De reden van verkoop is een eenvoudige: de auto is oud en begint gebreken te vertonen. Ik wil er niet meer in "investeren". Bovendien popt er hier en daar ook nog eens een mooie hypothetische vervanger op. De auto rijdt, schakelt en remt nog prima en kan mijns inziens ook nog wel een tijdje mee. If not, is het wellicht een leuke donor voor onderdelen of wat dan ook.
Edit: het is de 318i met m43 motor, dus met ketting.
Wat mankeert er aan:
- Carterpanpakking zweet
- Diff zweet
- Dashboard valt zo nu en dan uit en springt weer aan (heb een vervangende tellerbak)
- Portierslot bijrijderszijde achter gaat niet altijd de eerste keer mee open of dicht. Doet het verder wel.
Dan, the bright side:
- Onderhoudshistorie volledig bekend en aanwezig

- APK tot 02-2015
- Afgelopen week remleidingen achter + brandstofleidingen bij de motor + brandstoftank vervangen
- Blokken en schijven aan voorzijde twee jaar oud, kleine 10.000 km
- Banden vier jaar oud, met rondom zeker 5mm profiel
- Electrisch schuif-/kanteldak, electrische ramen voor
- Radio met 12-CD wisselaar (in kofferbak)
- Laatste onderhoud is van eind vorig jaar, verse olie en filtertjes (Castrol 5w30). Remvloeistof is vorige week gedaan. Er branden nog drie groene lampjes op de service-interval.
- Geen roest op wielkasten of deurranden. Enige beginnende plekje ter grootte van een paar mm zit op de A-stijl aan bijrijderszijde (als gevolg van een steenslag die te laat is aangestipt met lakstift vermoed ik).
Ik zet de vraagprijs op €500,- . Voor 100 euro gaat ie niet weg: dan rij ik hem echt op en maak ik zijn circle of life zelf rond.
Hieronder alvast een fotootje van dit Beierse topproduct op één van de vele Europese reizen die we samen hebben gemaakt. Met de komende tijd/dagen zal ik betere foto's posten, maar iedereen hier weet wel hoe een E36 er uit ziet. Verder staat vragen vrij.