Advies welke auto te kopen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Sander-E46

Advies welke auto te kopen

Bericht door Sander-E46 » 09 jun 2014, 12:43

Natuurlijk zitten we hier op een forum met alleen maar petrolheads die allemaal wel het eea weten van auto's. Ook welke auto te kopen wanneer een nieuwe nodig is. Maar in mijn ogen zijn er zeer veel mensen die niet over deze kennis beschikken en daardoor vaak niet de juiste auto kopen. Ook weten mensen gewoon vaak helemaal niet waar te zoeken en wat de pijnpunten van een bepaalde auto zijn.

Aan de hand van een aantal punten zoals;

Budget
Hoe ziet het gezin van de klant er uit
Aantal km per jaar
Autovakantie
Voorkeur voor merken
Carroserievorm
Etc etc

Maak ik een eenmalig rapport tegen een bepaald bedrag over welke auto het meest perfect past in de wensen van de klant, dit zal ook bestaan uit een shortlist met 3 of 5 auto's. Dit rapport wordt zo snel mogelijk via mail teruggestuurd.

Wat is jullie mening over dit idee?

Bij voorbaat dank
Laatst gewijzigd door Sander-E46 op 09 jun 2014, 12:58, 2 keer totaal gewijzigd.

MarkS

Re: Advies welke auto te kopen

Bericht door MarkS » 09 jun 2014, 12:54

Kansloos (imho)

HarryC

Bericht door HarryC » 09 jun 2014, 13:07

Misschien wel nuttig, maar ik zou een grote database maken en deze middels een website gratis aanbieden (basis) en van daar uit verder uitbouwen voor betaalde extra's en reclame inkomsten.

Maar basis dus gratis middels website.

S-J

Bericht door S-J » 09 jun 2014, 13:37

Is bijna niet te doen. Ik adviseer vaker mensen (nog net niet op prof. basis) en een uurtje zitten praten werkt dan het beste.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 09 jun 2014, 13:46

Er bestaan vast al wel zulke dingen. Maar doe eens een goed onderzoek naar de behoefte in de markt. Kijk wat de consument wil en pas daar je idee op aan.

Arjan S.
Auto: G31 540i xDrive

Bericht door Arjan S. » 09 jun 2014, 18:33

S-J schreef:Is bijna niet te doen. Ik adviseer vaker mensen (nog net niet op prof. basis) en een uurtje zitten praten werkt dan het beste.
Ik denk idd dat dat nodig is. Vraag achter de vraag zoeken en extra uitleg geven lijkt me lastig via een anonieme tool of per mail.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 jun 2014, 23:12

Je zit idd met nog een aantal variabelen die je waarschijnlijk alleen in een gesprek boven water krijgt. Wat mogen de running costs zijn b.v. Je zult dan een database op moeten bouwen m.b.v. een lease ROB wat auto's doen aan kosten. Daarnaast, rijdt iemand liever Premium van 4 jaar oud of liever eenvoudiger maar nieuwer. Ondanks dat mensen geen petrolhead zijn blijft het ontzettend subjectief.

Ik denk wel dat je een aardig model kunt bouwen waaruit je snel info kunt halen maar dat laatste fingerspitzengefuhl haal je niet uit de cijfers ben ik bang :wink:

Richard430

Bericht door Richard430 » 10 jun 2014, 00:26

Dit idee bestaat dus al. Tijdje geleden eens op een dergelijke, Nederlandse, website geweest met exact dit.

Plaats reactie