Autoverzekering+verhuizen=premie omhoog

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mark N

Autoverzekering+verhuizen=premie omhoog

Bericht door Mark N » 27 mei 2014, 23:17

Ben het afgelopen jaar 2 keer verhuisd. Van een "goede" wijk in Rotterdam naar een "slechte" en later weer dezelfde "goede" wijk in.

Bij de eerste verhuizing werd ons verteld dat dit een zogehete risico-postcode was en de premie 15 euro (25%) omhoog zou gaan. Daar was ik het niet mee eens, dus verzekering opgezegd en een andere verzekering genomen die goedkoper was.

Na het terugverhuizen naar de "goede" wijk, de verhuizing aan de verzekering doorgegeven en wat gebeurt er, premie 20 euro omhoog (30%). Verzekering gebeld en gevraagd waarom dit was. Dit kwam doordat we naar een postcode verhuisd waren met een hoger risico.

Is dit nou echt zo'n flauwe truc om klanten geld uit de zak te kloppen, of is mijn oude wijkje 35 euro per maand gevaarlijker geworden in 6 maanden tijd. :crazy:

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Re: Autoverzekering+verhuizen=premie omhoog

Bericht door EvdP » 28 mei 2014, 13:35

Mark N schreef:Is dit nou echt zo'n flauwe truc om klanten geld uit de zak te kloppen
Deze krijgt mijn stem.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 mei 2014, 18:57

het is wel redelijk bekend dat voor bepaalde postcodes een hogere premie geld en daarbij scheren ze een ieder over 1 kan, of jij je auto nu in de garage zet en of weinig uit de garage komt of altijd buiten staat aantrekkelijk te wezen voor dieven.

vroegah was dat al zoiets, kon mij daar ook druk over maken :mrgreen: of blij om zijn als je in de toevallig gunstige code woonde :tooth:

en zo was er wel meer waar ik vraagtekens bij had, bv waarom moest ik voor all risk en een ouwe bak die zeg nog 10K waard was net zoveel betalen als iemand met een nwe die 50k koste, all risk was dus over de nieuwwaarde terwijl je bv een oud hok had.

bij de eigenaar met de nwe werd in geval van diefstal dan bv 50K uitgekeerd en bij mij dan in het voorbeeld 10k
en dus vond ik het niet fair dat ik net zoveel premie moest betalen als die met de nwe zeg maar :mrgreen:

zo ging dat vroegah, tegenwoordig heb je al wat meer keuze's.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 29 mei 2014, 02:10

Ik was verbaasd dat wij de verzekering goedkoper kregen door het feit dat we een garage hebben.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 mei 2014, 10:52

minder gevoelig voor diefstal zo, nu je het zegt staat me iets bij van dat zoiets dan ook in de voorwaarden oid kon voorkomen, iets met dat de auto normaal gesproken binnen gestald 'moet' staan oid.

HJ2

Bericht door HJ2 » 30 mei 2014, 21:17

Sjoerd MP BMW schreef:Ik was verbaasd dat wij de verzekering goedkoper kregen door het feit dat we een garage hebben.

Ik was verbaasd dat ik mijn verzekering goedkoper kreeg omdat deze ook onderhandelbaar was!

D20VT

Bericht door D20VT » 31 mei 2014, 15:10

Ik was verbaasd dat er blijkbaar ook "goede" wijken in Rotterdam waren :tong:

Luco

Bericht door Luco » 31 mei 2014, 15:36

D20VT schreef:Ik was verbaasd dat er blijkbaar ook "goede" wijken in Rotterdam waren :tong:
:rolling:

Plaats reactie