Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 14 jun 2014, 11:56

Jouw belerende toontje, denken van echt alles verstand te hebben en dat als waarheid verkondigen hier is anders ook vaak om zum kotzen Robin, kijk gerust eens in de spiegel.

Een beetje trots gaan vertellen hier dat je iemand ontvriend hebt omdat die een andere kijk op de wereld heeft en er op zijn manier waarschijnlijk veel meer voor doet dan jij.

Met je 'wie betaalt dat allemaal'.

Kansloos.

Metchu

Bericht door Metchu » 14 jun 2014, 12:01

Robin schreef:Zo. net even iemand op FB ontvriend:)

Semi-artistiek wereldverbeterend zielig gedoe.

Beetje aanrommelen en wat rondbazuinen en onwetende domme apostelen die Ja en Amen meeroepen.
Wie betaalt dat allemaal.
De splinter in iemand anders oog wel, maar de balk in eigen oog niet zien. Oogkleppen. Wereldverbeteraars en moraalridders begin bij jezelf en val mij er niet mee lastig.

Zum Kotzen. Schijnheilig gedoe.

:coffee:
haha Robin, het feit dat je dat hier op deze manier moet verkondigen zegt een hoop....

totaal geen klasse... misschien zelfs een beetje zielig joh...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 jun 2014, 12:04

Metchu schreef:
Robin schreef:Zo. net even iemand op FB ontvriend:)

Semi-artistiek wereldverbeterend zielig gedoe.

Beetje aanrommelen en wat rondbazuinen en onwetende domme apostelen die Ja en Amen meeroepen.
Wie betaalt dat allemaal.
De splinter in iemand anders oog wel, maar de balk in eigen oog niet zien. Oogkleppen. Wereldverbeteraars en moraalridders begin bij jezelf en val mij er niet mee lastig.

Zum Kotzen. Schijnheilig gedoe.

haha Robin, het feit dat je dat hier op deze manier moet verkondigen zegt een hoop....

totaal geen klasse... misschien zelfs een beetje zielig joh...
Het feit dat jij mij van repliek moet dienen terwijl ik jouw gewoon als FB 'vriend' heb zegt nog meer.

Sneu hoor.

maar van jou als PvdAert, leraar en medelander had ik niets anders verwacht.

Toppie! :kikker:

Metchu

Bericht door Metchu » 14 jun 2014, 12:09

zo te zien blijkbaar niet meer :thumbup:

Maar je hebt je aandacht, goed gedaan man :clap:

leuk dat je mij ook in een hokje wil stoppen, we leren je prima kennen in 2 posts. Hulde!
In het turks zouden we zeggen: Adam olamamissin.

ErikS

Bericht door ErikS » 14 jun 2014, 12:10

Maar we zitten niet in Turkie.

Dus wat zeg je ermee? :popcorn:

Robin

Bericht door Robin » 14 jun 2014, 12:14

Metchu schreef:zo te zien blijkbaar niet meer :thumbup:

Maar je hebt je aandacht, goed gedaan man :clap:

leuk dat je mij ook in een hokje wil stoppen, we leren je prima kennen in 2 posts. Hulde!
In het turks zouden we zeggen: Adam olamamissin.
dat klopt, we zijn geen vrienden meer:)

'We'leren 'je' kennen in maar twee posts? Dat belerende, heerlijk. Not.

In ben door jou en consorten al lang in een hokje gestopt man.

:lol:

Robin

Bericht door Robin » 14 jun 2014, 12:15

Turkije doet niet mee in de WK en de PvdA is uit de Amsterdamse gemeenteraad.

Dus ik moet 't ontgelden bij ons aller Metin. Ik snap 'm al.

:tooth:

Metchu

Bericht door Metchu » 14 jun 2014, 12:21

wie beleert wie hier?

hier heb je belerend: het is HET WK, niet de.... sjonge jonge...

ik ben hier niet het zure mannetje hoor Robin, haha! dikke doei :mrgreen: Ik heb gelukkig nergens last van, veel plezier met Robin vs. de rest van de wereld... iedereen moet het ontgelden bij jou blijkbaar... maar ik kan niet zo goed zien wat JIJ aan het compenseren ben... kan wel IETS bedenken hoor :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

haha frustratie druipt er vanaf bij je man... ik zie het al voor me, dat je op 6 kratjes achter een bureau zit en met twee middelvingers het toetsenbord door het bureau probeert te tikken! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Metchu op 14 jun 2014, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 14 jun 2014, 12:23

Verrek het is HET WK, je hebt gelijk. DE Wereldkampioenschappen had ik in m'n hoofd:)

Het is nu wel duidelijk wie wie in 'n hokje stopt. :lol:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 14 jun 2014, 12:24

Metchu schreef:wie beleert wie hier?

ik ben hier niet het zure mannetje hoor Robin, haha! dikke doei :mrgreen: Ik heb gelukkig nergens last van, veel plezier met Robin vs. de rest van de wereld... iedereen moet het ontgelden bij jou blijkbaar... maar ik kan niet zo goed zien wat JIJ aan het compenseren ben... kan wel IETS bedenken hoor :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

haha frustratie druipt er vanaf bij je man... ik zie het al voor me, dat je op 6 kratjes achter een bureau zit en met twee middelvingers het toetsenbord door het bureau probeert te tikken! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 14 jun 2014, 12:33

Dreie weken terug dure klok gejat, daders aangehouden. Klok weg.

Deze woensdag 'n ontsnapte gek waar de politie naar opzoek was blijkbaar stapt de toko binnen, ik had amper wat in de gaten, man leek onder de drugs, 2 meter lang. Hij presteert 't om van 'n desk waar zilveren eringen aan kabels zitten 3 los te rukken, ik achter 'm aan, 'geef die ringen terug',
ik gris een uit z'n hand, bij de uitgang wordt 't een schermutseling bijna de glazen deur eruit. Ik laat 'm gaan want heb de fysieke kracht niet. Hij zwalkt 30 meter verderop door de winkelstraat...

2 jonge gasten (waarvoor dank) houden 'm aan de praat. Ik sprint naar die gast en hang m om z'n nek(ik ben niet groot of sterk), maar wel totaal onder de adrenaline. Hij wankelt naar voren en valt met mij op z'n rug. Volk erbij. De jongens staan verbijsterd. 'Niemand' steekt 'n hand uit behalve die jongens op aandringen van mij. En hulp van 'n buurman Na 2 lange minuten komt de politie. Fouiileren. 2 ringen twv 250 euro en de derde die ik al had.

Hij is ingerekend. Dan ben je wel even 'n paar uur aan 't denken.

Voor wat 't waard is, al ben ik zuur of kom ik zo over, dan denk ik dat ik het recht heb om dat te zijn:)

Robin

Bericht door Robin » 14 jun 2014, 12:34

Lees je even goed mee Metin[censuur edit dat ging tever, laat maar excuses)

:kikker:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 jun 2014, 12:38

Robin heeft natuurlijk helemaal gelijk! als je iets vervelends gebeurt moet je dat op de hele wereld afreageren en dat over ventileren. Wat een niveau weer. Dramatisch! Zelfs voor jou Robin! :bag:

Robin

Bericht door Robin » 14 jun 2014, 12:42

Nou iik heb 't al gecorrigeerd Tom, sorry.

Dit draadje gaat over NL naar de haaien:)

Excuses dat ik een ieder tegen 't zere been schop in dit draadje. Maar 't is maar wie zich aangesproken voelt.

Tuurlijk is 't leuker om over voetbal, vrouwen en auto's (en horloges) te praten.

Laten we dat maar doen.

:beer:

Metchu

Bericht door Metchu » 14 jun 2014, 12:45

Afbeelding

ok

Robin

Bericht door Robin » 14 jun 2014, 12:48

Bill Cosby?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 14 jun 2014, 13:25

Metchu schreef:wie beleert wie hier?

Zonder verder een oordeel te willen geven over dit topic vind ik het een beetje flauw om iemand aan te vallen over of hij een zin wel helemaal grammaticaal voor elkaar heeft.
Heb van jou Metin, ook wel eens dingen gelezen met de nodige taalvauten.

Grtz, Hanz06

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jun 2014, 15:31

de laatste tijd aardig raak in de Toko Robin, das knap vervelend dat soort lui en ook die anderen waar je het wel eens over had, dat is niet echt leuk meer.

straks wordt het nog slimmer en komen ze met wapens oid, je moet als het ware bijna iedereen met argusogen bekijken, lekker relaxed (not)

wel knappe actie van je :D en goed dat die 2 omstanders wat mee hielpen :thumbup:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 14 jun 2014, 17:24

Er moet gewoon een sluis komen bij al die juweliers.
Dat is open wild in de huidige maatschappij.

Daarna gaan ze over naar frietzaken en ander mkb spul.
Als dat niet meer werkt zijn de particulieren aan de beurt, en heeft iedereen een camerasysteem aan zijn deur, voor ie open doet.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jun 2014, 19:17

idd smiley, zo ongeveer verloopt dat...
best triest/jammer.

maar hoe los je dat op? iets wat al een eeuwigheid op de aardkloot gaande is.

deel opvoeding/besef anderzijds misschien wat met afknallen/uitroeien :tooth:

of dood knuffelen ;-)

koppie thee?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 14 jun 2014, 22:54

Zolang het contrast tussen rijk en arm, kansrijk en kansarm er blijft, is dit niet uit te roeien.

Ik zie dat basisinkomen er met een jaar of 15/20 nog wel komen.
Er is gewoon niet genoeg werk voor iedereen, en zeker niet in een kenniseconomie waar de lat behoorlijk hoog ligt.

Bovenstaande wel icm met strenge handhaving voor echte criminelen.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 jun 2014, 22:56

Kansarm kansrijk? Hou toch op man! Iedereen heeft in Nederland mogelijkheden genoeg. Van jonge leeftijd tot hoge leeftijd. Je moet alleen niet te trots zijn om onderaan de ladder te beginnen. Sta je er eenmaal op dan is the sky the limit. Je zult er alleen wel wat voor moeten doen.

Luco

Bericht door Luco » 14 jun 2014, 23:35

Petrolhead Tom schreef:Kansarm kansrijk? Hou toch op man! Iedereen heeft in Nederland mogelijkheden genoeg. Van jonge leeftijd tot hoge leeftijd. Je moet alleen niet te trots zijn om onderaan de ladder te beginnen. Sta je er eenmaal op dan is the sky the limit. Je zult er alleen wel wat voor moeten doen.
+1
En al KRIJG je dan een uitkering dan moet je er ook maar wat voor doen, desnoods papiertjes langs de rijksweg prikken ofzo, handje ophouden, prima, maar niet voor niks.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 15 jun 2014, 10:57

+1

Ik had iemand nodig om zo nu en dan bij te springen. Een volledige baan kan ik die persoon niet bieden, maar bijvoorbeeld een rolscherm in je eentje ophangen is niet handig. Liefst een handige student uit een dorp met een zekere arbeidsethos. Aantal gasten gesproken; het waren of mietjes of betweters die alleen nog maar in een kledingwinkel of audiozaak hadden gestaan en meteen begonnen over wat ze minimaal wilden verdienen.

Nu heb ik een 65+'er (oud timmerman) en een jongen bij me lopen van Marokkaanse afkomst. Prima jongen en leergierig, laatste jaar van z'n studie. Al het soort werk is nieuw voor hem en in begin nog onhandig met bijv. kruiwagen. Tuurlijk was ik sceptisch, maar toen hij zelf aangaf om in begin hem minder te laten verdienen en hoe handiger hij werd meer te laten verdienen gaf mij dit de doorslag. MENTALITEIT

Zo kan 't ook! Totaal onbekend in alles wat wij doen en beseft nu dat alles voor de ondernemer geld kost. Dat er eerst geld uitgegeven moet worden aan materiaal en gereedschap voordat er verdient wordt. Doch is hij zo enthousiast dat hij nu een flyer van onze klus werkzaamheden in 't Arabisch aan 't vertalen is om in buurthuis te hangen.

Een goede referentie voor de toekomst heeft hij iig in de pocket!

Robin

Bericht door Robin » 15 jun 2014, 11:02

Tom en Luco hebben 'n prima punt, maar ik zie ook Smiley's issue.

Koopkracht lijkt MIJ het belangrijkste punt om een economie weer wat meer draaiend te krijgen. Dat doe je niet door geld van een ander/voor wat anders bestemd erin te pompen. Dat doen 'we' door in ondernemingen groot en klein te investeren(daar zitten risico's aan maar dat heet ondernemen), banken die makkelijker uitlenen en we zo een vliegwiel genereren.

Het bedrijfsleven is de spil van de economie. Niet 'de mensen' die het slecht hebben ofzo. Die zogenaamde stille armoede in NL is een mooie dekmantel om de economie nog meer de nek om te draaien. Altijd ligt het bij 'hun' aan graaiers en grootverdieners(alsof die druppel op de gloeiende plaat qua centen opeens aan de 'armoedzaaiers'gegewven moet worden) en terwijl 'ze' te laf zijn om er zelf wat aan te doen.
Je kunt geen geld wat er niet is aan bepaalde bevolkingsgroepen uitkeren en zoek 't maar uit. Bodemloze putten heten niet voor niets zo. Bedrijfsleven wat goed draait geeft kansen aan hun medewerkers en families etc. daarom zeg ik altijd dat we in Nederland niet onder 'n kaasstolp zitten, maar dat de wereld om ons heen ook ons gebied is. En we moeten minder ambtenarij en bureaucratie. Het bedrijfsleven en aanverwant/medewerkers betaalt die ambtelijke zooi.Mensen in ambtelijke functies van welk allooi/klasse ook mogen/moeten blij zijn dat ze daar zitten en niet afgeven op het bedrijfsleven en aanverwant wat hun inkomen genereert at the end. Wisselwerking dus .
Een(semi) overheid die flexibel en meegaand is.Geen (semi)overheid die 't zielig vindt voor bepaalde klasses/bevolingsgroepen en die de deur dichtgooit voor degenen die er wel wat van (willen) maken en er toe doen.(zoals nu veel te vaak gebeurt: "Had je maar een ander vak moeten kiezen" wordt mij wel eens verweten lol) Het volk is er niet voor de (semi)overheid, maar andersom.

Plaats reactie