http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =2&t=29040
Nog even in het kort... Een Alfa Romeo 147 GTA uit 2003. Auto is voorzien van de 330mm remupgrade en een Novitec einddemper.
Paar foto's:


Auto liep prima tot een paar weken terug. Tijdens een ritje op een zaterdagmiddag ontplofte het diff. Met als gevolg een gat van zo'n 10cm in de versnellingsbak.
Dit is een veelvoorkomend probleem bij deze blokken. Met name in Engeland schijnt het vaak te gebeuren, ook bij erg lage km standen. Oplossing is het monteren van een sper differentieel. Ik had dit al in de planning staan om deze problemen dus te voorkomen, maar goed dat is achteraf gelul natuurlijk.
Gelukkig stond er op marktplaats nog een 2e hand bak te koop. Deze opgehaald en voorzien van een Quaife sper differentieel. Heb direct ook maar de koppeling + drukgroep laten vervangen. Al met al een rib uit m'n lijf maar zodra je weer in de auto stapt vergeet je dat ook zo weer!


Het rijdt overigens erg subliem met zo'n sper! Voorband vreet zich lekker in het asfalt als je nu een bocht neemt.

Enige wat nu nog vervelend is, is de ASR. Deze werkt het differentieel tegen schijnt. Gelukkig kan deze gewoon uitgeschakeld worden. ASR staat default altijd aan, ik krijg binnenkort een schakeling welke ervoor zorgt dat ASR default uit staat. Hoef ik niet elke keer op dat knoppie te drukken

Standaard heeft een 147 GTA alleen links 2 uitlaatpijpjes, het novitec uitaatsysteem is een links rechts systeem. De vorige eigenaar heeft het rooster "verbouwd" om het pas te krijgen. Afwerking vond ik niet echt netjes, dus heb bij Autodelta in Engeland een rooster besteld speciaal voor duplex uitlaatsystemen.

Staat een stuk netter. Tevens vier nieuwe bandjes laten monteren, Michelin Pilot Sports. Er lagen voorop Dunlops op en achter Admiral

Ik moet nog eens een fatsoenlijk filmpje/geluidsfragment maken maar hier alvast een klein stukje:
http://youtu.be/MwJae0L7dcU
Nog een foto van de prachtige V6 als afsluiting

