Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door GTRene » 13 mei 2014, 14:16

ze hebben het meeste zo mooi 'bombproof' gemaakt. :ongeveer als:

eigenlijk 'ongelofelijk' dat ze zoiets 'toelaten' , iets wat goed fout is ala slavernij en discriminatie en de rechten van de mens aan tast, toestaan als het ware.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 mei 2014, 14:46

Rusland...Oekraïne deel, de Krim.

Turkije...Cyprus deel.

Afbeelding
De grens loopt dwars door de hoofdstad NicosiaEPA

Turkije is niet van plan om Cyprus de schadevergoeding te betalen van 90 miljoen euro die het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EVRM) gisteren vaststelde. De Turkse minister Davutoglu van Buitenlandse Zaken wijst erop dat zijn land Cyprus niet erkent.

Een derde van het bedrag is bedoeld voor nabestaanden van Grieks-Cyprioten die zijn verdwenen bij de bezetting door Turkije van Noord-Cyprus in 1974. Zestig miljoen euro is voor Grieks-Cyprioten die na de Turkse invasie werden verdreven.

"De uitspraak van het Hof bevat juridische tegenstrijdigheden en daarom is het voor ons niet bindend, qua betalingen", sprak Davutoglu.

Turkse invasie
Cyprus spande de zaak twintig jaar geleden aan bij het EVRM. Als lid van de Raad van Europa is Turkije gebonden aan uitspraken van het Hof. In 2001 velde het Hof al een oordeel over de zaak, dat positief uitviel voor Cyprus, maar tot vaststelling van de som kwam het tot gisteren niet.

Cyprus is sinds 1974 verdeeld in een Turks deel in het noorden en Grieks deel in het zuiden. Geen enkele staat heeft overigens de annexatie door Turkije van het noordelijke deel erkend.

Turkije greep destijds in om te voorkomen dat het hele eiland zou worden ingelijfd door Griekenland. Het land wilde naar eigen zeggen de Turks-Cypriotische minderheid beschermen.
http://nos.nl/artikel/647282-turkije-cy ... niets.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mei 2014, 13:15

Een 27-jarige vrouw uit Soedan kan de doodstraf krijgen omdat ze de islam heeft verruild voor het christendom.
http://www.nujij.nl/algemeen/soedanese- ... 5536.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;
Een rechtbank heeft de vrouw tot donderdag de tijd gegeven om weer terug te keren tot de islam.
Miriam Yahya Ibrahim wordt beschuldigd van afvalligheid en overspeligheid. Ze bekeerde zich tot het christendom en trad in het huwelijk met een christelijke man. Dat is voor moslima's in Soedan verboden en maakt de huwelijksovereenkomst ongeldig.
Mensenrechtenorganisaties hebben hun afschuw over de zaak uitgesproken en roepen de islamitische regering van het Afrikaanse land op de vrijheid van godsdienst te respecteren.
http://www.nu.nl/buitenland/3774711/soe ... keuze.html" onclick="window.open(this.href);return false;

duidelijk geval aldaar, de Islam discrimineert... en niet zo'n beetje ook.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 14 mei 2014, 13:17

Dus mogen wij het ook? Snap je punt niet.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mei 2014, 13:35

tomgtr schreef:Dus mogen wij het ook? Snap je punt niet.
natuurlijk mogen wij dat niet! ik snap je punt niet ;-)

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mei 2014, 13:47

tijdje geleden dropte ik al iets over de gevaarlijke ziekte MERS wat toen nog redelijk de ver van je bed show was....
tijdje later was het al beland in Europa Italie....

nu is het ook in NL geconstateerd bij een patient die een bezoek aan Saoedi-Arabie pleegde.
Een Nederlandse man is besmet met het gevaarlijke MERS-coronavirus. De man raakte tijdens een bezoek aan Saoedi-Arabië besmet met het potentieel dodelijke virus en wordt momenteel verpleegd in het Medisch Centrum Haaglanden (Westeinde) in Den Haag. Zijn toestand is stabiel. Dat heeft het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gemeld.
http://www.nujij.nl/algemeen/nederlande ... 0245.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;
Een Nederlandse man is besmet met het gevaarlijke MERS-coronavirus. De man raakte tijdens een bezoek aan Saoedi-Arabië besmet met het potentieel dodelijke virus en wordt momenteel verpleegd in het Medisch Centrum Haaglanden (Westeinde) in Den Haag. Zijn toestand is stabiel. Dat heeft het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gemeld.
Een infectie met het virus MERS kan ernstige luchtwegklachten veroorzaken. Sinds 2012 is er een uitbraak van het virus in het Midden-Oosten. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) is dinsdag in een spoedzitting bijeengekomen om te overleggen over het stijgend aantal gevallen van het dodelijke MERS-virus. De WHO noemt het virus een 'internationaal zorgwekkende bedreiging voor de gezondheid'.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... abie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

tomgtr

Bericht door tomgtr » 15 mei 2014, 09:24

GTRene schreef:
Dus waarom is het noemenswaardig? Blanken discrimineren, moslims discrimineren, negers discrimineren, chinezen discrimineren etc etc etc. Als je zegt zie je wel, moslims discrimineren probeer je toch iets te zeggen? Zoniet dan is het net zo noemenswaardig als dat je gister ben wezen schijten en dat het bruin was. Schijnt dat moslim poep trouwens ook bruin is....

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mei 2014, 11:07

tomgtr schreef:
GTRene schreef:
Dus waarom is het noemenswaardig? Blanken discrimineren, moslims discrimineren, negers discrimineren, chinezen discrimineren etc etc etc. Als je zegt zie je wel, moslims discrimineren probeer je toch iets te zeggen? Zoniet dan is het net zo noemenswaardig als dat je gister ben wezen schijten en dat het bruin was. Schijnt dat moslim poep trouwens ook bruin is....
dat weet ik niet, nooit naar moslim poep gekeken ;-)

maar dat sloeg op bv al die roeptoeterende Marokaantjes bv in NL die velen uitschelden met ziektes en vrouwen uitmaken voor? en joden weet ik wat...en noemen ons als de discriminerende terwijl ze nog aan het roeptoeteren en vol aan het discrimineren zijn!
daar sloeg dat op en helemaal dat ik zei (kan je ook lezen) "duidelijk geval daar" dus daar bij die idioten.

vandaar dat het best eens genoemd mag worden om bepaalde figuren die het nog niet door hadden wakker te schudden. :thumbup:
Laatst gewijzigd door GTRene op 15 mei 2014, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 mei 2014, 11:08

Wat mij dan wél weer opvalt is dat met die ontvoering door Boko Haram van die >200 meisjes in Nigeria, allerlei VIPs/coryfeen opstaan for the good cause, maar je geen enkele weldenkende normale moslim(organisatie) dit gedoe ziet veroordelen. Ook de 'linkerkant' blijft weer eens stil.

Diezelfde 'linkerkant' hoor je trouwens ook niet echt inzake Poetin/Oekraine. Terwijl als de as van het kwaad(de VS dus) weer eens wat uithaalt, de linkerkant niet te zuinig op de barricaden staat:)

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mei 2014, 12:09

Europa zou het ook zo moeten doen als bv Australie!
Vluchtwegen naar 'Europa'
Afbeelding
De EU heeft miljarden geïnvesteerd in het peperdure grensbewakingssystem Eurosur, maar de toestroom van asielzoekers uit -vooral- islamitische landen blijft maar doorgaan.

Sterker, in plaats dat de marine van betrokken eurozonelanden (vooral Italië en Spanje) de boten terugsleept naar haven van herkomst, zoals de Australiërs doen, helpen ze de vluchtelingen veilig aan wal in hun 'Beloofde Land': Europa. Het moge duidelijk zijn, dat de Europese belastingbetaler vervolgens twee keer betaalt, misschien wel drie keer. Eerst voor een peperduur 'bewakingssysteem', vervolgens voor de opvang van de vluchtelingen en tenslotte voor de gevolgen van het toelaten van grote groepen mensen (vooral mannen) uit cultuurvreemde landen. Met het staande Europese beleid ten aanzien van 'gezinshereniging' betekent dat, dat je kunt wachten op het moment dat de rest van de familie zich bij gevluchte Papa voegt. Inclusief ooms, tantes en de hele santekraam. Want EU-regels zijn regels en al die gevluchte mensen worden natuurlijk allemaal ernstig bedreigd in eigen land.

Je vraagt je af waar het gezonde verstand zit van de EU-beleidsmakers, want het moge ook duidelijk zijn dat op deze manier de ongebreidelde toestroom van dit soort vluchtelingen niet ingedamd wordt. We weten allemaal, dat in verreweg de meeste gevallen de werkelijke reden om naar Europa te komen economische motieven zijn. Heel begrijpelijk vanuit betrokkenen, maar onbegrijpelijk vanuit Europees bestuurlijk beleid. De eurozonelanden, zeker de zuidelijke, kampen al met enorme sociale problemen ten gevolge van de eurocrisis, de one-size-fits-none munt. Het draagt dan bepaald niet bij aan het herstel van de stabiliteit van die samenlevingen om dan nog eens tienduizenden islamieten de Unie in te laten komen. Mensen uit een andere cultuur, met een andere taal en met andere normen en waarden dan de Europese. Het resultaat is dan voorspelbaar: 'een enkele reis naar de onderklasse', zoals wijlen Pim Fortuyn het uitdrukte. Een reis die bovendien in de meeste gevallen niet eindigt in Lampedusa of Sofia, maar in Londen, Amsterdam en Berlijn. Om nog te zwijgen over het risico van import van besmettelijke virussen, zoals het Mers virus.

De enige juiste manier om vluchtelingenstromen effectief in te dammen is opvang in eigen regio. Ook dit weet iedereen al jaren, maar het gebeurt niet. Als dit EU-beleid wordt doorgezet, dan zal er nimmer een einde komen aan de eindeloze immigratie vanuit Noord-Afrika en andere islamitische landen als Irak, Afghanistan, Turkije en Iran. Alleen al in Egypte zijn er 40 miljoen jongeren onder de 25 jaar, die geen gunstig economisch perspectief hebben in eigen land. Die enorme kweekvijver aan testosteron moet ergens heen. Waarheen? Naar het land waar het leven goed is, dus naar 'Europa'. Dan hebben de Australiërs het beter begrepen. Sinds het terugslepen naar haven van herkomst is er geen illegale vluchteling meer geland op Australische bodem. En natuurlijk schreeuwen allerlei 'mensenrechten apologeten' moord-en-brand, dat Australië het (door henzelf mede ondertekende) VN-vluchtelingenverdrag schendt, maar de Aussies hebben daar gewoon lak aan. Hun harde beleid werkt en het ging de Australische regering om resultaat. The Australian meldt in haar bericht van 13 januari jongstleden, dat het harde beleid van de regering vruchten afwerpt:

"The Abbott government has won a mighty, if still provisional, victory against people-smugglers. Today, it is just under four weeks during which no illegal immigrant has arrived in Australia by boat, nor been taken into Australian immigration authority for transfer to Manus Island or Nauru. This is the clearest and most emphatic vindication yet of the electorate’s decision to change the government in September. It may be something of a turning point in modern Australian history. It offers Australia the chance of avoiding the European fate of creating a vast underclass of people alienated from their host society."

De Viviane Redings van deze wereld mogen hier misschien niet gelukkig mee zijn, maar deze aanpak sorteert meer effect dan die van de EU. En het scheelt vooral geld, héél veel geld. Geld dat de EU nu niet heeft, maar mogelijk gaat halen. Bij de spaarders en belastingbetalers.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... aar-europa" onclick="window.open(this.href);return false;

:clap:

Peric

Bericht door Peric » 15 mei 2014, 14:01

Dat schreef ik pas al. Waarom kunnen die vluchtelingen niet terug gesleept worden naar het land van herkomst?

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mei 2014, 14:45

en daar in die landen bedrijven en of steden bouwen zodat ze daar wat kunnen opbouwen, daar zou iedereen op den duur beter van worden, nu worden er elk jaar vele miljarden veelal verspild (niet alles of course) en kunnen ze landen ernstig ontwrichten als de stroom aanhoud.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mei 2014, 15:06

bizar, alhoewel, ook weer niet eigenlijk, toch opmerkelijk :)
Waar wij veelal op de Kalverstraat te vinden zijn om de zuurverdiende centjes van deze blog en webshop uit te geven gaan de boys van VICE liever wat avontuurlijker te werk. Zij reizen naar Bulgarije om een kernkop te kopen. Kernop? Ja zo’n ding dat ontploft en een hoop boem boem aanricht. Zo’n bom zal een hoop mensen doden maar wat erger is, is dat één zo’n ding Manhattan in een slag kan veranderen in een modern Tsjernobyl waar je zeker 40 jaar niet hoeft te komen. Bizar hoe makkelijk zoiets te koop is en wat een boeven er op de wereld lopen.

http://colourfulrebel.com/nl/shoppen-vo ... bulgarije/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 mei 2014, 17:40

GTRene schreef:
tomgtr schreef: Dus waarom is het noemenswaardig? Blanken discrimineren, moslims discrimineren, negers discrimineren, chinezen discrimineren etc etc etc. Als je zegt zie je wel, moslims discrimineren probeer je toch iets te zeggen? Zoniet dan is het net zo noemenswaardig als dat je gister ben wezen schijten en dat het bruin was. Schijnt dat moslim poep trouwens ook bruin is....
dat weet ik niet, nooit naar moslim poep gekeken ;-)

maar dat sloeg op bv al die roeptoeterende Marokaantjes bv in NL die velen uitschelden met ziektes en vrouwen uitmaken voor? en joden weet ik wat...en noemen ons als de discriminerende terwijl ze nog aan het roeptoeteren en vol aan het discrimineren zijn!
daar sloeg dat op en helemaal dat ik zei (kan je ook lezen) "duidelijk geval daar" dus daar bij die idioten.

vandaar dat het best eens genoemd mag worden om bepaalde figuren die het nog niet door hadden wakker te schudden. :thumbup:
Schei eens uit met de hele wereld, moslims, linksmensen, politici, de Nederlandse democratie, Polen, de EU en roeptoeterende Marokkaantjes overal de schuld van te geven Rene. Het wordt er echt niet beter door. Ik mag toch hopen dat er meer zinvolle zaken zijn waarmee jij je dagen gevuld krijgt?

Luco

Bericht door Luco » 15 mei 2014, 18:02

nee :mrgreen:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 15 mei 2014, 18:08

Eerlijk gezegd met Luco eens. Lijkt erp dat Rene hele dag internet af zit te struinen naar al die vreselijkheden in Nederland terwijl de grootste locale zorg het carbid schieten met oud en nieuw is. Ik vind discussies gezond, meningen delen leuk. Maar zo'n beetje elk woord wat je tegenkomt op internet hier copy pasten. Pffff.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mei 2014, 18:25

ik geef alleen wat berichten door wat je er mee doet moet jij weten Bram, hopelijk laat je mij ook en bied je zo ook anderen de kans om ook dit soort berichten eventueel te kunnen lezen en zijn of haar eigen oordeel erover te vellen.

Ik ben ik en jij bent Bram, keep that in mind :beer:

jullie kunnen je eigen berichten delen die je interessant vind en of wilt delen.

ik lees alleen aardig wat nieuws/berichten op een aantal sites, hoop dat dat niet verboden is ;-)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 15 mei 2014, 18:47

GTRene schreef:jullie kunnen je eigen berichten delen die je interessant vind en of wilt delen.
Man; tegen de tijd dat ik al jouw posts gelezen heb, is het al weer bedtijd voor me :mrgreen:

Bram

Bericht door Bram » 15 mei 2014, 18:58

GTRene schreef:ik geef alleen wat berichten door wat je er mee doet moet jij weten Bram, hopelijk laat je mij ook en bied je zo ook anderen de kans om ook dit soort berichten eventueel te kunnen lezen en zijn of haar eigen oordeel erover te vellen.

Ik ben ik en jij bent Bram, keep that in mind :beer:

jullie kunnen je eigen berichten delen die je interessant vind en of wilt delen.

ik lees alleen aardig wat nieuws/berichten op een aantal sites, hoop dat dat niet verboden is ;-)
Natuurlijk is eenieder hier vrij om te posten en lezen wat die wil, dat is mijn punt niet en dat weet jij ook wel.

Het enige wat ik van jou de hele dag voorbij zie komen zijn berichten waarin moslims/de islam wereldwijd wordt weggezet als een achterlijke/barbaarse/levensgevaarlijke religie, politici allemaal graaiende criminelen zijn die schijt hebben aan de burgers die ze vertegenwoordigen, we in Nederland helemaal geen democratie meer hebben want de EU bepaalt alles en de grenzen zo snel mogelijk dicht moeten want de Polen, Bulgaren en andere Oost-Europeanen zijn allemaal crimineel, daarnaast is Nederland vol.

Het spijt me zeer, maar de nuance is daardoor echt ver te zoeken en daar vind ik wat van. Daar ben ik net zo vrij in als jij in het delen van artikelen hier.

:)
Laatst gewijzigd door Bram op 15 mei 2014, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mei 2014, 19:10

dan lees je waarschijnlijk alleen dat wat je wilt lezen ;-)
magoed daar kan ik je helaas niet mee helpen.

verder is het zo dat na de EU het vanzelf wat minder wordt, of gewoon mijn berichten niet lezen :D

maak je niet te druk Bram, ik probeer me ook in te houden met jou berichtjes :tong: ;-)

gewoon filteren mensen, als ik ooit een leven krijg zoals de meesten houd het vanzelf op :mrgreen:

peace bro :hangloose:

Bram

Bericht door Bram » 16 mei 2014, 08:01

tomgtr schreef:Eerlijk gezegd met Luco eens. Lijkt erp dat Rene hele dag internet af zit te struinen naar al die vreselijkheden in Nederland terwijl de grootste locale zorg het carbid schieten met oud en nieuw is. Ik vind discussies gezond, meningen delen leuk. Maar zo'n beetje elk woord wat je tegenkomt op internet hier copy pasten. Pffff.
Noem je mij nou Luco :bag:
Laatst gewijzigd door Bram op 16 mei 2014, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 16 mei 2014, 08:32

Ik ben knapper Bram :lollerdelol:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 mei 2014, 09:04

Luco heeft meer haar. En hij komt een stukje i de GTR sturen als ik hem uitnodig :tooth:

Peric

Bericht door Peric » 16 mei 2014, 09:31

Wordt je er zelf niet een beetje depressief van René, van wat je allemaal post? Want het zijn niet de meest positieve dingen die je post. En ik weet wel dat je niet veel anders kan, maar ik zou er niet goed van worden. Ik zit ook thuis, ik dan zonder werk, maar ik ben niet de hele dag zulke artikelen aan het lezen, want ik kan me voorstellen dat het je visie en humeur niet ten goede zal komen.
Verder moet je gewoon doen wat jou het beste lijkt hoor.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 mei 2014, 09:36

René hamert dan wel vaak door op 1 punt, mee eens. Noem het ongenuanceerd wat je wil, ik kan tig ongenuanceerde acties opnoemen van tegenstanders van René's kijk op zaken wereldwijd waarbij Volkert en Mohammed B, klungels en kleuters zijn. :)
De kern is overduidelijk.

Het iedereen de schuld geven kan misschien minder, maar ik zie overheid, geld en religie toch als hoofdschuldigen in het grote plaatje.

:coffee:

Plaats reactie