ervaringen met schroefsets en verlagings veren ?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
myalexx

ervaringen met schroefsets en verlagings veren ?

Bericht door myalexx » 18 mei 2014, 16:47

Hallo allen,

Ik heb me inmiddels al helemaal suf gezocht op het internet maar niks duidelijks kunnen vinden..

Ik heb dus een V40 T4 uit 2002 met standaard een heico verlagings set en een sport onderstel af-fabriek volvo.

Nou heb ik LA een lekke demper en heico zegt wij leveren niks meer voor jou auto ga maar naar de dealer..
dealer zegt, jou auto heeft af fabriek die dempers ( nivomats etc ) dus kunnen niks voor je betekenen..

eind goed al goed..

Ik wil m'n auto niet verhogen maar voor mijn auto is opzich genoeg te krijgen ( vooral veel chineze spullen ) zoals bc racing enzo..

ook een kw 1 schroefset ..

Maar ik vind weinig op het www en wil toch mn auto weer goed hebben.

Heico is opzich best stug, ( op een klinkerweg is 30/40 de max )
Ik wil gewoon en goeie set terug hebben waar niet m'n vullingen eruit knallen en grip 0,0 is..

Gezien hier een hoop mensen zitten met veel verstand en ervaring met diverse merken van dempers en veren etc..

Ik hoop in ieder geval een hoop van jullie te leren en ervaring op te doen :D

Ps. het word geen ringtool alleen een rappe gezinswagen.

Alvast erg bedankt.

Gr Alexx

Niels
Auto: Prius+

Re: ervaringen met schroefsets en verlagings veren ?

Bericht door Niels » 18 mei 2014, 18:39

Liever KW dan een Chinese set eronder! KW bevalt mij vrij goed maar er zijn natuurlijk meer merken. Hoe en wat specifiek onder de Volvo is lastig te zeggen.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 18 mei 2014, 19:34

Bilstein B12 is volgens mij een goed compromis voor een vlotte gezinsauto, dat is ook wat ik overweeg voor mijn V50.

myalexx

Bericht door myalexx » 18 mei 2014, 19:36

Er zijn een hoop veren te verkrijgen..
Maar dempers weer niet ( ja bilstein b4?) Maar dat is weinig sport..
Of een Verdwaalde koni geel ( word namelijk niet meer geproduceerd en schijnt ook hard te zijn ?)

Schroefset heb je;

- XYZ.
- K-Sport.
- BC-Racing.
- Intrax ( duur )
- KW varriant 1 ( word gezegd dat dit vrij stug is )
- FK " diverse varianten"

Wellicht nog een paar, maar ik ben er niet in thuis en vind zonde om iets te kopen wat achteraf echt troep is..

Gr. Alexx

myalexx

Bericht door myalexx » 18 mei 2014, 19:36

MartijnGizmo schreef:Bilstein B12 is volgens mij een goed compromis voor een vlotte gezinsauto, dat is ook wat ik overweeg voor mijn V50.
Bestaat niet voor v40

DF-user-4179

Bericht door DF-user-4179 » 18 mei 2014, 20:20

die chineese meuk zou ik idd ook niet doen..

KW is het enige wat ik ook zo kan vinden voor je auto en dan zit je toch zo op een €1199,- Ik heb toen een dergelijke set gehad op mijn c2 (die was in hardheidverstelbaar) maar helaas voor jou auto is alleen een variant 1 set beschikbaar zonder hardheid instelling. Bilstein B12 is overigens bilstein dempers met Eibach veren maar zoals je zelf al aangeeft is er voor jou auto alleen B4 beschikbaar.

ik heb laatst ook al wat uitgezocht voor een klant met een volvo maar echt veel keus is er niet. Tenminste niet kwa gangbare merken in NL. Misschien eens informeren op een zweeds forum oid waar ze daar mee rijden ?

myalexx

Bericht door myalexx » 18 mei 2014, 20:31

KW 1 schijnt kij hard te zijn ??

En mijn Engels / Zweeds is niet heel goed :(

Martijn M

Bericht door Martijn M » 18 mei 2014, 20:36

BC Racing is gewoon een fatsoenlijk merk. Dat is geen chinese troep.

myalexx

Bericht door myalexx » 18 mei 2014, 20:42

Martijn M schreef:BC Racing is gewoon een fatsoenlijk merk. Dat is geen chinese troep.
Nouja daarom kom ik dus hier, gezien hier veel mensen zitten met product kennis :)
Ik heb er simpel gezegd gewoon geen ervaring mee.

En om nou +/- 1000€ te betalen om vervolgens troep gekocht te hebben vind ik zonde..

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 18 mei 2014, 20:49

BC valt me niet tegen na 2 jaar gebruik, alle verf zit er nog op. :)
Aardig prijs/kwaliteit verhouding. Beter dan verwacht iig.

myalexx

Bericht door myalexx » 18 mei 2014, 20:55

EmielS60 schreef:BC valt me niet tegen na 2 jaar gebruik, alle verf zit er nog op. :)
Aardig prijs/kwaliteit verhouding. Beter dan verwacht iig.
Emiel / s60

Dan ben jij DE Emil zeker. ( althans dat vermoed ik )
Wel eens over je gehoord van Ruben en Rob

Maar ik wil gewoon goed spul en als het instelbaar is dat het op soft niet nog steeds stuiterd..
Of dat het gaat lekken of je schroefdraad vast rot :?

Twan81

Bericht door Twan81 » 18 mei 2014, 20:57

Je zou eens contact kunnen opnemen met http://www.cobra-suspension.nl. Geen Chinese kwaliteit maar Nederlandse kwaliteit :)

Veren kunnen ze zeker leveren voor jouw auto. In elke gewenste maat en sterkte zelfs.
Dempers kon ik zo snel even niet vinden.

myalexx

Bericht door myalexx » 19 mei 2014, 06:26

Verlagings veren vind je idd wel, maar nagenoeg geen dempers..
Allemaal origineel vervanger ( dus standaard / slap )
Waardoor de kans op doorslaan en aanlopen groter is.

Tim N

Bericht door Tim N » 19 mei 2014, 15:42

De Emiel idd a.k.a. Emilip, hij en Ruben rijden iig met de BC set ;-P

myalexx

Bericht door myalexx » 19 mei 2014, 15:52

Tim N schreef:De Emiel idd a.k.a. Emilip, hij en Ruben rijden iig met de BC set ;-P
Maar is het redelijk of echt aan te raden bc racing ?
Met de auto ga ik ook op vakantie etc.

Niet dat het zoiets is als vmaxx..

Waarmee je weg stuiterd, kij hard is en van comfort en grip/wegligging weinig overblijft

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mei 2014, 16:23

BC heeft 2 types, 1 meer road das de racing denk?
en 1 voor track, die zal wel hard/stug zijn...

ga er dus vanuit dat het comfort redelijk is, daarnaast kun je zelf de veer op de gewenste spanning zetten...
dus daar kun je ook wat mee spelen omdat de veerpoot in de poot kan draaien en dus onafhankelijk van elkaar is (of hoe zeg je dat)

ow, je hebt zelfs 4 soorten van BC, zie bv hier voor de Z3M

http://www.bc-racing.co.uk/br-series-coilovers" onclick="window.open(this.href);return false;

zo te lezen zijn bv de BR en de V1 ten eerste ook voor straat en daarnaast op trackdays oid te gebruiken, de andere meer track oid, dus denk wat harder.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mei 2014, 16:25

voor jou auto hebben ze schijnbaar alleen de RM serie?
die kan dus wat stugger zijn als ik de lijst zo zie, maar hoe stug? ff op Volvo forum oid kijken?

http://www.bc-racing.co.uk/applications ... 95-04.html" onclick="window.open(this.href);return false;

hm, schijnbaar is er ook wel een BR set voor de V40,dat valt weer mee

http://www.andysautosport.com/shopbybra ... ea2&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mei 2014, 16:34

misschien dat je hier wat uit kan halen>

http://www.redlineperformance.ca/00-04- ... -Coilovers" onclick="window.open(this.href);return false;
Our BR model is perfect for street driving and occasional road course duty. With easily accessible adjustment knobs for fine tuning your compression/rebound and separately adjustable ride height, having a performance coilover system couldn‰Ûªt be any easier. You choose how low or high you want your vehicle, no preset ride height here, and our patented concave lower locking ring keeps it locked in. All of our systems come with pillowball mounts to provide the most feedback possible from your suspension and to sharpen your steering response. BC‰Ûªs available front and rear camber plates also allow you to get the perfect alignment setup without compromise. All this while providing a strong, attractive looking coilover system.
bij specificaties staat de veer sterkte, wellicht kan iemand daar wat mee>

http://www.redlineperformance.ca/00-04- ... -Coilovers" onclick="window.open(this.href);return false;

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 19 mei 2014, 19:21

Ik denk dat ie die Emiel ben. Ik ken iig een Rob en een Ruben. :lol:
Louter positieve verhalen natuurlijk.. :duh:

Ik weet niet hoe de BC set voor de X40 is, geen ervaring mee. Schokdempers op een redelijk losse stand (zitten er 32 op waarvan de laatste 10/12 merkbaar verschil maken) is niet fijn rijden, hard is het prima. Ze zijn niet gemaakt om los te rijden. Het is net wat je wilt, ik wilde een stugge auto met camberplates. Met kiddo's in de auto zou ik op zoek gaan naar een mooie schokdemper met verlagingsveren combi, geen schroefset.

myalexx

Bericht door myalexx » 19 mei 2014, 22:03

EmielS60 schreef:Ik denk dat ie die Emiel ben. Ik ken iig een Rob en een Ruben. :lol:
Louter positieve verhalen natuurlijk.. :duh:

Ik weet niet hoe de BC set voor de X40 is, geen ervaring mee. Schokdempers op een redelijk losse stand (zitten er 32 op waarvan de laatste 10/12 merkbaar verschil maken) is niet fijn rijden, hard is het prima. Ze zijn niet gemaakt om los te rijden. Het is net wat je wilt, ik wilde een stugge auto met camberplates. Met kiddo's in de auto zou ik op zoek gaan naar een mooie schokdemper met verlagingsveren combi, geen schroefset.
Dus als ik het goed begrijp kan het alleen stug, mrja wat is stug ( vullingen uit je mond )
want wat ik nu heb is ook redelijk stug..
( dus bijvoorbeeld met 1 klik kan je niet normaal rijden ? )

mbt verlagingsveren enzo, er zijn alleen nog originele dempers te koop ( dus comfort spul )
een bekende heeft dit ook.. icm eibach pro en daarmee lopen de wielen soms aan als de auto volgeladen is voor vakantie.. hier zit ik eigenlijk niet op te wachten..

enige wat ik kon vinden wat beschikbaar was / is voor m'n auto heb ik een x aantal posts hierboven neergezet.

Ik zit een beetje in een k met peren situatie..

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 19 mei 2014, 22:36

Idd...wat is stug?

Als ik de ouwelui in de auto heb zitten of zij rijden met mijn auto dan doe ik de dempers een aantal (3/4) kliks los en hoor ik ze nergens over. In 'mijn' stand heb ik meer last van de rijhoogte dan dat ik oncomfortabel in de auto zit. Kan je wel uitnodigen om een rondje ermee te rijden maar het is denk ik niet representatief voor een X40...en een beetje uit de buurt. :)

Iedere set op de nivomats (oke, je hebt OEM Volvo verzwaarde veren voor de X40 maar dat ziet er niet uit) na zal vol beladen de kont naar beneden gooien, ook de BC. Je zou er een zwaardere veer bij kunnen bestellen maar denk niet dat het de wegligging met lege auto bevorderd.

myalexx

Bericht door myalexx » 19 mei 2014, 22:49

EmielS60 schreef:Idd...wat is stug?

Als ik de ouwelui in de auto heb zitten of zij rijden met mijn auto dan doe ik de dempers een aantal (3/4) kliks los en hoor ik ze nergens over. In 'mijn' stand heb ik meer last van de rijhoogte dan dat ik oncomfortabel in de auto zit. Kan je wel uitnodigen om een rondje ermee te rijden maar het is denk ik niet representatief voor een X40...en een beetje uit de buurt. :)

Iedere set op de nivomats (oke, je hebt OEM Volvo verzwaarde veren voor de X40 maar dat ziet er niet uit) na zal vol beladen de kont naar beneden gooien, ook de BC. Je zou er een zwaardere veer bij kunnen bestellen maar denk niet dat het de wegligging met lege auto bevorderd.
Mijne is nu gewoon goed stug ( maw nog genoeg grip )
Heb 230gps op snelweg gereden ( Duitsland )
Zonder slingeren of wat dan ook.

Rotonde pak ik zo met 50 ( normale rotonde niet die grote )
Alleen ja LA is lek en nu begint de achterkant steeds meer de zwabberen..
Dus echt bochten maken zit er niet meer in..

* gelukkig heb ik als voor ww verkeer een bus *

Maar ik wil gewoon geen set dat waarvan je denkt.. Ik ken net zo goed een stalen stang ertussen zetten..
En als ik met volle lading rijd kan je klik zwaarder zetten en evt de achterkant even 1cm omhoog schroeven..

Maar de hamvraag, kan je bijvoorbeeld normaal op 1 of 2 kliks rijden ?
En in hoeverre komt de set in de buurt van bijvoorbeeld een setje comfort dempers / veren ?
Gewoon ter indicatie.

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 19 mei 2014, 23:00

Ik durf daar geen uitspraak over te doen, zo zacht heb ik ze niet gehad op de weg. Maar het lijkt mij niet lekker rijden met de demping helemaal open, denk dat je wagenziek word. :kotsen:

myalexx

Bericht door myalexx » 19 mei 2014, 23:06

EmielS60 schreef:Ik durf daar geen uitspraak over te doen, zo zacht heb ik ze niet gehad op de weg. Maar het lijkt mij niet lekker rijden met de demping helemaal open, denk dat je wagenziek word. :kotsen:
Dat bedoelde ik dus met een van de laatste zinnen..
Kan je aardig in de buurt komen van een comfort onderstel ?
Dus kan je hem aardig soft zetten?

Of rijd dit meteen niet meer ?
Omdat jij iets had van 5 kliks terug ?

EmielS60

Bericht door EmielS60 » 19 mei 2014, 23:10

Ja, 5 kliks terug van 27, dus naar 22. Bij BC (en XYZ ook vermoed ik) heben de eerste 20 kliks niet echt een merkbare functie. :lol:

Plaats reactie