Het grote DF MTB topic!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Stefan R » 05 apr 2014, 21:09

ArjanS schreef:Vandaag een nieuwe mtb gekocht. Geen fully, wel een Cube. Klein stukjecgereden op een fully (specialized epic), beviel me totaal niet.

Toch gewoon weer een hardtail gekocht. Carbon frame en sram x0 afmontage. Kijken hoe sram gaat bevallen. Tot nu toe alleen nog maar met shimano gereden.
Wat beviel niet aan de Epic? Met het BRAIN systeem zou hij behoren te fietsen als een HT op vlakke stukken en alleen dempen als het nodig is, ook 'peddal bobbing' zou uitgesloten moeten zijn.

Ik denk dat de SRAM XO afmontage je wel zult bevallen :ken ik jou:

frankv

Bericht door frankv » 05 apr 2014, 22:01

Ik heb vandaag de Groesbeek routes gecombineerd. Rood en groen samen maken ongeveer 45km (ik heb een klein stukje dubbel gereden). Erg mooie route.

Ik had altijd een Attitude hardtail, maar ben toch erg blij met mijn Palomino fully. Voor watjes, natuurlijk, maar ik ben de 40 dan ook al gepasseerd. Je kunt wat beter gaan zitten en uitrusten waar dat op de hardtail soms moeilijk gaat zonder door elkaar geschud te worden. Alhoewel je natuurlijk nog steeds gewoon wilt staan tijdens klimmen en dalen vanwege de gewichtsverdeling. En daar werkt het Maverick systeem van de Palomino perfect. Klimmend is het echt net een hardtail, de layout staat geen bobbing toe. Ik heb nu een herziene monolink besteld om hem staand in de pedalen bij afdalingen toch iets meer het fully gevoel te geven, ik ben erg benieuwd hoe dat voelt.

In systemen zoals "brain"met kogeltjes etc die locken geloof ik niet zo. Dat kogeltje weet niet wat er komen gaat. Het is beter om bobbing in de geometrie tegen te gaan. Helaas zijn Maverick en Klein gestopt :-( Lock out bediening aan je stuur voor mijn voorvork lijkt me wel wat, maar de achterkant is perfect zo.

Ik heb een filmpje gevonden en even voor de eeuwigheid geupload: https://www.youtube.com/watch?v=fm0qSBZV6wY" onclick="window.open(this.href);return false;

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 05 apr 2014, 22:26

De nieuwste generatie BRAIN is echt geniaal, ik heb op een Epic proefgereden en ben er wel verliefd op. Helaas is de Epic die ik wil nog een beetje onbetaalbaar voor mij :bag:

Tim N

Bericht door Tim N » 01 mei 2014, 00:40

Weekend van 24 mei onthouden heren, rondje MTB am ring de 24ste (en waarschijnlijk 25ste ook)

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 01 mei 2014, 08:16

Ik heb van de week ook een nieuwe mtb besteld. Een Pyga oneten29!

Wordt ook direct leuk opgebouwd met reba vork, hope remmen met floating disc, hope wielen, dropper post, sram X01 groep en weet ik wat nog meer. Was qua prijs even slikken maar dan is het maar in 1x goed!

Levering half mei dus hopelijk nog op tijd voor de marathon van Waimes.

Afbeelding

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 04 mei 2014, 12:06

Hoe ben je bij Pyga uitgekomen Kees? '
Wel in DFracing groen toch? :)

Nutkees

Bericht door Nutkees » 04 mei 2014, 19:23

Eigenlijk daar terecht gekomen door me veel in te lezen en ervaringen door te nemen. De eigenaar van HR merk heeft een zeer goede reputatie, morewood heet de man.

Fiets past bij mijn type rijden en tja het oog wil ook wat, dus dfracing groen idd. Ook vind ik het leuk om iets aparts te hebben.

Had ook gekeken naar:

Salsa horsethief
Banshee
Turner flux
Liteville
Kingdom Bikes
Moors

Is dus nog aardig wat uitzoekwerk in gaan zitten en dan praten we alleen nog maar over het frame!

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 04 mei 2014, 20:27

:thumbup:

Ga je de Grote van Waimes doen?

Nutkees

Bericht door Nutkees » 05 mei 2014, 09:26

Waarschijnlijk wel ja! Vorig jaar ook gedaan, mooie route. Zit nog even te kijken of het qua tijd gaat passen. We gaan in elk geval altijd heen zonder voorinschrijving.

Hoop dat de fiets dan ook klaar is :peace:

frankv

Bericht door frankv » 05 mei 2014, 19:11

De grote van waimes, is dat de cimes de waimes? Die heb ik ook eens gedaan, ging van alles mis, maar ik heb hem uitgereden. Daarna zeiknat omgekleed op een kerkpleintje en in de 328 op de cruise naar huis gereden. Nooit voelde een auto meer als een heerlijk warme cocon.

Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 08 mei 2014, 14:15

Mountainbike of racefiets?

Ik fiets gemiddeld 100 a 150km per week rond de heuvels van de Posbank. Alles op verhard. Dit doe ik tot nu toe op een Gazelle Medeo Lite (Lompe zware tourfiets met 24 versnellingen).
Nu wil ik overstappen op een wat serieuzere fiets. Snelheid vind ik het mooiste tijdens het fietsen en fiets bijvoorbeeld ook altijd met Strava om mezelf te kunnen verbeteren.

Rond de Posbank zitten veel slechte fietspaden door boomwortels waardoor de fiets af en toe flinke klappen krijgt. Ik ben bang dat racefietswielen dit niet aan kunnen door mijn gewicht van 135kg.

Is een mountainbike met straatbanden geen betere optie voor mij. Zeker omdat een 29er veel dichter bij een racefiets staat qua snelheid dan een tourfiets.

Deze lijk me wel wat:

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 08 mei 2014, 14:54

32 mm banden er op Jeroen! Die heb ik ook op de Giant zitten.

Tim N

Bericht door Tim N » 23 mei 2014, 21:40

Morgen dus, MTB am ring, rond 12:30 verzamelen Burgstrasse Nürburg voor als je aan wil haken.

Menrik nog?

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 23 mei 2014, 22:01

Jeroen Watermulder schreef:Mountainbike of racefiets?
. Alles op verhard.
Dan zou ik zeker voor een racefiets. Wielen van een goede racefiets, fiets je echt niet zomaar kapot.

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 23 mei 2014, 22:44

Tim N schreef:Morgen dus, MTB am ring, rond 12:30 verzamelen Burgstrasse Nürburg voor als je aan wil haken.

Menrik nog?
Jeuh! :thumbup:

///Joost

Bericht door ///Joost » 24 mei 2014, 01:09

Tim N schreef:Morgen dus, MTB am ring, rond 12:30 verzamelen Burgstrasse Nürburg voor als je aan wil haken.

Menrik nog?
Flink wat foto's maken heren!!! Have fun! :thumbup:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 24 mei 2014, 08:01

Jeroen Watermulder schreef:Mountainbike of racefiets?

Ik fiets gemiddeld 100 a 150km per week rond de heuvels van de Posbank. Alles op verhard. Dit doe ik tot nu toe op een Gazelle Medeo Lite (Lompe zware tourfiets met 24 versnellingen).
Nu wil ik overstappen op een wat serieuzere fiets. Snelheid vind ik het mooiste tijdens het fietsen en fiets bijvoorbeeld ook altijd met Strava om mezelf te kunnen verbeteren.

Rond de Posbank zitten veel slechte fietspaden door boomwortels waardoor de fiets af en toe flinke klappen krijgt. Ik ben bang dat racefietswielen dit niet aan kunnen door mijn gewicht van 135kg.

Is een mountainbike met straatbanden geen betere optie voor mij. Zeker omdat een 29er veel dichter bij een racefiets staat qua snelheid dan een tourfiets.

Deze lijk me wel wat:

Afbeelding
Hi Jeroen, als ik dit hoor ben je op zoek naar een Cyclocross. Ook wel bekend als fiets voor veldrijders. :)

Have fun mannen! Camera ook mee? ;)

Tim N

Bericht door Tim N » 24 mei 2014, 08:30

Kreeg vannacht een app dat er een Go pro op emmie's hoofd gaat zitten dus verwacht van wel. (of het was voor heen en terugweg bedoeld)

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 24 mei 2014, 08:37

Ik doe alleen maar mee voor de currywurst. :)

Vanmiddag is er een RCN wedstrijd dus dat is wel leuk om langs te zien vliegen als we met 5km/h omhoog klimmen. Morgen touristfahrt.

Heb een GoPro mee, maar met een tikkeltje te weinig geheugen.

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 24 mei 2014, 18:57

Vandaag met 4 man en 1 vrouw 2 rondes gefietst, goed weer gehad. Gopro was redelijk snel leeg dus als iemand accessoires voor een hero 3+ black heeft...graag. Geweldige afdalingen gepakt, steilstrecke omhoog ging ook geweldig goed. RCN was gaaf terwijl je fietst. 2de ronde was het heel stil...

Nu aan de Bitburger en straks lekker uit eten met de club. Morgen word het prachtig weer, dan nog een rondje doen voordat we weer vertrekken naar Nederland.

Tim N

Bericht door Tim N » 25 mei 2014, 08:12

:headbang:

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 28 mei 2014, 23:00

Een verslagje dan maar...

Zaterdagochtend vroeg die kant op gegaan, maar niet zonder eerst langs de Mediamarkt te moeten om een geheugenkaart te kopen voor de GoPro. Eenmaal in Nürburg gezocht naar de rest van het gezelschap...klein foutje in de communicatie, maar tegen 1en waren we dan toch onderweg. Grote diversiteit in fietsen...26", 27.5", 29", fully's, hardtails...

Afbeelding

Verschrikkelijk gezellig, hoop lol onderweg. RCN was bezig tijdens ons eerste rondje en was leuk om dat zo mee te pakken. Na de eerste ronde moest er een tweede komen. Bij SX hadden we ons eerst aan de route gehouden, maar van SX naar Fuchsrorhe loopt nog een oude route en die is echt verschrikkelijk gaaf, veel wortels, behoorlijk technisch en ook nog een behoorlijke afdaling. Daarna krijg je wel weer een akelige klim omhoog.

Halverwege de tweede ronde krijg je dit;

Afbeelding

He bah... :hungry:
Heb je ook wel nodig als je Kesselchen omhoog moet. Eerste ronde hebben we nog met z'n allen Steilstrecke omhoog gedaan, tweede ronde de 'normale' route. Na Hohe Acht krijg je dan weer een stuk wat erg hard naar beneden gaat tot Brünnchen. Veel en grote wortels die als lanceerplatform dienen.

Afbeelding

Na afloop bij pension Sonnenwende de evaluatie en sterke verhalen. Ook handig als er een verrekt handig mtb mannetje mee is die ff de fietsen tweaked. Na een maaltijd bij Pistenklause (damn...de serveersters worden ieder jaar mooier...en ik ouder... :| ) een biertje in het pension en naar bed. Kort nachtje voor velen...de een had last van vogels of vögels...de ander had een buurman die de Eifel aan het omkappen was in z'n slaap.

Zondag bleven we met z'n drieen over. GoPro weer opgeladen en wat slimmer gaan opnemen. Dat in 1 keer opnemen hield de batterij niet heel lang vol. :x

Afbeelding

Het was prachtig weer, strakblauw en 20+ graden. Verschrikkleijk veel gelachen. Touristfahrt was natuurlijk spectacel. Leuk om op plekken te komen die normaal gesproken te ver weg zijn om ff naartoe te wandelen.
Steilstrecke heb ik nog een keer gedaan omdat ik niet veel zin had om de route in de volle zon te volgen. Nadat ik Tim boven zag komen via die route wist ik dat ik een goede keuze had gemaakt.

Afbeelding

Een filmpje van de klim naar Hohe Acht op zaterdag, 28% klimpercentage. Er was een klimgeit mee...niet bij te houden..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ezu1QTCh ... re&index=1[/youtube]

Van Flugplatz naar SX, dag ervoor was Tim zeiknat geworden...nu was ik aan de beurt. kijk eens naar het verkeer wat langskomt.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8_tgBZn0 ... re&index=4[/youtube]

Van SX naar AF, meesterlijke afdaling. Ik had niet de meest fijne achterband, het was glibberig af en toe;

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rD-TvJEd ... dQ&index=5[/youtube]+

De rest volgt morgen... :bag:

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 29 mei 2014, 12:40

Metzgesfeld naar Breidscheid;

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5b5EEFwQ ... re&index=2[/youtube]

Paar snelle stukken naar beneden, bij 1.35 een lastig stuk met 1 lijn en een off-camber bocht, goed opletten dus.

Eenmaal Steilstrecke overleeft krijg je de afdaling naar Brünnchen, hier heeft Tim de GoPro op het stuur;

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oUa3pvo_ ... re&index=3[/youtube]

Vanaf Brünnchen naar Schwalbenschwanz;

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n6lyWk6B ... ture=share[/youtube]

Gaaf dat je bij PG2 ff een paar autos voorbij ziet vliegen.. :peace:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 29 mei 2014, 14:22

Leuk verslag, klinkt als een mooi tochtje! :thumbup: Ik weet maar al te goed hoe lastig het is om hoogteverschillen over te brengen op video, maar die Steilstrecke omhoog fietsen lijkt me toch een flinke kluif! :duh:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 mei 2014, 14:27

Man man man! Dit hele topic gemist! Anders had ik ook wel mee willen gaan. Gaaf! :D

Plaats reactie