Hoeveel korting bij meerdere auto's?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Hoeveel korting bij meerdere auto's?

Bericht door Wouter81 » 18 jun 2014, 09:58

Voor mijn bedrijf ben ik aan het kijken om enkele nieuwe bedrijfsauto's te kopen. We zitten hierbij te denken aan 4x een nieuwe Toyota Aygo (2014 model).

Offerte gekregen van de lokale Toyota dealer. Verder nog niet elders een offerte opgevraagd. Die kleine karretjes zijn niet duur qua basisprijs maar met wat opties en de best wel weer hoge afleveringskosten tikt het altijd wel weer aan.

Komt incl. alles (dus ook afleveringskosten etc.) nu uit op 10.800 euro excl. btw per Aygo.

Nu weet ik ook dat dealers op zulke kleine autootjes minder zullen verdienen dan aan mijn Volvo V60 maar ik wil natuurlijk wel wat korting, zeker omdat we er ineens 4 willen aanschaffen.

Wat zou een realistische/haalbare korting kunnen zijn hierop?

Petrolhead Tom

Re: Hoeveel korting bij meerdere auto's?

Bericht door Petrolhead Tom » 18 jun 2014, 10:03

Geen idee verder maar ik zou het bij meerdere dealers proberen. Wellicht ook naar wat andere merken kijken? up! Mii of Citigo is ook het overwegen waard. Erg fijne auto's.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 18 jun 2014, 10:56

koop je ze of neem je er een financial lease op? Als je een lease maatschappij betrekt bij de deal, dan kan het voordelig zijn om via hen te kopen. Ik denk dat je in moet zetten op ruim 10% en moet settelen op 7%. (de marges zijn klein op deze dingen, op mijn bus had ik 16% korting :coffee: )

Knot

Bericht door Knot » 18 jun 2014, 11:01

Ik had in 2009 6,5% korting op een enkele dik uitgevoerde aygo dynamic blue van 12k

Roy RS

Bericht door Roy RS » 18 jun 2014, 11:08

Knot schreef:Ik had in 2009 6,5% korting op een enkele dik uitgevoerde aygo dynamic blue van 12k

Dik uitgevoerd, is dat met 4 cilinder? :D

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 jun 2014, 11:09

Roy RS schreef:
Knot schreef:Ik had in 2009 6,5% korting op een enkele dik uitgevoerde aygo dynamic blue van 12k

Dik uitgevoerd, is dat met 4 cilinder? :D
Je lacht er om maar ga eens met een kale auto uit het A-segment op pad. Je kunt je niet voorstellen wat ze allemaal vergeten te monteren. :tooth:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 18 jun 2014, 11:15

haha, beetje flauw inderdaad, wij hebben zelf een nieuwe Ford Ka gekocht een paar jaar geleden, ik geloof dat we ook rond de 12 uitkwamen met "leuke" stereo, airco en electrisch pakket, meer hadden we ook niet nodig en ik vind het altijd best aardig rijden. Ik heb ook zo'n C1 gereden en dat vond ik toch meer een sardienblikjes gevoel geven dan de Ford Ka.

Misschien inderdaad ook eens bij andere merken kijken, maar dat is vast niet wat de TS wil horen.

Bij 4 auto's klinkt 7+% wel haalbaar als je bij 1 al 6.5 krijgt.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 jun 2014, 11:25

Lijkt me dat 8% minimaal haalbaar moet zijn bij 4 stuks tegelijk.

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 18 jun 2014, 12:02

Arthur schreef:Lijkt me dat 8% minimaal haalbaar moet zijn bij 4 stuks tegelijk.
Ik denk ook maximaal aangezien deze auto's tegen weinig marge worden verkocht. Het enige waar op deze auto's op wordt verdiend zijn de opties. Als ik het zo lees had Knot 6,5% korting maar wel op een auto met aardig wat opties.

Als TS de auto's wat "voller" uitrust zou een dergelijke korting wel mogelijk moeten zijn idd

ErikS

Bericht door ErikS » 18 jun 2014, 12:20

Ik zou Upjes/mietjes kopen.

Arthur

Bericht door Arthur » 18 jun 2014, 12:22

Ik zou van deze drieling de Peugeot nemen. Voor m'n gevoel krijg je daar meer korting? Gevoel hè :tooth:

JeroenT

Bericht door JeroenT » 18 jun 2014, 12:28

Eens, volgens mij hebben ze bij PSA meer drang om te verkopen dan bij Toyota.
Lekker een C1 of 108 erbij pakken en de voordeligste optie kiezen.

Hielke

Bericht door Hielke » 18 jun 2014, 12:34

Op de Punto heb ik 3 jaar terug 10% korting gekregen. Bij meerdere auto's moet dat zeker lukken.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 jun 2014, 12:36

Hielke schreef:Op de Punto heb ik 3 jaar terug 10% korting gekregen. Bij meerdere auto's moet dat zeker lukken.
Ik vraag het me af. Die Punto's zijn nou niet bepaald verkoopknallers. Die Toyota dealers hoeven geen fuck te doen om die Aygo's kwijt te raken. Mensen staan nog net niet in de rij voor die kleintjes. Dat zal ook zeker met de korting te maken hebben. Al is in deze markt voor elke dealer 4 auto's verkopen lekker denk ik. Groot of klein.

Will F.

Bericht door Will F. » 18 jun 2014, 13:02

als je een grotere vw dealer (meestal een Pon-dealer) met een voorraad Ups uitzoekt, kan je zelfs op 1 exemplaar een korting van 15% bedingen. In Februari mijn zwager begleid bij aanschaf en dat ging vrij gemakkelijk. Was een move up met wat extra's en die kwam uit op ongveer 11250 incl btw en afleverk.

Knot

Bericht door Knot » 18 jun 2014, 14:14

Toyota mocht eigenlijk maar 6% geven van de importeur maar ik heb nog wat druk gezet op de afleverkosten etc, gratis kofferbakmatje erbij en kwam zo rond de 6,5% uit.

Kaal krijg je handbediende ramen, geen cv, geen toerenteller, wieldoppen, geen radio, echt helemaal niks.

Ik had nog lichtmetaal, aircon, bluetooth carkit, alles electrisch, toerenteller, radio/cd etc.

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 19 jun 2014, 00:24

Ga voor voorraadauto's. Daar kan je de beste kortingen bedingen. Bij Pouw of Huiskes-Kokkeler staan nog genoeg up's te wachten op een nieuwe eigenaar.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 jun 2014, 21:23

Bij zoveel auto`s in eens, dat in deze tijd denk ik dat 8-10% moet kunnen. Afhankelijk of je wat inruilt of niet.

Mijn Porker, zonder inruil gekocht leverde aardig wat op, moest wel even de tanden laten zien, maar toen was het ook klaar en de korting in de pocket.

Niet dat ik het draadje wil kapen, verre van. Maar bovenstaande aanschaf levert ook een vervolg vraag op die ook voor mij persoonlijk interessant kan zijn;

4 nieuwe karren, die moeten verzekerd worden, kortom; kan je een groeps korting krijgen op de verzekeringspolis bij een X verzekeraar als je die karren daar onderbrengt ( hence mijn verhaal, waarbij 2 auto`s en een motor bij de zelfde verzekeraar ondergebracht worden)
Ik heb reeds een mail uitgedaan om daar over geïnformeerd te willen worden. Wat zijn de meningen hierzo?

Joy

Bericht door Joy » 19 jun 2014, 21:30

Wat je zegt Robert, ik vraag me wel eens af als je met de hele familie aanklopt bij een verzekeraar of ze dan wat voor je doen kwa prijs. Er zijn wel van die pakketkortingen waardoor je per persoon bijna 1 maand korting krijgt op jaarbasis maar geen idee of dat marktconform is.

Arthur

Bericht door Arthur » 19 jun 2014, 21:33

Ik wilde mn 3e auto verzekeren en had 3 maatschappijen aangeschreven. Bij 2 (waaronder mn huidige) moet ik gewoon op instapniveau beginnen met de 3e auto maar gelukkig doet nr 3 niet moeilijk en gaan ze alle 3 op 80% no-claim :D En dat scheelt nogal, met nieuwprijzen van ~50k/55k/98k, in All-Risk premie :) Dus ik stap idd over. En dan ook nog met de hele "bups" (woning, inboedel, WA, etc, etc.) Dan laten sommige maatschappijen het dus gewoon overgaan op 1 auto extra op 80% :?

MarkS

Bericht door MarkS » 19 jun 2014, 23:12

Toyota Aygo is dat niet zo'n beetje de tegenhanger van de VW Up?

0,0 marge en die paar auto's meer die verkopen ze toch wel.
Meestal weinig mogelijkheden het onderste eruit te onderhandelen.

dvh

Bericht door dvh » 20 jun 2014, 08:50

Als het een lokale dealer is en je gaat de wagens bestickeren dan wil de dealer soms nog wel wat korting geven in ruil voor wat reclame. 'powered bij Jansen Volkswagen dealers ' als sticker op de auto, ofzo.

Bij voorraad auto's kunnen ze wat. Moeten ze het gaan bestellen dan is er weinig korting te bedingen.
Beste kun je een eerlijk gesprek aangaan bij een ervaren verkoper en kijken wat er mogelijk is.
Die mannen ( en vrouwen ) werken vaak met een bonussysteem. Zo werkt het bij Volkswagen iig.
Zo'n dealer moet bijv 10 auto's per maand inkopen en dan krijgen ze zeg maar 10% bonus. Kopen ze er 8 n dan krijgen ze 5% bonus. Kopen ze er 12 in krijgen ze 15% bonus.

Dat laatste is interessant. Soms staan er aan het eind van de maand / kwartaal nog net 2 / 3 / 4 auto's op de voorraad en is het aantrekkelijker voor de dealer om die auto's met een meer dan gebruikelijke korting de deur uit te doen zodat ze wederom 12 auto's in kunnen kopen en hierdoor meer bonus pakken op de inkoop dan ze anders op de normale verkoopprijs zouden doen.

In een geval als dit kun je soms een mooie deal behalen. De kunst is een verkoper te vinden die ervaren en serieus genoeg is om je hiermee te helpen. Je helpt in feite elkaar.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 20 jun 2014, 09:27

ik denk dat wouter er wel uit is, anders had ie wel meegedaan in de discussie :D

Arthur

Bericht door Arthur » 20 jun 2014, 10:14

Ok, slotje dan maar? :tooth: :wink:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 jun 2014, 10:37

Sorry, beetje druk gehad dus nog geen tijd om te reageren. :) Bedankt voor jullie input.

Zitten nu op een procent of 6 korting, da's inclusief inruil van wat oude auto's ook. Heb het idee dat we het nu wel aardig hebben uitonderhandeld. Daarbij nog wat kleine opties er gratis bij in bedongen. Heb er nu wel een goed gevoel bij. Moet natuurlijk nog wel iets bij, wil wel het laatste woord hebben. Al is het maar voor m'n gevoel. :) Verder maakt het bedrijf waar we kopen me weinig uit, het gaat ook om de mensen waarmee je zaken doet. Heb te maken met een jonge en erg enthousiaste knaap die goed meedenkt, steeds erg snel reageert en er bovenop zit. Kan ik wel waarderen, weet vanuit mijn eigen 'premium' (kuch) merk Volvo dat dat geen vanzelfsprekendheid is. Daar kunnen ze hier nog wat van leren, ondanks dat die auto 7x zo duur was als een Aygo.

Komende dagen geen tijd maar volgende week de knoop maar eens doorhakken.

PS. Het wordt de Aygo voornamelijk vanwege het uiterlijk. De Up of 108 zijn ook leuk maar zien er wat braafjes uit. Met deze Aygo en wat passende kleuraccenten (dat kruis voorop in onze huiskleur oranje) zorgt het wel voor een blikvangertje.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 20 jun 2014, 10:46, 4 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie