In Memoriam.....by Heysteria. Rebuild by DFRacing.
- Mathieu
Re: In Memoriam.....by Heysteria
Het blijft een old school beest van je welste zo'n Vipert 

- Elmar
Jammer dat er een heel achterruitje in die andere Viper zit. 

- GTRene
wel mooi erbij gevonden zo 

- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
@GTRene
V10 is de nieuwe V8 kerel, heb straks nog wel een V10 te koop, misschien iets voor in je Z3 Coupe!
@Elmar,
Jammer he! Dat raampje gaf bij mij ook de doorslag hoor, had al gehoord dat die los al over de €1500 kosten

V10 is de nieuwe V8 kerel, heb straks nog wel een V10 te koop, misschien iets voor in je Z3 Coupe!
@Elmar,
Jammer he! Dat raampje gaf bij mij ook de doorslag hoor, had al gehoord dat die los al over de €1500 kosten

- Petrolhead Tom
Te gek Kees! 

- GTRene
@Kees

maar eerlijk is eerlijk wel gaaf zo'n blok onder de kap, doch ik ga niet verder dan 8, scheelt weer gewicht en over het algemeen hetzelfde vermogen uit te halen.
wel leuk om te bedenken waar je zo'n fraaie V10 in kan knutselen
zou wellicht nog leuker zijn voor die Laro van euh...(damn naam kwijt) die er nu zo'n S54 in wil lepelen, zo'n V10 in dat ding is nog leuker

maar eerlijk is eerlijk wel gaaf zo'n blok onder de kap, doch ik ga niet verder dan 8, scheelt weer gewicht en over het algemeen hetzelfde vermogen uit te halen.
wel leuk om te bedenken waar je zo'n fraaie V10 in kan knutselen

zou wellicht nog leuker zijn voor die Laro van euh...(damn naam kwijt) die er nu zo'n S54 in wil lepelen, zo'n V10 in dat ding is nog leuker

- Robin Hartog
Haha, een V10 in die LaRo: 1x gas geven en het chassis is krom.GTRene schreef:@Kees![]()
wel leuk om te bedenken waar je zo'n fraaie V10 in kan knutselen![]()

- GTRene
dacht zo'n ding kan wel wat hebben, maar geen echt goed stevig chassis dus?
je zou zoiets misschien (weet niet hoe breed zoiets is) voor de gein in een TVR cerbera kunnen maken, die kun je vaak voor vrij weinig kopen als je de boel toch wilt verbouwen...
dikke V10 in de Cerb en gaan
zo'n cerb heeft langer wielbasis e.d. en moet zoiets samen met wat verstevigingen aan het chassis en of of kooi (of zat dat er al in...vergeten grr) anyway, kan best een leuke combo zijn
je zou zoiets misschien (weet niet hoe breed zoiets is) voor de gein in een TVR cerbera kunnen maken, die kun je vaak voor vrij weinig kopen als je de boel toch wilt verbouwen...
dikke V10 in de Cerb en gaan

zo'n cerb heeft langer wielbasis e.d. en moet zoiets samen met wat verstevigingen aan het chassis en of of kooi (of zat dat er al in...vergeten grr) anyway, kan best een leuke combo zijn

- Luco
Dan kan je beter zon V10 dodge ram kopen, stukken goedkoper.
- GTRene
zat ook nog te denken aan de Z4 coupe carros omdat die erg stijf is, dacht ff google en aha, it can be done too.
http://www.engineswapdepot.com/?p=2614" onclick="window.open(this.href);return false;
ah, hier is die klaar
http://www.drifted.com/interview-kern-a ... -3-v10-z4/" onclick="window.open(this.href);return false;

maar Kees, ik kan me nog herinneren dat je altijd graag een dikke TVR Cerbera wilde, wellicht leuke ombouw in zo'n kar, moet niet al te moeilijk zijn lijkt me, de hele carros til je er zo af en kun je dus mooi overal bij.

http://www.engineswapdepot.com/?p=2614" onclick="window.open(this.href);return false;
ah, hier is die klaar
http://www.drifted.com/interview-kern-a ... -3-v10-z4/" onclick="window.open(this.href);return false;
maar Kees, ik kan me nog herinneren dat je altijd graag een dikke TVR Cerbera wilde, wellicht leuke ombouw in zo'n kar, moet niet al te moeilijk zijn lijkt me, de hele carros til je er zo af en kun je dus mooi overal bij.
- Elmar
Rene, volgens mij heeft Keesie ergens in 1 van zijn loodsen nog ergens een Cerbera staan….
Luco, moet je wel een Dodge Ram SRT-10 hebben. Een oude Ram met V10 is een heel andere motor. Is ook dan van gietijzer ipv aluminium.
Luco, moet je wel een Dodge Ram SRT-10 hebben. Een oude Ram met V10 is een heel andere motor. Is ook dan van gietijzer ipv aluminium.
- GTRene
Re: In Memoriam.....by Heysteria. Rebuild by DFRacing.
Ow? ow...
in 1 van zijn loodsen...zit ie in de onroerend goed business (en auto's)
leuk, is er trouwens al een kleur bekend hoe de straks 'verse' Viper gaat worden?

in 1 van zijn loodsen...zit ie in de onroerend goed business (en auto's)

leuk, is er trouwens al een kleur bekend hoe de straks 'verse' Viper gaat worden?
- Nutkees
Gtrene
Cerbera hebben we al staan inderdaad. Links gestuurd en met een 4,2 Audi V8 erin.
Hadden het al eens de revue laten passeren om de vipermotor daarin te lepelen. De cerbera zal echter opnieuw opgebouwd worden en moet daarna als huurauto worden ingezet. Met een v10 erin is dat niet heel verstandig denk ik.
Misschien toch maar in me datsun dan maar.....
Cerbera hebben we al staan inderdaad. Links gestuurd en met een 4,2 Audi V8 erin.
Hadden het al eens de revue laten passeren om de vipermotor daarin te lepelen. De cerbera zal echter opnieuw opgebouwd worden en moet daarna als huurauto worden ingezet. Met een v10 erin is dat niet heel verstandig denk ik.
Misschien toch maar in me datsun dan maar.....
- Luco
Ja die bedoel ik.Elmar schreef:Rene, volgens mij heeft Keesie ergens in 1 van zijn loodsen nog ergens een Cerbera staan….
V10 in de Patrol lijkt me ook wel kicken
- GTRene
@Kees, owja, komt me nu vaag iets dagen...maar al in LHD das ook best bijzonder, tenminste als het net als de RHD qua dash e.d. is, magoed die ga je dan niet zo snel ombouwen en al helemaal niet als huur/track car.
in de Datsun is fun, kan leuk zijn, maar denk dat je dan aardig wat mag verstevigen
maar wel leuk natuurlijk, owja daar had je het al over gehad in een draadje, ook met brede spatborden e.d.
leuke plannen allemaal
in de Datsun is fun, kan leuk zijn, maar denk dat je dan aardig wat mag verstevigen

maar wel leuk natuurlijk, owja daar had je het al over gehad in een draadje, ook met brede spatborden e.d.
leuke plannen allemaal

- Joopieboy
Toch wel gaaf als je deze weer in ere zou herstellen! En dan van de 'nieuwe' schade auto de motor en alles in je datsun. 

- MartijnGizmo
Dit is internet. Op internet is alles al eens gedaan.Luco schreef:Ja die bedoel ik.Elmar schreef:Rene, volgens mij heeft Keesie ergens in 1 van zijn loodsen nog ergens een Cerbera staan….
V10 in de Patrol lijkt me ook wel kicken

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Don't look back. En zolang er maar 'n achteruitje op zit voor 't inparkeren:)Elmar schreef:Jammer dat er een heel achterruitje in die andere Viper zit.
Mooi project toch zo.
- Nutkees
Omdat we de (oude) auto van Elmar weer compleet gaan rebuilden hebben we besloten dit ook direct grondig en goed aan te pakken!
Auto heeft achterschade dus wij op zoek naar onderdelen om vervolgens een viper met schade te vinden die aan de voorkant in elkaar zat. Direct gebeld met Belgie en korte klappen gemaakt.
Gisteren samen met Elmar de Viper opgehaald en mijn god wat een mooie deal. Dat ding is naast de schade gewoon nog nieuw! 28.458 KM op de klok en zelf het differentieel glimt nog

Eenmaal in de werkplaats hebben we de auto op zijn plek gezet, even nog stiekem de accustarter eraan om te kijken of de motor het nog deed en zie hieronder het resultaat.
Vandaag heb ik samen met me zwager al het e.e.a gedemonteerd, wat een leuk werk is dat toch eigenlijk! In een paar uurtjes tijd al aardig wat progressie gemaakt en van het weekend kijken of ik nog verder kom ermee.

Paar zaken die we gaan aanpakken:
Motor, bak, diff en achterkant gaat allemaal over op de auto van Elmar. Ook zit ik te denken om de deuren over te zetten, daar die op de nieuwe viper van buitenaf geopend kunnen worden en ook op slot gezet kan worden. Tevens zal de hardtop worden overgezet, wat een wijs ding is dat zeg! Veel mooie dan de standaard hardtop en maakt de auto veel strakker in het geheel.
Verder heeft Elmar nog even laten zien hoe je exact moet simracen, maar dat filmpje mag hij zelf wel gaan posten
Auto heeft achterschade dus wij op zoek naar onderdelen om vervolgens een viper met schade te vinden die aan de voorkant in elkaar zat. Direct gebeld met Belgie en korte klappen gemaakt.
Gisteren samen met Elmar de Viper opgehaald en mijn god wat een mooie deal. Dat ding is naast de schade gewoon nog nieuw! 28.458 KM op de klok en zelf het differentieel glimt nog

Eenmaal in de werkplaats hebben we de auto op zijn plek gezet, even nog stiekem de accustarter eraan om te kijken of de motor het nog deed en zie hieronder het resultaat.
Vandaag heb ik samen met me zwager al het e.e.a gedemonteerd, wat een leuk werk is dat toch eigenlijk! In een paar uurtjes tijd al aardig wat progressie gemaakt en van het weekend kijken of ik nog verder kom ermee.
Paar zaken die we gaan aanpakken:
Motor, bak, diff en achterkant gaat allemaal over op de auto van Elmar. Ook zit ik te denken om de deuren over te zetten, daar die op de nieuwe viper van buitenaf geopend kunnen worden en ook op slot gezet kan worden. Tevens zal de hardtop worden overgezet, wat een wijs ding is dat zeg! Veel mooie dan de standaard hardtop en maakt de auto veel strakker in het geheel.
Verder heeft Elmar nog even laten zien hoe je exact moet simracen, maar dat filmpje mag hij zelf wel gaan posten

- Petrolhead Tom
Zit er ook een aftermarket poef onder of is dat standaard? 

- Niels
- Auto: Prius+
Mooi project Kees en die kilometers zijn maagdelijk
Misschien kom ik dinsdag wel ff kijken.

- Riceaux
Goed bezig Kees! Binnenkort maar weer even langs rijden.
- GTRene
klinkt allemaal goed, die motor ook en idd mooi gewelfde hardtop zo te zien
leuk dat dat zo allemaal kon/kan.

leuk dat dat zo allemaal kon/kan.
- Robin Hartog
Haha goed geregeld Kees.
Hoe staat het met DFRacing?
Hoe staat het met DFRacing?

-
Waarom bouw je die niet nieuw op?Gisteren samen met Elmar de Viper opgehaald en mijn god wat een mooie deal. Dat ding is naast de schade gewoon nog nieuw! 28.458 KM op de klok en zelf het differentieel glimt nog