De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Re: De EU

Bericht door InjectTheVenom » 24 mei 2014, 20:54

Hielke schreef:De huidige deelnemers zijn de weg compleet kwijt. Ik stem ditmaal niet.
Dit.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 24 mei 2014, 21:17

Peric schreef:Dat kan jij te kort door de bocht vinden Robin, maar ik blijf bij mijn stelling. En het zal inderdaad wat moeilijker zijn om je keuze vast te stellen. Maar ik lees zo vaak dat mensen absoluut niet willen dat de EU doorgaat zoals het nu is. Als je dan de mogelijkheid hebt om er wat aan te doen moet je dat ook zeker doen.
Ze nemen wél de moeite om een heel relaas te typen op het internet, maar nemen niet de moeite om zich te verdiepen in de verschillende partijprogramma's.
Je leest/hoort ook zo vaak dat mensen vinden dat Nederland cq de EU inmiddels geen democratie meer is. Weet je nog dat heel Nederland op z'n achterste benen stond toen de nieuwe Europese Grondwet er doorgeduwd werd nadat het eerdere Referendum tegenviel? Nu kan men er iets aan doen en laten ze massaal verstek gaan.

Niet stemmen is niet zeiken..
Met die laatste alinea verklaar je juist precies waarom mensen niet zijn gaan stemmen want toen we konden stemmen om er iets aan te doen leverde het uiteindelijk gezeik op waar we niet op zaten te wachten. Vind je het dan gek dat 2/3e massaal verstek laat gaan iedereen heeft die gang van zaken nog kakelvers in het geheugen en heeft zoiets van "wat kunnen we er dan aan doen de partijen waar we toen op gestemd hebben konden er niets aan doen om onze stem te laten gelden want het resultaat was dat onze stem min of meer nietig gemaakt werd door de rest van de EU".

Nu op het laatst begint meneer Rutte ineens te reppen over een korset voor de EU ja haha moet je zoals gebruikelijk nog ff snel weer wat zieltjes proberen te winnen met je lege praatjes dat had je eerder moeten doen laat mij nu eerst maar eens zien waarom je mijn stem terug verdient met al het overige gezwam waar je de NL bevolking mee bedonderd hebt. NIET stemmen kan wat mij betreft wel degelijk een signaal voor verandering afgeven.

350 Z

Bericht door 350 Z » 24 mei 2014, 21:39

NIET stemmen kan wat mij betreft wel degelijk een signaal voor verandering afgeven.
Kan maar helaas ben ik bang dat de politiek hier niks om geeft al stemt er zelfs maar 10% dan nog geven ze er 0,0 om. Kiezers zijn een noodzakelijk kwaad niks meer en niks minder.

Vergeet niet perceptie. Hun perceptie is echt totaal anders dan mensen die t/m 2 keer modaal maximaal verdienen. Evenals de mensen boven 2 keer modaal hun perceptie op de maatschappij is ook heel anders.

HansD

Bericht door HansD » 24 mei 2014, 21:48

En? Heeft het feit dat je geen stem hebt uitgebracht zin gehad?

De zetels worden toch wel verdeeld, het enige dat er gebeurt is dat de uitgebrachte stemmen meer gewicht hebben omdat er minder absolute stemmen nodig zijn voor een zetel.

Ik sluit me aan bij Peric. Op allerlei forumpjes (niet perse hier) en media sites hoor/lees je alleen maar gekanker hoe slecht het allemaal wel niet is maar zodra er dan wat actie ondernomen kan/moet worden komt het merendeel niet opdagen. Op internet klagen is waarschijnlijk makkelijker.

Als het argument om niet te stemmen 'omdat het toch geen zin heeft' is stop dan ook maar met (online) klagen, dat heeft ook geen zin. Minder nog dan stemmen.

HansD

Bericht door HansD » 24 mei 2014, 21:49

Zal het wel lekker rustig worden in een paar topics :tong: .

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 24 mei 2014, 22:08

HansD schreef:En? Heeft het feit dat je geen stem hebt uitgebracht zin gehad?

De zetels worden toch wel verdeeld, het enige dat er gebeurt is dat de uitgebrachte stemmen meer gewicht hebben omdat er minder absolute stemmen nodig zijn voor een zetel.

Ik sluit me aan bij Peric. Op allerlei forumpjes (niet perse hier) en media sites hoor/lees je alleen maar gekanker hoe slecht het allemaal wel niet is maar zodra er dan wat actie ondernomen kan/moet worden komt het merendeel niet opdagen. Op internet klagen is waarschijnlijk makkelijker.

Als het argument om niet te stemmen 'omdat het toch geen zin heeft' is stop dan ook maar met (online) klagen, dat heeft ook geen zin. Minder nog dan stemmen.
En dus moet ik maar stemmen om het stemmen? Nee sorry ieder moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt maar ik kies ervoor om me niet te laten bedonderen. Dat gewicht waar je het over hebt pakt op den duur geheid een keer verkeerd voor ze uit waardoor er weer een ommezwaai in de juiste richting komt, tot die tijd is Afbeelding het enige wat ze van mij krijgen.

Was het al bij jou bekend dat wederom 2/3e van de stemmers thuis gebleven zijn? Geen gering aantal lijkt mij dus die zullen dan ook wel allemaal gek zijn.

En dat op internet klagen waarschijnlijk makkelijker is ben ik het ook niet mee eens, dat is het gevolg van de bedonderij toen ze mijn stem nog wel kregen. Kun je mee lachen dat zal me worst wezen, zoals ik al zei laat ze eerst maar eens zweten en wérken om hem weer terug te verdienen.

Het heeft trouwens wel degelijk zin want toen ik onlangs mijn nieuwe telefoon op ging halen was het verkooppunt ineens wél een behandelpunt om met eventuele problemen terecht te kunnen en bleek KPN met de overige aanmerkingen ook iets gedaan te hebben die destijds tevens bij de klantenservice neer gelegd zijn. Met inleveren van het oude toestel hebben ze nog een klein steekje laten vallen want die moest in directe tegenstelling tot wat er in de brief stond wél via het postloket verstuurd worden maar dat was dan ook alles.

HansD

Bericht door HansD » 24 mei 2014, 22:22

Ik heb niet het idee dat ze in Den Haag, Brussel en Straatsburg peentjes zweten omdat Venom niet is gaan stemmen.

Wat bedoel je met 'ommezwaai in de juiste richting'. Wat is de 'juiste richting'? Wellicht is de koers die nu gevoerd wordt wel de 'juiste richting' aangezien het enige absolute meetinstrument -verkiezingen- een koers aangeeft en je hebt nagelaten om je mening daar te geven waar het -enigszins- telt.

Je voorbeeld van KPN (een commercieel bedrijf) snap ik niet echt in dit verband maar wat me opvalt is dat je daar je grieven wel op de juiste plek, de klantenservice, neerlegt. KPN heeft vast niet gereageerd op wat posts op DF. Waarom daar wel maar niet als er verkiezingen zijn?

Luco

Bericht door Luco » 24 mei 2014, 22:36

HansD schreef:Zal het wel lekker rustig worden in een paar topics :tong: .

Nee hoor Hans, de mensen die overal over klagen en iedereen, overal de schuld van geven hebben een vrij dikke plaat voor hun kop, die snappen dat dus niet.

alt

Bericht door alt » 24 mei 2014, 22:42

Wie kan mij uitleggen waarom wij zouden gaan stemmen voor het Europeesche parlement?
Het EP heeft geen invloed op de besluitvorming in de EU.
Als het EP iets afkeurt dan wordt het net zo lang aangeboden tot het het goed keurt.
De beslissingen worden genomen door ministers van de EU-landen.
Zelfs onze eigen ministers kunnen wij niet eens kiezen.

Ik geef mijn stem niet om dit te legaliseren.

dvh

Bericht door dvh » 24 mei 2014, 22:51

Ik heb al gestemd destijds.
Weet je nog? Referendum wel <> geen EU.

Antwoord was duidelijk.
De uitslag loog er niet om.

Een ezel stoot zich geen 2x op dezelfde plek.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 mei 2014, 23:30

er zou een soort stem regel/level oid moeten komen dat bv minimaal 50% van de stemmers moeten komen opdagen,
if not moet er wat veranderd worden of gaat de boel op de schop oid. :D

zo zou je als bevolking bv wat meer te zeggen kunnen krijgen en of iets blokkeren met de mogelijkheid dat er verandering komt van...

dus bv een heel ander regerings systeem (of hoe heet dat)

en dan dus meer een bedrijf van NL maken zeg maar, als je goed bent voor NL en betrouwbaar enz enz, mag je heel lang blijven zitten en je best blijven doen.
Doe je dat niet dan wordt je gewoon ontslagen en komt er 1 die het wel kan bv.

In elk geval geef je zo de macht/democratie weer een beetje terug aan het volk, immers ook al stemt 30 of 20 of slechts 10% dan nog gelden de meeste stemmen...en de trouwste stemmers blijven vaak komen en of meestal dezelfde partij (schapen :mrgreen: )

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 24 mei 2014, 23:48

Luco schreef:
HansD schreef:Zal het wel lekker rustig worden in een paar topics :tong: .

Nee hoor Hans, de mensen die overal over klagen en iedereen, overal de schuld van geven hebben een vrij dikke plaat voor hun kop, die snappen dat dus niet.
Luco for EU president :tooth: !

Luco

Bericht door Luco » 24 mei 2014, 23:57

Mensen die constant alleen maar klagen moeten eens naar hunzelf kijken.

Vaak beseffen die zich niet hoe goed ze het hier hebben, kijk maar eens naar de omliggende landen en projecteer dat op je huidige situatie hier, zou je het daar dan beter hebben?
90% van de klagers hebben het hier prima, maar hebben gewoon teveel tijd om overal over te klagen omdat ze niks anders te doen hebben.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 25 mei 2014, 00:06

Eens kijken... tot in de puntjes opgebouwde auto, werk gaat binnenkort verandering in komen (komt wat meer muziek in) moet alleen nog even zien hoe alles precies in het vat gegooid gaat worden, ben dit jaar begonnen met de aanpak van een aantal andere zaken die vooruitgang moeten gaan brengen en inmiddels al een klein effect beginnen te krijgen... dus nee, je gaat niet door voor de koelkast.

Luco

Bericht door Luco » 25 mei 2014, 00:08

voel je je aangesproken dan :tooth:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 25 mei 2014, 00:11

Luco schreef:Mensen die constant alleen maar klagen moeten eens naar hunzelf kijken.

Vaak beseffen die zich niet hoe goed ze het hier hebben, kijk maar eens naar de omliggende landen en projecteer dat op je huidige situatie hier, zou je het daar dan beter hebben?
90% van de klagers hebben het hier prima, maar hebben gewoon teveel tijd om overal over te klagen omdat ze niks anders te doen hebben.
Denk dat die klagers dat heus wel beseffen maar ze zijn ondertussen niet zo gek om uit het oog te verliezen dat er werk aan de winkel is om het zo te blijven houden en waar nodig te verbeteren.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 25 mei 2014, 00:12

Luco schreef:voel je je aangesproken dan :tooth:
:lol: je snapt zeker zelf dat je daarmee je eigen vraag in vult :wink:

Luco

Bericht door Luco » 25 mei 2014, 00:15

InjectTheVenom schreef:
Luco schreef:voel je je aangesproken dan :tooth:
:lol: je snapt zeker zelf dat je daarmee je eigen vraag in vult :wink:

:mrgreen:
Ik denk juist dat de klagers dat niet beseffen, misschien moeten ze zelf ook eens iets doen om hun situatie te verbeteren, maar ja klagen is makkelijker blijkbaar.
Als mensen die energie niet in het klagen zouden steken maar in het verbeteren van hun situatie levert dat veel meer voor ze op.

Maar vooral klagen en pvv stemmen, dan komt het allemaal vanzelf goed :lollerdelol:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 25 mei 2014, 00:19

Luco schreef: :mrgreen:
Ik denk juist dat de klagers dat niet beseffen, misschien moeten ze zelf ook eens iets doen om hun situatie te verbeteren, maar ja klagen is makkelijker blijkbaar.
Als mensen die energie niet in het klagen zouden steken maar in het verbeteren van hun situatie levert dat veel meer voor ze op.

Maar vooral klagen en pvv stemmen, dan komt het allemaal vanzelf goed :lollerdelol:
Laat iemand ff wat stokbrood en knoflook gaan halen voor die arme jongen zo te zien kan hij het wel gebruiken :tooth:

Dacht dat ik net al gezegd had dat die energie wel degelijk in het verbeteren van de situatie gestoken word maar dat niet iedereen daarvan op de hoogte hoeft te zijn.

Luco

Bericht door Luco » 25 mei 2014, 00:22

Je voelt je dus wel aangesproken, zo is het niet bedoeld, zolang je je uiterste best doet mag je ook wel eens klagen, overigens valt dat toch wel mee bij je.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 mei 2014, 00:24

Gewoon tenten gaan verhuren, komt alles goed :tooth:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 25 mei 2014, 00:36

Heb de dingen heus wel door zoals je merkt maar goed, laat ik het er op houden dat er een paar dingen niet zoals gewenst verlopen zijn (paar boten gemist) en dat er nog altijd gezocht word naar manieren om dat op te lossen op een manier waar ik me goed bij voel.

Ben helaas een ietsje té onafhankelijke en eigenwijze donder die het zelf wel rooit en vervolgens nog voor elkaar krijgt ook, kwestie van succesfactor bijgesteld zien te krijgen dus.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 25 mei 2014, 00:38

Bram schreef:Gewoon tenten gaan verhuren, komt alles goed :tooth:
Geen wonder dat jij zo pro EU bent alle campagne mensen zijn hun tenten bij jou komen huren :tooth: Sorry maar dat was een inkoppertje die ik niet kon laten liggen, vergeef me :duck:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mei 2014, 13:56

:mrgreen:

Bram zag het gat in de markt, de asiel zoekerscentra raken overvol en Teeven sprak al van, ja dan komen er tenten kampen...hup Bram wees er snel bij ;-) :mrgreen:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 mei 2014, 17:01

Heb wel een top weekend gedraaid maar waren allemaal tuinfeesten en bruiloften :tooth:

Plaats reactie