Dilemma: Van Cayman S naar funauto met V8 (en achterbank)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Twist

Re: Dilemma: Z4 M, M5 of C63

Bericht door Twist » 26 mei 2014, 10:51

Steven N. schreef:Z4M, no brainer..

Hier wil je hem toch voor? > :df:

Misschien ook Boxster/Cayman overwegen?
Op de een of andere manier heb ik (nog) niet zoveel met Porsche alhoewel het ongetwijfeld zelfs nog leukere / betere auto's zijn. Heeft ook te maken met uitstraling, ik blijft liefst een beetje 'onder de radar'

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 mei 2014, 10:55

Wat voor Z4 heb je? Ik zou ook eerst een Aygo erbij kopen en het even aanzien. De Z4 kan dan altijd voor een leuk(er) speeltje ingeruild worden.

Edit: zie het al. Tom z'n ex, mooi ding. Eerst ff lekker houden en aankijken met die Aygo :)

Arthur

Bericht door Arthur » 26 mei 2014, 11:02

Ik heb zelf een BoxsterS, GT-zilver. Zou die meer opvallen als een dikke Z4M denk je? :D
Twist schreef:

Op de een of andere manier heb ik (nog) niet zoveel met Porsche alhoewel het ongetwijfeld zelfs nog leukere / betere auto's zijn. Heeft ook te maken met uitstraling, ik blijft liefst een beetje 'onder de radar'

jpeeters

Bericht door jpeeters » 26 mei 2014, 11:38

Ik heb zelf iets meer dan een half jaar een Z4M als fun bak voor Ring trips en trackdays en ben er zeer tevreden mee. Door de compacte wielbasis is het echt een sportbak waar je de teugels stevig van in handen moet hebben.

Best wat extra budget voorzien om de remmen te verbeteren (stalen remleiding, race olie, race pads, ...). Als je veel budget hebt kan je meteen voor BBK en andere ophanging gaan, maar ik hou er zelf meer van om dat stap per stap te verbeteren (zodat ik bij elke stap goed het verschil kan merken).

De Z4M's dalen niet meer echt in prijs heb ik de indruk, het is tijd om er eentje aan te schaffen!

Twist

Bericht door Twist » 26 mei 2014, 14:15

Arthur schreef:Ik heb zelf een BoxsterS, GT-zilver. Zou die meer opvallen als een dikke Z4M denk je? :D
Twist schreef:

Ik denk wel dat een Z4M wat anoniemer is dan een boxster of cayman. Die hebben toch het porsche embleem erop zitten.

Maar misschien moet ik toch een cayman of boxster overwegen inderdaad. Iemand die verschil tussen Z4M en het porsche duo kan toelichten? Z4M sneller / rouwer en porsche wat meer geraffineerd? Hoe zit het dan met de driving fun, is een 'gewone' rit ook net zo leuk met een cayman / boxster als met een Z4m?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 mei 2014, 14:27

Twist schreef: Hoe zit het dan met de driving fun, is een 'gewone' rit ook net zo leuk met een cayman / boxster als met een Z4m?
Jazeker, de Porsche moet het veel minder van de power hebben maar veel meer van balans en stuurgevoel. Ik heb nooit met de Z4 gereden maar de Z3-M S54 is een onbeholpen lomperik t.o.v. de 987. Een Porsche klopt veel meer als sportief geheel en is veel puurder maar beide is erg leuk.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 mei 2014, 15:11

Z3M vs Z4M vond ik ook nogal 'n wereld van verschil, liever de Z3M, veel meer ruw/bot Duits TVR achtig. Z4M teveel tractie met die jetsers van banden achter en niet altijd power op afroep midrange. Mar dat valt blijkbaar met wat camber voor te verhelpen:)

Arthur

Bericht door Arthur » 26 mei 2014, 15:14

TS kan zich natuurlijk ook de vraag stellen: waarom geen 1M? Serieus bedoeld maar misschien een centenkwestie? Al zijn de wagens in de topictitel ook niet te geef :)

Twist

Bericht door Twist » 26 mei 2014, 15:19

Arthur schreef:TS kan zich natuurlijk ook de vraag stellen: waarom geen 1M? Serieus bedoeld maar misschien een centenkwestie? Al zijn de wagens in de topictitel ook niet te geef :)
Check: 1M is supergave auto maar ik wil (nu) niet meer aan een auto geven dan 30k. 1M zit rond 50k? Meer iets voor de auto daarna als hij wat meer afschrijving heeft gehad (als dat ueberhaupt gebeurt!). Ik wel best veel in een auto stoppen hou niet van mega-afschrijving.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 mei 2014, 15:20

Het gaat mij helemaal niet om een 1M. Ik geef 't verschil aan tussen 'n Z3M en 'n Z4M.

Als 't aan mij lag de C63:)

GTRene

Bericht door GTRene » 26 mei 2014, 15:51

ik weet niet hoe zoiets rijd maar een SLK 55 AMG kan ook best leuk zijn...
een black series even more, maar dan heb je geen klapdak meer maar wel een meer sportieve kar...maja die zijn ook weer wat duurder vanaf (goedkope) 42k in DLD dacht ik.

Maar de gewone SLK 55 AMG heb je in NL al vanaf 27 K :D
zoals goedkopere voorbeeld>

http://www.autowereld.nl/mercedes-benz/ ... tml#foto-4" onclick="window.open(this.href);return false;

daar zou je wellicht wat black series goodies op kunnen zetten qua onderstel e.d. dan heb je denk ook best wat leuks, :D

edit, de SLK 55 AMG black-series is iets goedkoper nu, vanaf 39.800,-euro, voor zo'n uniek ding niet duur>

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr" onclick="window.open(this.href);return false;

Twist

Bericht door Twist » 26 mei 2014, 17:03

GTRene schreef:ik weet niet hoe zoiets rijd maar een SLK 55 AMG kan ook best leuk zijn...
een black series even more, maar dan heb je geen klapdak meer maar wel een meer sportieve kar...maja die zijn ook weer wat duurder vanaf (goedkope) 42k in DLD dacht ik.

Maar de gewone SLK 55 AMG heb je in NL al vanaf 27 K :D
zoals goedkopere voorbeeld>

http://www.autowereld.nl/mercedes-benz/ ... tml#foto-4" onclick="window.open(this.href);return false;

daar zou je wellicht wat black series goodies op kunnen zetten qua onderstel e.d. dan heb je denk ook best wat leuks, :D

edit, de SLK 55 AMG black-series is iets goedkoper nu, vanaf 39.800,-euro, voor zo'n uniek ding niet duur>

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr" onclick="window.open(this.href);return false;

Leuk idee inderdaad. Helaas spreekt de SLK me op de een of andere manier niet aan. Als ik dan voor een merc ga is het de C63 met zijn lompe brute V8.

Tom

Bericht door Tom » 26 mei 2014, 18:38

M5 zou voor mij als eerste afvallen. Tenzij je de Duitse Autobahn in je achtertuin hebt liggen.
Z4 ken je, hoogtoerige motor erin is nog net even gaver.
C63 is gewoon bruut, dat geluid van die V8. Lijkt mij wel een auto waarmee je als een hooligan gaat rijden.

Je hebt de Z4 nog niet zo lang, dus als ie je verder perfect bevalt is zo'n Z4M een goede keus. De AMG is wel weer een ander soort auto, maar zou zoiets ook best eens willen bezitten.

Als je een keer een blokje om wilt met de Boxster, dan laat het maar weten.

Twist

Bericht door Twist » 26 mei 2014, 22:17

Tom schreef:M5 zou voor mij als eerste afvallen. Tenzij je de Duitse Autobahn in je achtertuin hebt liggen.
C63 is gewoon bruut, dat geluid van die V8. Lijkt mij wel een auto waarmee je als een hooligan gaat rijden.

Je hebt de Z4 nog niet zo lang, dus als ie je verder perfect bevalt is zo'n Z4M een goede keus. De AMG is wel weer een ander soort auto, maar zou zoiets ook best eens willen bezitten.

Tja ik begin toch ook te twijfelen of het nu z4m of een porsche moet worden. Staat in hank een mooie grijze cayman s met handbak te koop, wat een prachtauto.

C63 is inderdaad geen sportauto om mee te hoeken maar denk net als jij ook dat het echt gaaf is om er een tijdje in rond te rijden. Ik kan altijd daarna de c63 weer inruilen op een mooie cayman (is wel duur om zo snel te wisselen) Deze week ga ik er in rijden en dan besluiten of die c63 afvalt. M5 is definitief afgevallen

ErikS

Bericht door ErikS » 27 mei 2014, 08:20

Cayman S handbak. :headbang:

ASW

Bericht door ASW » 27 mei 2014, 09:18

Dacht aanvankelijk dat je op een Z4M coupe doelde... DAT zou mijn keuze zijn! Blauw graag :D

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 27 mei 2014, 09:46

Ik zou denk ik voor een C63 gaan.

Een Z4 heb je nu en alhoewel een Z4 M wellicht een wereld van verschil is, is het nog altijd een Z4.
Een C63 is weer eens totaal wat anders en een hooligan pur sang. Bevalt het niet dan ruil je hem over een 1/1,5 jaar in op alsnog een Z4 M of een Porsche.
Heb je in de tussentijd wel eens iets totaal anders gereden.

Voordeel is ook dat het logistieke probleem thuis ook opgelost is. Vrouwlief en de kids kunnen dan altijd op pad en dit hoef je van te voren dan ook niet te plannen.

Ik vind de optie om een Aygo voor de vrouw te kopen, zodat pappa op een zondagochtend in een Z4 M, Boxster of Cayman kan spelen nogal een rare eigenlijk :roll:

Sander-E46

Bericht door Sander-E46 » 27 mei 2014, 09:49

Twist schreef:
Tom schreef:M5 zou voor mij als eerste afvallen. Tenzij je de Duitse Autobahn in je achtertuin hebt liggen.

Tja ik begin toch ook te twijfelen of het nu z4m of een porsche moet worden. Staat in hank een mooie grijze cayman s met handbak te koop, wat een prachtauto.

C63 is inderdaad geen sportauto om mee te hoeken maar denk net als jij ook dat het echt gaaf is om er een tijdje in rond te rijden. Ik kan altijd daarna de c63 weer inruilen op een mooie cayman (is wel duur om zo snel te wisselen) Deze week ga ik er in rijden en dan besluiten of die c63 afvalt. M5 is definitief afgevallen

Idd echt echt een dikke bak!

http://auto.autoscout24.nl/Porsche-Caym ... -245611832" onclick="window.open(this.href);return false;

:hungry: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Sander-E46 op 27 mei 2014, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 mei 2014, 10:21

Die Cayman zou mijn keuze zijn! :D

Twist

Bericht door Twist » 27 mei 2014, 10:28

Richardt. schreef:Ik zou denk ik voor een C63 gaan.

Een Z4 heb je nu en alhoewel een Z4 M wellicht een wereld van verschil is, is het nog altijd een Z4.
Een C63 is weer eens totaal wat anders en een hooligan pur sang. Bevalt het niet dan ruil je hem over een 1/1,5 jaar in op alsnog een Z4 M of een Porsche.
Heb je in de tussentijd wel eens iets totaal anders gereden.

Voordeel is ook dat het logistieke probleem thuis ook opgelost is. Vrouwlief en de kids kunnen dan altijd op pad en dit hoef je van te voren dan ook niet te plannen.

Ik vind de optie om een Aygo voor de vrouw te kopen, zodat pappa op een zondagochtend in een Z4 M, Boxster of Cayman kan spelen nogal een rare eigenlijk :roll:
Dat is ook mijn gedachtengang om op deze manier eens een C63 te proberen en evt. later in te ruilen! Is echt totaal wat anders dan een z4m of cayman. Mijn doel is om plezier te hebben en volgens mij heb je in die c63 altijd een grijns op je smoel met dat geluid en dat koppel in een station. En in de z4m of cayman met name als je een lekkere bocht neemt of de kans hebt om een lekker hoog in de toeren door te trekken.

Ik weet niet of mama blijer wordt van een c63 dan een aygo trouwens hoor.... Misschien zelfs liever de aygo. Of iets anders simpels / makkelijks etc.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 mei 2014, 10:32

Aygo en Cayman? Ideaal wagenpark! Ik heb sinds kort ook een Aygo. Kost echt geen drol. :D

Twist

Bericht door Twist » 27 mei 2014, 11:06

Petrolhead Tom schreef:Aygo en Cayman? Ideaal wagenpark! Ik heb sinds kort ook een Aygo. Kost echt geen drol. :D

Ben wel benieuwd hoe de kosten van een C63 zich verhouden t.o.v. Cayman S + boodschappenauto. Eerste inschatting is dat het elkaar bijna niet ontloopt. Je hebt wel dubbele MRB, afschrijving, verzekering, maar die componenten zijn bij de C63 zo duur dat hij in zijn eentje misschien wel duurder is.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 mei 2014, 11:11

Mijn Aygo verzekering is WA rond de twee tientjes en de wegenbelasting hetzelfde. Verbruik is moeiteloos 1 op 17.

Hielke

Bericht door Hielke » 27 mei 2014, 11:20

Cayman S + Aygo (Up, Picanto, Pinda) is natuurlijk optimaal.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 mei 2014, 11:32

Richardt. schreef:Ik vind de optie om een Aygo voor de vrouw te kopen, zodat pappa op een zondagochtend in een Z4 M, Boxster of Cayman kan spelen nogal een rare eigenlijk :roll:
Waarom? Het ligt eraan wat ze zelf graag wil. Een C63 door de vrouw met kids naar de AH laten crossen kost in de praktijk kapitalen. Waarom doen als ze prima bediend is met wat goedkopers? Daarnaast vindt ze zo'n bullebak misschien wel helemaal niet prettig: opvallend, lawaaiig, log, vaak tanken en moet ze er ook nog eens belachelijk voorzichtig mee zijn :)

Plaats reactie