Bandjes
- Desmond Prins
Bandjes
Ik ben al een tijdje op zoek naa randere banden. Momenteel rij ik met Bridgestone RE720 banden oder mijn Saab. Naar volle tevredenheid. Nu kan ik via mijn werk goedkoop aan Michelin Pilot Sport PS2 banden komen. 225/45 17 91Y.
Mijn vraag aan jullie is hoe zijn de ervaringen met deze banden bij dagelijks gebruik. En af en toe wat circuitdagen?
Aangaande cuppen ben ik niet bang iedere 5000 km wissel ik mijn banden voor achter.
Alvast bedankt
Desmond
Mijn vraag aan jullie is hoe zijn de ervaringen met deze banden bij dagelijks gebruik. En af en toe wat circuitdagen?
Aangaande cuppen ben ik niet bang iedere 5000 km wissel ik mijn banden voor achter.
Alvast bedankt
Desmond
-
Heb ze tot voor kort gehad. Perfecte band voor droog maar ik was er niet zo blij mee wanneer het wat harder regende. Slijtage was een complete ramp. Zowel de ps1 als de ps 2.
PS2 zitten momenteel nog onder de 5 serie. Heb er een krappe zomer op gereden en ze zijn zo goed als op. Weet dus waar je aan begint...
----
edit: dat is overigens 30.000 km met geluk en normaal rijden!
PS2 zitten momenteel nog onder de 5 serie. Heb er een krappe zomer op gereden en ze zijn zo goed als op. Weet dus waar je aan begint...
----
edit: dat is overigens 30.000 km met geluk en normaal rijden!
- Desmond Prins
- Joop
Heb zelf ook PS2's onder de coupe. Ben er zeker over te spreken en ze zijn een stuk beter dan de eerste Pilot Sport banden; met name in de regen.
Wat betreft slijtage, haal ik ook ongeveer 30k-35k op een set (achterbanden zijn bij mij dan maatgevend), dat is incl. stevig bochtenwerk.
Alternatief waar ik destijds ook naar gekeken heb is de Potenza RE050A van Bridgestone; deze schijnt in de regen iets beter te presteren.
Wat betreft slijtage, haal ik ook ongeveer 30k-35k op een set (achterbanden zijn bij mij dan maatgevend), dat is incl. stevig bochtenwerk.
Alternatief waar ik destijds ook naar gekeken heb is de Potenza RE050A van Bridgestone; deze schijnt in de regen iets beter te presteren.
-
Ik heb nu PS2 zitten omdat er geen PS1 meer te krijgen is in 225/40-18 (wanneer iemand die nog weet te liggen, GEEF EEN GIL!!) Ik vond de PS1 veel beter. Ook in de regen. Slijtage op de PS2 is dramatisch, althnasd, de eerste paar mm's gaan heel hard. Ik heb ze nog niet kaal.
Mocht ik nergens PS1 vinden dan ga ik Paradas 2 proberen. Maar nog een set PS2 zal er zeker niet komen.
Mocht ik nergens PS1 vinden dan ga ik Paradas 2 proberen. Maar nog een set PS2 zal er zeker niet komen.
- Desmond Prins
- Desmond Prins
- Desmond Prins
Mijn prijs was niet reëel. Ik heb wel zo'n megadeal gesloten met mijn baas. Die ga ik hier dan ook niet vermelden. Wat ze normaal kosten weet ik niet. Ik weet wel dat ze in Apeldoorn bij Wheelcentre voor de Bridgestone Potenza RE50A ca 140 euro rekenden incl montageNiels schreef:Hoe is de prijs van een setje PS? En wat doet een vergelijkbare band van een ander merk??
@Eelco: Afgelopen weekend veel getoerd door Luxemburg en de eiffel in de regen. Bandjes wekken wel vertrouwen. Heb niet de grenzen opgezocht. Had nog meer mensen in de auto zitten. En die weggetjes omhoog omlaag met haarspeldbochten en afgronden ernaast nodigden ook niet uit tot risico's nemen.
Als die mensen wat meer hadden meegewerkt was ik wel effe de nordschleife op gegaan. Was er maar 60 km vanaf. maarja ze wouden terug naar de camping. en dat was net 60 km de andere kant op.
- Niels
- Auto: Prius+
Ook niet relevant om het te noemen voor mijDesmond Prins schreef:Mijn prijs was niet reëel. Ik heb wel zo'n megadeal gesloten met mijn baas. Die ga ik hier dan ook niet vermelden. Wat ze normaal kosten weet ik niet. Ik weet wel dat ze in Apeldoorn bij Wheelcentre voor de Bridgestone Potenza RE50A ca 140 euro rekenden incl montageNiels schreef:Hoe is de prijs van een setje PS? En wat doet een vergelijkbare band van een ander merk??