Volgsystemen - Track & Trace
- Tristan
Volgsystemen - Track & Trace
Naar aanleiding van een eerdere inbraak poging en diefstal van ///Martin zijn geliefde E30 M3, ga ik nu toch een volgsysteem overwegen.
Beetje googlen en er zijn diverse aanbieders en systemen, maar welke is goed en betrouwbaar?
Hoor graag of hier (ervarings) deskundigen zitten omtrent deze systemen.
Beetje googlen en er zijn diverse aanbieders en systemen, maar welke is goed en betrouwbaar?
Hoor graag of hier (ervarings) deskundigen zitten omtrent deze systemen.
- Erik K.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Re: Volgsystemen - Track & Trace
Ik blijf toch voorstander van mechanische beveiligingen. Wielklem, stuurslot etc etc. Zo'n volgsysteem is leuk, maar voor een paar tientjes koop je een jammer en weg is je volgsysteem...
- WJ
+1matthyssie schreef:Ik blijf toch voorstander van mechanische beveiligingen. Wielklem, stuurslot etc etc. Zo'n volgsysteem is leuk, maar voor een paar tientjes koop je een jammer en weg is je volgsysteem...
Volgensmij heeft bv al een snap off stuur meer nut, en dan nog ergens een schakelaar verstopt tussen de benzine toevoer. Dan gaat dat ding nergens meer heen denk ik zo.
- Erik K.
Mbt jammers, daar zijn inmiddels ook oplossingen voormatthyssie schreef:Ik blijf toch voorstander van mechanische beveiligingen. Wielklem, stuurslot etc etc. Zo'n volgsysteem is leuk, maar voor een paar tientjes koop je een jammer en weg is je volgsysteem...

Extra hidden schakelaar om de voeding van de brandstofpomp te onderbreken kan zeker geen kwaad.
Laatst gewijzigd door Erik K. op 28 mei 2014, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Een jammer-jammer?Erik K. schreef:Daar zijn inmiddels ook oplossingen voormatthyssie schreef:Ik blijf toch voorstander van mechanische beveiligingen. Wielklem, stuurslot etc etc. Zo'n volgsysteem is leuk, maar voor een paar tientjes koop je een jammer en weg is je volgsysteem...![]()

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Bovenstaande opties werken prima lijkt me, mocht ie onverhoopt toch weg zijn dan is onderstaande het overwegen meer dan waard, eenmalige kosten en toch een prettig gevoel, als ik de cijfers mag geloven blijft er maar 1 op 10 spoorloos ...
http://www.lojackbenelux.com/ ...
Ben
PS Na het avontuur met de X6 via Turien laten inbouwen, ik had ze er zelf op gewezen en het werd volledig vergoed ...
Ben
PS Na het avontuur met de X6 via Turien laten inbouwen, ik had ze er zelf op gewezen en het werd volledig vergoed ...
- Tristan
Bedankt Ben.
Heb oldtimer polis lopen via Turien dus misschien wel een goede optie.
Icm met een stuur en/of versnellingsslot hoop ik dat het voldoende is.
Heb oldtimer polis lopen via Turien dus misschien wel een goede optie.
Icm met een stuur en/of versnellingsslot hoop ik dat het voldoende is.
- MartijnGizmo
Dat ^^Booooh schreef:Bovenstaande opties werken prima lijkt me, mocht ie onverhoopt toch weg zijn dan is onderstaande het overwegen meer dan waard, eenmalige kosten en toch een prettig gevoel, als ik de cijfers mag geloven blijft er maar 1 op 10 spoorloos ...
Ben
Werkt niet via het GSM-netwerk, waar al die goedkope jammers op blokkeren. Die jammers koop je vandaag de dag voor een habbekrats in bulk in China: http://www.alibaba.com/countrysearch/CN ... ammer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Uiteindelijk blijft het natuurlijk altijd een kip-/ei-verhaal, alles wat door iemand in te bouwen is, is ook door iemand uit te schakelen of uit te bouwen.
- Luco
Turien hebben wij ook diverse verzekeringen lopen.
Verder eens met Martijn, ook die lojack zal te omzeilen/uit te schakelen zijn.
380v erop
Verder eens met Martijn, ook die lojack zal te omzeilen/uit te schakelen zijn.
380v erop
-
Recent artikel zitten lezen in het Bovag blad.
Strekking daarvan was dat verzekeraars zich er wel bewust van zijn dat de reguliere alarm systemen, ook met volgsysteem niet afdoende beveiligen en te gemakkelijk door profi's gesaboteerd/buiten werking gesteld kunnen worden, verwachting is ook dat met name de nieuwste hybrides zeer diefstal gevoelig zullen blijken wegens grote vraag daarnaar in het oostblok
Nieuwe visie is dat mechanische beveiliging van Bearlock effectiever is tegen diefstal van de auto zelf, bovag bedrijven wordt geadviseerd klanten nu deze richting in te sturen. Als ik mij goed herinner zouden sommige verzekeraars korting (gaan) geven bij installatie van een Bearlock
Strekking daarvan was dat verzekeraars zich er wel bewust van zijn dat de reguliere alarm systemen, ook met volgsysteem niet afdoende beveiligen en te gemakkelijk door profi's gesaboteerd/buiten werking gesteld kunnen worden, verwachting is ook dat met name de nieuwste hybrides zeer diefstal gevoelig zullen blijken wegens grote vraag daarnaar in het oostblok
Nieuwe visie is dat mechanische beveiliging van Bearlock effectiever is tegen diefstal van de auto zelf, bovag bedrijven wordt geadviseerd klanten nu deze richting in te sturen. Als ik mij goed herinner zouden sommige verzekeraars korting (gaan) geven bij installatie van een Bearlock
- Hans
Hier in de straat stond een 550i touring met track and trace, ding was binnen 10 minuten weg en er viel niets meer te track en tracen. Een schakelaar om de voeding van de brandstofpomp te onderbreken lijkt me meer effect te hebben. In ieder geval iets wat niet in massa word gemaakt.
- WJ
Andere kant van al die extra (bear)sloten waar een sleutel voor nodig is dat als ze de auto echt willen hebben, dan staan ze bij je binnen. Want voor een slot hebben ze een sleutel nodig, en die ligt maar op 1 plek.
- JP
Bestaat zoiets niet in het klein voor in de auto ?