Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- Petrolhead Tom
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ik zou me meer zorgen maken over de onderhoudshistorie en de staat van de techniek dan een paar knipperlichten.
-
http://www.autoscout24.com/Details.aspx ... asrc=st|fs" onclick="window.open(this.href);return false;
Jammer dat deze SMG is anders had ik 'm wel willen hebben.

- Tim N
Voorschermen die vervangen zijn, FL neus ander interieur, zijn wel grote aanwijzingen dat er goed gesleuteld is aan deze auto, In mijn ogen kun je toch beter een goede koets hebben dan een die ooit een flinke klapper gemaakt heeft en met allerlei plaatwerk opgelapt is maar waarbij de motor een zonnetje is.
Petrolhead Tom schreef:Ik zou me meer zorgen maken over de onderhoudshistorie en de staat van de techniek dan een paar knipperlichten.
- MParallel
- Auto: BMW
SMG niet te snel als negatief bestempelen. Het systeem is zo slecht nog niet, plus dat je er mee moet leren rijden.535d schreef:http://www.autoscout24.com/Details.aspx ... asrc=st|fs
Ik vind het erg leuke techniek .
Petrolhead Tom schreef:Ik zou me meer zorgen maken over de onderhoudshistorie en de staat van de techniek dan een paar knipperlichten.
Dat staat ook niet ter discussie, maar dat kan ik niet opmaken uit foto's.
-
Ik had al op verschillende fora gelezen dat er prima te rijden valt met SMG maar de E36 zou ik persoonlijk wel het liefst in een 6-bak handgeschakeld willen. Afgezien van dat is het natuurlijk een heel mooi exemplaar dat te koop staat!
- MParallel
Als het een echt mooi exemplaar is en alleen SMG je zou tegenhouden, bedenk (voor zover nog niet bekend) dat de SMG dezelfde 6-bak is als de handgeschakelde.535d schreef:Ik had al op verschillende fora gelezen dat er prima te rijden valt met SMG maar de E36 zou ik persoonlijk wel het liefst in een 6-bak handgeschakeld willen. Afgezien van dat is het natuurlijk een heel mooi exemplaar dat te koop staat!
Je kunt het dus altijd ombouwen naar handschakelen.
- Gert-jan
Eens...
Helaas had ik pech, maar toch heb ik hem er ook niet om weg gedaan.

- MParallel
Zo een laat je niet staan nee om SMG. En toen had je ook niks.Gert-jan schreef:Eens...![]()
Weet je eigenlijk wat er toen stuk was aan die van jou?
- Gert-jan
Helaas niet exact, op de één of andere manier bleef hij foutmeldingen communiceren waardoor hij ging haperen met schakelen en uiteindelijk er finaal mee stopte.
Dus elke keer rijden met de laptop achterin en uitlezen als probleem er kwam, echter kwam er niks concreets naar voren als fout. En als je hem reset dan was er niks aan de hand en kon je zo weer een stuk rijden...
Maar er zijn verschillende manieren als je er zat van bent, of je hangt alles er opnieuw onder of je koppelt alles af en gebruikt je eigen bak zonder de 'hulpmiddelen'.
Enige ellende is dat er wel veel electronica en zelfs een startonderbreking tussen zit...
Dus elke keer rijden met de laptop achterin en uitlezen als probleem er kwam, echter kwam er niks concreets naar voren als fout. En als je hem reset dan was er niks aan de hand en kon je zo weer een stuk rijden...
Maar er zijn verschillende manieren als je er zat van bent, of je hangt alles er opnieuw onder of je koppelt alles af en gebruikt je eigen bak zonder de 'hulpmiddelen'.
Enige ellende is dat er wel veel electronica en zelfs een startonderbreking tussen zit...
- MParallel
Ah ok. Jammer was wel benieuwd. Gebruikte je DIS voor uitlezen?
- Gert-jan
Klopt, GT1 op een oude IBM 

-
Vlokmans, de E36 M3 sedan in dakargelb is al voorbij gekomen, toen ie door dit forumlid aangeboden werd +/- jaar geleden. Dit is verleden erbij;
http://www.e36club.be/forum1/index.php?topic=1934.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit voor wat betreft de andere E36 M3 Coupe die aangeboden wordt op MP in dakargelb;
http://www.e36club.be/forum1/index.php?topic=1933.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Vwb die in Losser heb ik geen info.
http://www.e36club.be/forum1/index.php?topic=1934.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit voor wat betreft de andere E36 M3 Coupe die aangeboden wordt op MP in dakargelb;
http://www.e36club.be/forum1/index.php?topic=1933.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Vwb die in Losser heb ik geen info.
-
Kent iemand deze?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petrolhead Tom
Mengelmoes onderstel? Vaag. Why? Zou niet mijn eerste keus zijn.
- MParallel
Gisteren nog even Mobile.de gecheckt. Daar staan toch wel een paar hele mooie exemplaren bij.
Sommige ook met prijzen waarvan ik denk, wtf!?
Of zit de E36 M3 nu in de lift qua prijzen?
-
Vage middenconsole... Zitten dubbele schakelaars op...Michel325i schreef:Kent iemand deze?
- Gert-jan
Elektrische achterraampjesvincent328 schreef:Vage middenconsole... Zitten dubbele schakelaars op...

- Petrolhead Tom
Valt mij ook op! If so: dan zit jij over een paar jaar gebakken met die witte parel.MParallel schreef:Gisteren nog even Mobile.de gecheckt. Daar staan toch wel een paar hele mooie exemplaren bij.
-
Toch niet op een Coupe?Gert-jan schreef:Elektrische achterraampjesvincent328 schreef:Vage middenconsole... Zitten dubbele schakelaars op...
- Gert-jan
Zeker wel, had mijn ex 328 Coupé uit 1997 ook, gaan uiteraard wel naar buiten open net als de handmatige.
-
Oke, weer wat geleerd;) Maar terug on topic, auto lijkt me een samenraapsel... Als ik zijn andere advertenties bekijk lijkt het een onderdelenhandelaar.Gert-jan schreef:Zeker wel, had mijn ex 328 Coupé uit 1997 ook, gaan uiteraard wel naar buiten open net als de handmatige.
- MParallel
Ik hoop eigenlijk van niet. A, omdat ik hem niet wil verkopen, maar zouden er echt idiote prijzen voor gegeven worden (vragen is natuurlijk wat anders) dan is er altijd wel een bedrag waarbij je gaat twijfelen) en B, omdat de auto dan ook voor het dievengilde aantrekkelijk(er) wordt en daar zit ik helemaal niet op te wachten.Petrolhead Tom schreef:Valt mij ook op! If so: dan zit jij over een paar jaar gebakken met die witte parel.MParallel schreef:Gisteren nog even Mobile.de gecheckt. Daar staan toch wel een paar hele mooie exemplaren bij.
In een E36 M3 kan je nog redelijk "veilig" rondrijden. Toch altijd het buitenbeentje geweest tussen de andere M3's.
- Tomj
En C. omdat je op den duur er niet meer mee durft rijden uit vrees dat je hem prakt.
-
Daar heb je een verzekering voor he.
maar de prijzen van de goede e36 m3 zijn zeker in de lift.
Mijn M3 is 2 weken geleden opnieuw getaxeerd en is een stuk hoger uitgevallen dan 2 jaar daarvoor.
maar de prijzen van de goede e36 m3 zijn zeker in de lift.
Mijn M3 is 2 weken geleden opnieuw getaxeerd en is een stuk hoger uitgevallen dan 2 jaar daarvoor.
- Tim N
Ja en nee. Kijk naar Martin, zijn M3 is onlangs gestolen, hij zal vast dat ding goed verzekerd hebben. Maar daarom heb je er nog geen in dezelfde staat weer....
Als het duurder wordt idd ook aantrekkelijker voor de oneerlijke helft van de bevolking helaas.
Als het duurder wordt idd ook aantrekkelijker voor de oneerlijke helft van de bevolking helaas.