Precies. Ik heb wel gestemd, maar meer voor de 'leuk'. Geen idee wat ik moest stemmen, dus maar gestemd wat m'n stemwijzer zei...Robin schreef: Peric, jouw stelling dat niet stemmen ook niet zeuren betekent is in dit geval(de EU) en kwestie van vaak niet weten hoe en wat, het is te ver weg, men kent de mensen niet.Het is wat 'n chaos. Understatement. En dan te bedenken dat ik, die redelijk geinformeerd is (denk ik) tov het gemiddelde al dacht weg te blijven, want ik wist niet of ik 't wel goed deed om überhaupt te stemmen want zelfs CDA is 't bij mij net niet..
De EU
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Re: De EU
- Peric
Dat kan jij te kort door de bocht vinden Robin, maar ik blijf bij mijn stelling. En het zal inderdaad wat moeilijker zijn om je keuze vast te stellen. Maar ik lees zo vaak dat mensen absoluut niet willen dat de EU doorgaat zoals het nu is. Als je dan de mogelijkheid hebt om er wat aan te doen moet je dat ook zeker doen.
Ze nemen wél de moeite om een heel relaas te typen op het internet, maar nemen niet de moeite om zich te verdiepen in de verschillende partijprogramma's.
Je leest/hoort ook zo vaak dat mensen vinden dat Nederland cq de EU inmiddels geen democratie meer is. Weet je nog dat heel Nederland op z'n achterste benen stond toen de nieuwe Europese Grondwet er doorgeduwd werd nadat het eerdere Referendum tegenviel? Nu kan men er iets aan doen en laten ze massaal verstek gaan.
Niet stemmen is niet zeiken..
Ze nemen wél de moeite om een heel relaas te typen op het internet, maar nemen niet de moeite om zich te verdiepen in de verschillende partijprogramma's.
Je leest/hoort ook zo vaak dat mensen vinden dat Nederland cq de EU inmiddels geen democratie meer is. Weet je nog dat heel Nederland op z'n achterste benen stond toen de nieuwe Europese Grondwet er doorgeduwd werd nadat het eerdere Referendum tegenviel? Nu kan men er iets aan doen en laten ze massaal verstek gaan.
- GTRene
ik vond de stemwijzer erg verwarrend...
aan het einde kreeg je het overzicht, daar werd de onderste genoemd als je hebt zoveel overeenkomsten met...
maar die waar de meeste overeenkomsten mee waren werd niet genoemd of heel apart, het leek wel opzet zeg maar, heel verwarrend, er stond dus nergens bv die partij heeft de meeste overeenkomsten, maar bij de uitslag beschrijving leek te staan dat alsof die minste de beste keuze zou zijn als het ware, althans die werd beschreven ala zo het leek die moet je hebben
magoed, hoe dan ook als ze (de hoge heren/geld/macht/bedrijven) iets willen zal het/dat er toch komen.
Ik denk ook net als met de steeds grotere provincies in NL die ze samen willen voegen, dat is allemaal onderdeel van de EU en het later? wat overzichtelijker te maken oid? the wheels are already a long time in motion.
aan het einde kreeg je het overzicht, daar werd de onderste genoemd als je hebt zoveel overeenkomsten met...
maar die waar de meeste overeenkomsten mee waren werd niet genoemd of heel apart, het leek wel opzet zeg maar, heel verwarrend, er stond dus nergens bv die partij heeft de meeste overeenkomsten, maar bij de uitslag beschrijving leek te staan dat alsof die minste de beste keuze zou zijn als het ware, althans die werd beschreven ala zo het leek die moet je hebben

magoed, hoe dan ook als ze (de hoge heren/geld/macht/bedrijven) iets willen zal het/dat er toch komen.
Ik denk ook net als met de steeds grotere provincies in NL die ze samen willen voegen, dat is allemaal onderdeel van de EU en het later? wat overzichtelijker te maken oid? the wheels are already a long time in motion.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Peric schreef: Niet stemmen is niet zeiken..
Wel stemmen is doorzeiken totdat we erbij neervallen:)
Als ik zie wat mij in die kleine 25 jaar stemrecht/plicht(?) die ik heb, me in EU/Den Haag/Provincie/Gemeente is voorgeschoteld om wille van 'democratisch' gekozen en besloten , wat ik qua mijn stem NIET zo heb GEWILD, had ik vaak beter NIET kunnen stemmen in the first place...het maakt geen ruk uit.
Snap je?

- Peric
Dat snap ik wel ja, maar als iedereen zo zou denken gaat er niemand meer stemmen en heeft de politiek vrij spel. Ik heb de vorige verkiezingen ook een verkeerde keuze gemaakt, maar heb er van geleerd..
Maar ik vind het zo makkelijk, wél zeiken, maar als je de kans krijgt het niet eens proberen??
Snap je?
Maar ik vind het zo makkelijk, wél zeiken, maar als je de kans krijgt het niet eens proberen??
Snap je?

- Michele
Maar de grap is dat je ook eigenlijk juist niets aan de EU kunt doen, ook al ga je stemmen. Je stemt namelijk alleen voor het EU parlement en NIET voor de mensen die het beleid bepalen. Het EU parlement controleert alleen maar, a la de 1e kamer hier. Zij stuurt niet.Peric schreef:Dat kan jij te kort door de bocht vinden Robin, maar ik blijf bij mijn stelling. En het zal inderdaad wat moeilijker zijn om je keuze vast te stellen. Maar ik lees zo vaak dat mensen absoluut niet willen dat de EU doorgaat zoals het nu is. Als je dan de mogelijkheid hebt om er wat aan te doen moet je dat ook zeker doen.
De mensen die het beleid bepalen (europese commissie) worden benoemd door de regeringsoverleggen van de verschillende lidstaten, vaak voor lange perioden (zie Neelie Kroes). Daar heb je als burger geen enkele invloed op. De leden ven de Europese Commissie die het beleid bepalen worden dus niet zoals in NL iedere keer gekozen op basis van de verkiezingsuitslag van de stemming voor het EU parlement..
In dat opzicht is de EU dus geen democratisch orgaan. Theoretisch wel, maar in praktijk heeft niemand ooit een biljet ingevuld waarop stond dat ie van Rompeuil als president wil. Noch een biljet waar op staat dat Dijselbloem de financiële baas van Europa mag zijn.
Ik snap het wel als mensen dan de pijp aan maarten geven qua stemgedrag. Als je in NL al het idee hebt dat je genaaid wordt bij de verkiezingen, is dat op EU niveau helemaal het geval. Verklaart wellicht ook waarom "intelligente" partijen als D66, CDA, momenteel winnen. Daar wordt doorgaans op gestemd door mensen met een goede opleiding en hogere functies. Die denken wel na over Europa en zien de voordelen: langdurige vrede, economische voorspoed, gemakkelijk betalingsverkeer.... De PVV stemmer zal het allemaal roesten en ziet alleen Bulgaren en Tjechen die hun baan "inpikken", een crisis door het wangedrag van bepalde landen in de EU en een bodemloze put qua uitgaven. Die denken dan "het zal allemaal wel" en gaan gewoon weer verder met post bezorgen, autobanden monteren en kassahandelingen. Kortom: met overleven. (even gechargeerd).
- GTRene
ze zouden een extra keuze op de lijsten moeten maken,
bv met de keuze van:
Ik stem niet omdat:
en dan meerkeuze mogelijkheden zeg 10 dingen waarom niet
en met meerdere mogelijkheden/keuzes om aan te kruizen mocht je dat willen.
zodat mensen hun bv ongenoegen kunnen aanvinken en of duidelijk kunnen maken waarom niet e.d.
dat kan ook zijn omdat je bv er niks van snapt of bv omdat het je niet boeit of omdat ze toch niet naar het volk luisteen enz enz enz.
met dat kunnen verslaggevers eventueel met meer duidelijkheid zeggen waarom ze niet stemden op ...
en zo zouden regeringen/partijen bv iets meer gericht wat voor die groepen bv kunnen doen/ondernemen als ze dat al ooit van plan waren en niet getrokken worden door multinationals of geloof subsidie uit verre landen en of rijke machthebbers that is.
edit, goede post Michel-e
bv met de keuze van:
Ik stem niet omdat:
zodat mensen hun bv ongenoegen kunnen aanvinken en of duidelijk kunnen maken waarom niet e.d.
dat kan ook zijn omdat je bv er niks van snapt of bv omdat het je niet boeit of omdat ze toch niet naar het volk luisteen enz enz enz.
met dat kunnen verslaggevers eventueel met meer duidelijkheid zeggen waarom ze niet stemden op ...
en zo zouden regeringen/partijen bv iets meer gericht wat voor die groepen bv kunnen doen/ondernemen als ze dat al ooit van plan waren en niet getrokken worden door multinationals of geloof subsidie uit verre landen en of rijke machthebbers that is.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Is het niet snappen dan een legitieme reden om niet te stemmen? Je kan toch gewoon de moeite nemen om het verhaal in grote lijnen proberen te begrijpen, partijprogramma's door te nemen etc?GTRene schreef:ze zouden een extra keuze op de lijsten moeten maken,
bv met de keuze van:
Ik stem niet omdat:
- GTRene
Klopt, dat kan zeker, niet dat die mensen achter die partij programma's zich zo houden aan hun uitspraken, maar dat is weer een ander verhaal.Bram schreef:Is het niet snappen dan een legitieme reden om niet te stemmen? Je kan toch gewoon de moeite nemen om het verhaal in grote lijnen proberen te begrijpen, partijprogramma's door te nemen etc?GTRene schreef:ze zouden een extra keuze op de lijsten moeten maken,
bv met de keuze van:
Ik stem niet omdat:
velen zal het ook weinig/niets interesseren, althans dat zullen ze zeggen waarschijnlijk omdat het te ingewikkeld is voor velen...je kan niet in iedereen zijn/haar hoofd kijken natuurlijk.
immers waren ze zoals die, die het roepen dan namen ze wellicht ook diezelfde moeite of hadden ze dezelfde inzichten enz

- GTRene
https://www.werkenvoornederland.nl/vaca ... re_webcare" onclick="window.open(this.href);return false;3) Overheden betalen trollen om de publieke opinie te beïnvloeden.
Er zijn hiervan intussen talloze voorbeelden bekend zoals de Canadese overheid die in 2010 bedrijven betaalde om “desinformatie” in webforums te “corrigeren”. Hetzelfde wordt gedaan door landen als Turkije, Israël en China.
Amerika huurt zelfs mensen in om nep profielen op te zetten op sociale media om zo propaganda te verspreiden en tegengas te bieden aan anti Amerikaanse opmerkingen en commentaren.
Ook in Nederland wordt dit door de overheid open en bloot gedaan. Tot 27 mei kun je solliciteren als internettrol bij Justitie.
Bron van het verhaal onder aan deze link>
http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=35" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door GTRene op 23 mei 2014, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
dat heet tegen gas biedenBram schreef:Hier op DF gebeurt toch niet anders, alleen dan net andersom

dat bv over de pro EU is meer voor mensen die gesolliciteerd op dat baantje
https://www.werkenvoornederland.nl/vaca ... re_webcare" onclick="window.open(this.href);return false;
je kan nog tot 27 mei, echt wat voor jou en levert meer op dan tenten neem ik aan

- RVV
Niet gestemd. Ik zie het zo, het is net zoiets als stemmen op het weer. En het is dus hopen,, je hoopt op mooie weer, maar ondertussen word je zeiknat van de regen.
Stemmen is invloed kunnen uitoefenen? GTFO.. Je recht om te stemmen is gewoon een politieke afkoopsom om je bek te laten houden. Stemmers bepalen niet wat de politiek doet, de politiek bepaald wat stemmers moeten doen. Tot aan mijn dood krijgt niemand meer mijn stem niemand.
Stemmen is invloed kunnen uitoefenen? GTFO.. Je recht om te stemmen is gewoon een politieke afkoopsom om je bek te laten houden. Stemmers bepalen niet wat de politiek doet, de politiek bepaald wat stemmers moeten doen. Tot aan mijn dood krijgt niemand meer mijn stem niemand.
- GTRene
- 350 Z
Hmm ik heb in mijn omgeving eens gevraagd of ze zijn gaan stemmen. Gros zegt gewoonweg nee want ze doen toch waar ze zin in hebben en liegen en bedriegen en luisteren toch niet of vinden het flauwekul
Het vervelende is dat deze mensen vaak nog gelijk hebben ook, maar goed ik zie stemmen toch als een voorrecht waar ik graag gebruik van maak want er zijn echt veel landen waar men dit niet kan doen.

Het vervelende is dat deze mensen vaak nog gelijk hebben ook, maar goed ik zie stemmen toch als een voorrecht waar ik graag gebruik van maak want er zijn echt veel landen waar men dit niet kan doen.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
In 2005 was er een opkomst van 63%, en hebben ze hun reet afgeveegd met de uitkomst.
In 2014 komt nog maar de helft opdagen, en omdat daar toevallig wat meer bakfietsmoeders bijzaten, zijn we ineens pro europa.
Jaja.
In 2014 komt nog maar de helft opdagen, en omdat daar toevallig wat meer bakfietsmoeders bijzaten, zijn we ineens pro europa.
Jaja.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
+ 100000000RVV schreef:Niet gestemd. Ik zie het zo, het is net zoiets als stemmen op het weer. En het is dus hopen,, je hoopt op mooie weer, maar ondertussen word je zeiknat van de regen.
Als er iets ter wereld is waar ik afschuw van heb, dan zijn het wel politici.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Prachtig beschreven, waarvan akte.........Wouter81 schreef:+ 100000000RVV schreef:Niet gestemd. Ik zie het zo, het is net zoiets als stemmen op het weer. En het is dus hopen,, je hoopt op mooie weer, maar ondertussen word je zeiknat van de regen.
Als er iets ter wereld is waar ik afschuw van heb, dan zijn het wel politici.
Stemmen, das instandhouding en confirmatie van het systeem idd..........ik ben al lang geleden afgehaakt......
Net als met de crisis, waarbij deze geeneens over is maar de volgende al lang geboren is , zo ook met revoluties, die zijn wel lang geleden, maar er staat er momenteel een in de steigers die zijn weerga niet kent..........
-
- Auto: Fun Damn Mentally
LOL, maar Rico cs hebben 'n punt naar mijn idee. Ik doe ook maar wat. Ben nog te lafjes, dus gewoon door dat PvdA geleuter dat je maar moet stemmen want anders... toch maar gedaan.
Anyway, totale flauwekul, I know, maar vanaf 7:45.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lnpu4JYGQic&feature=kp[/youtube]
Die koppen van die 'politici' en kledij. Zo herkenbaar.

Anyway, totale flauwekul, I know, maar vanaf 7:45.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lnpu4JYGQic&feature=kp[/youtube]
Die koppen van die 'politici' en kledij. Zo herkenbaar.

- GTRene

ik heb voor zover ik weet m'n hele leven vanaf dat ik mocht stemmen trouw gestemd, zo ben ik opgevoed, maar zie wel wat in bovenstaande gevallen om niet te stemmen en die reden...
maar dan moet men het eigenlijk massaal doen, ja dat deden er al veel aan de opkomst te zien

maar bedoel nog massaler, maar ook dat zal ze niet stoppen...immers dan zeggen ze slechte opkomst maar de stemmen die er zijn geven die partij huppeldepup de overwinning...
en dat zal zo doorgaan tot het systeem veranderd...magoed dat zullen ze niet snel doen immers dik belegde boterham voor velen.
hoe dan te doen?