je gek als je een Sport Evo koopt, (MAAR JA 238 PK VET SNEL CAPS LOCK FESTIJN EN ZO), maar zolang er mensen zijn die er zulke bedragen voor over hebben...
Is gewoon een apart wereldje waar wij als plebejers weinig te zoeken hebben. Als je kijkt naar Chasing Classic Cars op Discovery, dan zie je ook prijzen voorbij komen waar je oren van flapperen. De betreffende klanten strooien met geld alsof het kleingeld is. Ze creeeren hun eigen markt in principe.Andre schreef:Schoorsteen moet wel roken. En wat denk je waar ze die auto s voor hebben ingekocht echt niet voor de hoofdprijs. En vaak staan ze nog in consignatie ook.
Mooi voorbeeld is die blauwe sport quatrro. Daar heb ik ooit nog in gereden die was van een kennis van mij. Die man had er ooit 70.000 euro voor betaald. Die verkoopt hem met 5000 winst. En uiteindelijk verkoopt leitner hem voor 275000 euro.
Het is gewoon heel knap dat Leitner de klanten heeft die zo los aan het geld zitten. Hij kan gewoon elke prijs op een auto zetten en vind er dan ook nog een klant voor.