Downsizen met Emiel; C30 2.0
- MartijnGizmo
Re: Het verhaal van de rode S60...
1 bi-xenon-koplamp? Dan is het anderhalf-xenon? 

- EmielS60
Jajoh, zo staan ze in het boekje...
Dus dan heb ik er straks 3. Euh...

Dus dan heb ik er straks 3. Euh...

We gaan op de fiets.Tim N schreef:Toch jammer dat ie niet mee gaat van het weekend...

- EmielS60
Alarm en xenon..
Vanavond even de sirene vervangen, wielkuip los, paar goede tikken op de breekbout en klaar.

Nieuwe sirene erin, uitlezen...Foutmelding meteen weg, klus geklaard.
Ik had in de S60 de standaard H7 'dodevissenogen' koplampen;

Niet heel lelijk, maarja...dat ribbelglas hé...Volvo is daar heel lang mee doorgegaan. Helder glas was er wel, maar dan in een (bi)xenon variant. €1000 per stuk, paar verloopkabels erbij en je bent 2100 euro verder. Dikke doei, Emiel is niet gek. Heel lang op zoek geweest naar een betaalbare set. Iemand op het s60forum verkocht zijn beschadigde set voor weinig en werd gekocht door een kennis. Die had zo een medelijden met mij dat ie mee ging helpen zoeken. En een week later sta ik in Rosmalen een set koplampen te wisselen op straat. Een volvo850forum lid heeft zijn V70n te koop staan met die koplampen en wilde wel van die koplampen af voor een vergoeding. Hij mijn dodevissenkoplampen en ik zijn xenonunits. Goede deal.

Vanavond even het glas gewisseld met de reserve-unit...een op het oog beter uitziend lampje was een teleurstelling...die dus weer terug gewisseld. Tevens de led stadslichten vervangen voor normale 5 watt steeklampjes, vind ik beter staan. Had graag de glazen vervangen voor nieuwe, maar dat geld is opgeslokt door de sirene. Voorfront is toch al een steenslagparadijs..

Binnenkort een het chrome randje van de grill plastidippen en eens onder het dashboard op zoek naar het gekraak van het koppelingspedaal.
.
Vanavond even de sirene vervangen, wielkuip los, paar goede tikken op de breekbout en klaar.
Nieuwe sirene erin, uitlezen...Foutmelding meteen weg, klus geklaard.
Ik had in de S60 de standaard H7 'dodevissenogen' koplampen;
Niet heel lelijk, maarja...dat ribbelglas hé...Volvo is daar heel lang mee doorgegaan. Helder glas was er wel, maar dan in een (bi)xenon variant. €1000 per stuk, paar verloopkabels erbij en je bent 2100 euro verder. Dikke doei, Emiel is niet gek. Heel lang op zoek geweest naar een betaalbare set. Iemand op het s60forum verkocht zijn beschadigde set voor weinig en werd gekocht door een kennis. Die had zo een medelijden met mij dat ie mee ging helpen zoeken. En een week later sta ik in Rosmalen een set koplampen te wisselen op straat. Een volvo850forum lid heeft zijn V70n te koop staan met die koplampen en wilde wel van die koplampen af voor een vergoeding. Hij mijn dodevissenkoplampen en ik zijn xenonunits. Goede deal.

Vanavond even het glas gewisseld met de reserve-unit...een op het oog beter uitziend lampje was een teleurstelling...die dus weer terug gewisseld. Tevens de led stadslichten vervangen voor normale 5 watt steeklampjes, vind ik beter staan. Had graag de glazen vervangen voor nieuwe, maar dat geld is opgeslokt door de sirene. Voorfront is toch al een steenslagparadijs..

Binnenkort een het chrome randje van de grill plastidippen en eens onder het dashboard op zoek naar het gekraak van het koppelingspedaal.
.
- MartijnGizmo
Lekker fris, zo zonder ribbels! 

-
OnlineMartijn_bmw
Staat zeker goed!
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Veel beter de moderne lampen! Voor mijn S60 toen doelbewust op zoek gegaan naar alles na modeljaar 2005 zodat ik van de oude lampen af zou zijn en uiteraard vanwege wat andere dingen in het interieur 
Overigens wel jaloers op je xenonlampen

Overigens wel jaloers op je xenonlampen

- Joopieboy
Dit zijn idd de beste lampen die je kan hebben, knapt het neusje erg van op!
- EmielS60
Dank allen, ben erg blij met het nieuwe front. Heb nog steeds niet in het donker gereden, dus over lichtopbrengst kan ik nog steeds niks zinnigs zeggen.
Afgelopen vrijdag is de uitdeukkoning van Nijkerk en omstreken langsgeweest. linkje!

1 hele vieze deuk uit het voorscherm gehaald, zo een waarvan je je verbaasd dat het niet meer zichtbaar is. Verder zijn de deuren rondom weer strak. 1 deur gelaten voor wat het is vanwege de kans op plamuur onder de lak, was mij reeds bekend gelukkig..
Zie voorlopig even af van de koppelingspedaalkraak en ga aankomende week die zilvere spiegelkappen rood spuiten. Klaar met het R-design.

Afgelopen vrijdag is de uitdeukkoning van Nijkerk en omstreken langsgeweest. linkje!
1 hele vieze deuk uit het voorscherm gehaald, zo een waarvan je je verbaasd dat het niet meer zichtbaar is. Verder zijn de deuren rondom weer strak. 1 deur gelaten voor wat het is vanwege de kans op plamuur onder de lak, was mij reeds bekend gelukkig..

Zie voorlopig even af van de koppelingspedaalkraak en ga aankomende week die zilvere spiegelkappen rood spuiten. Klaar met het R-design.

- MartijnGizmo
Fijn is dat! Wel jammer dat je nu de komende tijd nergens durft te parkeren... 

- ///Joost
Het blijft een schitterende wagen. Ik zou de spiegelkappen zilver laten. Dat maakt hem wel apart.
- Joy
- Joopieboy
Dat wel maar snap dat je dat eens zat bent. En mooi dat ie weer strak is! Ik kan mij ook zo ergeren aan parkeer deukjes....
- Martijn M
Waarom plastidip je de spiegels niet zwart net als je grill omlijsting? Meer een geheel dan!
- EmielS60
Daar had ik nog niet aan gedacht eigenlijk. Is het proberen waard.
Het zilver van de kappen is niet meer mooi, daarom ga ik het veranderen...de blanke lak is los op de rechter.

Het zilver van de kappen is niet meer mooi, daarom ga ik het veranderen...de blanke lak is los op de rechter.
- Tim N
Mat zwarte spiegels lijkt zo 1.2 instapper versie...
Ik zou ze lekker rood maken, kunnen de oude bessjes zich weer verworderen wat die jongeman aan het doen is met al die kranten aan de auto (of ga je de spiegels wel demonteren ;-P)
Ik zou ze lekker rood maken, kunnen de oude bessjes zich weer verworderen wat die jongeman aan het doen is met al die kranten aan de auto (of ga je de spiegels wel demonteren ;-P)
- MartijnGizmo
Nou, vooruit, omdat ik zelf benieuwd was...

- Tim N
The winner is!! (eigenlijk ook het gele in je plaat plasti dippen
)

- Peric
Vind 't matzwarte beter staan. Houdt de auto lekker slank. In het rood steken ze toch weer uit.
- ///Joost
Ik vind de huidige staat het mooist....zelfs met het chroom rond de grill. 

-
OnlineMartijn_bmw
ik zou voor rood gaan 

- Peric
HAHAHAHA!! 3 reacties en 3 verschillende..

-
OnlineMartijn_bmw
- Robin Hartog
+1, zwart staat goedkoop IMHO en rood weer zo standaard.///Joost schreef:Ik vind de huidige staat het mooist....zelfs met het chroom rond de grill.

- Tim N
Emiel zal dan wel groen kiezen ;-P
- ///Joost
Dat maakt het weer te Italiaans...of Mexicaans FWIW...Tim N schreef:Emiel zal dan wel groen kiezen ;-P