
Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd -
- Tristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- Fabian
- Berichten: 7266
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
En hoe waren jullie resultaten deze keer Gerwin&Philip?Gerwin Ring schreef:En dit weekend dus VLN8!
En voor het eerst samen met Philip! Hij heeft de laatste RCN race gewonnen in de V6 klasse (door hard op slicks in de regen door te rijden) en maakt dit weekend zijn debuut in de VLN. Superleuk om dit nu samen te gaan meemaken!
We rijden samen (met Jurgen als derde rijder) op de #395 en ik rijd ook nog een stint op de #396. Het lijkt *famous last words* een droog weekend te worden in de Eiffel dus dat worden mooie snelle ronden. We hebben er weer superveel zin in!

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Ik zat net even filmpjes te kijken van de race van gisteren en ik vroeg me af of jullie dit jaar ook weer meedoen? 

- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Jazeker doen ze mee dus het is wachten op een verslag!!!



- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Volgens mij hebben beide heren zich ingeschreven voor de 24uurs..jammer dat dit topic deaud is..
- Paskal
- Berichten: 3829
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Fucking hell! Met een 911! Hoe vet moet dat zijn?!






- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
mooi idd, zie bij de meesten 3 of zelfs 4 namen staan en bij maar een paar 2, zo ook bij hen.
ze maken dan denk vele rij uren
ze maken dan denk vele rij uren

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Daar komen nog wat coureurs bij denk ik. Volgens mij is het minimale aantal namelijk 3.GTRene schreef:mooi idd, zie bij de meesten 3 of zelfs 4 namen staan en bij maar een paar 2, zo ook bij hen.
ze maken dan denk vele rij uren

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
ah, oke ik vroeg het me al af, maar dacht waarom ook niet
trouwens de Z4 GT3 's wat zijn die toch dik.

trouwens de Z4 GT3 's wat zijn die toch dik.

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
12 uur rijden op een dag is goed te doen. 12 uur racen lijkt me wat veel.GTRene schreef:ah, oke ik vroeg het me al af, maar dacht waarom ook niet![]()
trouwens de Z4 GT3 's wat zijn die toch dik.


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
om de beurt 2 uur
maar idd, na een uur of 2 geconcentreerd op het naadje rijdende ben je bek af (voor een niet getrainde dan) kost veel energie ook al is het leuk.

maar idd, na een uur of 2 geconcentreerd op het naadje rijdende ben je bek af (voor een niet getrainde dan) kost veel energie ook al is het leuk.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Dat was vroeger best gebruikelijk, hoor. Van Lennep en Marko waren met z'n tweeën bijvoorbeeld, toen ze Le Mans in '71 wonnen. Lammers had in '88 twee teamgenoten, maar reed zelf ongeveer 13 uur.Petrolhead Tom schreef: 12 uur rijden op een dag is goed te doen. 12 uur racen lijkt me wat veel.![]()
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Gewoon even goed voor gaan zitten dus!Snipe schreef:Dat was vroeger best gebruikelijk, hoor. Van Lennep en Marko waren met z'n tweeën bijvoorbeeld, toen ze Le Mans in '71 wonnen. Lammers had in '88 twee teamgenoten, maar reed zelf ongeveer 13 uur.Petrolhead Tom schreef: 12 uur rijden op een dag is goed te doen. 12 uur racen lijkt me wat veel.![]()

- Gijs.
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Zou dat bier dan maar achterwege laten TomPetrolhead Tom schreef:Gewoon even goed voor gaan zitten dus!Snipe schreef:Dat was vroeger best gebruikelijk, hoor. Van Lennep en Marko waren met z'n tweeën bijvoorbeeld, toen ze Le Mans in '71 wonnen. Lammers had in '88 twee teamgenoten, maar reed zelf ongeveer 13 uur.Petrolhead Tom schreef: 12 uur rijden op een dag is goed te doen. 12 uur racen lijkt me wat veel.![]()

- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Steve doet ook mee met startnummer 40
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
ik las zijn naam maar dacht...to many named that way, zal wel iemand anders zijn?
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Zal wel weer mooi beeld materiaal komen en mooie Evo en Drive filmpjes aangezien Chris Harris en Jethro Bovingdon ook mee doen. 

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Dickie Meaden deelt de auto met Harris! Dat worden vast weer gave filmpjes inderdaad.Riceaux schreef:Zal wel weer mooi beeld materiaal komen en mooie Evo en Drive filmpjes aangezien Chris Harris en Jethro Bovingdon ook mee doen.
Felix Baumgartner doet ook mee! Iemand toevallig nog zin om mij op de voet van de ruimte uit een raket te trappen? Ik wil me best even naar beneden laten flikkeren als dit de voordelen zijn!

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Regel het maar. Ik geef je wel een schop als jij dat graag wil.Petrolhead Tom schreef:Dickie Meaden deelt de auto met Harris! Dat worden vast weer gave filmpjes inderdaad.Riceaux schreef:Zal wel weer mooi beeld materiaal komen en mooie Evo en Drive filmpjes aangezien Chris Harris en Jethro Bovingdon ook mee doen.
Felix Baumgartner doet ook mee! Iemand toevallig nog zin om mij op de voet van de ruimte uit een raket te trappen? Ik wil me best even naar beneden laten flikkeren als dit de voordelen zijn!

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Gerwin & Philip op weg naar VLN via RCN
Dat is lief van je!Riceaux schreef:Regel het maar. Ik geef je wel een schop als jij dat graag wil.Petrolhead Tom schreef:Dickie Meaden deelt de auto met Harris! Dat worden vast weer gave filmpjes inderdaad.Riceaux schreef:Zal wel weer mooi beeld materiaal komen en mooie Evo en Drive filmpjes aangezien Chris Harris en Jethro Bovingdon ook mee doen.
Felix Baumgartner doet ook mee! Iemand toevallig nog zin om mij op de voet van de ruimte uit een raket te trappen? Ik wil me best even naar beneden laten flikkeren als dit de voordelen zijn!

- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Zo dat was weer een hele tijd geleden dat ik hier een update heb gedaan! Ik zal mijn leven weer wat beteren 
We waren dus in 2013 begonnen met het racen op de ring. Eerst een aantal wedstrijden in DE RCN, later in de VLN. Uiteindelijk was dit het resultaat vorig jaar:
RCN 1 p2
RCN 2 p11
RCN 3 Afgelast
RCN 4 p1
VLN 3 p5
VLN 4 DNF - schade door mijzelf
VLN 5 DNF - mechanisch
VLN 6 p1
VLN 7 p5
VLN 8 p3
VLN 9 p3
Dus dat was eigenlijk een super eerste jaartje. we hadden wel wat gedachten over 2014:
* Philip en ik hadden (doordat we niet samen het seizoen gestart waren) de meeste races niet in 1 en dezelfde auto gereden. Niet dat de andere black falcon piloten niet deugen ofzo, maar we hebben toch meer lol samen
* Als je snelle (pro) rijders in je auto neemt, is er de natuurlijke neiging om hen de beste quali stint te geven en ook vaak de start. Omdat wij vooral veel willen leren besloten om in 2014 de VLN gewoon maar met zijn tweeen te rijden (ipv 3 of 4 zoals veel andere teams dat doen)
* Hoewel de CSL een geweldige auto is/was, merkten we wel dat hij eigenlijk niet meer competetief is. Verder is de kwaliteit van sommige standaard/vervangingsonderdelen zo slecht dat ze elke race vervangen werden en dan nog soms stuk gingen. Dus besloten voor 2014 een andere auto te gaan rijden.
* Black Falcon: we hadden na 1 jaar het gevoel al heel lang met hen samen te werken / vrienden te zijn. Echt een zeer prettig team, zeer professioneel maar ook zeker fijne mensen. Ook zakelijk/financieel zeer transparant: dus wij gaan voor langere tijd met ze optrekken.
* Met Alex (teameigenaar BF) zijn we uiteindelijk op de Porsche 991 uitgekomen. Er reden er al twee in onze klasse (V6 / serien/produktionswagen 3000-3500cc) en die waren echt sneller dan het hele veld. In september al de knoop doorgehakt zodat de autos (3) in oktober geleverd zouden worden en omgebouwd konden gaan worden.
* We hebben de auto zelf aangeschaft en BF heeft de auto verbouwd en doet ook de running. Voordeel van zelf de aanschaf doen is dat wij nu zelf kunnen beschikken over de auto wanneer we willen en met welke rijders.

We waren dus in 2013 begonnen met het racen op de ring. Eerst een aantal wedstrijden in DE RCN, later in de VLN. Uiteindelijk was dit het resultaat vorig jaar:
RCN 1 p2
RCN 2 p11
RCN 3 Afgelast
RCN 4 p1
VLN 3 p5
VLN 4 DNF - schade door mijzelf
VLN 5 DNF - mechanisch
VLN 6 p1
VLN 7 p5
VLN 8 p3
VLN 9 p3
Dus dat was eigenlijk een super eerste jaartje. we hadden wel wat gedachten over 2014:
* Philip en ik hadden (doordat we niet samen het seizoen gestart waren) de meeste races niet in 1 en dezelfde auto gereden. Niet dat de andere black falcon piloten niet deugen ofzo, maar we hebben toch meer lol samen
* Als je snelle (pro) rijders in je auto neemt, is er de natuurlijke neiging om hen de beste quali stint te geven en ook vaak de start. Omdat wij vooral veel willen leren besloten om in 2014 de VLN gewoon maar met zijn tweeen te rijden (ipv 3 of 4 zoals veel andere teams dat doen)
* Hoewel de CSL een geweldige auto is/was, merkten we wel dat hij eigenlijk niet meer competetief is. Verder is de kwaliteit van sommige standaard/vervangingsonderdelen zo slecht dat ze elke race vervangen werden en dan nog soms stuk gingen. Dus besloten voor 2014 een andere auto te gaan rijden.
* Black Falcon: we hadden na 1 jaar het gevoel al heel lang met hen samen te werken / vrienden te zijn. Echt een zeer prettig team, zeer professioneel maar ook zeker fijne mensen. Ook zakelijk/financieel zeer transparant: dus wij gaan voor langere tijd met ze optrekken.
* Met Alex (teameigenaar BF) zijn we uiteindelijk op de Porsche 991 uitgekomen. Er reden er al twee in onze klasse (V6 / serien/produktionswagen 3000-3500cc) en die waren echt sneller dan het hele veld. In september al de knoop doorgehakt zodat de autos (3) in oktober geleverd zouden worden en omgebouwd konden gaan worden.
* We hebben de auto zelf aangeschaft en BF heeft de auto verbouwd en doet ook de running. Voordeel van zelf de aanschaf doen is dat wij nu zelf kunnen beschikken over de auto wanneer we willen en met welke rijders.
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
DUBAI 24H
De eerste race met de nieuwe auto was de Dubai 24h. Deze was al in de tweede week van januari dus die auto moest al eind november af zijn om op tijd met de container/boot mee te kunnen (dit was niet "onze" auto maar een van de "zusjes". We reden met zijn 4-en: Ik en Philip en Helmut en Christian. Helmut ken ik al een jaar of 7 van de Scuderia en met Christian heel 2013 gereden in de CSL.
Was al met al een super ervaring en een heel goede leerschool voor de 24H nurburgring.
In de afgelopen jaren waren de Black Falcon Cup Porsches en BMW's steeds met schade uitgevallen. Doordat de baan erg breed is, is er voor de snellere autos altijd wel een "gaatje" om binnendoor in te halen. Het probleem is dat ze dan van "de lijn af moeten" en zich dan soms in de verminderde grip vergissen en zich ver-remmen. En dan midscheeps bij jou naar binnen komen. Dus we hadden een tactiek: uitrijden, whatever it takes. Dat betekent dat we pas zelf instuurden als we zeker wisten dat de inhalende auto " het ging redden". Ik had daar vooral 's nachts wel moeite mee (philip blijkt een nacht "natural" te zijn), kon het slecht inschatten, maar naar ongeveer 1 stint ging het weer goed en zat ik weer op de "dag-rondetijden".
Die aanpak bleek echt nodig te zijn: twee keer meegemaakt dat een GT3 auto zich ver-remde en met nog ongeveer 50 km/h snelheidsverschil voorbij kwam zeilen, en het echt een dikke schade zou zijn geweest als ik was ingestuurd.
Een ander punt waar Alex op hamerde was het heel houden van de aandrijflijn: de curbs zijn daar best agressief en zeker de exit curbs veroorzaken (immers onder vollast) veel wear aan aandrijfassen/bak etc.. Dus een halve seconde per ronde langzamer door de curbs niet mee te nemen. En ook dat betaalde uit doordat we ongeveer 5 uur voor het einde opschoven van p3 naar p2 doordat de nummer twee een gebroken cardanas had...
En die p2 konden we vasthouden dus dat was zeker geen verkeerde uitslag voor de "maiden voyage". Helemaal leuk omdat we met onze "serien/produktionswagen" in een veld reden met "echte raceauto's". Naar verluid waren de mannen van JR (die wonnen) 300 kg lichter en hadden 80 pk meer...

De eerste race met de nieuwe auto was de Dubai 24h. Deze was al in de tweede week van januari dus die auto moest al eind november af zijn om op tijd met de container/boot mee te kunnen (dit was niet "onze" auto maar een van de "zusjes". We reden met zijn 4-en: Ik en Philip en Helmut en Christian. Helmut ken ik al een jaar of 7 van de Scuderia en met Christian heel 2013 gereden in de CSL.
Was al met al een super ervaring en een heel goede leerschool voor de 24H nurburgring.
In de afgelopen jaren waren de Black Falcon Cup Porsches en BMW's steeds met schade uitgevallen. Doordat de baan erg breed is, is er voor de snellere autos altijd wel een "gaatje" om binnendoor in te halen. Het probleem is dat ze dan van "de lijn af moeten" en zich dan soms in de verminderde grip vergissen en zich ver-remmen. En dan midscheeps bij jou naar binnen komen. Dus we hadden een tactiek: uitrijden, whatever it takes. Dat betekent dat we pas zelf instuurden als we zeker wisten dat de inhalende auto " het ging redden". Ik had daar vooral 's nachts wel moeite mee (philip blijkt een nacht "natural" te zijn), kon het slecht inschatten, maar naar ongeveer 1 stint ging het weer goed en zat ik weer op de "dag-rondetijden".
Die aanpak bleek echt nodig te zijn: twee keer meegemaakt dat een GT3 auto zich ver-remde en met nog ongeveer 50 km/h snelheidsverschil voorbij kwam zeilen, en het echt een dikke schade zou zijn geweest als ik was ingestuurd.
Een ander punt waar Alex op hamerde was het heel houden van de aandrijflijn: de curbs zijn daar best agressief en zeker de exit curbs veroorzaken (immers onder vollast) veel wear aan aandrijfassen/bak etc.. Dus een halve seconde per ronde langzamer door de curbs niet mee te nemen. En ook dat betaalde uit doordat we ongeveer 5 uur voor het einde opschoven van p3 naar p2 doordat de nummer twee een gebroken cardanas had...
En die p2 konden we vasthouden dus dat was zeker geen verkeerde uitslag voor de "maiden voyage". Helemaal leuk omdat we met onze "serien/produktionswagen" in een veld reden met "echte raceauto's". Naar verluid waren de mannen van JR (die wonnen) 300 kg lichter en hadden 80 pk meer...
Laatst gewijzigd door Gerwin Ring op 08 jun 2014, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn M
- Berichten: 3695
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Gaaf! Denk dat de 991 een enorm goede zet is, volgens mij is die auto (standaard) al een kanon! En vooral in 'circuittrim'.
- Gerwin Ring
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 15:53
Re: Gerwin & Philip op weg naar 24H Nurburgring - gewijzigd
Seizoen tot nu toe.
Tot nu toe hebben we de volgende races gereden:
VLN 1: p5
VLN 2: p4
VLN 3: p3
VLN 4: p5
RCN 3:p3
En nu zijn alle ogen gericht op de 24H. We rijden samen met Manuel Metzger en Tim Scheerbarth, allebei jonge (semi) professionele BF piloten. Zij zijn dit jaar ook onze coaches. Manuel rijdt dit jaar in de zusterauto en geldt als een van de snelste in de VLN (overall VLN kampioen 2010). Daardoor hebben we vergelijkbare data en dat helpt enorm om de laatste tienden per bocht te vinden. Mijn snelste raceronde is dit jaar tot nu toe 9:13 (vorig jaar 9:20), en ik kan nog heel veel winnen qua consistentie want mijn theoretisch snelste ronde (op basis van 19 sectortijden) is al een 9:05. Snelste ronde in de klasse is tot nu toe een 9:03 maar met snelste theoretische ronden al onder de 9:00... Het is mooi om te zien hoe onze klasse/de porsches 991 richting die magische 9:00 gaat, als je bedenkt dat bijna alles standaard is aan die autos.... Als je het vertaalt naar NS/volle ronde tijden dan heb je het over 7:18 ongeveer. Een standaard carrera 2, met andere veren/dempers en slicks. Standaard remklauwen, alle rubbers in de wielophangingen, een extra koeler hier en daar, echt wel een impressive auto zo out of the box.
Tot nu toe hebben we de volgende races gereden:
VLN 1: p5
VLN 2: p4
VLN 3: p3
VLN 4: p5
RCN 3:p3
En nu zijn alle ogen gericht op de 24H. We rijden samen met Manuel Metzger en Tim Scheerbarth, allebei jonge (semi) professionele BF piloten. Zij zijn dit jaar ook onze coaches. Manuel rijdt dit jaar in de zusterauto en geldt als een van de snelste in de VLN (overall VLN kampioen 2010). Daardoor hebben we vergelijkbare data en dat helpt enorm om de laatste tienden per bocht te vinden. Mijn snelste raceronde is dit jaar tot nu toe 9:13 (vorig jaar 9:20), en ik kan nog heel veel winnen qua consistentie want mijn theoretisch snelste ronde (op basis van 19 sectortijden) is al een 9:05. Snelste ronde in de klasse is tot nu toe een 9:03 maar met snelste theoretische ronden al onder de 9:00... Het is mooi om te zien hoe onze klasse/de porsches 991 richting die magische 9:00 gaat, als je bedenkt dat bijna alles standaard is aan die autos.... Als je het vertaalt naar NS/volle ronde tijden dan heb je het over 7:18 ongeveer. Een standaard carrera 2, met andere veren/dempers en slicks. Standaard remklauwen, alle rubbers in de wielophangingen, een extra koeler hier en daar, echt wel een impressive auto zo out of the box.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Chaert-RS en 2 gasten