Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd -
- daNpy
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Welke pitbox zit je? 

- Gijs.
Thanks voor de update! Geen slechte resultaten voor 'beginnende' racers zeg! Gaaf ook dat jullie het direct goed aanpakken en gewoon voor een dikke 991 gaan! Wat doet BF nou precies met zo'n productie 991? Strippen, kooi lassen, enkele aanpassingen geef je al aan. Veiligheidsinstrumenten, stoelen. Verder nog bijzondere dingen die ze aanpakken?
- Gerwin Ring
De aller allerlaatste, wij kunnen na de pitstops gelijk volgas wegrijden..daNpy schreef:Welke pitbox zit je?
Kom je gezellig langs?
-
Gave update weer!
Post je ook nog ergens anders, of typ je dit nu net voor het eerst?
- Gerwin Ring
Ja wat ik al zeg: de auto is eigenlijk behoorlijk standaard qua techniek. Al met al gaat er toch nog wel 450 uur in zitten om de auto om te bouwen. Ik deel met BF de voorliefde voor nette details, en dat kost nou eenmaal veel tijd. Ja de kooi is een niet onbelangrijk ding: die wordt uitbesteed aan CP autosport. http://www.cp-autosport.com/de/. Is echt het beste wat ik ooit heb gezien, de zusterauto is in VLN 1 een aantal malen over de kop geslagen en in de langte as als laatste klap op het dak geland en de auto was van binnen volledig in takt, de kooi was maximaal 3mm vervormd. CP is een van die partners van BF waarbij je echt ziet: dit is top.Gijs. schreef:Thanks voor de update! Geen slechte resultaten voor 'beginnende' racers zeg! Gaaf ook dat jullie het direct goed aanpakken en gewoon voor een dikke 991 gaan! Wat doet BF nou precies met zo'n productie 991? Strippen, kooi lassen, enkele aanpassingen geef je al aan. Veiligheidsinstrumenten, stoelen. Verder nog bijzondere dingen die ze aanpakken?
Ook is er dit jaar een nieuwe stoel van recaro op de markt voor de endurance racerij met lengteverstelling (voor rijderwissels). Is heel erg sterk, weegt inclusief rails meer dan 20kg (2 maal zo zwaar als andere stoelen), maar als je aan de stoel trekt dan voel je geen beweging en geen speling, nul. En zo gaat er in het veiligheidsconcept van BF heel erg veel tijd in het uitzoekwerk zitten van de beste componenten. In de 991 blijkt het bijvoorbeeld moeilijk te zijn om een racestuur met universele flippers te zetten: het schakelbrein verwacht allerlei handshakes. Daarvoor hebben ze met een andere partner weer een mini computertje gemaakt, dat alle responses van het originele stuurwiel simuleert. Op het stuur kunnen nu ook sport, sportplus, en psm uit en aangezet worden (en radio, drinksysteem, dimmen van shiftlights etc.. Best een high tech stuurtje

Verder natuurlijk brandblusinstallatie, radio, datalogger, de VLN-datalogger, de VLN GPS sensor (om snelheid tijdens code geel te controleren), drinksysteem, allerlei custom carbon delen om ook aan de binnenkant een nette afgewerkte auto te hebben. Ik zal wel eens wat detailfotos maken, is een lust voor het oog

edit: hier vast een plaatje (met philip achter het stuur):
Laatst gewijzigd door Gerwin Ring op 08 jun 2014, 23:47, 3 keer totaal gewijzigd.
- Gerwin Ring
haha nee dit is "exclusief" voor driving funKoenM schreef:Gave update weer!

- Robin Hartog
Klinkt wel heel goed allemaal zeg! Rijden jullie ook nog ergens in de buurt van (of in) NL? Lijkt me top om de Porsche van wat dichterbij te bekijken.Gerwin Ring schreef:Ja wat ik al zeg: de auto is eigenlijk behoorlijk standaard qua techniek. Al met al gaat er toch nog wel 450 uur in zitten om de auto om te bouwen. Ik deel met BF de voorliefde voor nette details, en dat kost nou eenmaal veel tijd. Ja de kooi is een niet onbelangrijk ding: die wordt uitbesteed aan CP autosport. http://www.cp-autosport.com/de/. Is echt het beste wat ik ooit heb gezien, de zusterauto is in VLN 1 een aantal malen over de kop geslagen en in de langte as als laatste klap op het dak geland en de auto was van binnen volledig in takt, de kooi was maximaal 3mm vervormd. CP is een van die partners van BF waarbij je echt ziet: dit is top.Gijs. schreef:Thanks voor de update! Geen slechte resultaten voor 'beginnende' racers zeg! Gaaf ook dat jullie het direct goed aanpakken en gewoon voor een dikke 991 gaan! Wat doet BF nou precies met zo'n productie 991? Strippen, kooi lassen, enkele aanpassingen geef je al aan. Veiligheidsinstrumenten, stoelen. Verder nog bijzondere dingen die ze aanpakken?
Ook is er dit jaar een nieuwe stoel van recaro op de markt voor de endurance racerij met lengteverstelling (voor rijderwissels). Is heel erg sterk, weegt inclusief rails meer dan 20kg (2 maal zo zwaar als andere stoelen), maar als je aan de stoel trekt dan voel je geen beweging en geen speling, nul. En zo gaat er in het veiligheidsconcept van BF heel erg veel tijd in het uitzoekwerk zitten van de beste componenten. In de 991 blijkt het bijvoorbeeld moeilijk te zijn om een racestuur met universele flippers te zetten: het schakelbrein verwacht allerlei handshakes. Daarvoor hebben ze met een andere partner weer een mini computertje gemaakt, dat alle responses van het originele stuurwiel simuleert. Op het stuur kunnen nu ook sport, sportplus, en psm uit en aangezet worden (en radio, drinksysteem, dimmen van shiftlights etc.. Best een high tech stuurtje).
Verder natuurlijk brandblusinstallatie, radio, datalogger, de VLN-datalogger, de VLN GPS sensor (om snelheid tijdens code geel te controleren), drinksysteem, allerlei custom carbon delen om ook aan de binnenkant een nette afgewerkte auto te hebben. Ik zal wel eens wat detailfotos maken, is een lust voor het oog

- Knot
Mooi verhaal.
Komt idd veel meer bij kijken dan je denkt!
Komt idd veel meer bij kijken dan je denkt!
- Gerwin Ring
Nope, hij staat bij Black Falcon en we gebruiken 'm alleen voor VLN / RCN / 24H. Maar bij die evenementen ben je altijd welkom in de pitboxRobin Hartog schreef:
Klinkt wel heel goed allemaal zeg! Rijden jullie ook nog ergens in de buurt van (of in) NL? Lijkt me top om de Porsche van wat dichterbij te bekijken.

- Robin Hartog
Duidelijk! Kun je zo maar bij de pitbox komen dan, bij de VLN / RCN / 24H?Gerwin Ring schreef:Nope, hij staat bij Black Falcon en we gebruiken 'm alleen voor VLN / RCN / 24H. Maar bij die evenementen ben je altijd welkom in de pitboxRobin Hartog schreef:
Klinkt wel heel goed allemaal zeg! Rijden jullie ook nog ergens in de buurt van (of in) NL? Lijkt me top om de Porsche van wat dichterbij te bekijken.
- Gerwin Ring
Ja, dat is het mooie aan deze vorm van autosport: bij de 24H komen er een paar honderd-duizend mensen kijken en toch staan de pitboxen open voor iedereen.Robin Hartog schreef:Duidelijk! Kun je zo maar bij de pitbox komen dan, bij de VLN / RCN / 24H?Gerwin Ring schreef:Nope, hij staat bij Black Falcon en we gebruiken 'm alleen voor VLN / RCN / 24H. Maar bij die evenementen ben je altijd welkom in de pitboxRobin Hartog schreef:
- GTRene
goede resultaten
mooi denkwerk ook (tactisch)

mooi denkwerk ook (tactisch)
- Gerwin Ring
Een paar mooie plaatjes jan Jochen/Frozenspeed:

- Robin Hartog
Ah, top! Dat ga ik maar eens bezoeken dan.Gerwin Ring schreef: Ja, dat is het mooie aan deze vorm van autosport: bij de 24H komen er een paar honderd-duizend mensen kijken en toch staan de pitboxen open voor iedereen.

Mooie platen, gave 911!
- Gijs.
Echt super super gaaf! Dank voor je antwoord wat betreft ombouw, leuk om zo een beetje inzicht te krijgen in hoeveel werk daar in gaat zitten! Ik ben waarschijnlijk wel bij de 24u aanwezig, maar bij de 24u mag je niet zomaar in de pitbox komen is mijn herinnering van vorig jaar. Toen hadden we speciale pasjes en werden we daar streng op gecontroleerd.
- Petrolhead Tom
Gave update! Moesten jullie nog wennen aan de motor in de kont?
- Knot
Mooie reclame.. Textar.. de blokken die ik in 6 ronden Nordschleife met een makke 328i 193pk tot op het ijzer kaal had 

- Gerwin Ring
haha ik zal het ze zeggenKnot schreef:Mooie reclame.. Textar.. de blokken die ik in 6 ronden Nordschleife met een makke 328i 193pk tot op het ijzer kaal had

- Paskal
- Auto: meerdere
Gave update Gerwin en leuk dat je de tijd neemt om de mensen op dit forum mee te nemen in jullie race-activiteiten. Mooi om zo wat meer info te krijgen over zo'n ombouw en wat daar allemaal bij komt kijken. Onvoorstelbaar dat zo'n kooi bij zo'n klapper slecht zo minimaal vervormd. Laat die detailfoto's maar een keer komen
. De foto met Philip achter het stuur geeft al wel aan dat het er allemaal spik en span bij staat.
De Ring in het donker lijkt me ook wel een hele aparte ervaring dus ben benieuwd hoe jullie dat ervaren.
Zit helaas in Zuid-Europa tijdens de 24hr

De Ring in het donker lijkt me ook wel een hele aparte ervaring dus ben benieuwd hoe jullie dat ervaren.

- Robin Hartog
Sorry, zeg je dit nou echt?Paskal schreef:Gave update Gerwin en leuk dat je de tijd neemt om de mensen op dit forum mee te nemen in jullie race-activiteiten. Mooi om zo wat meer info te krijgen over zo'n ombouw en wat daar allemaal bij komt kijken. Onvoorstelbaar dat zo'n kooi bij zo'n klapper slecht zo minimaal vervormd. Laat die detailfoto's maar een keer komen. De foto met Philip achter het stuur geeft al wel aan dat het er allemaal spik en span bij staat.

- Snipe
Leuke updates, mooi om te lezen!
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Impressive!
erg leuk om te lezen, thx voor de updates.
Wel tijd voor een nieuwe profielfoto, hoewel de huidige legendarisch is denk ik....
erg leuk om te lezen, thx voor de updates.
Wel tijd voor een nieuwe profielfoto, hoewel de huidige legendarisch is denk ik....
- daNpy
Uiteraard!Gerwin Ring schreef:De aller allerlaatste, wij kunnen na de pitstops gelijk volgas wegrijden..daNpy schreef:Welke pitbox zit je?
Kom je gezellig langs?
Wij zitten de hele week op Brünnchen, als je tijd heb kun je wel even een biertje komen pakken!

- Gerwin Ring
Ja ik ben er ook vanaf woensdag: ik heb een nieuw scootertje dat ik voortaan op de ring laat staan, ik kom wel effe buurten.daNpy schreef:Uiteraard!Gerwin Ring schreef:De aller allerlaatste, wij kunnen na de pitstops gelijk volgas wegrijden..daNpy schreef:Welke pitbox zit je?
Kom je gezellig langs?
Wij zitten de hele week op Brünnchen, als je tijd heb kun je wel even een biertje komen pakken!
- Gerwin Ring
Je hebt tijdens de 24u wel een kaartje nodig idd. Maar alle kaarten zijn volgens mij wel incl. fahrerlager. Voor alle dagen samen 66 euro.Gijs. schreef:Echt super super gaaf! Dank voor je antwoord wat betreft ombouw, leuk om zo een beetje inzicht te krijgen in hoeveel werk daar in gaat zitten! Ik ben waarschijnlijk wel bij de 24u aanwezig, maar bij de 24u mag je niet zomaar in de pitbox komen is mijn herinnering van vorig jaar. Toen hadden we speciale pasjes en werden we daar streng op gecontroleerd.
http://www.eventim.de/42-adac-zurich-24 ... =erdetaila