Wel een fijn geluid zo'n R32 ..
Het geluid van de R32 mis ik inderdaad het meest! Vooral die lekkere roffel bij gas loslaten met een koude motor ...
Hoe was de overgang van veel pk op de voorwielen naar veel pk op de achterwielen?
Van vierwielaandrijving naar achterwielaandrijving heb ik nog geen last of voordeel gehad. Dit wordt waarschijnlijk pas echt merkbaar als je de limieten van de auto wat meer opzoekt. Of bij erg slechte weersomstandigheden zoals gladheid. Met de golf kon je eenvoudig door de sneeuwhopen wegrijden zonder de auto eerst uit te moeten graven. Ik verwacht dat dit bij de BMW wel anders zal zijn.
Oude van Mikie
Het is inderdaad de oude auto van Mike.
Mooi ding, wat een vermogen ook! Is dat gecontroleerd te rijden of wielspin...?
Tot nu toe is het goed te rijden. Op droog asfalt in de tweede versnelling het gas intrappen geeft wel echt een duw in de rug maar voor zover ik heb kunnen merken geen wielspin. Overigens rijd ik met het DTC ingeschakeld dus misschien dat dit systeem ingrijpt zonder dat ik het merk?
Een groot verschil tussen de VW en de BMW vind ik terug in de bediening. Bij de VW kan ik mij herinneren dat ik alles zo onder de knie had en dat het intuïtief aanvoelde. Bij de BMW heb ik moeite met een heleboel zaken; de cruise control welke op een apart hendeltje zit wat alle kanten op bewogen kan worden. Het zit ook nog eens verstopt achter het stuur dus ik moet het echt zoeken en dan op het stangetje kijken welke kant op bewegen nu eigenlijk wat doet; de richtingaanwijzer die door een drukpunt heen geduwd moet worden (met daarbij het risico van het geven van een signaal met groot licht); de bediening van de ruitenwissers - ook een hendeltje maar ook nog eens met een drukknopje erop, etc. Ook de iDrive zou naar mij idee wel wat gebruikersvriendelijker kunnen. De ideale zitpositie heb ik ook nog niet gevonden. Ik zit graag vrij dicht op het stuur en heb de stoel nu in de laagste stand maar nog steeds zit de bovenkant van het dashboard achter de bovenste rand van het stuur. Zo zie ik net de indicatoren van de richtingaanwijzers niet en het bovenste stukje van de tellerunits vallen ook buiten mijn zicht.
Wellicht dat als ik van BMW naar VW was overgestapt hetzelfde "probleem" had gehad maar bij de VW voelde het allemaal wat eenvoudiger aan. Ik ben benieuwd hoe Ad dit voelt - hij rijdt nu immers VW en heeft ook veel BMW gereden.
Deze "ongemakken" worden overigens ruimschoots goedgemaakt door het rijplezier dus vat dit allemaal niet te negatief op aub!
Groet,
Ivan