Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
- tomgtr
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...
Robin, dat is een open deur intrappen. Maar je keren tegen overheid / religie / geld heet anarchie. Ik geloof niet dat je met je huidige levensstijl echt thuis hoort in een tentje voor het WTC dus het blijf een beetje mijmeren hoe slecht het allemaal is terwijl je van je leven geniet?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ah, en als hij komt sturen moet dat haar zeker in een staart zitten zodat jij de indruk krijgt dat er een lekker wijf naast je zit?tomgtr schreef:Luco heeft meer haar. En hij komt een stukje i de GTR sturen als ik hem uitnodig

- Luco
tomgtr schreef:Luco heeft meer haar. En hij komt een stukje i de GTR sturen als ik hem uitnodig
jajajajajajajajajaja fantastische wagen

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Nee natuurlijk hoor ik niet in 'n tentje voor 't WTC lol. Alhoewel ik banken ook criminele organisaties vind:)tomgtr schreef:Robin, dat is een open deur intrappen. Maar je keren tegen overheid / religie / geld heet anarchie. Ik geloof niet dat je met je huidige levensstijl echt thuis hoort in een tentje voor het WTC dus het blijf een beetje mijmeren hoe slecht het allemaal is terwijl je van je leven geniet?
D'r gaat 'n hoop naar de overheid met 'n hoop risicolvol ondernemen en koppijn etc. waardoor er natuurlijk nooit voor mij 'n 458 en 'n Nautilus inzit waarschijnlijk:)
Ja ik ben tevreden met wat ik heb blablabla, maar je moet ook 'dromen'houden he:)
- GTRene
Nee, gelukkig wordt ik er niet depressief van, het opent wel de ogen meer en ik vind het goed om het onder ogen te brengen, let wel het gaat om die zaken/personen die in de berichten staan, dus meestal extremisten, niet om bij gefantaseerde personen of lieverdjes van DF, dat beschrijf ik nietPeric schreef:Wordt je er zelf niet een beetje depressief van René, van wat je allemaal post? Want het zijn niet de meest positieve dingen die je post. En ik weet wel dat je niet veel anders kan, maar ik zou er niet goed van worden. Ik zit ook thuis, ik dan zonder werk, maar ik ben niet de hele dag zulke artikelen aan het lezen, want ik kan me voorstellen dat het je visie en humeur niet ten goede zal komen.
Verder moet je gewoon doen wat jou het beste lijkt hoor.

Ik breng ze onder de aandacht omdat ze ook in vele berichten voorkomen en schijnbaar heel veel in de openbaarheid komen op websites maar die velen bv niet zien/lezen/horen vanwege een druk leventje of nu nog 'veilig' hoog en droog in het torentje in Den Haag zitten bv

en denken dan overkomt ons niet of denken tot de grens van NL en verder oogkleppen op op de kop in het zand stekende

Het is bv ook voor mensen die bv wel wat kunnen veranderen ergens in de wereld, het onder de aandacht brengen kan opnieuw de ogen doen openen of ff weer opletten/wakker worden zodat er bv ergens in de wereld wat aan veranderd kan worden via via via via zeg maar...niks doen of niet reageren of niet willen zien of niet weten oid betekent vaak dat er verder niks veranderd zeg maar....en niet alleen bekende DF's lezen hier

Het is ook zoals Robin het noemt, de kernpunten waar het om gaat waar je niet te licht over moet denken en of niet willen zien,wat wellicht 'makkelijk' is voor sommigen, magoed.
Ja door mijn omstandigheden en dus ook kleine wereldje moet je je wat bezighouden met, dus lees en hoor veel nieuws wereldwijd, niet dat ik alles kan onthouden met mijn zeefhoofd

Ik probeer vaak wel om niet dezelfde berichten te posten, zoals gezegd lees ik soms dezelfde soort berichten ook op andere nieuwssites.
afijn, zoals al gezegd, lezen hoeft niet, een ieder die het leuk vinden of wat ook, kan bv andere berichten te posten, maar aangezien de meeste alleen lezers zijn vallen die van mij meer geconcentreerd op zeg maar, let wel het gaat om de zaken/personen in die berichten, niet de door sommige in hun gedachten figuren oid

afijn, hoe dan ook, die zaken die ik post zijn er nu 1x zover de zaken kloppen of course, maar daar mag je je eigen filter voor gebruiken, val mij er niet op aan, beter is dat je bv met betere verklaringen komt of bv ander 'nieuws' plaatst oid.
hoe dan ook, its up to the posters

- dvh
Rene
Ik en de meeste DF'ers zitten nog steeds te wachten op de oplossing voor de economie waar jij een plan voor aan het schrijven was richting de MP.
Is het al af? Ben wel benieuwd namelijk

Ik en de meeste DF'ers zitten nog steeds te wachten op de oplossing voor de economie waar jij een plan voor aan het schrijven was richting de MP.
Is het al af? Ben wel benieuwd namelijk

- GTRene
lol, zo groot was het nu ook weer niet, het was een pijnpunt en 'verkeerd' zo het gingdvh schreef:Rene
Is het al af? Ben wel benieuwd namelijk![]()

maar dat was wel af, ook opgestuurd destijds,
het is al wel meer die kant op gegaan viel me op, maar dat komt vast niet door die uitleg van en hoe het beter zou kunnen voor die landen, en voor ons via mij uitgebreide uitleg van

- Joy
Ondertussen begint de onrust in Brazilië met betrekking tot het WK een tikkeltje uit de klauwen te lopen. Door de vele miljarden die worden verspild terwijl de bevolking het moeilijk heeft is de emmer gaan overlopen.
Politie ruimt zwervers en ander ongewenst volk op van de straat. Demonstraties worden met harde hand neergeslagen. Ziet er gezellig uit...
Politie ruimt zwervers en ander ongewenst volk op van de straat. Demonstraties worden met harde hand neergeslagen. Ziet er gezellig uit...
- Luco
Leuk he voetbal, zorgt nog voor meer ellende op de wereld dan geloof. 

- GTRene
gezellig die democratie en dat 'voetbal' geld ipv voor de mensen aldaar.
voetbal (dat zogenaamde betaalde top voetbal dan) en geld en die bedragen daar en of wat er voor moet wijken enz...
voetbal (dat zogenaamde betaalde top voetbal dan) en geld en die bedragen daar en of wat er voor moet wijken enz...

- Luco
Vraag maar eens op wat een gemiddeld amateurvereniging de gemeente kost, daar schrik je van, dat kost landelijk meer dan alle topclubs bij elkaar.
zon 40k per veld
zon 15k aan kleedgebouwen
zon 10 k aan onderhoud door sloop aan die gebouwen
zon 10 k aan groenonderhoud
dan heb ik het nog niet over de uren van diverse ambtenaren en de grond.
meeste clubs hebben toch zon 4 velden, dus dat is 200k per amateurclubje
en je hebt ongeveer 3000 clubs maal 200.000 euro= 6.000.000.000 euro.
6 miljard per jaar
dan schat ik het nog laag in.
en dat is exclusief bijkomende kosten, zoals verhuizingen van clubs en dergelijke
zon 40k per veld
zon 15k aan kleedgebouwen
zon 10 k aan onderhoud door sloop aan die gebouwen
zon 10 k aan groenonderhoud
dan heb ik het nog niet over de uren van diverse ambtenaren en de grond.
meeste clubs hebben toch zon 4 velden, dus dat is 200k per amateurclubje
en je hebt ongeveer 3000 clubs maal 200.000 euro= 6.000.000.000 euro.
6 miljard per jaar
dan schat ik het nog laag in.
en dat is exclusief bijkomende kosten, zoals verhuizingen van clubs en dergelijke
-
Het volk wil brood en spelen...
Voetbal of men dat nou wil of niet is superbelangrijk voor die ene helft (niet doelend op Brazilie alleen, ook NL etc) van de wereld en de andere zegt 't geen reet. Voetbal is dé belangrijkste bijzaak ter wereld.
Het filmpje uit Brazilië is natuurlijk een aanklacht tegen misstanden (arm-rijk) in Brazilië en hoe de politie daar nogal waardeloos mee omgaat, maar je gaat me niet vertellen dat álles wat we in dat filmpje zien regelrecht met de Mundial 2014 te maken heeft.(Want dan heeft men in Brazilië de regie omtrent dit soort zaken , 'prima' in de hand, we zien er geen ruk van op 't nieuws..Lijkt Rusland wel:) Rellen/demonstraties enzo ontstaan ook nogal eens vanuit andere ideeën, behalve voetbal:)
Venezuela/Caracas is zoniet nóg 'n véél grotere puinhoop(met dank aan Maduro) op 't moment en daar houden ze niet van voetbal(serieus, Beisbol is daar de publiekstrekker)

Voetbal of men dat nou wil of niet is superbelangrijk voor die ene helft (niet doelend op Brazilie alleen, ook NL etc) van de wereld en de andere zegt 't geen reet. Voetbal is dé belangrijkste bijzaak ter wereld.
Het filmpje uit Brazilië is natuurlijk een aanklacht tegen misstanden (arm-rijk) in Brazilië en hoe de politie daar nogal waardeloos mee omgaat, maar je gaat me niet vertellen dat álles wat we in dat filmpje zien regelrecht met de Mundial 2014 te maken heeft.(Want dan heeft men in Brazilië de regie omtrent dit soort zaken , 'prima' in de hand, we zien er geen ruk van op 't nieuws..Lijkt Rusland wel:) Rellen/demonstraties enzo ontstaan ook nogal eens vanuit andere ideeën, behalve voetbal:)
Venezuela/Caracas is zoniet nóg 'n véél grotere puinhoop(met dank aan Maduro) op 't moment en daar houden ze niet van voetbal(serieus, Beisbol is daar de publiekstrekker)

- GTRene
nou zijn er veel meer landen waar je niet 'happy' mag zijn, maar dit is wel een grappig voorbeeld.
trouwens die dame in dat rode jasje ziet er wel
uit.
trouwens die dame in dat rode jasje ziet er wel

In Iran zijn zes mensen opgepakt vanwege een filmpje op internet, waarin te zien is hoe ze dansen op de hit Happy van Pharrell Williams. Ze hebben daarmee de Iraanse gedragsnormen overschreden. De zes moesten op de Iraanse televisie berouw tonen.
Vorige maand verscheen het filmpje, Happy in Tehran op YouTube. Het was een bijdrage aan een internationale hype. Jongeren uit tientallen landen maakten hun eigen 'gedubde' versie van het nummer.
Openbare kuisheid
Te zien is hoe drie mannen en drie vrouwen op dakterrassen en in de straten van Teheran dansen en meezingen. De vrouwen dragen geen hoofddoek, wat in Iran verplicht is. Ze wilden laten zien dat je in Iran, ondanks de strenge religieuze wetten, gewoon plezier kunt hebben.
Toen de video wereldwijd bekend werd, grepen de Iraanse autoriteiten in. Een politiechef in Teheran spreekt van "een vulgaire clip die de openbare kuisheid heeft aangetast".
Censuur
De arrestaties zijn opmerkelijk, omdat de Iraanse president Rohani afgelopen weekend juist had gesuggereerd dat de Iraanse internetcensuur zou worden verzacht. Hij zei dat internet veel kansen biedt en dat zijn land daar niet zo krampachtig mee moet omgaan.
Eerder vroeg Rohani de Iraanse politie al om mild op te treden tegen vrouwen die hun haren niet volledig bedekken. Meer dan een oproep kan Rohani niet doen, want de handhaving van de religieuze wetten valt onder de verantwoordelijkheid van ayatollah Khamenei, de hoogste geestelijke in Iran.
-
Waar kan ik die stickers van Wilders bestellen?

- tomgtr
En ik de stickers : ik rem niet voor Wilders. Hij lost geen fuck op, is een onbetrouwbare regerings partner, een populistische half rechts half links schreeuwer (whatever Henk aen Ingrid willen horen) maar vooral een probleem veroorzaker. Zoals Theo Maassen al zei over Volkert G : in de sport noemen we dat te vroeg gepiekt.
-
Het ging me om de stickers van Wilders, niet om Wilders , Tom.
Wilders heeft nooit echt geregeerd dus is hij de probleemveroorzaker zeer zeker niet.
EDIT: Oh ja, probleemveroorzakers heb ik hier de laatste tijd ongeveer wekelijks in en om de toko.
Maar ja, daarvoor heb je de politie als je beste vriend, ongeveer.

Wilders heeft nooit echt geregeerd dus is hij de probleemveroorzaker zeer zeker niet.
EDIT: Oh ja, probleemveroorzakers heb ik hier de laatste tijd ongeveer wekelijks in en om de toko.
Maar ja, daarvoor heb je de politie als je beste vriend, ongeveer.

-
http://www.nu.nl/buitenland/3781330/sau ... es-op.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is een probleem, dus nu is Wilders dus de probleemveroorzaker. Of je gaat dieper en het waarom. Ik denk dat die gast ie ongeveer 600 jaar na JC de boel op stelten zette, aansprakelijk is. Nog dichter bij huis: Die Volkert en Mohammed B.
Als die betrekkelijk kleine incidentjes(de slachtoffers vroegen er toch gewoon zelf om nietwaar?) er niet waren geweest, had Wilders het 'niet zo ver geschopt', ben ik bang...
Dit is een probleem, dus nu is Wilders dus de probleemveroorzaker. Of je gaat dieper en het waarom. Ik denk dat die gast ie ongeveer 600 jaar na JC de boel op stelten zette, aansprakelijk is. Nog dichter bij huis: Die Volkert en Mohammed B.
Als die betrekkelijk kleine incidentjes(de slachtoffers vroegen er toch gewoon zelf om nietwaar?) er niet waren geweest, had Wilders het 'niet zo ver geschopt', ben ik bang...
- tomgtr
Omdat hij te laf was om te regeren, vervolgens wel gedoogde, geen verantwoording hoefde af te leggen en wel gemaakte afspraken terug draaide in de hoop daarmee wat extra zielen van het SP front naar zich toe te trekken.Robin schreef:
- tomgtr
Robin schreef:http://www.nu.nl/buitenland/3781330/sau ... es-op.html
Robin, noch de profeet Mohammed noch JC zijn het probleem. Fanatici/extremisten zijn het probleem. Aan beide kanten. Maar religie is een vorm van meningsvrijheid die we in het westen hoog hebben staan. Alleen kan je ook misbruik maken en die vrijheid gebruiken om olie op het voor te gooien of mensen te beledigen. Dat is voor de meeste mensen onverstandig maar prima. Echter als volksvertegenwoordiger is het onacceptabel.
- Luco
Robin schreef:Het volk wil brood en spelen...
Kan wel zijn, maar de meeste andere sporters en sportverenigingen moeten zelf alles bekostigen, zou bij voetbal ook wel mogen.
Niet 6 miljard ten koste van de belastingbetaler omdat je iets graag wil doen, dan betaal je het maar lekker zelf.
-
Dat vind jij. En nu verder? Wilders is maar 'n (irritant?) zandkorreltje in deze samenleving(die groter is dan alleen Nederland). Religie IS de probleemveroorzaker numero 1 op de voet gevolgd door (het niet hebben van) geld.tomgtr schreef:Omdat hij te laf was om te regeren, vervolgens wel gedoogde, geen verantwoording hoefde af te leggen en wel gemaakte afspraken terug draaide in de hoop daarmee wat extra zielen van het SP front naar zich toe te trekken.Robin schreef:
-
@luco, voetbal is te groot om dat om te draaien naar hoe jij 't qziet en wil(en je daar zeker 'n punt hebt) , inderdaad 'n vorm van religie:)
-
Klopt, maar als olie op 't vuur gooien gaat ontaarden in het elimineren(doden, afranselen, martelen) van de olie-op-het-vuur-gooier (of andersdenkenden) of levenslang vogelvrij verklaard zijn (bij Salman Rushdie) dan haak ik af. Geen verdere discussie mogelijk. Punt.tomgtr schreef:Robin schreef:http://www.nu.nl/buitenland/3781330/sau ... es-op.html
Robin, noch de profeet Mohammed noch JC zijn het probleem. Fanatici/extremisten zijn het probleem. Aan beide kanten. Maar religie is een vorm van meningsvrijheid die we in het westen hoog hebben staan. Alleen kan je ook misbruik maken en die vrijheid gebruiken om olie op het voor te gooien of mensen te beledigen. Dat is voor de meeste mensen onverstandig maar prima. Echter als volksvertegenwoordiger is het onacceptabel.
-
Verder ivm de EU verkiezingen morgen hoeft niemand 'bang te zijn' dat ik PVV ga stemmen, en zeer zeker geen D66... PvdA zie ik als groot gevaar en VVD als sukkels eerste klas. Noem mij 'n sukkel eerste klas:)
- tomgtr
Robin schreef:
Klopt, maar als olie op 't vuur gooien gaat ontaarden in het elimineren(doden, afranselen, martelen) van de olie-op-het-vuur-gooier (of andersdenkenden) of levenslang vogelvrij verklaard zijn (bij Salman Rushdie) dan haak ik af. Geen verdere discussie mogelijk. Punt.
Robin, ook daar gef ik je volledig gelijk in. Denk nagenoeg iedereen wel. Nogmaals, extremisme is oorzaak van ellende. Heb je echt het idee dat ik extremisme of wangedragvan Moslims op enige wijze goedkeur? Kom op zeg. Alleen vind ik niet dat wij nuance overboord moeten gooien "omdat zij het ook doen".