Mijn interesse voor auto's is voortgekomen uit mijn interesse voor techniek. Mijn eerste auto was een Subaru Justy AWD (Suzuki swift 4x4). Deze auto heb ik voornamelijk optisch aangepast, en zodoende ben ik in de tuningscene terechtgekomen. Na het optische heb ik tevens met succes zelf een turbokit op deze auto gebouwd. Na deze auto heb ik een Nissan 350z gekocht. Ook deze heb ik optisch flink aangepakt met o.a. de montage van een Do-luck bodykit, LSD doors, en een spuitbeurt in Lamborghini groen. Tevens heb ik bij de 350z wat motorische aanpassingen gedaan, echter geen zeer extreme dingen.
Nadat ik met de 350z wel een eind uitgemodificeerd was en deze ondertussen een jaar of 4 in mijn bezit had, ging het toch weer kriebelen om weer eens voor wat anders te gaan kijken. Dus heb ik de auto te koop gezet met het idee dat hij niet weg moest, maar als er iemand zou komen die er een voor mij acceptabele prijs voor zou geven, hij wel weg zou mogen. En diegene kwam, dus toen de 350z weg was, was het tijd om op zoek te gaan naar wat anders. En eigenlijk had ik al wel in gedachten welke kant ik op wilde, namelijk naar een auto waarmee ik ook eens lekker het circuit op zou kunnen gaan. Dus een auto voor het pure rijden. En zodoende ben ik bij een Lotus Elise uitgekomen. En aangezien ik in het verleden veel met optische tuning bezig ben geweest, vond ik het ook wel belangrijk dat de auto ook wel goede looks heeft. De lijnen van de Elise S2 heb ik atlijd al fantastisch gevonden, dus zodoende was het al snel duidelijk dat het een S2 moest worden.
Na een tijdje rondkijken kwam ik de elise tegen die ik nu heb. Hij sprak mij gelijk aan want ik hou wel van een beetje opvallend kleurtje. Deze is origineel Nederlands en geleverd en altijd onderhouden door Van der Kooij sportscars.
Aangezien foto's altijd meer zeggen dan woorden, hier wat foto's van de auto:
Dit zijn overigens de foto's van hoe hij was toen ik hem ophaalde (ruim 2 jaar geleden), maar ik heb geen recente foto's online staan dus zet ik deze nu neer. Ik heb zelf de volgende modificaties aan de auto gedaan:
- groot onderhoud
- standaard bilsteins vervangen voor Nitron Streetseries schokdempers (hoogte en hardheid instelbaar)
- groter gasklephuis gemonteerd
- hurricane cold air intake
- Janspeed einddemper
- optisch wat zaken netjes gemaakt en/of aangepast (achterdiffuser zwart gemaakt, mistlampen voor verwijderd)
De reden dat ik mij hier heb aangemeld is dat ik graag wat vaker naar het circuit wil gaan in de toekomst. Ik ben slechts een aantal keer op een circuit geweest, waarvan nu 1 keer met de Elise, en dat beviel heel erg goed! Echter wil ik uiteraard ook graag de Elise heel houden. Nadat ik slechte verhalen over de vrijrijden dagen heb gehoord en goede verhalen over driving-fun leek het mij dus een uitstekend idee om mijn hier aan te melden en zo in de toekomst eens naar driving-fun dagen te gaan.